abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 februari 2006 @ 16:01:27 #76
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34867299
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:43 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

hij had het over hypocriete moslims, niet alle moslims dus.

in dat geval.. zou jij ook de nuance moeten kunnen aanbrengen om te zeggen.. ik vind het een domme actie van die krant... maar om dan direct heel Europa er bij te halen.
nou nee het is niet alleen een actie van die deense krant. in heel europa is er medianaal veel steun gegeven aan de vrijheid van meningsuiting.

ik denk dat men ook heeft onderschat dat de prenten zoveel pijn zouden doen. ook bij de gemiddelde moslim die dus niet de straat opgaat. zoiets?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 8 februari 2006 @ 16:01:32 #77
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_34867302
Zou het niet te maken kunnen hebben met aanleveren van onderdelen van? Zit er niet een Deense chip in de Nokia ofzo?

Of zou het met aandelen te maken hebben?
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 8 februari 2006 @ 16:01:37 #78
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_34867306
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 16:00 schreef Vulkan het volgende:

[..]

Klopt, maar dat zijn de landen waar ze afkomstig van zijn. Waarschijnlijk hebben de Denen aandelen in deze merken. Vandaar dus...
Nederlanders ook. Belgen ook. Saoedische sjeiks hoogstwaarschijnlijk ook. Dus..?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 8 februari 2006 @ 16:02:51 #79
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_34867352
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 16:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nederlanders ook. Belgen ook. Saoedische sjeiks hoogstwaarschijnlijk ook. Dus..?
Ja, dat vond ik dus ook al raar. Maar waarschijnlijk worden deze producten geboycot om die 36 miljard euro per jaar te kunnen behalen. Dus wij zouden er dan ook onder kunnen lijden, nice
Ik ben er achtergekomen hoe de mens, zonder gebruik te maken van een voertuig of machine, uit het niets kan vliegen...echt waar...
pi_34867358
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nokia is Fins. Nescafé is volgens mij Zwitsers. Pepsi is Amerikaans. Burger King idem dito. Wat heeft Denemarken daar voor last van?
Het kunnen misschien produkten zijn die fabrieken in denemarken hebben of waar deense aandeelhouders grote belangen in hebben ....

Bv Volvo is een zweeds produkt en Mitsubishi ook, maar een boycott van die auto's zou ook nederland treffen (omdat die auto's deels in nederland geproduceerd worden) ...

Tevens kan het mailtje gewoon een 'hoax' zijn, die dingen hebben nogal de neiging mee te zwemmen op een golf van publiciteit.

Overigens ben ik erg benieuwd of de boycott een werkelijke invloed heeft, of er werkelijk grote schade ontstaat ... volgens mij is dit allemaal een 'storm in een glas water', en is iedereen over 7 dagen deze rel weer net zo snel vergeten, als dat het op kwam zetten. (omdat dan de Olympische spelen beginnen en dat veel mediaaandacht opeens wegneemt, sowieso de rel dan 'oud nieuws' is)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_34867377
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 16:01 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nou nee het is niet alleen een actie van die deense krant. in heel europa is er medianaal veel steun gegeven aan de vrijheid van meningsuiting.

ik denk dat men ook heeft onderschat dat de prenten zoveel pijn zouden doen. ook bij de gemiddelde moslim die dus niet de straat opgaat. zoiets?
kijk als ik de vrijheid van meningsuiting steun, dat is dat geen steunbetuiging aan het beledigen.

dat zijn twee verschillende zaken.
  woensdag 8 februari 2006 @ 16:03:56 #82
54408 Parzival
Where it happens
pi_34867397
tuuuuurlijk laten we een compleet land, alle inwoners alle bedrijven in dat land en de beurs beinvloeden door een prentje..

logisch..

boycot gewoon die krant, das meer dan voldoende.. als je dan zonodig iets wil doen
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  woensdag 8 februari 2006 @ 16:04:06 #83
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_34867407
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 16:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zou het niet te maken kunnen hebben met aanleveren van onderdelen van? Zit er niet een Deense chip in de Nokia ofzo?

Of zou het met aandelen te maken hebben?
Precies, daar zal het waarschijnlijk aan liggen.

Blijkbaar hebben ze een doel om die 36 miljard te kunnen behalen, zoals ik hier boven ook meld.
Ik ben er achtergekomen hoe de mens, zonder gebruik te maken van een voertuig of machine, uit het niets kan vliegen...echt waar...
pi_34867450
Ik ben trouwens ook voor vrijheid van religie, ondanks het feit dat ik er een hekel aan heb..

snap je het verschil ?
pi_34867512
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 16:03 schreef Parzival het volgende:

boycot gewoon die krant, das meer dan voldoende.. als je dan zonodig iets wil doen
fuck, ik bedenk me, eigenlijk heb ik nog nooit een Jylland Posten gekocht ... toch ben ik ook voor de vrijheid van meningsuiting en voel weinig affiniteit met Radikale brandstichtende moslims ...

Maar ik kan die hele kutkrant niet lezen en bovendien vind ik het ook verder maar een enge reactionaire krant, met matige cartoonisten .... en Denemarken zelf een saai kutland ....

Shit, het komt allemaal natuurlijk neer op If you're not with us, you're against us...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_34867538
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 16:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Heb je kleppen voor je ogen of heb je daadwerkelijk niet door dat het juist nu het geval is
Nee zeker niet, ik denk alleen op een wat fundamenteler niveau over dit soort zaken.
  woensdag 8 februari 2006 @ 16:07:25 #87
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_34867544
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 16:03 schreef Parzival het volgende:
tuuuuurlijk laten we een compleet land, alle inwoners alle bedrijven in dat land en de beurs beinvloeden door een prentje..

logisch..

Krant? Het is afkomstig vanuit een mail. Ik probeer ff te achterhalen waar het mailtje van afkomstig is. Zo ver ik het heb begrepen is het afkomstig van iemand uit Microsoft. Die heeft het doorgestuurd.
pi_34867559
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 16:05 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Ik ben trouwens ook voor vrijheid van religie, ondanks het feit dat ik er een hekel aan heb..

snap je het verschil ?
Jij snapt mijn punt wel denk ik
pi_34867561
Die 36 miljard Euro was al eerder langsgekomen.
quote:
Caption: A Jordanian Muslim woman poses with a received message on her mobile phone saying ‘If we keep boycotting Danish Products till next summer they will lose at least 36 billion EURO’, in Amman Jordan, Febuary 1, 2006. A French newspaper reprinted on Wednesday a series of 12 Danish newspaper cartoons depicting the Prophet Mohammad that have sparked protests in the Muslim world and prompted Saudi Arabia to recall its ambassador from Denmark. REUTERS
Het bedrag is een beetje zelfoverschatting van de economische macht van de moslimwereld.

Het is overigens een Nokia op het plaatje, da's wel weer ironisch als daar Deense onderdelen in zitten.
pi_34867571
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 16:07 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Nee zeker niet, ik denk alleen op een wat fundamenteler niveau over dit soort zaken.
Daar twijfel ik nogal aan.
pi_34867639
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 16:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Daar twijfel ik nogal aan.
Dat mag, toch doe je er verstandig aan mijn stelling niet ondoordacht te verwerpen. Wat je je niet realiseert is dat respect (moeten!) hebben voor gevoeligheden van anderen een zeer onderdrukkende ondertoon in zich heeft, daar komt niet veel goeds uit voort (ik zou zeggen: lees eens wat geschiedkundige overzichtswerken).
pi_34867681
Is een mailtje van Coca Cola en Unilever om de concurrenten dwars te zitten ....
pi_34867779
Arla, is idd Deens.
Nescafe, is Zwitsers.
Pepsi, Amerikaans.
Milka, Nestle dus Zwitsers.
Tamek, is volgens mij zo Turks als wat.
Dove, Unilelever dus Nederlands/Brits.
Danone, is een Frans bedrijf.
Pinar, is Turks.
Vivident, is volgens mij een Italiaans tandpasta merk, wie de eigenaar is weet ik niet.
FIRST, ?
Maret, er zijn nogal veel bedrijven die zo heten waaronder Tsjechische, Turkse en Indonesische.
Nokia, is Fins.
NIVEA, is Duits.
Ipana, Ipana is een Turks merk tandpasta, ook geen idee wie de eigenaar is.
Rejoice, ?
Fruka ?
Burger King. is Amerikaans

Ik kon niet alles zo snel vinden en van sommige merken zijn de eigendomsverhoudingen niet geheel helder maar een ding is duidelijk de meeste merken/bedrijven in het lijstje zijn niet Deens. Er staan opvallend veel Turkse dingen tussen en ook het oproepen tot boycotten van tandpasta vind ik er mooi .
Dus voor de moslimfundametalisten op dit forum: ga eens even uitzoeken wat we echt niet moeten kopen als we de Denen willen pesten.
  woensdag 8 februari 2006 @ 16:14:43 #94
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_34867810
oké. ik ga nu dus naar de supermarkt en speciaal wél die merken kopen om Denemarken (O+) te steunen! Alleen van sommige weet ik even niet wat de bijbehorende producten dus wie legt mij uit wat de volgende merken zijn en waar te verkrijgen?

Arla
Tamek
Pinar
Vivident
FIRST
Maret
Ipana
Rejoice
Fruka
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  woensdag 8 februari 2006 @ 16:15:48 #95
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_34867861
Laten wij eens een algehele handelsboycot afkondigen met de moslimwereld. Die olie pompen we zolang wel uit de Noordzee, Venezuela, Rusland en Irak.
Wat hebben die moslims dan nog over? Niks, helemaal niks. Geen enkele multinational, geen enkele fabriek die ook maar iets zinnigs produceert. Zandhappen is alles wat ze rest.

Zelf niet in staat om ook maar het simpelste, laag-technologische product te fabriceren. Zelfs de olie moet door westerse maatschappijen opgepompt worden, omdat ze na 90 jaar nog steeds niet over de know-how beschikken. Laat staan dat ze óóit in staat zullen zijn computers, GSM's, GPS'n, vliegtuigen of autos te produceren. Ze kunnen feitelijk helemaal niks, behalve in het zand zitten en hun hand ophouden.

Ik wens ze veel succes met hun boycot en doe mee. Vanaf nu geen enkel westers product meer naar de moslimwereld. Kijken hoe snel ze op hun knietjes aankomen janken of ze alsjeblieft wat graan mogen kopen.
The End Times are wild
pi_34867865
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 16:00 schreef Vulkan het volgende:

[..]

Klopt, maar dat zijn de landen waar ze afkomstig van zijn. Waarschijnlijk hebben de Denen aandelen in deze merken. Vandaar dus...
Denen hebben net als Nederlanders en Engelsen aandelen in ongeveer elk bedrijf op deze aardkloot dan kunnen ze dus echt niks meer kopen
pi_34867968
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 16:09 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat mag, toch doe je er verstandig aan mijn stelling niet ondoordacht te verwerpen. Wat je je niet realiseert is dat respect (moeten!) hebben voor gevoeligheden van anderen een zeer onderdrukkende ondertoon in zich heeft, daar komt niet veel goeds uit voort (ik zou zeggen: lees eens wat geschiedkundige overzichtswerken).
Dat ik je stelling verwerp toont toch geen minder respect voor jou in persoon. Het is een theorie alsof jij perse mijn stoten moet kunnen opvangen op jouw gevoelige plekken voor we verder samen kunnen praten, nee daar bereik je niets mee en heb je niet aan.

Als een dialoog het niet oplost lost niets het op, tenzij je geweld gaat raadplegen en mensen onder dwang gaat zetten.

vorige eeuw was het met Rusdie, 21 eeuw met Denemarken het blijft gewoon een gevoelig onderwerp
  woensdag 8 februari 2006 @ 16:20:35 #98
48996 ed_reeb
vroem vroem vrrrooeeeeeeem
pi_34868061
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:59 schreef Bastian het volgende:
Jah idd! wij gaan gewoon de arabische landen boycotten!
ja we gaan alle produkten uit arabische staten boycotten en schroeven direct het oliegebruik met 70% terug, laten de benzine prijs nog 800% stijgen.... zo snijden we vooral onszelf niet in de vingers...
beer
pi_34868306
pepsi moet je sowieso niet aan beginnen!
  woensdag 8 februari 2006 @ 16:28:53 #100
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_34868406
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 16:14 schreef Pony-Lover het volgende:
Arla, is idd Deens.
Nescafe, is Zwitsers.
Pepsi, Amerikaans.
Milka, Nestle dus Zwitsers.
Tamek, is volgens mij zo Turks als wat.
Dove, Unilelever dus Nederlands/Brits.
Danone, is een Frans bedrijf.
Pinar, is Turks.
Vivident, is volgens mij een Italiaans tandpasta merk, wie de eigenaar is weet ik niet.
FIRST, ?
Maret, er zijn nogal veel bedrijven die zo heten waaronder Tsjechische, Turkse en Indonesische.
Nokia, is Fins.
NIVEA, is Duits.
Ipana, Ipana is een Turks merk tandpasta, ook geen idee wie de eigenaar is.
Rejoice, ?
Fruka ?
Burger King. is Amerikaans

Ik kon niet alles zo snel vinden en van sommige merken zijn de eigendomsverhoudingen niet geheel helder maar een ding is duidelijk de meeste merken/bedrijven in het lijstje zijn niet Deens. Er staan opvallend veel Turkse dingen tussen en ook het oproepen tot boycotten van tandpasta vind ik er mooi .
Dus voor de moslimfundametalisten op dit forum: ga eens even uitzoeken wat we echt niet moeten kopen als we de Denen willen pesten.
Zouden de Denen helemaal geen aandeel hebben in deze producten? Ik vind het ook erg opvallen inderdaad dat er 3 Turkse produkten er tussen zitten. Misschien is dit een achterlijke poging om Turkije ook even te straffen...''Jullie moslim maar toch achter Europa staan, dan wij ook jullie boycotten!'' ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')