quote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:51 schreef jitzzzze het volgende:
Het downloaden mag inderdaad, alleen het aanbieden van illegale spullen dan weer niet.
Is net als kannibalisme; het eten van mensenvlees mag. Alleen het vermoorden dan weer niet
En dat is waar het meestal fout gaat, en waar ook op ingegrepen wordt. Maar goed, sommige kwartjes vallen wat moeilijk.... oh nee, die vallen niet meer, we hebben geen kwartjes meer.... he, die kut-euro ook!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:51 schreef jitzzzze het volgende:
Het downloaden mag inderdaad, alleen het aanbieden van illegale spullen dan weer niet.
Je kunt heel goed downloaden zonder te uploaden.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:00 schreef QOnline het volgende:
Het downloaden is ook helemaal niet het probleem. Het probleem zit hem in het uploaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal.
Alleen met de juiste programma's. Met kazaa kun je prima downloaden zonder te uploaden, bij eDonkey niet. Bij Bittorrent zijn er misschien programma's waarbij het uploaden uit kunt zetten maar ik ken ze niet.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:13 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Je kunt heel goed downloaden zonder te uploaden.
Er zijn ook mensen die net even iets 'creatiever' zijn. P2P gebruik kan iedereen... en zo verkeerd is dat ook niet....quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:13 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Je kunt heel goed downloaden zonder te uploaden.
Ik ben idd een stuk "creatiever" dan met P2P kutten. Dat deed ik 8 jaar geleden, toen was het "hip".quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:27 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die net even iets 'creatiever' zijn. P2P gebruik kan iedereen... en zo verkeerd is dat ook niet....
Zelfs het uploaden is niet het probleem. Het verspreiden van auteursrechtelijk materiaal is ook niet zo'n probleem, ik bedoel, dat doen de radio en de tv toch de hele dag? Maar als je gaat verdienen aan dat materiaal door het te verspreiden, dan heb je opeens hele andere verplichtingen. En die mensen zijn er helaas ook erg veel. En die zijn gewoon heel erg fout bezig. En het lijkt dan wel dat er zielige gebruikers worden gepakt, maar vaak zit er wel even iets meer achter. Of denk je dat de genoemde zaken zelf flink geinvesteerd hebben in de apparatuur? Nou, geloof me, die apparatuur is vaak behoorlijk geavanceerd, die koop je niet even omdat je graag muziek deelt met al je vrienden... en dat is waar iets aan gedaan moet worden. P2P gebruik moet men laten voor wat het is. Internet was initieel bedoeld als een vrij medium. Dat moet het ook blijven. Dat is onze toekomst, toch? Maar op het moment dat het weer los komt van het internet, gaan de niet-internet regels weer gelden...quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:26 schreef splendor het volgende:
Downloaden is zeker legaal, maar wie zegt dat uploaden illegaal is? Bij software is het reeds bewezen maar naar mijn weten is er in Nederland nog niemand veroordeeld voor het delen van muziek. De rechtszaak die het dichtst in de buurt komt lijkt me zoekmp3 en die zijn vrij gesproken.
Ok, er staat in de wet dat het verspreiden van auteursrechtelijk matriaal verboden is, maar de vraag is nog altijd of uploaden daar onder valt, en zo ja, hoe ze dat ooit gaan bewijzen.
Toevallig een oud UT-er?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ben idd een stuk "creatiever" dan met P2P kutten. Dat deed ik 8 jaar geleden, toen was het "hip".
Je moet je eens inlezen in de materie. Je verhaal bevat zoveel onwaarheden... ik ga er niet eens op reageren.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:33 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Zelfs het uploaden is niet het probleem. Het verspreiden van auteursrechtelijk materiaal is ook niet zo'n probleem, ik bedoel, dat doen de radio en de tv toch de hele dag? Maar als je gaat verdienen aan dat materiaal door het te verspreiden, dan heb je opeens hele andere verplichtingen. En die mensen zijn er helaas ook erg veel. En die zijn gewoon heel erg fout bezig. En het lijkt dan wel dat er zielige gebruikers worden gepakt, maar vaak zit er wel even iets meer achter. Of denk je dat de genoemde zaken zelf flink geinvesteerd hebben in de apparatuur? Nou, geloof me, die apparatuur is vaak behoorlijk geavanceerd, die koop je niet even omdat je graag muziek deelt met al je vrienden... en dat is waar iets aan gedaan moet worden. P2P gebruik moet men laten voor wat het is. Internet was initieel bedoeld als een vrij medium. Dat moet het ook blijven. Dat is onze toekomst, toch? Maar op het moment dat het weer los komt van het internet, gaan de niet-internet regels weer gelden...
Altijd leuk, figuren die vertellen dat ze het beter weten maar vervolgens de rest in ongewisse laat.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:38 schreef snoekiesnoek het volgende:
[..]
Je moet je eens inlezen in de materie. Je verhaal bevat zoveel onwaarheden... ik ga er niet eens op reageren.
nee, zie het als stelen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:51 schreef jitzzzze het volgende:
Is net als kannibalisme; het eten van mensenvlees mag. Alleen het vermoorden dan weer niet
Ja. Daarom betalen ze er ook voor, nitwitquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:33 schreef AlphaOmega het volgende:
Het verspreiden van auteursrechtelijk materiaal is ook niet zo'n probleem, ik bedoel, dat doen de radio en de tv toch de hele dag?
Credit systeem is juist heel flexquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:16 schreef KwisatzHaderach het volgende:
[..]
FTP is behoorlijk veilig zolang je maar niet met eoa credit systeem opgezadeld wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |