Ow mijn god...hoe goedbedoeld ook, op dit soort non-tips zit ik niet te wachten. A kan ik dat zelf wel bedenken en B winkel ik al bij de Lidlquote:Op woensdag 8 februari 2006 19:07 schreef Blik het volgende:
[..]
hoeveel schuld heb je in hemelsnaam???
enkele voorbeelden voor besparing:
gooi dat mobieltje eens weg (of bel in ieder geval minder), verkoop je senseo en ga eens bij de Lidl shoppen ipv de AH
Precies, alsof het altijd je eigen schuld is als je in de shit komt. Soms heb je gewoon botte pech hoorquote:Op woensdag 8 februari 2006 19:11 schreef deedeetee het volgende:
Incassobureau 's zijn![]()
Ik heb één keer een deurwaarder op m'n dak gehad en daar kon ik een prima betalingsregeling mee treffen.
Trek je van de flauwe opmerkingen hier maar niks aan. Iedereen kan wel 'ns in de financiële problemen belanden. Mensen die dat niet snappen hebben duidelijk nog niet veel tegenslag gehad in hun leven. Die komen dan later nog wel 'ns aan de beurt![]()
Hartstikke bedankt, erg aardig van jequote:Ik heb nog geen antwoord op mijn mailtje ze zullen wel aan 't eten zijn als ik meer weet kom ik 't ff melden.
Het gaat in dit geval niet om het wel of niet in financiele problemen kunnen komen, maar om hoe er mee wordt omgegaan. TS wil alleen maar wenselijke antwoorden horen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:11 schreef deedeetee het volgende:
Trek je van de flauwe opmerkingen hier maar niks aan. Iedereen kan wel 'ns in de financiële problemen belanden. Mensen die dat niet snappen hebben duidelijk nog niet veel tegenslag gehad in hun leven. Die komen dan later nog wel 'ns aan de beurt![]()
Nee, ik wil graag onwenselijke antwoorden horen want daar heb ik zoveel aanquote:Op woensdag 8 februari 2006 19:15 schreef 700MB het volgende:
[..]
Het gaat in dit geval niet om het wel of niet in financiele problemen kunnen komen, maar om hoe er mee wordt omgegaan. TS wil alleen maar wenselijke antwoorden horen.
Je hebt er zeker wat aan, want dan had je inmiddels geweten dat het incassobureau geen enkele verplichting heeft jegens jou.quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:19 schreef Vivi het volgende:
Nee, ik wil graag onwenselijke antwoorden horen want daar heb ik zoveel aan
Dat zal een rechter niet uitspreken, hoe kom je daar in hemelsnaam bij? Een rechter zal gedaagde gewoon veroordelen om aan eiser het gevorderde te betalen, ongeacht wat gedaagde zelf voor betalingsregeling wilde treffen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:22 schreef deedeetee het volgende:
die zal dan beslissen dat de schuldeiser akkoord *moet* gaan met de door gedaagde voorgestelde betalingsregeling -mits die *wel* redelijk/billijk is natuurlijk.
zeg, normaal reageren geldt ook voor jou...quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:19 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nee, ik wil graag onwenselijke antwoorden horen want daar heb ik zoveel aan
Heb ik met je in de zandbak gezeten ofzo? Mijn reactie was erg normaal gezien de opmerking. Dahag!quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:34 schreef Sjeen het volgende:
[..]
zeg, normaal reageren geldt ook voor jou...
Gelukkig niet nee... Ik heb iedereen, dus ook jou gevraagd om normaal te reageren. Hiermee lokt je juist van zulke reacties uit. Maar goed, je moet het zelf weten natuurlijk.quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:37 schreef Vivi het volgende:
[..]
Heb ik met je in de zandbak gezeten ofzo? Mijn reactie was erg normaal gezien de opmerking. Dahag!
Bedankt DDT, maar ik ga wel ff aan mijn advocaat vragen om het zeker te weten
Het zijn niet mijn eigen woorden want ik heb 't iemand anders gevraagt en 't antwoord hier neergezet.quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:33 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Dat zal een rechter niet uitspreken, hoe kom je daar in hemelsnaam bij? Een rechter zal gedaagde gewoon veroordelen om aan eiser het gevorderde te betalen, ongeacht wat gedaagde zelf voor betalingsregeling wilde treffen.
Dat is een goed idee, die weet beter hoe de rechters tegenwoordig reageren.quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:37 schreef Vivi het volgende:
Bedankt DDT, maar ik ga wel ff aan mijn advocaat vragen om het zeker te weten
Hoewel het wel mogelijk is, is het raken in dermate erge financiele problemen dat er een rechter aan te pas moet komen vrijwel nooit buiten je eigen schuld.quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:46 schreef deedeetee het volgende:
In de financiële problemen komen buiten je schuld is tenslotte geen misdaad. De bereidheid om te betalen wat je kunt missen lijkt mij toch een duidelijk bewijs van goede wil. Het heeft geen zin om iemand * totaal * uit te kleden als je daarmee je geld niet eens terug krijgt en ik kan me maar moeilijk voorstellen dat een rechter daar anders overdenkt.
Wanneer je de totale som verschuldigd ben hoeven ze nergens mee akkoord te gaan.quote:Op woensdag 8 februari 2006 18:28 schreef Vivi het volgende:
Weet iemand hoe dit zit en moeten ze akkoord gaan met een bepaald bedrag of kunnen ze zomaar een (voor mij) irreeel bedrag gaan eisen?
Om wat voor bedragen gaat het hier? Gezien je stelt dat je financiele situaite verder in orde is, is het dan geen mogelijkheid om het totale bedrag bij een bank te lenen, en vervolgens de bank terug te betalen?quote:Op woensdag 8 februari 2006 18:28 schreef Vivi het volgende:
Oke, ik moet een afbetalingsregeling treffen met een incassobureau, nu heb ik een bepaald bedrag voorgesteld, maar zij willen dat ik dat bedrag verhoog met 150 %. Dat is niet echt haalbaar gezien mijn inkomen en vaste lasten. Dit kan ik ook aantonen maar daar hebben ze tot nu toe niet echt een boodschap aan![]()
Weet iemand hoe dit zit en moeten ze akkoord gaan met een bepaald bedrag of kunnen ze zomaar een (voor mij) irreeel bedrag gaan eisen?
Dat gaat pas spelen wanneer er sprake komt van beslaglegging. Gezien de zaak nu nog bij het incassobureau ligt ga ik daar niet van uit.quote:Op woensdag 8 februari 2006 20:01 schreef nikky het volgende:
Je hebt recht op een beslagvrije voet. En hoe hoog die voet is kun je overleggen met de beslaglegger of een incassobureau.
Wanneer je diep in de schulden zit of niet met geld kan omgaan is dat een optie, maar TS stelt dat daar geen sprake van is.quote:Je zou ook kunnen voorstellen dat je je totale schulden bij een Krediet bank brengt en daar elke maand geld van krijgt zodat je kunt tanken en eten. Een soort van financieel slot zit er dan op je rekening.
Dat is over het algemeen de snelste manier om van je schulden af te komen en het is overzichterlijker.
ik denk dat je beter schulden bij de IBG kunt hebbenquote:Op woensdag 8 februari 2006 20:02 schreef Alicey het volgende:
[..]
Om wat voor bedragen gaat het hier? Gezien je stelt dat je financiele situaite verder in orde is, is het dan geen mogelijkheid om het totale bedrag bij een bank te lenen, en vervolgens de bank terug te betalen?
Wat hij zegt dus:quote:Op woensdag 8 februari 2006 18:31 schreef Sovereign het volgende:
Een betalingsregeling is helemaal ter beoordeling van de crediteur danwel diens gemachtigde (of in dit geval lastgever).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |