abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 9 februari 2006 @ 14:54:24 #1
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_34900969
quote:
'Lost world' found in jungle

OSLO, Norway (Reuters) -- Scientists say they have found a "Lost World" in an Indonesian mountain jungle, home to dozens of exotic new species of birds, butterflies, frogs and plants.

"It's as close to the Garden of Eden as you're going to find on Earth," said Bruce Beehler, co-leader of the U.S., Indonesian, and Australian expedition to part of the cloud-shrouded Foja mountains in the west of New Guinea.

Indigenous peoples living near the Foja range, which rises to 2,200 meters (7,218 feet), said they did not venture into the trackless area of 3,000 square kilometers (1,200 square miles) -- roughly the size of Luxembourg or the U.S. state of Rhode Island.

The team of 25 scientists rode helicopters to boggy clearings in the pristine zone.

"We just scratched the surface," Beehler told Reuters. "Anyone who goes there will come back with a mystery."

The expedition found a new type of honeyeater bird with a bright orange patch on its face, known only to local people and the first new bird species documented on the island in more than 60 years.

They also found more than 20 new species of frog, four new species of butterfly and plants including five new palms.

And they took the first photographs of "Berlepsch's six-wired bird of paradise," which appears in 19th century collections but whose home had previously been unknown.

The bird is named after six fine feathers about four inches (10 centimeters) long on the head of the male which can be raised and shaken in courtship displays.
'Animals not afraid'

The expedition also took the first photographs of a Golden-fronted bowerbird in front of a bower made of sticks, while he was hanging up blue forest berries to attract females.

It found a rare tree kangaroo, previously unsighted in Indonesia. Beehler said the naturalists reckoned that there was likely to be a new species of kangaroo living higher altitudes.

The scientists visited in the wet season, which limited the numbers of flying insects.

"Any expedition visiting in the dry season would probably discover many more butterflies," he said.

Beehler, who works at Conservation International in Washington, said the area was probably the largest pristine tropical forest in Asia. Animals there were unafraid of humans.

"I suspect there are some areas like this in Africa, and am sure that there are similar places in South America," he said.

Around the world, pristine areas are under increasing threat from expanding human settlements and pollution. A U.N. meeting in Brazil in March will seek ways to slow the accelerating rate of extinctions.

Beehler said the Indonesian government was doing the right thing by keeping the area off limits to most visitors -- including loggers and mineral prospectors.

The scientists cut two trails about four kilometers (2.5 miles) long, leaving vast tracts still to be explored.
vannacht was er op CNN een interview met één van onderzoekers die er is geweest, het moet er enorm bijzonder zijn geweest, vele nieuwe diersoorten en echt ongerepte natuur!

DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_34901173
Wat een gedrochten. Dat krijg je als je geisoleerd bent
pi_34901320
geinig

hopelijk vinden ze ook dinosaurussen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 9 februari 2006 @ 15:07:25 #4
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_34901396
quote:
The golden-mantled tree kangaroo is just one of dozens of species discovered in late 2005 by a team of Indonesian, Australian, and U.S. scientists on the island of New Guinea.

The animal is the rarest arboreal, jungle-dwelling kangaroo in the world, the researchers say. This was the first time the mammal was found in Indonesia, making it only the second site in the world where the species is known to exist.

The kangaroo was discovered on an expedition in the Foja Mountains of Indonesia.

The National Geographic Society, Conservation International, and the Biology Research Center of the Indonesian Institute of Sciences supported the expedition.
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_34901468
vet beest
zijn er meer foto's?

edit: wel goed dat ze 'm meteen vangen en vastbinden
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 9 februari 2006 @ 15:10:38 #6
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_34901514
quote:
In late 2005 scientists on the island of New Guinea took this first ever photo of the golden-fronted bowerbird, a bird known to exist since the 1890s but whose precise home was unknown until the 1980s.
quote:
This is the first photograph ever taken of what scientists are calling New Guinea's "lost" bird of paradise.

The bird—known as Berlepsch’s six-wired bird of paradise—had been collected only once in the wild since its discovery more than a century ago. Its precise home range was unknown until now.
quote:
This small frog is 1 of more than 20 new frog species discovered by scientists on an expedition in New Guinea in late 2005.

The tiny frog measures a mere 0.6 inch (14 millimeters) long and was detected only when it produced a soft call from among leaves on the steepest part of the forest floor.
quote:
The smoky honeyeater is the first new bird species to be discovered on the island of New Guinea since 1939.

Scientists discovered the bird on a recent expedition to the Foja Mountains of Indonesia, on the island of New Guinea.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_34901571
oh het is in Nieuw-Guinea daar ben ik geweest
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 9 februari 2006 @ 15:13:18 #8
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_34901620
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:12 schreef jimjim1983 het volgende:
oh het is in Nieuw-Guinea daar ben ik geweest
maar niet in dat stukje

het was nauwelijks toegankelijk aldus de onderzoeker. Het had ze maanden van planning gekost om er te kunnen komen. Maar wat een resultaat
DeLuna vindt me dik ;(
pi_34901672
ja ik zou wel eens een overzichtsfoto willen zien van dat gebiedje
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 9 februari 2006 @ 15:15:26 #10
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_34901708
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:14 schreef jimjim1983 het volgende:
ja ik zou wel eens een overzichtsfoto willen zien van dat gebiedje
heb een foto gezien op CNN waarvan je van een afstand oerwoud in de wolken ziet Het zag er redleijk ontoegankelijk uit
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 9 februari 2006 @ 15:21:31 #11
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_34901937
het stuk van National Goegraphic is wat gedetaileerder
quote:
"Lost World" Found in Indonesia Is Trove of New Species
Stefan Lovgren
for National Geographic News
February 7, 2006

To boldly go where no one has gone before, one group of scientists didn't have to venture into space. They found a lost world right here on Earth.

"It really was like crossing some sort of time warp into a place that people hadn't been to," said Bruce Beehler of the wildlife expedition he co-led in December into the isolated Foja Mountains on the tropical South Pacific island of New Guinea.

During a 15-day stay at a camp they had cut out of the jungle, the conservationists found a trove of animals never before documented, from a new species of the honeyeater bird to more than 20 new species of frogs.

"We were like kids in a candy store," said Beehler, a bird expert with Conservation International in Washington, D.C. "Everywhere we looked we saw amazing things we had never seen before."

Boggy Lakebed

The team spent nearly a month in the Foja Mountains on the western side of New Guinea, the part belonging to Indonesia (map and country profile). They used the lowland village of Kwerba (population: 200) as a base from which to survey area wildlife and plants.

From Kwerba, one part of the team ventured by foot up the mountains. Another group helicoptered to a boggy lakebed near the range's high point.

Within minutes of landing, the scientists encountered a bizarre, orange-faced honeyeater bird (see photo). It proved to be a new bird species, the first discovered in New Guinea since 1939.

On the second day the lakebed group made another suprising find when a male and female Berlepsch's six-wired bird of paradise came into the camp to perform a mating dance.

Until now the homeland of this "lost" bird had been unknown. It was the first time Western scientists had even seen an adult male (see photo).

"We had forgotten it even existed," Beehler said.

Conservation International, the Indonesian Institute of Sciences, and the National Geographic Society funded the expedition. (National Geographic News is part of the National Geographic Society.) The 12-person team included U.S., Australian, and Indonesian scientists.

Tree Kangaroo

The local Kwerba people aided the researchers. Traditionally considered the owners of the Foja Mountains, the Kwerba hunt game and collect herbs and medicines from the fringes of the pristine forest.

Giant crowned pigeons, small wallaby kangaroos, cassowary birds, tree kangaroos, and wild boars are abundant within an hour's walk of the village. The Kwerba told the expedition members the locals had never ventured farther into the forest.

Walking from the Kwerba village to the mountain camp, the Kwerba said, would take about ten days.

"This is an area where there is apparently no evidence of humans," Beehler said.

The Foja Mountains, however, are not entirely undiscovered.

In the 1970s scientist Jared Diamond—now famous for his best seller Guns, Germs, and Steel—became the first Westerner to penetrate the Foja range. He did not, though, visit the same area as Beehler's group.

"He set the stage for all the work we did and gave us a lot of hints as to what we should look for," Beehler said.

Beehler and his team located a series of display bowers—chambers or passages built by males to attract mates—of the golden-fronted bowerbird. Though Diamond had discovered the species, Beehler's team took the first photographs of the bird (see photo).

Another highlight of the expedition was the discovery of a population of the golden-mantled tree kangaroo. It was the first record of this species in Indonesia (see photo).

Meanwhile, reptile experts documented 60 different kinds of frogs, including more than 20 new species.

Perhaps the most exciting discovery was a tiny frog less than 14 millimeters (0.6 inch) long. The animal that was detected only when it produced a soft call from among leaves on the steepest part of the forest floor (see photo).

"The sheer diversity of frogs and the number of species never before seen by Western scientists demonstrates just how poorly the frog fauna of the Foja Mountains, and indeed of the island of New Guinea, has been documented," said Steve Richards, the expedition co-leader.

A botanical team collected more than 550 plant species, including at least five previously unknown woody plant species. Entomologists encountered more than 150 insect species, including four new ones.

Virgin Territory

In the Foja Mountains there are more than 740,000 acres (300,000 hectares) of old-growth tropical forest that are apparently never visited by humans.

"This virgin territory has not been impacted by humans," so plant and animal species are at natural population levels, Beehler said.

There is no immediate conservation threat to the region, which was designated a wildlife sanctuary by the Indonesian government more than two decades ago.

"The dripping moss forests of the Foja Mountains are one of the last places on Earth where humans have failed to make an imprint," said Richards, the expedition co-leader. "That they harbor such a treasure trove of biological novelties adds even greater importance to the protection of this spectacular area."
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 9 februari 2006 @ 15:22:49 #12
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_34901970
Wat lijkt me dat gaaf, om zo'n gebied in te trekken waarvan je weet dat er nog nooit iemand is geweest
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_34902239
Voor een stuk paradijs zijn die beesten wel ongelooflijk lelijk
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 9 februari 2006 @ 15:39:40 #14
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_34902490

1 van de 5 nieuwe palm soorten

Some of the creatures the scientists came into contact with were remarkably unafraid of humans. Long-beaked echidnas, primitive egg-laying mammals, were happy to be picked up.

The team repeatedly encountered an epiphytic rhododendron that grew high in the treetops. It produced large white scented flowers that fell to the ground after several days of blooming.

The team says it did not have nearly enough time during its expedition to survey the area completely and intends to return in August or September this year.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_34902583
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:31 schreef VoreG het volgende:
Voor een stuk paradijs zijn die beesten wel ongelooflijk lelijk
dat valt ook wel weer mee. die foto's van die vogels zijn gewoon te ver ingezoomd.
pi_34902728
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:42 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

dat valt ook wel weer mee. die foto's van die vogels zijn gewoon te ver ingezoomd.
Die kikker lijkt wel een koeienvlaai en die vogel heeft lellen aan zijn ogen.

De vogel met de lange blonde manen en die stekelmol zijn wel mooi
pi_34903292
Dat ze dit maar onwijs goede moge beschermen zeg!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 9 februari 2006 @ 16:05:03 #18
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_34903344
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 9 februari 2006 @ 16:07:42 #19
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_34903442
Mooie foto's.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 9 februari 2006 @ 16:08:47 #20
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_34903507

DeLuna vindt me dik ;(
pi_34904575
Men raadselt noch over een dier , welke 2 seconden voor het objectief stond , en daarna niet meer is gezien , maar wel gehoord

pi_34904766
Gister op de radio was dat er elke expeditie wel nieuwe kikkersoorten enzo gevonden worden. Het was Radio 1 trouwens.
pi_34905032
Geweldig, dieren die gewoon niet bang zijn voor de mens en zijn vernielzucht.

Dat zoiets nog bestaat...
pi_34906017
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:33 schreef CANARIS het volgende:
Men raadselt noch over een dier , welke 2 seconden voor het objectief stond , en daarna niet meer is gezien , maar wel gehoord

[afbeelding]

Wel geweldig dat dit gevonden is idd!!
Ik vind de meeste beestjes op de foto's er wel lief uit zien
Echt gaaf ook dat ze niet bang zijn! Laten we hopen dat dit gebied goed behouden blijft
Forza Juve!
pi_34906055
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:44 schreef Batsnek het volgende:
Geweldig, dieren die gewoon niet bang zijn voor de mens en zijn vernielzucht.

Dat zoiets nog bestaat...
logisch dat ze er nog niet bang voor zijn als ze er nog niet mee in aanraking gekomen zijn.
pi_34906176
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 17:08 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

logisch dat ze er nog niet bang voor zijn als ze er nog niet mee in aanraking gekomen zijn.
Ik zou me toch echt de tering schrikken als er ineens een enorme dino voor m'n neus stond. Ik heb er nog nooit zo 1 in het echt gezien namelijk.

Wij mensen zijn tenslotte een stukje groter dan de meeste van die dieren uit dat oerwoud...
pi_34906230
nee maar je weet dat een dinosaurus gevaarlijk is

[ Bericht 4% gewijzigd door jimjim1983 op 10-02-2006 12:12:42 ]
  donderdag 9 februari 2006 @ 17:17:44 #28
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_34906389
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:04 schreef jimjim1983 het volgende:
geinig

hopelijk vinden ze ook dinosaurussen.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_34907511
Interessant dit Wel apart dat die diersoorten al 100duizenden jaren maar op zo'n klein stukje grond leven (er grootte van Luxemburg). Je zou toch denken dat die beesten zich ook gewoon verspreiden over de rest van het eiland... Onherbergzaam of niet....

[edit] oh ik zie het al. Met Google Earth ligt dat gebied precies onder de wolken. Vandaar dat nooit iemand het ontdekt had
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 9 februari 2006 @ 23:44:08 #30
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_34921525
een aantal dieren zullen zich waarschijnlijk wel verspreid hebben maar hebben daar niet overleefd, denk ik. Sowieso natuurlijk dat beest waarvan ze waren uitgegaan dat ie uitgestorven was.
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 9 februari 2006 @ 23:46:23 #31
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_34921637
Prachtig, ik hoop alleen dat die onderzoekers en ook anderen er nooit meer terug zullen keren. Zal wel ijdele hoop zijn.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 9 februari 2006 @ 23:56:23 #32
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_34922046
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 23:46 schreef Aventura het volgende:
Prachtig, ik hoop alleen dat die onderzoekers en ook anderen er nooit meer terug zullen keren. Zal wel ijdele hoop zijn.
wat ik uit het interview begreep vannacht was het heel moeilijk bereikbaar dus toeristen kunnen er eigenlijk niet komen, alleen de grootste bedreiging was het kappen van de wouden wat nu dus ook in Indonesië steeds erger begint te worden!
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 9 februari 2006 @ 23:59:56 #33
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_34922180
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 23:56 schreef rubbereend het volgende:

[..]

wat ik uit het interview begreep vannacht was het heel moeilijk bereikbaar dus toeristen kunnen er eigenlijk niet komen, alleen de grootste bedreiging was het kappen van de wouden wat nu dus ook in Indonesië steeds erger begint te worden!
Ja, dat is echt een probleem. Zo vreselijk jammer dat menselijk belang altijd voor gaat.
Ze zeiden bijvoorbeeld ook over dit gebied, dat het van onschatbare waarde kan zijn voor bv. de geneeskunde. (stoffen tbv. medicijnen). Dan denk ik, moeten we altijd maar ergens iets aan hebben?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 10 februari 2006 @ 00:06:34 #34
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_34922442
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 23:59 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ja, dat is echt een probleem. Zo vreselijk jammer dat menselijk belang altijd voor gaat.
Ze zeiden bijvoorbeeld ook over dit gebied, dat het van onschatbare waarde kan zijn voor bv. de geneeskunde. (stoffen tbv. medicijnen). Dan denk ik, moeten we altijd maar ergens iets aan hebben?
het ergste is dat er zo langzamerhand duidelijk moet zijn dat we bij lange na niet alles weten over de natuur op de aarde, vorig jaar hebben ze een hoop nieuwe diertjes leren kenne op de diepe bodem van de oceaan waarvan ze dachten dat daar niks kon leven. Een jaar of 5 terug hebben ze in de andes een afgelegen berg bereikt waar maar een paar dagen per jaar te komen was, daar liepen ook bijzondere salamanders bijvoorbeeld.

er is dus zoveel on ontdekt en laten we die gebieden in hemelsnaam ongerept laten!

Het ergste wat kan gebeuren is dat er olie gevonden wordt daar
DeLuna vindt me dik ;(
pi_34924445
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 23:59 schreef Aventura het volgende:

[..]

Idd, we denken alleen maar aan het tijdelijke .
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  Donald Duck held vrijdag 10 februari 2006 @ 01:23:14 #36
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_34924509
Dat is echt vet. Voor die onderzoekers moet dit echt wel hun ultieme droom zijn.
Hopelijk blijft dat stukje natuur lekker ongerept en blijft de mens er ver weg.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_34924899
Nu. nl van 07-02-06

Ontdekking 'paradijs op aarde'

Wetenschappers zijn dolgelukkig met de ontdekking van honderden nieuwe dier- en plantensoorten in de bergachtige regenwouden op Nieuw Guinea in Indonesië. Tijdens een expeditie in het zeer moeilijke begaanbare gebied zijn vogels, kikkers, vlinders en planten gevonden die nog niet bekend waren. De wetenschappers vertellen dinsdag (7/1) in The Independent van het vinden van het paradijs.

Vanuit het kamp dat de Amerikaanse onderzoekers eind vorig jaar in de jungle opsloegen, zagen ze zeldzame vogels baltsen, gigantische bloemen in prachtige kleuren, boomkangoeroes en stekelige miereneters. Ook vloog er een zeldzame, goudgevlekte prieelvogel. Ze ontdekten een enorme rododendron, vermoedelijk 's werelds grootste.

Helemaal blij waren de onderzoekers toen ze een koppeltje paradijsvogels met zes lijnen op de kop zagen. De vogel, genoemd naar ornitholoog Berlepsch, zou zijn uitgestorven. Het dier was tot nu toe alleen maar geïdentificeerd uit veren van dode vogels.

De dieren leken totaal niet bang, wat erop duidt dat ze niet eerder een mens tegenkwamen. Bruce Beehler, leider van de expeditie: ¨We vonden tientallen, misschien wel honderden nieuwe soorten in wat waarschijnlijk het meest ongerepte ecosysteem is in het gehele Aziatisch-Pacifische gebied. Er waren zoveel nieuwe dingen dat we ervan duizelden. En dat was nog maar het topje van de ijsberg.¨

De onderzoekers (een team van de Amerikaanse organisatie Conservation International en het Indonesische wetenschappelijk instituut) kunnen niet wachten om aar het gebied terug te gaan. Dat is 300.000 hectare groot en ligt in de Foja-bergen (2200 meter hoog), in het nauwelijks ontgonnen westen van Nieuw- Guinea. De inheemse bevolking komt er nooit, die heeft zich bij de zee gevestigd. En de regering verbiedt jagers er te komen.

In de komende maanden proberen de wetenschappers hun vondsten te classificeren.

Geweldig idd
Práchtige dieren, die kleuren van die vogels
pi_34959804
Gelezen idd, super Een cirkel van zoveel mogelijk KM eromheen trekken en een groot hek neerzetten. Zoveel van die gebieden zullen er niet meer zijn.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_34960059
In overleg mee naar F&F
pi_34962573
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 00:06 schreef rubbereend het volgende:

[..]Het ergste wat kan gebeuren is dat er olie gevonden wordt daar
Inderdaad zit onder Nieuw Guinea veel olie maar ook goud zoals ik op een tv-journaal hoorde. Het gebied schijnt bovenop een goudberg te zitten.

Deze onderneming zal waarschijnlijk niet zo geinteresseerd zijn in bijzondere dieren: http://www.newguineagold.ca/
pi_34965056
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 23:46 schreef Aventura het volgende:
Hier sluit ik mij bij aan..
Het ziet er allemaal mooi prachtig uit, en nu maar hopen dat ze het weer lekker met rust en ongestoord laten
pi_34965148
Je kunt er aardig in de buurt komen als je vanuit Jakarta 6 uur naar het oosten vliegt naar Jayapura. Het gehele Indonesische gedeelte van het eiland is vrij te bereizen, dus succes ermee zou ik zeggen. Er zijn trouwens stukken Papua die er net zo mooi uit zien, maar beter toegankelijk zijn, zoals Vogelkop.

Ik ben er trouwens zelf nog niet geweest. Helaas.
pi_34965307
cool

Wat gaver zou zijn is als ze echt een compleet nieuw soort dier zouden vinden, iets wat je normaliter alleen onder water verwacht
pi_34965347
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 13:10 schreef Maisnon het volgende:
cool

Wat gaver zou zijn is als ze echt een compleet nieuw soort dier zouden vinden, iets wat je normaliter alleen onder water verwacht
Het is een tropisch regenwoud, dus tja..
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 11 februari 2006 @ 16:45:56 #45
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_34970815
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 11:01 schreef barman het volgende:

[..]

Inderdaad zit onder Nieuw Guinea veel olie maar ook goud zoals ik op een tv-journaal hoorde. Het gebied schijnt bovenop een goudberg te zitten.

Deze onderneming zal waarschijnlijk niet zo geinteresseerd zijn in bijzondere dieren: http://www.newguineagold.ca/
omg nee toch en dan staat er ook nog eens hardhout
DeLuna vindt me dik ;(
pi_34973010
Dan is het een kwestie van een paar 10 tallen jaren
En weg zijn de nieuwe speciale dieren
pi_34973844
Ooh.. New Guinea is trouwens hetzelfde eiland, maar een ander land.
pi_34973911
niet helemaal. een gedeelte hoort bij Indonesie hoor.
pi_34974038
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 18:23 schreef jimjim1983 het volgende:
niet helemaal. een gedeelte hoort bij Indonesie hoor.
dat zeg ik.

Links is Indonesisch, rechts is New Guinea
pi_34974110
ja maar dat heet toch ook nieuw guinea
daar komt mn moeder vandaan.
pi_34974159
Dat heet sinds de onafhankelijkheid Irian Jaya, en sinds ergens begin 21e eeuw (2002 geloof ik) heet het officieel Papua, wat dan weer bestaat uit 2 provincies (geloof ik, noord en zuid Papua)
pi_34974170
oja dat is waar, Irian Jaya

overigens een van de mooiste stukjes indonesie!
pi_34974194
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 18:32 schreef jimjim1983 het volgende:
oja dat is waar, Irian Jaya
maar de 'oudjes' (met respect hoor) noemen het nog vaak anders natuurlijk. Om begrijpelijke redenen
pi_34974361
ja daar zal ik het ook wel van hebben
pi_34990907
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 18:37 schreef jimjim1983 het volgende:
ja daar zal ik het ook wel van hebben
denk het
pi_35012693
Hopelijk komen er dan niet een paar van die op geld beluste ******lijers om het even allemaal fijn uit te roeien voor het geld.
Ich bin der Führer.
  zondag 12 februari 2006 @ 20:25:45 #57
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_35012817
geinig dit. maar die dieren vind ik niet heel bijzonder ofzo. Ik had liever een hele nieuwe diiersoort gezien.
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
pi_35026068
quote:
Op zondag 12 februari 2006 20:22 schreef Xenwolfie het volgende:
Hopelijk komen er dan niet een paar van die op geld beluste ******lijers om het even allemaal fijn uit te roeien voor het geld.
ach, zo werkt de wereld toch gewoon?
  maandag 13 februari 2006 @ 19:01:48 #59
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_35047127
Wow wat mooi
Dat ze die plek maar met rust laten ! Goed beschermen dat mooie stukje (mensloze !!!!! ) aarde !!
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_35065006
Ik bied $10000 om een weekendje met een 12-gauge huis te houden. De rijke stinkerds staan in de rij om die beesten af te schieten. Ik ga een bedrijfje openen dat jachtreizen organiseert daar!
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_35072052
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 03:07 schreef StefanP het volgende:
Ik bied $10000 om een weekendje met een 12-gauge huis te houden. De rijke stinkerds staan in de rij om die beesten af te schieten. Ik ga een bedrijfje openen dat jachtreizen organiseert daar!
wow wat ben jij toch heerlijk recalcitrant
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 2 juni 2006 @ 19:02:12 #62
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_38483233
voor de liefhebbers van dit: Lost world found inside Israeli cave
DeLuna vindt me dik ;(
  vrijdag 2 juni 2006 @ 21:23:54 #63
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38487453
Laatst was er ook diverse nieuwe diersoorten gevonden.Weet niet of het over hetzelfde ging, maar het was snel al leeggeroofd. De dieren waren binnen notime in dierenwinkels te vinden in Japan e.d.
pi_38487500
Lost World... Brontosaurussen willen we zien!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')