Zo is het toen wel gegaan. Die klager kan je dus nog lang je leven zuur makenquote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:01 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
onbegrijpelijk zijn dat soort dingen....je gaat om de hoek van een kroeg wonen (die er dus al zit) en daarna ga je over die kroeg klagen.... JE GAAT ER TOCH ZELF NAAST WONEN???
zo te lezen is gemeente bij jullie net zo snel en logisch qua handelen als bij ons..... je wordt er gewoon een beetje emotioneel van als je dat soort dingen leest. hoe is het af en toe toch in godsnaam mogelijk dat er zo erg langs elkaar heen wordt gewerkt, en zo slecht gecommuniceert wordt. Bij elk commercieel bedrijf hadden de betrokkenen allang op straat gestaan, maar bij gemeentes schijnt dit de normaalste zaak te wezen helaasquote:Op maandag 13 februari 2006 17:45 schreef arithaterhorst het volgende:
Met dit verhaal had ik de gok misschien ook wel gewaagd... Het blijft gewoon echt stom, dat buren gewoon klagen om het klagen. Echt nederlandsch dan weer![]()
Het blijft wel een leuke verbouwing, ik zal hem zeker blijven volgen!
Als je ons gemeente perikelen verhaal nog wilt volgen:
http://www.lunatix.nl/AR/Verbouwing
En dan op bouwvergunning klikken
Het kan gewoon bij de gemeente. Net vertelde een collega me:quote:Op dinsdag 14 februari 2006 12:49 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
zo te lezen is gemeente bij jullie net zo snel en logisch qua handelen als bij ons..... je wordt er gewoon een beetje emotioneel van als je dat soort dingen leest. hoe is het af en toe toch in godsnaam mogelijk dat er zo erg langs elkaar heen wordt gewerkt, en zo slecht gecommuniceert wordt. Bij elk commercieel bedrijf hadden de betrokkenen allang op straat gestaan, maar bij gemeentes schijnt dit de normaalste zaak te wezen helaas
T is toch diep treurig?? De burgemeester had bij ons ook nog zo'n fraai staaltje van handelen….quote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:14 schreef arithaterhorst het volgende:
[..]
Het kan gewoon bij de gemeente. Net vertelde een collega me:
Hij wilde een dakkapel, kapel was beetje aan de brede kant. Dus daarom eerst een beoordeling van de welstandscommissie gevraagd. Die waren accoord. Heeft hij de bouwtekeningen laten maken enzo, die ingediend.
Nu is het oordeel van de welstandscommissie dat het niet mag, "want het is wat breed en dat hadden ze over het hoofd gezien".![]()
Dan vraag ik mij dus werkelijk af waarmee ze kijken als een welstandscommissie een oordeel geeft.. Volgens mij is het enige waar ze naar moeten kijken hoe iets eruit ziet...![]()
Oh ja, en wie gaat dan voor de kosten opdraaien, heeft die collega gevraagd. Nou, het kwam erop neer dat het niet de gemeente was. Die sturen natuurlijk zelf nog een vette rekening na![]()
Ik zou in plaats van gipsplaten ook gewoon mdf doen.Dus zeg maar de hele muur van mdf, Is denk ik toch meer hufterproof. Je kan daarover heen nog een laag mdf doen zodat je een lambrisering idee krijgt. Als je tijd over hebt zou ik van mooie sierlatjes een vierkantje maken zodat het een beetje uit steekt.( weet zo gauw even niet hoe dat genoemd word..) Verder zou ik het behang niet cremewit doen want dat is nogal besmettelijk. 1 glas bier er tegen aan en het is al verpest. Ik zou daarvoor behang nemen dat geel/ oker gestreept is. Geeft namelijk een heel warm effect en een vlekje meer of minder maakt dan niet uit..quote:Op dinsdag 14 februari 2006 13:24 schreef kroegtijger het volgende:UPDATE
Het moet wel enigzins een hufterproof systeem zijn, dus onze eerste simpele gedachte gaat uit naar de onderkant (c.a. 1,5 meter) van MDF-lambrisering voorzien die in een donkere kleur (bijvoorbeeld bordeau-rood) wordt geschilderd. Daarboven dan rondom een rand voor glazen op te kunnen zetten, en de boven deze rand tot aan het plafond gipsplaten die worden dichtgesmeerd op de gaten en naden, en daarna in een lichte kleur (cremewit?) worden geschilderd.. Zowel achter het MDF als achter de gipsplaten kan dan gemakkelijk steenwol worden aangebracht als isolatie. Dit zou voor ons een goedkope en snel te bouwen oplossing geven. Nu ben ik alleen bang dat er misschien wat puntjes zijn die ik over het hoofd heb gezien bij dit plan… zijn er dingen waar ik nog aan moet denken hierbij?
hmm...valt inderdaad wat voor te zeggen....quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:42 schreef Gurb het volgende:
Ik zou niet voor mdf gaan, als dat nat wordt, zwelt het op, en het is niet zo, dat als het droogt, het weer inkrimpt.
Als ik jullie was, zou ik vuren of grenen vloerdelen nemen, en deze verticaal op je muur bevestigen. Neem lekker brede planken, en die ook nog een beetje dik zijn (18 mm of dikker)
Helaas gaat dat niet zo makkelijk. De muur die erachter zit is dermate dramatisch dat dit niet lukt. Het is een bakstenen muur die in niet al te beste staat verkeerd. Er zal dus iets voor moeten (hout, gips, whatever...) voordat er een glasvliesbehangetje tegenaan zou kunnen. We hebben ook even gedacht aan laten spack-spuiten, maar dan zal er waarschijnlijk toch eerst een gipswand of hout-wand tegenaan moeten....dan kunnen we het natuurlijk net zo goed schilderen (t is toch een vrij donkere tent.... t hoeft niet direct t paleis op de dam te worden; als t maar netjes en acceptabel eruit ziet)quote:voor erboven zou ik gaan voor glasvliesbehang, die je daarna saust met een afwasbare latex
De reden om de bovenkant gips te doen is omdat het makkelijk en snel verwerkbaar is (elke week langer dicht kost een hoop geld) t is vrij goedkoop en als je op anderhalve meter hoogte nog een gat in weet te krijgen dan ben je echt bewust bezig.... dat is een eenmalige actie want je gaat voorover de (gloednieuwequote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:42 schreef B.A.Trix het volgende:
[..]
Ik zou in plaats van gipsplaten ook gewoon mdf doen.Dus zeg maar de hele muur van mdf, Is denk ik toch meer hufterproof. Je kan daarover heen nog een laag mdf doen zodat je een lambrisering idee krijgt. Als je tijd over hebt zou ik van mooie sierlatjes een vierkantje maken zodat het een beetje uit steekt.( weet zo gauw even niet hoe dat genoemd word..) Verder zou ik het behang niet cremewit doen want dat is nogal besmettelijk. 1 glas bier er tegen aan en het is al verpest. Ik zou daarvoor behang nemen dat geel/ oker gestreept is. Geeft namelijk een heel warm effect en een vlekje meer of minder maakt dan niet uit..![]()
Mijn fout: ik bedoelde eigenlijk: glasvlies op gipsplaat (of underlayment) ipv rechtstreeks op de bestaande muurquote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:02 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
hmm...valt inderdaad wat voor te zeggen....
nemen we even mee in gedachte
[..]
Helaas gaat dat niet zo makkelijk. De muur die erachter zit is dermate dramatisch dat dit niet lukt. Het is een bakstenen muur die in niet al te beste staat verkeerd. Er zal dus iets voor moeten (hout, gips, whatever...) voordat er een glasvliesbehangetje tegenaan zou kunnen. We hebben ook even gedacht aan laten spack-spuiten, maar dan zal er waarschijnlijk toch eerst een gipswand of hout-wand tegenaan moeten....dan kunnen we het natuurlijk net zo goed schilderen (t is toch een vrij donkere tent.... t hoeft niet direct t paleis op de dam te worden; als t maar netjes en acceptabel eruit ziet)
Als het geverfd word dan heb je daar toch geen last meer van of zie ik dat verkeerd??quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:42 schreef Gurb het volgende:
Ik zou niet voor mdf gaan, als dat nat wordt, zwelt het op, en het is niet zo, dat als het droogt, het weer inkrimpt.
Is mdf dan zoveel duurder dan gipsplaat?? Ik heb geen idee namelijk..quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:09 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
De reden om de bovenkant gips te doen is omdat het makkelijk en snel verwerkbaar is (elke week langer dicht kost een hoop geld) t is vrij goedkoop en als je op anderhalve meter hoogte nog een gat in weet te krijgen dan ben je echt bewust bezig.... dat is een eenmalige actie want je gaat voorover de (gloednieuwe)trap af en je hoeft niet meer terug te komen.....dan is vervolgens het gipsplaatje vrij snel vervangen. Liever zou ik ook een wat steverige oplossing nemen, maar da's vrijwel allemaal een vrij prijzige onderneming voor een tent die op het randje van failliet heeft gebalanceerd en er eigenlijk nog steeds niet helemaal vanaf is
dan moet je ervoor zorgen dat je de plaat helemaal rondom volledig afsluit, dus ook de kopse kanten, en de achterkant in de aflak.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:55 schreef B.A.Trix het volgende:
[..]
Als het geverfd word dan heb je daar toch geen last meer van of zie ik dat verkeerd??
t is inderdaad wel weer tijd voor een updateje.....quote:Op vrijdag 3 maart 2006 11:11 schreef sanger het volgende:
En wat is het laatste nieuws?? Wanneer is de grand opening?
Dat is goed nieuws van die sponsoren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op maandag 6 maart 2006 10:23 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
t is inderdaad wel weer tijd voor een updateje.....
helaas blijkt de cam te zijn overleden, de uitvaart zal volgende week in besloten kring plaatsvinden
Afgelopen week zijn we in ieder geval druk bezig geweest met het afhakken van de oude stuc-laag. Deze was te slecht om ook nog maar iets mee te doen. Wat een enorm kl*#%te werk zegmaar het is vrijwel allemaal weg nu
vanavond nog even het laatste beetje en dan kan het puin weer worden afgevoerd
De aannemer heeft vorige week de deuren verbreedt tot 1100mm en heeft de deur naar buiten er alweer in gehangen. Gelukkig dat onze onderburen in dezelfde week van het vele hakken en breken zelf ook flink aan het verbouwen zijn geslagen waardoor we van elkaar geen overlast hebben ondervonden
Morgen komt de stucadoor de eerste muur doen, waarna in de loop van de week de nieuwe trap zal worden geplaatstOok gaan we in de muren waar morgen nog niet gestuct wordt de leidingen vrezen zodat ook die netjes zijn weggewerkt.
Op financieel gebied is er ook niet stil gezeten...aangezien we nog zo'n 10000 euro te kort kwamen voor de gehele verbouwing wordt er nog druk gezocht naar sponsors.... gelukkig hebben we er weer een aantal mogen verwelkomen waarmee ons begrotingstekort nu uitkomt op zo'n 5000 euro.
Inmiddels is ook de gebruiksvergunning aangevraagd. Als alles goed gaat kunnen we in April de deuren weer openen.
Ik zal vanavond weer even een kijkje gaan nemen om te zien of er nog iets is gebeurd dit weekend (kon er zelf namelijk niet bij zijn) en indien er wat te zien is, even een nieuwe digicam regelen
quote:Op donderdag 9 maart 2006 20:08 schreef DABAMaster het volgende:
denk je aan nen1010?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |