quote:Closing Comments
Grandia III is an interesting beast. Despite its relatively short playing time and lack of things to do outside the main quest, its battle system, initial character introductions, and boss fights are compelling enough to warrant a total playthough. But I suppose that's a testament to how fantastic the warfare in Grandia III really is, and it gives me hope that one day the same battle system that can make an average RPG a good one will benefit from a truly epic storyline and the other necessary elements to create the instant classic it could potentially be.
7.0 Presentation
The beginning of Grandia III is excellent but by the time the story is over and it's revealed that only a handful of characters are actually worth following, the disappointment is hard to shake.
8.5 Graphics
Absolutely gorgeous backgrounds and environments are supplemented by equally strong cutscenes and designs. The animations are great too even if the models aren't.
8.0 Sound
Grandia's voice acting is like Square's other recent efforts in that it's very well done. The game's ambient sound and audio effects are also nice, but the music isn't very memorable.
8.5 Gameplay
One of the best battle systems ever conceived is a hard thing to knock. Entertaining boss battles and customization adds points too, but other than fighting and playing dice there's nothing to do.
5.5 Lasting Appeal
Play through the relatively short adventure and be done with it... because that's all there is.
7.6
Good OVERALL
(out of 10 / not an average)
Ja doe er maar 1quote:Op zaterdag 11 februari 2006 12:37 schreef Notorious_Roy het volgende:
IGN Grandia III review:
[..]
[afbeelding]
Toch ook wel een toppertje dus...
Staat dat ook ergens uitgelegd?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 13:53 schreef Notorious_Roy het volgende:
IGN heeft zn score systeem aangepastDe cijfers kloppen nu zeg maar.
Grootste minpunt is de lengte en een tegenvallend of standaard verhaal. Gameplay en graphics en muziek is erg goed. Battlesysteem is net als Grandia II God. Ik wil deze erg graag hebben, maar als je het battlesysteem niet kent dan zou ik idd even wachten op andere reviews !!quote:Op zaterdag 11 februari 2006 13:52 schreef Strolie75 het volgende:
Mmmmm....een 7.6 van IGN staat gelijk aan een 5 op sites als Eurogamer.Ik wacht wel op Rogue Galaxy en FFXII.
http://www.ga-forum.com/showpost.php?p=2739907&postcount=1quote:
Link?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 13:54 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Staat dat ook ergens uitgelegd?
Laat maar, heb het al gevonden.
360 topic ?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 13:54 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Staat dat ook ergens uitgelegd?
Laat maar, heb het al gevonden.
quote:Op zaterdag 11 februari 2006 08:35 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Ja ik trok misschien die hele Jean Reno situatie niet of hoe die man ook heetMaar om heel eerlijk te zijn..... was net met Jean in Japan en daar stopte ik
YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSquote:Op zaterdag 11 februari 2006 17:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ohw Strol?
http://games.fok.nl/news.php?newsid=9049
Sjotijdquote:Op zaterdag 11 februari 2006 17:31 schreef Gamedemon het volgende:
[..]serieus? ga em uitspelen man!
hij is 8 uurtjes lang ofzo (16 uur Sjotijd).
Het hele tijdreis gebeuren gaat nog leuk gebracht worden!
Puzzels waarbij je in het verleden iets met doen zodat je in de toekomst met samosuke weer verder kan en andersom!
Als je die 16 uur verdeelt over 2 maanden is het Stroltijd.quote:
quote:Op zaterdag 11 februari 2006 18:33 schreef Markster het volgende:
gvd waarom moeten er nou zulke tyfusstukken in GoW zitten?
Nou ben ik bij pad of hades, en dan moet je een aantal van die rollen met messen beklimmen. Wordt je geraakt mag je helemaal opnieuw beginnen, en me savepoint was vet ver terug dus ik ga echt me ps2 niet uitzetten!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gijs lijkt me een fantastisch spel !!quote:Op zondag 12 februari 2006 10:18 schreef Strolie75 het volgende:
Ik ben de soundtrack van Rogue Galaxy aan het luisteren...die is in elk geval dik in orde!![]()
![]()
[afbeelding]
Dit spel is stiekem FFXII voorbij aan het streven op mijn lijstje.![]()
Het is natuurlijk een heel ander spel, het alleen niet spelen omdat hij van dezelfde developer is vind ik een beetje onzin.quote:Op zondag 12 februari 2006 15:29 schreef Notorious_Roy het volgende:
Rogue Galaxy lijkt me persoonlijk een nét niet spel, dan zou ik liever Grandia III gaan spelen ofzoSowieso, RG is van Level 5 en zou je niet moeten gaan spelen als je DQ niets vond (Strol...)
Klopt niet helemaal. Dark Chronicle is ook van Level 5 en totaal anders dan bv. DQVIIIquote:Op zondag 12 februari 2006 15:29 schreef Notorious_Roy het volgende:
Rogue Galaxy lijkt me persoonlijk een nét niet spel, dan zou ik liever Grandia III gaan spelen ofzoSowieso, RG is van Level 5 en zou je niet moeten gaan spelen als je DQ niets vond (Strol...)
Zelfde engine, zelfde makers, zelfde stijl. Dat bedoel ik. Het is niet zoals ik die uit principe geen Bungie games meer speelquote:Op zondag 12 februari 2006 15:31 schreef peristilius het volgende:
[..]
Het is natuurlijk een heel ander spel, het alleen niet spelen omdat hij van dezelfde developer is vind ik een beetje onzin.
Ook niet mee eens.... Rogue Galaxy is misschien celshaded maar het vrolijke en kiddy gebeuren wat DQ heeft is het niet.... toch een andere stijl vind ik.quote:
Heel ander verhaal, hele andere setting, dat lijken me toch de belangrijkste aspecten van een RPG. Weet niet hoe het met het combat system zit?quote:Op zondag 12 februari 2006 15:33 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Zelfde engine, zelfde makers, zelfde stijl. Dat bedoel ik. Het is niet zoals ik die uit principe geen Bungie games meer speel
Ik had het over DQ en Dark Chronicle. Hoewel dat verder natuurlijk wel 2 totaal andere games zijn.quote:Op zondag 12 februari 2006 15:35 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Ook niet mee eens.... Rogue Galaxy is misschien celshaded maar het vrolijke en kiddy gebeuren wat DQ heeft is het niet.... toch een andere stijl vind ik.
Van velen gehoord dat ie nogal tegenvalt.quote:Op zondag 12 februari 2006 10:18 schreef Strolie75 het volgende:
Ik ben de soundtrack van Rogue Galaxy aan het luisteren...die is in elk geval dik in orde!![]()
![]()
[afbeelding]
Dit spel is stiekem FFXII voorbij aan het streven op mijn lijstje.![]()
Een game kan een heel ander verhaal of setting hebben, maar toch hetzelfde aanvoelen. Dat is bijv gewoon met FF zo. Elke game is anders, maar ze zijn ook heerlijk gelijk, en die hebben zelfs elke keer een ander systeem, Grid, Materia, Junction, etcquote:Op zondag 12 februari 2006 15:35 schreef peristilius het volgende:
[..]
Heel ander verhaal, hele andere setting, dat lijken me toch de belangrijkste aspecten van een RPG. Weet niet hoe het met het combat system zit?
Best knap aangezien hij nog niet uit is.quote:Op zondag 12 februari 2006 15:38 schreef JimmyJames het volgende:
Van velen gehoord dat ie nogal tegenvalt.
Wat dacht je van de Japanse versie?quote:Op zondag 12 februari 2006 15:41 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Best knap aangezien hij nog niet uit is.
Je merkt wel bij allemaal dat het een Final Fantasy is, maar ik heb toch bij elk deel weer een heel ander gevoel. Het magische gevoel van FF IX geeft FF VIII me bijvoorbeeld echt niet, FF VIII gaf me eigenlijk sowieso nogal weinig gevoel.quote:Op zondag 12 februari 2006 15:39 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Een game kan een heel ander verhaal of setting hebben, maar toch hetzelfde aanvoelen. Dat is bijv gewoon met FF zo. Elke game is anders, maar ze zijn ook heerlijk gelijk, en die hebben zelfs elke keer een ander systeem, Grid, Materia, Junction, etc
quote:Op zondag 12 februari 2006 15:29 schreef Chocobo het volgende:
Shadow of the Colossus uitgespeeeeeeeeldPrachtig einde fantastische ervaring
Mij lijkt die Japans ook niet echt leukquote:Op zondag 12 februari 2006 15:38 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Van velen gehoord dat ie nogal tegenvalt.
Ik heb een gamesstop ingevoerd tot Okami dus deze zal ik sowieso links laten liggen.
Als het goed is heb ik m vrijdagquote:Op zondag 12 februari 2006 15:29 schreef Chocobo het volgende:
Shadow of the Colossus uitgespeeeeeeeeldPrachtig einde fantastische ervaring
Nee.quote:Op zondag 12 februari 2006 15:41 schreef peristilius het volgende:
[..]
Je merkt wel bij allemaal dat het een Final Fantasy is, maar ik heb toch bij elk deel weer een heel ander gevoel. Het magische gevoel van FF IX geeft FF VIII me bijvoorbeeld echt niet, FF VIII gaf me eigenlijk sowieso nogal weinig gevoel.
En hier heb je het dan ook nog echt over games uit dezelfde serie, daar is het nog wel logisch dat het wat op elkaar lijkt.
Mee eens,... bijna elke FF is anders en heeft niks met elkaar te maken. Ze hebben allemaal hun charme... mij deed FFVIII wel wat eerlijk gezegd, maar niet zoveel dan bv FVII deed.quote:Op zondag 12 februari 2006 15:41 schreef peristilius het volgende:
[..]
Je merkt wel bij allemaal dat het een Final Fantasy is, maar ik heb toch bij elk deel weer een heel ander gevoel. Het magische gevoel van FF IX geeft FF VIII me bijvoorbeeld echt niet, FF VIII gaf me eigenlijk sowieso nogal weinig gevoel.
En hier heb je het dan ook nog echt over games uit dezelfde serie, daar is het nog wel logisch dat het wat op elkaar lijkt.
ik hopelijk ook, zaterdag uitgespeeld danquote:Op zondag 12 februari 2006 15:48 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
Als het goed is heb ik m vrijdagKan niet wachten om ermee te beginnen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |