Bijna alle professoren die ik ken zijn lid van de SP, gevolgd door de PvdA, dan GroenLinks en D66, en dan komt nog ergens de VVD.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:11 schreef MrBean het volgende:
[..]
Bekijk eens een arts, een advocaat, een hoge professor, een econoom ... De VVD'erigheid druipt er van af.
Ja. Of een geniale grap van een cabaretier over het verminderen van hulp aan ontwikkelingslanden. Of over allochtonen. En dan niet sarcastisch, he ....quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:10 schreef Floripas het volgende:
[..]
Noem mij eens één rechts liedje (en niet met nazibands aankomen, dat is marge)
Talen, was het niet? Logisch denken is een deur naar rechts.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:12 schreef Floripas het volgende:
[..]
Bijna alle professoren die ik ken zijn lid van de SP, gevolgd door de PvdA, dan GroenLinks en D66, en dan komt nog ergens de VVD.
Goed zo je geeft het antwoord zelf al, je bekijkt het namelijk vanuit je eigen omgeving.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:12 schreef Floripas het volgende:
[..]
Bijna alle professoren die ik ken zijn lid van de SP, gevolgd door de PvdA, dan GroenLinks en D66, en dan komt nog ergens de VVD.
Ja, maar ze zijn er genoeg.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:12 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat zijn componisten, geen muzikanten :pquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:11 schreef LXIV het volgende:
Ik noem een Richard Wagner, een Herbert von Karajan.
Je moet alleen ff iets verder kijken als 21-ste eeuwste Nederlandse populaire muziek.
Nee, ik bedoelde dat niet, het was een beetje off-topic. Maar als je veel cabaret kijkt, dan kun je er toch niet omheen?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:14 schreef Chewie het volgende:
[..]
Goed zo je geeft het antwoord zelf al, je bekijkt het namelijk vanuit je eigen omgeving.
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:14 schreef Lucille het volgende:
Links zijn is commercieel aantrekkelijker denk ik.
Daar ga je dus al ..... wanneer is een liedje links en wanneer rechts. Als je misstanden in de samenleving aan de kaak stelt ....is dat links of rechts ? Als je wereldvrede wilt ... is dat links of rechts.....Als je vindt dat alles in de wereld draait om het geld...is dat links of rechts ?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:10 schreef Floripas het volgende:
[..]
Noem mij eens één rechts liedje (en niet met nazibands aankomen, dat is marge)
Nee, er zijn ook veel harde bèta's en filosofen bij.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:13 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Talen, was het niet? Logisch denken is een deur naar rechts.
Deze mensen zijn niet naief, dat is een misvatting. Deze mensen zijn idealistisch, maar hun idealen worden keer op keer afgebroken door rechtse mensen. Het enige naieve is misschien dat de idealistische linkse mensen denken dat er ooit een tijd komt waarin opportunistische rechtse mensen ook met oorspronkelijke ideeen komen, in plaats van de ideeen van anderen te stelen en er goeie sier mee te maken. Maar dat gaat niet gebeuren zonder dat opportunisme uit de genenpool verwijderd wordt. Dat zal niet op een evolutionaire manier gebeuren, want opportunisme werkt prima. Aangezien de meeste linkse mensen tegelijkertijd ook erg vredelievend zijn (toeval?), zullen ze het opportunisme niet met wapens uitroeien. Hooguit een enkeling zal die stap nemen ((Volkert v.d. G. bijvoorbeeld).quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:03 schreef wjschreuder het volgende:
Ik denk dat het komt doordat artiesten meer een idealistische instelling hebben: kijk naar (de meeste) mensen die bijvoorbeeld een kunstopleiding doen, dit zijn vaak 'vrije' of alto-achtige mensen. Ze zijn zeer idealistisch en ook zeker naïef te noemen.
Dan had mijn oude adjudant toch gelijk toen hij zei: 'Universiteiten zijn broeinesten van het communisme!'quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:12 schreef Floripas het volgende:
Blijf dan ook weg uit topics met links of rechts in de titel.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:16 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Daar ga je dus al ..... wanneer is een liedje links en wanneer rechts. Als je misstanden in de samenleving aan de kaak stelt ....is dat links of rechts ? Als je wereldvrede wilt ... is dat links of rechts.....Als je vindt dat alles in de wereld draait om het geld...is dat links of rechts ?
Mensen moeten eens ophouden met die links/rechts hokjesgeest die hier hardnekkig rondwaart.
You betcha.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan had mijn oude adjudant toch gelijk toen hij zei: 'Universiteiten zijn broeinesten van het communisme!'
![]()
Het is heel makkelijk om de gevestigde orde, de huidige traditie, op de hak te nemen. Het verdedigen van de huidige normen, conservatieve waarden, is moeilijk grappig te maken.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:15 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, ik bedoelde dat niet, het was een beetje off-topic. Maar als je veel cabaret kijkt, dan kun je er toch niet omheen?
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:16 schreef Floripas het volgende:
[..]
Blijf dan ook weg uit topics met links of rechts in de titel.
nee dat is nazi metal.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:03 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja? In die scene zit ik niet, dus ik zou het niet weten.
Maar ook met rechts georienteerde teksten?
Heb je een voorbeeld?
Nou, die ben ik nog niet tegengekomen, op een enkeling na. Maar goed, het gaat hier over artiesten en verder vind ik het uitermate oninteressant.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:16 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, er zijn ook veel harde bèta's en filosofen bij.
Tja, zonder die universiteiten had jouw adjudant nog steeds met een knuppel oorlog gevoerd.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:16 schreef LXIV het volgende:
Dan had mijn oude adjudant toch gelijk toen hij zei: 'Universiteiten zijn broeinesten van het communisme!'
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |