abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 februari 2006 @ 20:00:33 #1
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_34875687
Dus ik dacht vandaag eens geluk te kennen. Maar ja, het is me niet gegund.

Korte versie::
- Busongeval meegemaakt
- Tegenstribbeling in mijn loopbaan

Lange versie:

Het hoorcollege Europees Recht was om 17:00 afgelopen. Normaal gesproken reis ik met de bus en trein van Amsterdam naar Almere, waarbij het zo'n 1,5 duurt voor ik thuis ben, maar vandaag besloot ik het anders aan te pakken. Ik zou een "shortcut" nemen. Ik liep rechtstreeks naar Nieuwmarkt om daar de metro naar het Amstelstation te pakken. Zo gezegd zo gedaan. En wonder boven wonder stond de bus voor me klaar. Alsof ik een prive-chauffeur had! Eenmaal ingestapt valt het me op dat de chauffeur nogal jong oogt, een jaar of 24, 25. "Er was onlangs toch zo'n jongen in het nieuws die ongeoorloofd busschauffeur ging spelen? Is dat hem niet?" "Nee, het zal wel niet." Ik nam een zitplaats bij het raam. Toen voelde ik al dat er iets niet goed zou gaan. Enfin, na 5 minuten begint de chauffeur wat onwennig aan zijn taak. Volle bak.

Het was zo'n 17: 30 toen we op de file stuitten bij Muiderberg, geloof ik. Nabij die Maxis. Hier had ik geen rekening mee gehouden. Wat geïrriteerd kijk ik naar de stakkers die de file proberen te ontvluchten door rechts in te halen, telkens van rijstrook te wisselen en op wederrechtelijke wijze dankbaar van de vluchtstrook gebruik maken. De chauffeur besluit een sluiproute te nemen, althans een route die we doorgaans niet nemen. We komen uiteindelijk bij een weg terecht met slagboom bestemd voor buslijnen. Ik krijg wat leedvermaak wanneer ik aan de kant een aantal personenautos zie die door de politie zijn aangehouden, omdat ze zich er niet mochten bevinden. Pak aan, fileontduikers!

Mijn milde euforie wordt al snel getemperd wanneer ik en mijn medepassagiers met een enorme knal opeens voorover duikelen. Ik hoor om me heen wat glasscherven springen. Een korte blik naar achteren bevestigt mijn vermoeden en leert dat een touringbus tegen ons is aangebotst. Gevolg: (achter)ruitten stuk, huilend meisje, lichte paniek, de hele mikmak. Vooral bij degenen in de achterste rij, waar normaal gesproken een bepaald type persoon zit (nu echter niet), zit de schrik er goed in. Een meisje dat het meest dicht op de plek des onheils zit blijft maar huilen. Een man is zo slim geweest gegevens te noteren voor een eventuele schadeclaim. (Als jurist weet ik, althans behoor ik te weten, hoe dat in zijn werk gaat) Ook de touringbus heeft enige schade. We moeten allemaal uitstappen en wachten tot de volgende bus komt.

Tot mijn verbazing komt deze al binnen 5 minuten. Eenmaal zittend neem ik het gekibbel van de middenmoot in de nieuwe bus waar. Tja, logisch ook natuurlijk. Zoiets maak je niet elke dag mee. Een kort kwartier later zit ik (eindelijk!) thuis. Mijn "shortcut" duurde op zich slechts 1/3e van de normale reistijd langer (inclusief ongeval natuurlijk). Al bij al, denk ik dat ik voortaan deze route neem.

Thuis was ik van plan om op fok in te loggen om aldaar mijn ergenis kwijt te kunnen over deze gang van zaken op ons allergeliefde Klaagbaak. Ik besloot eerst eens mijn studentenmail te checken. Mijn gezicht vertrok van afschuw toen ik "gesprek met de decaan" als titel in een mailtje zag staan. Het 5 regel tellende mailtje hield in dat ik op gesprek moet komen over het onlangs behaalde studieresultaat (een 5), waar ik van de docenten zelf overigens nog geen uitslag heb gekregen. Ik doe namelijk een traject waarin je geen onvoldoendes mag halen. Als tegenpresatie krijg je "beter" onderwijs dan de doorsnee student en volg je allerlei extra (zeer interessante!) vakken. Ook een studiereisje naar het buitenland bij gerenommeerde universiteiten lag in het verschiet. Ik vrees dat die "droom" in duigen is gevallen. Mijn dag kan nu echt nauwelijks slechter gaan.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_34875822
Die vijf vind ik veel erger dan een langere reis huiswaarts!
Graag op anoniem
  woensdag 8 februari 2006 @ 20:04:07 #3
69994 seto
-|||--------|||-
pi_34875835
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_34875856
Ach, het dak van je huis kan nog instorten.
Ik post om het posten.
  woensdag 8 februari 2006 @ 20:37:20 #5
129335 Bopmorn
ok, zeg maar niets
pi_34877292
Zo deze dag deel ik met je

Ik rij naar school toe, na 6km kom ik erachter dat ik geen tas op me rug heb
dus kon ik weer terug

Ja mevrouw ik ben te laat...
Iedereen lachen, boeken natgerent, alles nat

Me brommers onsteking kapot door de regen

Deze dag wil ik gewoon afsluiten
Doe net of er niets aan de hand is...
pi_34877762
Kut van die reis
pi_34877902
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 20:37 schreef Bopmorn het volgende:

dus kon ik weer terug
pi_34885212
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 20:00 schreef VeX- het volgende:
Lang verhaal...
Ja echt.. je dag kan nauwlijks slechter gaan..
Man.. als dit alles is
  woensdag 8 februari 2006 @ 23:28:58 #9
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_34885510
Ach, voor hetzelfde geld was je overreden door die touringcar dus het kon nog slechter
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 8 februari 2006 @ 23:30:06 #10
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_34885547
Wat een kutdag idd
kutpsv
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  donderdag 9 februari 2006 @ 17:52:58 #11
125195 thunderice
Proud to be pauper!
pi_34907602
Kuttemmink zul je bedoelen...
Handsbal van Heerenveen, doelpunt goedgekeurd

Anders mooi 3 punten erbij die we hard nodig hebben.
Almelo paupers dat zie je zo!
pi_34907645
Kut Sterrenwacht Tijdverspilling
pi_34926459
Dat van die bus is niet leuk maar dat andere is nog minder leukerder
pi_34932679
Rot voor je!!
  vrijdag 10 februari 2006 @ 12:28:49 #15
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_34932766
Sterkte! Probeer de decaan ervan te overtuigen dat je er echt alles voor over hebt om het te halen!
Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg
pi_34932808
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 20:37 schreef Bopmorn het volgende:

dus kon ik weer terug

Ja mevrouw ik ben te laat...
Iedereen lachen, boeken natgerent, alles nat

Me brommers onsteking kapot door de regen

Deze dag wil ik gewoon afsluiten
Moet je op start klikken..
pi_34932936
En wanneer heb je dat gesprek met die decaan?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_34933027
Ik lach je uit!
Nee.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 12:38:20 #19
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_34933065
ach morgen een niuewe dag.
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_34933138
ach ik heb nisk gehaald dus tja..
  vrijdag 10 februari 2006 @ 16:21:04 #21
42555 Tomek
Take on the world!
pi_34939900
erg vervelend voor je allemaal zeg...
  vrijdag 10 februari 2006 @ 16:54:16 #22
40967 Takemenow
Freelance is good!
  vrijdag 10 februari 2006 @ 16:55:33 #23
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_34941167
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 20:04 schreef Furious het volgende:
Ach, het dak van je huis kan nog instorten.
Of de koffie kan op zijn
pi_34941175
quote:
Het hoorcollege Europees Recht...
Hier ben ik maar opgehouden met lezen...
Choose life. Choose a job. Choose a starter home. Choose dental insurance, leisure wear and matching luggage. Choose your future. But why would anyone want to do a thing like that?!
pi_34941233
Mja iets andere situatie bij mij, maar net zo klote.

Het is ochtend, ik kon de 21 net pakken naar Centraal Station, alles liep op schema dus ik zou het eerste uur lekker halen. Wat gebeurt er ? Een eikel van connection die achter ons bus zit wil wegrijden maar trekt zo hard op dat ie niet meer genoeg naar links kon sturen, gevolg: achterruit van waar de motor zit gesloopt, spiegel van zijn eigen bus was nog goed, maar de achterkant van onze bus is een ravage

Mag je lekker op de volgende bus staan wachten, en dus ben ik te laat voor de eerste uur. Klotezooi :/
pi_34941289
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 16:57 schreef yup het volgende:
Mja iets andere situatie bij mij, maar net zo klote.

Het is ochtend, ik kon de 21 net pakken naar Centraal Station, alles liep op schema dus ik zou het eerste uur lekker halen. Wat gebeurt er ? Een eikel van connection die achter ons bus zit wil wegrijden maar trekt zo hard op dat ie niet meer genoeg naar links kon sturen, gevolg: achterruit van waar de motor zit gesloopt, spiegel van zijn eigen bus was nog goed, maar de achterkant van onze bus is een ravage

Mag je lekker op de volgende bus staan wachten, en dus ben ik te laat voor de eerste uur. Klotezooi :/
Boeiend, school is voor paupers die later nooit meer dan 2500 euro per maand zullen verdienen.
Choose life. Choose a job. Choose a starter home. Choose dental insurance, leisure wear and matching luggage. Choose your future. But why would anyone want to do a thing like that?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')