Ja? In die scene zit ik niet, dus ik zou het niet weten.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:01 schreef electricity het volgende:
in de metalscene zitten vrij veel rechts georienteerde muzikanten.
Nee, Jack $pijkerman is een aanwinst voor de mensheid.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:03 schreef LangeTabbetje het volgende:
Van cabaretiers begrijp ik het wel, rechtse mensen hebben geen gevoel voor humor.
Dat zijn gewoon irritante kut figuren. Links lullen rechts vullen!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:03 schreef wjschreuder het volgende:
kijk naar (de meeste) mensen die bijvoorbeeld een kunstopleiding doen
Ja, maar ik bedoelde dan ook muzikanten en caberetiers die het gemaakt hebben, die een dik belegde boterham hebben.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:06 schreef KoudeVrouw het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon irritante kut figuren. Links lullen rechts vullen!
Toch kan ik me geen grappige rechtse caberetier voor de geest halen. Dat terwijl ik wel rechtse mensen ken die heel grappig zijn.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:05 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Nee, Jack $pijkerman is een aanwinst voor de mensheid.
Jij schijnt er van uit te gaan dat alleen rechtse mensen voor het grote geld gaan? Linkse mensen kunnen net zo goed voor het grote geld gaan hoor. Alleen doen die het niet door net zo lang alle tegenstanders uit te roeien tot je boven aan de top staat, maar doen ze het door zulke goede ideeen in de praktijk te brengen dat andere mensen hen uit zichzelf aan de top zetten.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:50 schreef Floripas het volgende:
Ik vroeg me af: bijna alle muzikanten (op uitzondering van Gangsta rappers - get rich or die tryin', het recht van de sterkste, haha, arme sukkel die je daar bent) en bijna alle cabaretiers (of een humorloze als Gerard Cox na) links (zelfs SP-lid!) zijn.
Ze zijn vaak niet arm, dus het is geen zelfbehoud.
De meeste liedjes met een maatschappelijke boodschap zijn toch links?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:03 schreef LangeTabbetje het volgende:
Hoezo kom je er trouwens bij dat muzikanten links zijn ? Een nieuw vooroordeel gevonden of zo ?
Dat bedoelde ik helemaal niet. Ik bedoelde alleen dat het niet de bedoeling was dat mensen gingen zeggen: "Omdat ze arm zijn, dus het is eigenbelang"quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:08 schreef RetepV het volgende:
[..]
Jij schijnt er van uit te gaan dat alleen rechtse mensen voor het grote geld gaan? Linkse mensen kunnen net zo goed voor het grote geld gaan hoor. Alleen doen die het niet door net zo lang alle tegenstanders uit te roeien tot je boven aan de top staat, maar doen ze het door zulke goede ideeen in de praktijk te brengen dat andere mensen hen uit zichzelf aan de top zetten.
Ook de meeste wetenschappers zijn links. Eigenlijk kun je over het algemeen wel stellen dat de mensen die bedachtzaam zijn, de mensen die eerst denken en dan pas doen, links zijn.
Nou, jij hebt er blijkbaar onderzoek naar gedaan, het lijkt mij een krasse uitspraak.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:09 schreef Floripas het volgende:
[..]
De meeste liedjes met een maatschappelijke boodschap zijn toch links?
Noem mij eens één rechts liedje (en niet met nazibands aankomen, dat is marge)quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:10 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Nou, jij hebt er blijkbaar onderzoek naar gedaan, het lijkt mij een krasse uitspraak.
Bekijk eens een arts, een advocaat, een hoge professor, een econoom ... De VVD'erigheid druipt er van af.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:08 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ook de meeste wetenschappers zijn links. Eigenlijk kun je over het algemeen wel stellen dat de mensen die bedachtzaam zijn, de mensen die eerst denken en dan pas doen, links zijn.
Vergeleken bij Gerard Cox zeker wel.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:05 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Nee, Jack $pijkerman is een aanwinst voor de mensheid.
Ja je hebt ook paupers die rechts stemmen, zegt dus helemaal niks.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:07 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, maar ik bedoelde dan ook muzikanten en caberetiers die het gemaakt hebben, die een dik belegde boterham hebben.
Bijna alle professoren die ik ken zijn lid van de SP, gevolgd door de PvdA, dan GroenLinks en D66, en dan komt nog ergens de VVD.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:11 schreef MrBean het volgende:
[..]
Bekijk eens een arts, een advocaat, een hoge professor, een econoom ... De VVD'erigheid druipt er van af.
Ja. Of een geniale grap van een cabaretier over het verminderen van hulp aan ontwikkelingslanden. Of over allochtonen. En dan niet sarcastisch, he ....quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:10 schreef Floripas het volgende:
[..]
Noem mij eens één rechts liedje (en niet met nazibands aankomen, dat is marge)
Talen, was het niet? Logisch denken is een deur naar rechts.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:12 schreef Floripas het volgende:
[..]
Bijna alle professoren die ik ken zijn lid van de SP, gevolgd door de PvdA, dan GroenLinks en D66, en dan komt nog ergens de VVD.
Goed zo je geeft het antwoord zelf al, je bekijkt het namelijk vanuit je eigen omgeving.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:12 schreef Floripas het volgende:
[..]
Bijna alle professoren die ik ken zijn lid van de SP, gevolgd door de PvdA, dan GroenLinks en D66, en dan komt nog ergens de VVD.
Ja, maar ze zijn er genoeg.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:12 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat zijn componisten, geen muzikanten :pquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:11 schreef LXIV het volgende:
Ik noem een Richard Wagner, een Herbert von Karajan.
Je moet alleen ff iets verder kijken als 21-ste eeuwste Nederlandse populaire muziek.
Nee, ik bedoelde dat niet, het was een beetje off-topic. Maar als je veel cabaret kijkt, dan kun je er toch niet omheen?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:14 schreef Chewie het volgende:
[..]
Goed zo je geeft het antwoord zelf al, je bekijkt het namelijk vanuit je eigen omgeving.
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:14 schreef Lucille het volgende:
Links zijn is commercieel aantrekkelijker denk ik.
Daar ga je dus al ..... wanneer is een liedje links en wanneer rechts. Als je misstanden in de samenleving aan de kaak stelt ....is dat links of rechts ? Als je wereldvrede wilt ... is dat links of rechts.....Als je vindt dat alles in de wereld draait om het geld...is dat links of rechts ?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:10 schreef Floripas het volgende:
[..]
Noem mij eens één rechts liedje (en niet met nazibands aankomen, dat is marge)
Nee, er zijn ook veel harde bèta's en filosofen bij.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:13 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Talen, was het niet? Logisch denken is een deur naar rechts.
Deze mensen zijn niet naief, dat is een misvatting. Deze mensen zijn idealistisch, maar hun idealen worden keer op keer afgebroken door rechtse mensen. Het enige naieve is misschien dat de idealistische linkse mensen denken dat er ooit een tijd komt waarin opportunistische rechtse mensen ook met oorspronkelijke ideeen komen, in plaats van de ideeen van anderen te stelen en er goeie sier mee te maken. Maar dat gaat niet gebeuren zonder dat opportunisme uit de genenpool verwijderd wordt. Dat zal niet op een evolutionaire manier gebeuren, want opportunisme werkt prima. Aangezien de meeste linkse mensen tegelijkertijd ook erg vredelievend zijn (toeval?), zullen ze het opportunisme niet met wapens uitroeien. Hooguit een enkeling zal die stap nemen ((Volkert v.d. G. bijvoorbeeld).quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:03 schreef wjschreuder het volgende:
Ik denk dat het komt doordat artiesten meer een idealistische instelling hebben: kijk naar (de meeste) mensen die bijvoorbeeld een kunstopleiding doen, dit zijn vaak 'vrije' of alto-achtige mensen. Ze zijn zeer idealistisch en ook zeker naïef te noemen.
Dan had mijn oude adjudant toch gelijk toen hij zei: 'Universiteiten zijn broeinesten van het communisme!'quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:12 schreef Floripas het volgende:
Blijf dan ook weg uit topics met links of rechts in de titel.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:16 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Daar ga je dus al ..... wanneer is een liedje links en wanneer rechts. Als je misstanden in de samenleving aan de kaak stelt ....is dat links of rechts ? Als je wereldvrede wilt ... is dat links of rechts.....Als je vindt dat alles in de wereld draait om het geld...is dat links of rechts ?
Mensen moeten eens ophouden met die links/rechts hokjesgeest die hier hardnekkig rondwaart.
You betcha.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan had mijn oude adjudant toch gelijk toen hij zei: 'Universiteiten zijn broeinesten van het communisme!'
![]()
Het is heel makkelijk om de gevestigde orde, de huidige traditie, op de hak te nemen. Het verdedigen van de huidige normen, conservatieve waarden, is moeilijk grappig te maken.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:15 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, ik bedoelde dat niet, het was een beetje off-topic. Maar als je veel cabaret kijkt, dan kun je er toch niet omheen?
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:16 schreef Floripas het volgende:
[..]
Blijf dan ook weg uit topics met links of rechts in de titel.
nee dat is nazi metal.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:03 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja? In die scene zit ik niet, dus ik zou het niet weten.
Maar ook met rechts georienteerde teksten?
Heb je een voorbeeld?
Nou, die ben ik nog niet tegengekomen, op een enkeling na. Maar goed, het gaat hier over artiesten en verder vind ik het uitermate oninteressant.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:16 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, er zijn ook veel harde bèta's en filosofen bij.
Tja, zonder die universiteiten had jouw adjudant nog steeds met een knuppel oorlog gevoerd.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:16 schreef LXIV het volgende:
Dan had mijn oude adjudant toch gelijk toen hij zei: 'Universiteiten zijn broeinesten van het communisme!'
Nee, ik weet niet eens wie je bent.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:19 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
![]()
Heb je iets tegen mij of zo ?
Die ken ik niet. Even naar google.quote:Jacques van Tol zijn complete oevre is vrij rechts te noemen.
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:20 schreef DoctorB het volgende:
Omdat ze net als dat andere werkschuwe tuig te lam zijn om te werken!
Daarom zijn ze ook muziekant geworden.
Of cabaretier.
En omdat ze niet zo goed kunnen nadenken natuurlijk.
Precies. Stalin was de oer pacifist!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:16 schreef RetepV het volgende:
[..]
. Aangezien de meeste linkse mensen tegelijkertijd ook erg vredelievend zijn (toeval?), zullen ze het opportunisme niet met wapens uitroeien. Hooguit een enkeling zal die stap nemen ((Volkert v.d. G. bijvoorbeeld).
Het was een nogal foute tekstschrijver in de oorlog, ik dacht dat je onderzoek of zo had gedaan naar eventuele linksigheid van muzikanten.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:21 schreef Floripas het volgende:
[..]
Die ken ik niet. Even naar google.
en beetje op je gitaar pingelen, jezelf tot je nek toe vol laten lopen en de "onkostenvergoeding" voor de soos verzwijgen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:21 schreef MrBean het volgende:
[..]
Ja hoor. Bandjes die avond aan avond door het land toeren, die werken niet.
Ja in de metalscene is veel rechts met soms ook extreem rechts, heeft veel te maken met surival of the fittest die veel aanhangen. folk en country is ook vaak rechts.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:03 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja? In die scene zit ik niet, dus ik zou het niet weten.
Maar ook met rechts georienteerde teksten?
Heb je een voorbeeld?
Tunnelvisie is oké!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:20 schreef RetepV het volgende:
[..]
Tja, zonder die universiteiten had jouw adjudant nog steeds met een knuppel oorlog gevoerd.
Typisch rechtse kerel. Als hij die universiteiten zou uitroeien, dan zou hij nooit meer nieuw en beter 'speelgoed' krijgen. Zonder links kan rechts niet de dingen doen die ze graag doen. De meeste linkse mensen realiseren zich dat wel, de meeste rechtse mensen totaal niet. Je zou zelfs kunnen stellen dat links zonder rechts zou kunnen, maar andersom niet. Rechts is een product van links, rechts bestaat bij de gratie van links.
Zucht.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:20 schreef RetepV het volgende:
[..]
Tja, zonder die universiteiten had jouw adjudant nog steeds met een knuppel oorlog gevoerd.
Typisch rechtse kerel. Als hij die universiteiten zou uitroeien, dan zou hij nooit meer nieuw en beter 'speelgoed' krijgen. Zonder links kan rechts niet de dingen doen die ze graag doen. De meeste linkse mensen realiseren zich dat wel, de meeste rechtse mensen totaal niet. Je zou zelfs kunnen stellen dat links zonder rechts zou kunnen, maar andersom niet. Rechts is een product van links, rechts bestaat bij de gratie van links.
Dat dacht ik ook altijd, tot ik grassroots ging luisteren. Iemand als Woody Guthrie is toch wel heel links, en the Junkers ook. Veel andere country ken ik niet.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:24 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
Ja in de metalscene is veel rechts met soms ook extreem rechts, heeft veel te maken met surival of the fittest die veel aanhangen. folk en country is ook vaak rechts.
Wie had het hier over uitroeien? Humor (quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:20 schreef RetepV het volgende:
[..]
Och nee, ben je gek.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:22 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Het was een nogal foute tekstschrijver in de oorlog, ik dacht dat je onderzoek of zo had gedaan naar eventuele linksigheid van muzikanten.
da's raar.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:22 schreef Shivo het volgende:
OMdat het over het algemeen toch wat intelligentere mensen zijn. En ieder weldenkend mens stemt links.
Weg, weg, weg. Oprotten uit mijn topic met dit soort ruis.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wie had het hier over uitroeien? Humor () is iets wat in ieder geval niet aan iedereen die links is gegeven is.
Tuurlijk zullen die er wel zijn. Maar wanneer ben je aan te merken als links of rechts. Was bijvoorbeeld Bob Hope - die in de Vietnam oorlog - naar Vietnam ging om voor de troepen op te treden rechts ? Links ?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:24 schreef Floripas het volgende:
[..]
Zucht.
Jongens, ik wil die kant helemaal niet op.
Ik wil gewoon weten waarom caberetiers en muzikanten die maatschappijkritiek leveren bijna altijd links zijn.
Is er niet gewoon een gezellige musicerende of grollentappende liberaal te vinden? Dat zou ik namelijk best een verademing vinden.
Wiegel kortte op de bijstand.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:27 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Noem eens een liberale grap.
Politiek cabaret richt zich over het algemeen tegen de zittende macht, die is nu wat rechts van het midden.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:15 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, ik bedoelde dat niet, het was een beetje off-topic. Maar als je veel cabaret kijkt, dan kun je er toch niet omheen?
quote:1. I Know You're Fucking Someone Else
2. Are You Afraid
Are you afraid
afraid to die?
Don't be afraid
afraid to try
Are you afraid
afraid to die?
Don't be afraid
of suicide
Just take
razor blade
and cut your wrist
down to the bone
and die laughing
Are you afraid
afraid to die?
Don't be afraid
afraid to try
suicide
3. Gravity
4. Pain
5. Kill You Tonight
6. Hey Pete
Hey Peter, where you going with that axe in your hand
Hey Peter, where you going with that axe in your hand
I'm gonna kill my lady cause I caught her screwing around with
some other men
I'm gonna kill my lady cause I caught her fucking around with
some other men
Hey Peter, I heard you cut your woman down
Hey Peter, I heard you cut your woman down, cut her down to
the ground
Last night I killed my lady cause I caught her screwing around
with every guy in town
Last night I killed my lady cause I caught her screwing around
all over this town
hey Peter, where you're gonna run to now
hey Peter, where you're gonna go
I'll take that D-train, take it down to Brighton Beach, to bay
7
I'll take that D-train, take it down to Brighton Beach,
Brighton Beach
I'll see my baby to heaven
I'll see my baby to heaven
7. Paranoid
Finished with my woman, she couldn't help me with my mind
People think I'm insane, cause I am frowning all the time
All the time [2x]
All day long I think these things, but nothing seems to satis-
fy
I think I'll loose my mind if I don't find something to pacify
[Chorus (2x):]
Can you help him feel love
Cause he's not made of steele
Oh no, no
I need someone to show me the things in life that I can't find
I can't see the things that make true happiness, I must be
blind
Make a joke and I will sigh, and she will laugh and I will cry
Happiness I cannot feel and love to me is so unreal
So unreal [2x]
And so as you hear these words telling you now my state
I tell you to enjoy life, I wish I could but it's too late
[Chorus (4x)]
Can you help me feel love
Cause I'm not made of steele
Oh no, no
8. Kill You Tonight (Reprise)
en guzman is ook al zo'n pacifist. Totdat ie 3 biertjes op heeft. Dan gaat ie met iedereen ruzie zoeken.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:27 schreef Floripas het volgende:
[..]
Och nee, ben je gek.
Dit was iets dat ik bij mijzelve heb overdacht toen ik naar Javier Guzman zat te kijken.
(Kijken naar Javier Guzman is nooit verkeerd, al houdt-ie zijn mond)
Bob Hope, da's wellicht wel een goeie.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:28 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Tuurlijk zullen die er wel zijn. Maar wanneer ben je aan te merken als links of rechts. Was bijvoorbeeld Bob Hope - die in de Vietnam oorlog - naar Vietnam ging om voor de troepen op te treden rechts ? Links ?
Ik denk gewoon dat het in het geval van muzikanten niet zo makkelijk is een onderscheid te maken en misschien is dat wel goed ook.
Was het tijdens Paars dan rechtser?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:29 schreef Chewie het volgende:
[..]
Politiek cabaret richt zich over het algemeen tegen de zittende macht, die is nu wat rechts van het midden.
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:28 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wiegel kortte op de bijstand.
Tijdens een demonstratie kreeg Wiegel een tomaat naar hem toegeworpen.
Wiegel: "Hee! Weet je wel wat die dingen kosten?"
![]()
Professoren zijn fan van door overheid gesubsidiëerd onderwijs en onderzoek. Rechts is daar geen fan van. Rechts wil dat de overheid zo min mogelijk uitdeelt, en dat mensen/bedrijven zelf verantwoordelijk zijn voor hun inkomsten en uitgaven.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:16 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, er zijn ook veel harde bèta's en filosofen bij.
huh? Kun je dat artikel kopieren, of heb je het alleen op papier?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:29 schreef Elgerz het volgende:
In de Driemaster (periodiek van de jovd) stond een aardige theorie over de "linksheid" van mensen die werkzaam zijn in de journalistiek / bezig zijn met woorden (als voorbeeld werd spijkerman gebruikt als caberatier).
Mensen die veelvuldig bezig zijn met woorden zijn blijven hangen in de basisschool-fase van hun leven.. Op de basisschool was immers de beste leerling, degene die het snelst leerde schrijven, het lievelingetje van de leraar. De basisschool is een omgeving waarin kundigheid met letters het enige citerium van beoordeling is. In de echte samenleving blijken mensen die goed zijn in sport of economie plotsklaps ook succesvol te zijn.
Deze situatie doet journalisten/caberatiers zich afzetten tegen het gevestigde en daarom stemt men links. Voor muzikanten is de situatie nog eenvoudiger: zij worden betaald en leven een lui leven van malle en gemakkelijke muzieksubsidies die er dankzij "links" zijn. Hun "linksheid" is dus te verklaren met een simpel "never bite the hands that feed you".
Volgens mij ben je in Amerika rechts of iets minder rechts, maar dat is een andere discussie. Maar is het niet vreemd als er zoveel zogenaamd linksen muzikant of cabaretier of journalist zijn ? Volgens mij is een meerderheid van de Nederlanders links stemmend (als we de PvdA, Groenlinks en de SP bij elkaar optellen).quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:30 schreef Floripas het volgende:
[..]
Bob Hope, da's wellicht wel een goeie.
Van Amerika kan ik het niet zo goed zeggen met het cabaret. Ik ken vrijwel alleen Saturday Night Live, en da's links. In Nederland is cabaret in elk geval vaak links.
Nee maar was het beleid toen veel linkser?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:31 schreef Floripas het volgende:
[..]
Was het tijdens Paars dan rechtser?
Of Christelijker![]()
Ik zie ook meer in liberaal, conservatief, progressief e.d. dan alleen links of rechts.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:16 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Daar ga je dus al ..... wanneer is een liedje links en wanneer rechts. Als je misstanden in de samenleving aan de kaak stelt ....is dat links of rechts ? Als je wereldvrede wilt ... is dat links of rechts.....Als je vindt dat alles in de wereld draait om het geld...is dat links of rechts ?
Mensen moeten eens ophouden met die links/rechts hokjesgeest die hier hardnekkig rondwaart.
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:32 schreef DoctorB het volgende:
afsluiter:
Rechts en links denken is zoooooo pre Franse revolutie...
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:20 schreef DoctorB het volgende:
Omdat ze net als dat andere werkschuwe tuig te lam zijn om te werken!
Daarom zijn ze ook muziekant geworden.
Of cabaretier.
En omdat ze niet zo goed kunnen nadenken natuurlijk.
Het schommelt rond de helft.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:32 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Volgens mij ben je in Amerika rechts of iets minder rechts, maar dat is een andere discussie. Maar is het niet vreemd als er zoveel zogenaamd linksen muzikant of cabaretier of journalist zijn ? Volgens mij is een meerderheid van de Nederlanders links stemmend (als we de PvdA, Groenlinks en de SP bij elkaar optellen).
Of het werkelijk zo is, is nog maar de vraag. Maar stel dat de aanname klopt dat er vooral linkse muzikanten en cabaretiers zijn. Dan zou dat te maken kunnen hebben met het feit dat kritiek op rechts leveren makkelijker is dan kritiek op links.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:24 schreef Floripas het volgende:
Ik wil gewoon weten waarom caberetiers en muzikanten die maatschappijkritiek leveren bijna altijd links zijn.
Dat is de consensus wel, geloof ik.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:33 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nee maar was het beleid toen veel linkser?
Hoe komt het dan dat bij de laatste peilingen er geen linkse meerderheid meer is?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:32 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Volgens mij ben je in Amerika rechts of iets minder rechts, maar dat is een andere discussie. Maar is het niet vreemd als er zoveel zogenaamd linksen muzikant of cabaretier of journalist zijn ? Volgens mij is een meerderheid van de Nederlanders links stemmend (als we de PvdA, Groenlinks en de SP bij elkaar optellen).
Over de muur - Klein Orkestquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:34 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het schommelt rond de helft.
Ik weet er nog een: Britney Spears. Maar die zingt er weer niet over...
Ik zou ze onder rechts noch links scharen, net als The Simpsons...ze nemen toch alles op de hak?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:31 schreef Pracissor het volgende:
Family Guy en Southpark zou ik ook eerder onder rechtse humor schuiven... maar dat zijn tekenfilms (voor volwassenen)
mijn idee was juist van niet. doorgaans hebben die mensen maar weinig scholing gehad, en waren ze voor weinig anders geschikt dan entertainen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:22 schreef Shivo het volgende:
OMdat het over het algemeen toch wat intelligentere mensen zijn. En ieder weldenkend mens stemt links.
Is dit rechts? Het is gewoon gewelddadig, toch?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:29 schreef Pracissor het volgende:
Voorbeeld van metal, Type O Negative
[..]
Ja en de consensus was (en is nog wel een beetje) dat Paars de grootste ramp was die Nederland ooit overkomen was. Dat zegt dus niet zoveelquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:35 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat is de consensus wel, geloof ik.
Dat is een prachtig lied, inderdaad tegen het communisme....maar ook een lied tegen het kapitalisme!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:37 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Over de muur - Klein Orkest
Is een liedje tegen het communisme....is dat dan rechts ?
nee, want hetzelfde lied zeikt ook het kapitalisme af.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:37 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Over de muur - Klein Orkest
Is een liedje tegen het communisme....is dat dan rechts ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |