Daar sluit ik me bij aanquote:Op donderdag 9 februari 2006 12:11 schreef Hatsjepsoet het volgende:
Mag jij ook nog ff aanvullen waarom niet(en spreek voor jezelf in ieder geval he
)
Hoe meer vragen, hoe lager de prijs per vraag natuurlijkquote:Op donderdag 9 februari 2006 12:17 schreef J.Bos het volgende:
Waarom is het spoeddebat tegenwoordig een permanent terugkerend fenomeen? Waarom worden er meer kamervragen gesteld, dan ooit tevoren? (gem. 1000 euro per vraag) Links kan heel goed uit de hoek komen in de oppositie en dat zou zo moeten blijven. Maar regeren? Doe maar niet.
Dat bedoel ik. Geen harde maatregelingen, maar dequote:Op donderdag 9 februari 2006 12:23 schreef Tikorev het volgende:
Wie zit nou niet te wachten op Klaas de Vries als minister van integratie...
quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:23 schreef Tikorev het volgende:
Vooral dat laatste...quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:29 schreef McCarthy het volgende:
ik zit zeker niet op een links kabinet te wachten. Ik zit te wacthen op een kabinet dat een flattax in gaat voeren en snoeit in de grote overheid
Waarom die flattax?! Grote bedrijven wegjagen uit Nederland?quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:29 schreef McCarthy het volgende:
ik zit zeker niet op een links kabinet te wachten. Ik zit te wacthen op een kabinet dat een flattax in gaat voeren en snoeit in de grote overheid
Ik, dat zou een zegen voor ons land zijn.quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:23 schreef Tikorev het volgende:
quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:29 schreef McCarthy het volgende:
een beetje sociaal, wat is een "beetje sociaal"???quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:41 schreef jogy het volgende:
Om nou te zeggen dat ik op een regering ala SP zit te wachten, nee. Maar een kabinet links van het midden vind ik alleen maar goed. Een beetje Sociaal maar niet overdrijven. Zolang het volgende kabinet maar een duidelijk plan heeft waar ze zich aan houden, en niet heen en weer kwakkelen.
nee kerel!!! juist niet! Nederland wordt dan een werkwalhalla, de productiviteit schiet omhoog! geen zeik overheid meer...quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:35 schreef J.Bos het volgende:
[..]
Waarom die flattax?! Grote bedrijven wegjagen uit Nederland?
Hahaha, je hebt 'm ook horen bomen bij Catherine Keijl vanochtend? Dat panel van huisvadersquote:Op donderdag 9 februari 2006 12:42 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
![]()
dus laten vooral Balkenende verder zijn gang laten gaan, die kerel heeft visie!! Wouter -mijn vrouw is de baas thuis- Bos slaat nog geen deuk in een pakje boter (a la paars)!
als we het land definitief naar de sociale tyfus willen helpen, moeten we links gaan stemmen... dan zit de werkloosheid binnen no-time op 10%, zijn de overheidsschulden niet meer te tellen omdat het sociale stelsel te duur is en is het complete zorgstelsel failliet (als we dat als natie al niet zijn).
MAAR dan hebben we misschien wel een dialoog met radicale moslims: hoera!![]()
mischquote:Op donderdag 9 februari 2006 12:48 schreef SeLang het volgende:
Ik denk dat niemand op een kabinet met linksen zit te wachten.
Geen dialoog is beter? Ik weet niet wat jij gehoord hebt, maar volgens mij vondt W. Bos de EU verklaring over de spotprents te zwak. Vooral omdat een aantal zinnen in de verklaring suggereren dat de spotprents niet hadden moeten worden gepubliceert, wat dus een inperking van de persvrijheid zou betekenen. Wel dacht hij dat het zou kunnen lijden tot een dialoog wat een deëscalerende werking zou kunnen hebben op de geweldadigheden.quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:27 schreef J.Bos het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Geen harde maatregelingen, maar de*^*&^
![]()
![]()
![]()
de dialoog...bla, bla....
Ik hoorde het gisteren Wouter Kabouter nog zeggen....terwijl het midden oosten in de brand staat....Nou Wouter, neem maar een megafoon mee...![]()
Nou, wat zou 'een beetje sociaal' nou betekenenquote:Op donderdag 9 februari 2006 12:42 schreef McCarthy het volgende:
[..]
een beetje sociaal, wat is een "beetje sociaal"???
Er is geen partij die dat gaat doen, hoor.quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:29 schreef McCarthy het volgende:
Rooms-Rood is een utopie, democratisch gekozen, wil van het volk of niet, deze combi zal er niet komen ben ik bang..quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:47 schreef LangeTabbetje het volgende:
De vraag is hoe links de PvdA nog wel is. Persoonlijk denk ik dat we richting een PvdA/CDA kabinet gaan. (Overigens had dit kabinet op basis van de verkiezingsuitslag al PvdA/CDA moeten zijn)
Mwach, de VVD zegt dat te willen en al eerder was het CDA er voor te porren tijdens de belastinghervormingen onder Kok.quote:Op donderdag 9 februari 2006 13:18 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Er is geen partij die dat gaat doen, hoor.
Een andere combi (behalve deze die we nu hebben) zal er echt niet mogelijk zijn. PvdA zal zeker niet met GroenLinks of de SP samen gaan.quote:Op donderdag 9 februari 2006 13:21 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
Rooms-Rood is een utopie, democratisch gekozen, wil van het volk of niet, deze combi zal er niet komen ben ik bang..![]()
mijn opa zei altijd: stem niet tegen je portemonnee in... (hij wist het wel die rooie rakkerquote:
zeiden ze ook over de combi met de VVD... zeg nooit nooitquote:Op donderdag 9 februari 2006 13:22 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Een andere combi (behalve deze die we nu hebben) zal er echt niet mogelijk zijn. PvdA zal zeker niet met GroenLinks of de SP samen gaan.
PvdA / VVD gaat genoeg zetels halen ?quote:Op donderdag 9 februari 2006 13:24 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
zeiden ze ook over de combi met de VVD... zeg nooit nooit![]()
Ja, het is dat D66 dit tegenhoudt, maar anders...quote:Op donderdag 9 februari 2006 13:21 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Mwach, de VVD zegt dat te willen en al eerder was het CDA er voor te porren tijdens de belastinghervormingen onder Kok.
Er zitten wat haken en ogen aan.quote:Op donderdag 9 februari 2006 13:34 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ja, het is dat D66 dit tegenhoudt, maar anders...
VVD 3, PvdA 72 denk ikquote:Op donderdag 9 februari 2006 13:31 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
PvdA / VVD gaat genoeg zetels halen ?
Paars III zou m.i. de beste optie zijn... Ben alleen bang dat de VVD te rechts is geworden de laatste jarenquote:Op donderdag 9 februari 2006 13:31 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
PvdA / VVD gaat genoeg zetels halen ?
polarisatie...quote:Op donderdag 9 februari 2006 13:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Paars III zou m.i. de beste optie zijn... Ben alleen bang dat de VVD te rechts is geworden de laatste jaren![]()
Hoewel... Toen ik afgelopen vrijdag Van Aartsen en Bos zo gezellig zag klessebessen tijdens het Afghanistan debat zag ik toch weer een sprankje hoop op een centrumkabinet zonder religieuze partijquote:
Ja, maar als ze in de regering zitten doen ze het niet. Nooit. Dat zijn paaipraatjes.quote:Op donderdag 9 februari 2006 13:21 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Mwach, de VVD zegt dat te willen en al eerder was het CDA er voor te porren tijdens de belastinghervormingen onder Kok.
Tsja, de PvdA lijkt met de VVD samen naar rechts op te schuiven, de afstand tussen beide partijen is eerder kleiner dan groter geworden.quote:Op donderdag 9 februari 2006 13:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Hoewel... Toen ik afgelopen vrijdag Van Aartsen en Bos zo gezellig zag klessebessen tijdens het Afghanistan debat zag ik toch weer een sprankje hoop op een centrumkabinet zonder religieuze partij
Onbegrijpelijk, dergelijke reacties. Paarse kabinetten hebben 8 jaar lang geld als water uitgegeven. Zonder dat er geld was. Daar 'profiteren' we nu van.quote:Op donderdag 9 februari 2006 13:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Paars III zou m.i. de beste optie zijn... Ben alleen bang dat de VVD te rechts is geworden de laatste jaren![]()
Alsof Gerrit Zalm geld als water aan Jan Modaal heeft uitgegeven...quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:26 schreef J.Bos het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk, dergelijke reacties. Paarse kabinetten hebben 8 jaar lang geld als water uitgegeven. Zonder dat er geld was. Daar 'profiteren' we nu van.
VVD te rechts? Kan dat???
Je begrijpt het niet. Paars 2 heeft het idd hopeloos verknald, maar het gaat om het idee van paars. Dus een kabinet waar zowel links als rechts in vertegenwoordigd zijn. Daar ben ik zelf ook wel voor. Geloof het of niet, maar deze SP-er heeft ook een gruwelijke hekel aan mensen die niet willen werken. Die liever met hun reet op de bank zitten. Maar vind wel dat er goed voor mensen gezorgd moet worden die niet kunnen werken. Dat de lonenstijgingen niet enkel voor de hogere banen zijn. Dat zou in een paars kabinet beter geregeld kunnen worden.quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:26 schreef J.Bos het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk, dergelijke reacties. Paarse kabinetten hebben 8 jaar lang geld als water uitgegeven. Zonder dat er geld was. Daar 'profiteren' we nu van.
Steekt dat fabeltje nu opnieuw de kop op? Exacte cijfers uit de periode 1994 - 2001 kon ik niet vinden, wel werd op parlement.com gemeld:quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:26 schreef J.Bos het volgende:
[..]
Vanaf het laatste jaar Paars II begint het begrotingstekort echter weer op te lopen. In 2002 was het begrotingstekort nog 1,2% in 2003 al 2,7% en in 2004 leek het zelfs boven de 3% uit te komen wat leidde tot discussie binnen de EU vanwege eerder Nederlands commentaar op de overschrijding van de EMU norm van Duitsland & Frankrijk, maar sloot uiteindelijk op exact 3%. Balkenende I & II hebben dus procentueel meer geld wat er niet was uitgegeven dan Paars I & II.quote:"De paarse kabinetten voeren een stringent financieel beleid, maar worden door het economische klimaat begunstigd. Burgers en bedrijven krijgen lastenverlichting, de werkloosheid daalt en het begrotingstekort loopt terug."
Balkenende heeft Gerrit Zalm nog op financiën dus dat is in no time pleite!quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:51 schreef Shaman het volgende:
[..]
Steekt dat fabeltje nu opnieuw de kop op? Exacte cijfers uit de periode 1994 - 2001 kon ik niet vinden, wel werd op parlement.com gemeld:
[..]
Vanaf het laatste jaar Paars II begint het begrotingstekort echter weer op te lopen. In 2002 was het begrotingstekort nog 1,2% in 2003 al 2,7% en in 2004 leek het zelfs boven de 3% uit te komen wat leidde tot discussie binnen de EU vanwege eerder Nederlands commentaar op de overschrijding van de EMU norm van Duitsland & Frankrijk, maar sloot uiteindelijk op exact 3%. Balkenende I & II hebben dus procentueel meer geld wat er niet was uitgegeven dan Paars I & II.
Ik denk ook dat ze elkaar niet in leven laten.quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:51 schreef Basp1 het volgende:
Ik ben voor een coalitie vvd/sp. Ik denk alleen niet dat hun met zijn 2 en wel genoeg zetels gaan halen.
misschien wildersquote:Op donderdag 9 februari 2006 13:18 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Er is geen partij die dat gaat doen, hoor.
Leg uit.quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:42 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
![]()
dus laten vooral Balkenende verder zijn gang laten gaan, die kerel heeft visie!! Wouter -mijn vrouw is de baas thuis- Bos slaat nog geen deuk in een pakje boter (a la paars)!
Nu ook niet.quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:31 schreef Iblardi het volgende:
Shaman, dan loopt het begrotingstekort wellicht terug, maar de staatsschuld wordt niet kleiner.
De enige die het lukte was Den Uyl, een tijdje lang.quote:Op donderdag 9 februari 2006 16:01 schreef Shaman het volgende:
[..]
Nu ook niet.
Om het financieringstekort terug te brengen zal eerst het bergotingstekort terug gebracht moeten worden. Op dit moment loopt de staatschuld dus sneller op dan tijdens Paars I & II. De cijfers die ik heb kunnen vinden: 2002 50,5 %, 2003 51,9%, 2004 52,5%
Leren in grijstinten te denken. Soms moet er wel eens een beetje van dit en een beetje van dat. Niet alles loopt langs strikte dogma's, zoals bij jou het klassieke liberalisme.quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:42 schreef McCarthy het volgende:
[..]
een beetje sociaal, wat is een "beetje sociaal"???
De dialoog werkt dus niet volgens jouw?quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:27 schreef J.Bos het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Geen harde maatregelingen, maar de*^*&^
![]()
![]()
![]()
de dialoog...bla, bla....
Ik hoorde het gisteren Wouter Kabouter nog zeggen....terwijl het midden oosten in de brand staat....Nou Wouter, neem maar een megafoon mee...![]()
Cynisch eigenlijk, de 'rechtse' angst dat een links kabinet zou lijden tot een enorm financieringstekort, terwijl het meest linkse kabinet (55 zetels links, 41 zetels rechts) dat we ooit gehad hebben het enige is dat de staatschuld enigzins heeft weten terug te brengen. Maar ja, Duisenberg was dan ook niet echt de eerste de beste minister van financiën.quote:Op donderdag 9 februari 2006 16:02 schreef Iblardi het volgende:
[..]
De enige die het lukte was Den Uyl, een tijdje lang.
quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:33 schreef Sidekick het volgende:
Maar uiteindelijk willen [i]we[/] gewoon altid iets te klagen hebben.
Een PVDA/CDA regering is volgens mij ook veel waarschijnlijker dan een 'echt' links kabinet met PVDA, Groenlinks en SP.quote:Op donderdag 9 februari 2006 17:26 schreef Plato1980 het volgende:
Ik zit wel op een linkser kabinet te wachten, maar of ik een links kabinet wil weet ik zo net nog niet. Het zou een leuk experiment zijn, maar of het goed is weet ik niet.
Ik heb deze passage ook gelezen. Dit neemt echter niet weg, dat deze 'op het oog' goede cijfers, maar een gedeelte van het gevoerde beleidt laten zien. Op korte termijn werden er successen geboekt. In 1994 werd namelijk al duidelijk dat zowel de ziektenkosten alsook de hervormingen in de sociale zekerheid (Privatisering Ziektewet, Nabestaandenwet, AOW) noodzakelijk waren. De vergrijzing is geen nieuw fenomeen, maar was te voorspellen na de baby-boom na 1945. Geen van deze punten zijn door het Paarse kabinet opgepakt. Dit moet een volgend kabinet maar doen, leek het motto te zijn. Daarnaast was er wellicht in de beginperiode succes, maar de laatste jaren van paars zeker niet. Daarnaast werden er de grote infrastructurele projecten noodzakelijk geacht. (Betuwelijn, HSL, uitbreiding Schiphol). Waar eveneens niets van terecht is gekomen. Benutte men economische voorspoed voldoende om de overheidsfinanciën daadwerkelijk te saneren?quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:51 schreef Shaman het volgende:
[..]
Steekt dat fabeltje nu opnieuw de kop op? Exacte cijfers uit de periode 1994 - 2001 kon ik niet vinden, wel werd op parlement.com gemeld:
[..]
Vanaf het laatste jaar Paars II begint het begrotingstekort echter weer op te lopen. In 2002 was het begrotingstekort nog 1,2% in 2003 al 2,7% en in 2004 leek het zelfs boven de 3% uit te komen wat leidde tot discussie binnen de EU vanwege eerder Nederlands commentaar op de overschrijding van de EMU norm van Duitsland & Frankrijk, maar sloot uiteindelijk op exact 3%. Balkenende I & II hebben dus procentueel meer geld wat er niet was uitgegeven dan Paars I & II.
Tochquote:Op donderdag 9 februari 2006 12:42 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
![]()
als we het land definitief naar de sociale tyfus willen helpen, moeten we links gaan stemmen... dan zit de werkloosheid binnen no-time op 10%, zijn de overheidsschulden niet meer te tellen omdat het sociale stelsel te duur is en is het complete zorgstelsel failliet (als we dat als natie al niet zijn).
MAAR dan hebben we misschien wel een dialoog met radicale moslims: hoera!![]()
Dat is niet waar. Bekijk de feitelijke cijfers, dan praat je anders. Korte termijn succes en geen lange termijn-visie: the story off PvdA....Het begrotingstekort vertienvoudigde: Anderhalf miljard bij begin , opgelopen tot 15 miljard!quote:Op donderdag 9 februari 2006 16:02 schreef Iblardi het volgende:
[..]
De enige die het lukte was Den Uyl, een tijdje lang.
exact. nee dus. je moet vooral pvda stemmen als je voor censuur bent.quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:09 schreef J.Bos het volgende:
Er wordt een hoop over Balkenende & Co geklaagd, maar zitten we op een links kabinet te wachten?
Ik denk van niet.
http://www.sargasso.nl/?p=1210quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:13 schreef J.Bos het volgende:
O ja, de inflatie was onder Den Uyl op recordhoogte: bijna 10 %
Echt?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 01:29 schreef LXIV het volgende:
Toen den Uyl eens met wat feiten die niet in zijn straatje pasten geconfronteerd werd deed hij de mooiste uitspraak van een Nederlands politicus ooit:"Ja, maar feiten zijn rechts!".![]()
Vraag ze eens hoeveel van hen ook daadwerkelijk die pis wel eens opruimen!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 02:01 schreef Flumina het volgende:
Links![]()
Ach, ik ben in Delft op een jubileum van Stip geweest en er waren ook PvdA'ers erbij. Nog nooit zo hard afgeknapt op die lui. Wat een eikels. En oh als ze kritiek krijgen ben jij opeens de rechtse rakker die bejaarden in hun bed laten plassen in verzorgingshuizen.
De "Rechtse Angst" is dan ook niet zozeer dat links zou leiden tot een gigantisch financieringstekort maar dat links slecht zou zijn voor de economie, iets wat Den Uyl overigens ook heeft laten zien ondernemersklimaat was niet echt gunstig onder dit kabinet en de economische groei kwam ook tot stilstand.quote:Op donderdag 9 februari 2006 18:19 schreef Shaman het volgende:
[..]
Cynisch eigenlijk, de 'rechtse' angst dat een links kabinet zou lijden tot een enorm financieringstekort, terwijl het meest linkse kabinet (55 zetels links, 41 zetels rechts) dat we ooit gehad hebben het enige is dat de staatschuld enigzins heeft weten terug te brengen. Maar ja, Duisenberg was dan ook niet echt de eerste de beste minister van financiën.
Hallo? Oliecrisis & wereldwijde recessie, is de PvdA daar nu óók al de schuld van?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 08:04 schreef Chewie het volgende:
[..]
De "Rechtse Angst" is dan ook niet zozeer dat links zou leiden tot een gigantisch financieringstekort maar dat links slecht zou zijn voor de economie, iets wat Den Uyl overigens ook heeft laten zien ondernemersklimaat was niet echt gunstig onder dit kabinet en de economische groei kwam ook tot stilstand.
Nee maar die oliecrisis werd door Den Uyl overdreven waardoor de recessie hier nog meer werd versterkt. (bron andere tijden btw, nu niet echt een pro rechts of links programma).quote:Op vrijdag 10 februari 2006 08:41 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hallo? Oliecrisis & wereldwijde recessie, is de PvdA daar nu óók al de schuld van?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |