Je hebt niet alleen "positieve terreur" in de vorm van het uiten van al dan niet lastrelijke taal, maar ook "negatieve tereur" in de vorm van het anderen opleggen van jouw denkbeelden (= het rekening houden met gevoeligheden, gevoeligheden waar je uiteraard zelf van uitmaakt of ze gevoelig zijn).quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat ik je stelling verwerp toont toch geen minder respect voor jou in persoon. Het is een theorie alsof jij perse mijn stoten moet kunnen opvangen op jouw gevoelige plekken voor we verder samen kunnen praten, nee daar bereik je niets mee en heb je niet aan.
Als een dialoog het niet oplost lost niets het op, tenzij je geweld gaat raadplegen en mensen onder dwang gaat zetten.
vorige eeuw was het met Rusdie, 21 eeuw met Denemarken het blijft gewoon een gevoelig onderwerp
Een punt/front waar ik met mijn cultuur gevoelig/zwak voor ben heeft een buitenstaander niets mee te maken.quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:29 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Je hebt niet alleen "positieve terreur" in de vorm van het uiten van al dan niet lastrelijke taal, maar ook "negatieve tereur" in de vorm van het anderen opleggen van jouw denkbeelden (= het rekening houden met gevoeligheden, gevoeligheden waar je uiteraard zelf van uitmaakt of ze gevoelig zijn).
Jawel, zo ben ik helemaal niet gevoelig voor die spotprenten, en als ik daar rekening mee moet gaan houden zal je indirect dus jouw normen en gevoeligheden aan mij opleggen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een punt/front waar ik met mijn cultuur gevoelig/zwak voor ben heeft een buitenstaander niets mee te maken.
nein, mijn normen en waarden zijn om ze te verdragen, maar als je natuurlijk prentjes steeds in me gezicht zou drukken. Tjaah iedereen is menselijk en zou los van me religie zijn.quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:37 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Jawel, zo ben ik helemaal niet gevoelig voor die spotprenten, en als ik daar rekening mee moet gaan houden zal je indirect dus jouw normen en gevoeligheden aan mij opleggen.
Het is goed dat de Britse haatimam celstraf heeft gekregen, al heeft het ook een wrange nasmaak, omdat racisten/islamofoben in het verleden zijn vrijgesproken voor het aanzetten van haat.quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:57 schreef zoalshetis het volgende:
kunnen de moslims op fok! zich nog een keer negatief uitspreken over de reacties van hun 'broeders'? just for my sake.
Mischien is het helemaal niet zo'n gek idee om al die landen in het MO te boycotten, inclusief het toerisme, behalve de olie. Gevolg is het MO voor het verkrijgen van buitenlandse valuta volledig afhankelijk worden van olie-export. Met weer als gevolg dat die landen olie niet meer als afpersmiddel kunnen gebruiken, ze draaien zichzelf dan letterlijk de nek omquote:Op woensdag 8 februari 2006 16:20 schreef ed_reeb het volgende:
[..]
ja we gaan alle produkten uit arabische staten boycotten en schroeven direct het oliegebruik met 70% terug, laten de benzine prijs nog 800% stijgen.... zo snijden we vooral onszelf niet in de vingers...![]()
Heb ik al een paar keer gedaan. Maar niemand wil het horen. Mensen horen mij maar al te graag als ik op het scherpst van de snede debatteer extreme dingen zeggen en daarmee dan blij zijn.quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:57 schreef zoalshetis het volgende:
kunnen de moslims op fok! zich nog een keer negatief uitspreken over de reacties van hun 'broeders'? just for my sake.
Dat zeg ik al de hele tijd.quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:15 schreef LXIV het volgende:
Laten wij eens een algehele handelsboycot afkondigen met de moslimwereld. Die olie pompen we zolang wel uit de Noordzee, Venezuela, Rusland en Irak.
Wat hebben die moslims dan nog over? Niks, helemaal niks. Geen enkele multinational, geen enkele fabriek die ook maar iets zinnigs produceert. Zandhappen is alles wat ze rest.
Zelf niet in staat om ook maar het simpelste, laag-technologische product te fabriceren. Zelfs de olie moet door westerse maatschappijen opgepompt worden, omdat ze na 90 jaar nog steeds niet over de know-how beschikken. Laat staan dat ze óóit in staat zullen zijn computers, GSM's, GPS'n, vliegtuigen of autos te produceren. Ze kunnen feitelijk helemaal niks, behalve in het zand zitten en hun hand ophouden.
Ik wens ze veel succes met hun boycot en doe mee. Vanaf nu geen enkel westers product meer naar de moslimwereld. Kijken hoe snel ze op hun knietjes aankomen janken of ze alsjeblieft wat graan mogen kopen.
Dus al die relschoppers en brandbomfundi's zijn géén ware moslims?quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
een ware moslim zal geen oordeel vellen/ straffen. Beledigd voelen is wat anders
oordeel over geloof is alleen bij Godquote:Op woensdag 8 februari 2006 16:51 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Dus al die relschoppers en brandbomfundi's zijn géén ware moslims?
Dat is hoe dan ook noodzakelijk. Alleen hoor ik zelfs nu met deze hoge olie-prijzen geen enkel initiatief van De Balk, of welke bestuurder dan ook. Afgezien dan van Bush die zo nu en dan vrijblijvende babbeltjes verkondigd. Was George trouwens niet opweg naar Mars?quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:46 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Dat zeg ik al de hele tijd.
Laten we in het westen meer tijd en geld steken in het ontwikkelen van een alternatief voor olie.
...........
tsjah, zo maak je er makkelijk vanafquote:Op woensdag 8 februari 2006 16:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
oordeel over geloof is alleen bij God
Nogmaals ik zal over niemand geloof oordelenquote:Op woensdag 8 februari 2006 16:57 schreef kamagurka het volgende:
[..]
tsjah, zo maak je er makkelijk vanaf
Wat vind jij er zelf van? Of de moslimbroeders die jij kent? Dat is wat telt hier en nu..
Spreken over ware moslims zoals jij deed kan dus ook eigenlijk helemaal niet.quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
oordeel over geloof is alleen bij God
What about cosmetische artikelen, plastic, asfalt voor wegen en dakbedekking, smeermiddel voor machines, grondstoffen voor de chemische industrie etc?quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:46 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Dat zeg ik al de hele tijd.
Laten we in het westen meer tijd en geld steken in het ontwikkelen van een alternatief voor olie.
Er is maar 1 land in het midden-oosten die NIET afhankelijk is van olie, en dat is dubai.
De rest zakt zodoende terug af naar een niveau van voor de industriele revolutie.
Wat nog leuker is... doordat ze geen geld meer krijgen kunnen ze geen wapens meer kopen waardoor ze in geen enkel opzicht nog een dreiging vormen voor het westen.
Zij hebben ons nodig om te bestaan. Wij hebben hun niet nodig om te bestaan. Zonder olie krijgen we het wellicht erg moeilijk voor een korte periode, maar in deze periode wordt natuurlijk 10000% meer energie gestoken in het ontwikkelen van alternatieven. Tis ff afzien, maar we komen er wel weer bovenop.
http://www.nieuwnieuws.nl(...)e_in_teheran_aa.htmlquote:Ongeveer 200 demonstranten hebben vandaag stenen gegooid naar de Britse ambassade in Teheran uit protest tegen de spotprenten en het standpunt dat Londen inneemt in het Iraanse atoomdossier. De betogers hebben meerdere ruiten vernield alvorens er werd ingegrepen door de oproerpolitie. Groot-Britannië is een van de Europese landen waar de pers de spotprenten niet heeft gepubliceerd. Wel hebben de Engelsen samen met Frankrijk en Duitsland ervoor gezorgd dat het Iraanse atoomdossier door wordt geschoven naar de VN-veiligheidsraad.
waar heb jij het over?quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:58 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Spreken over ware moslims zoals jij deed kan dus ook eigenlijk helemaal niet.
Hier heb ik het over;quote:
quote:oordeel over geloof is alleen bij God
quote:een ware moslim zal geen oordeel vellen/ straffen
quote:Mensen die hadith ontkennen zijn geen ware moslims punt uit.
Maar het met geweld uitleven van frustraties zoals het volk in beiroet etc.. nu doet keur je dan ook af? Volgens mij zegt de koran namelijk niks over het met geweld oplossen van dit soort kinderachtighedenquote:Op woensdag 8 februari 2006 16:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nogmaals ik zal over niemand geloof oordelen
als iemand zegt datie een moslim is blijft hij mijn broeder, maar als ze openlijk in strijd zijn met de koran.. Dan distanieer ik me wel
Dan weet jij niet wat oordelen betekend. Ik vraag me alleen af wat je link met de Islam is, je denkt er veel vanaf te weten, je bent zelf geen Moslim blijkt, je spreekt Arabisch (Egyptisch). Wie of wat ben je???quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:58 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Spreken over ware moslims zoals jij deed kan dus ook eigenlijk helemaal niet.
dus?quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:03 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Hier heb ik het over;
[..]
[..]
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |