nou nee het is niet alleen een actie van die deense krant. in heel europa is er medianaal veel steun gegeven aan de vrijheid van meningsuiting.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:43 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
hij had het over hypocriete moslims, niet alle moslims dus.
in dat geval.. zou jij ook de nuance moeten kunnen aanbrengen om te zeggen.. ik vind het een domme actie van die krant... maar om dan direct heel Europa er bij te halen.
Nederlanders ook. Belgen ook. Saoedische sjeiks hoogstwaarschijnlijk ook. Dus..?quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:00 schreef Vulkan het volgende:
[..]
Klopt, maar dat zijn de landen waar ze afkomstig van zijn. Waarschijnlijk hebben de Denen aandelen in deze merken. Vandaar dus...
Ja, dat vond ik dus ook al raar. Maar waarschijnlijk worden deze producten geboycot om die 36 miljard euro per jaar te kunnen behalen. Dus wij zouden er dan ook onder kunnen lijden, nicequote:Op woensdag 8 februari 2006 16:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nederlanders ook. Belgen ook. Saoedische sjeiks hoogstwaarschijnlijk ook. Dus..?
Het kunnen misschien produkten zijn die fabrieken in denemarken hebben of waar deense aandeelhouders grote belangen in hebben ....quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nokia is Fins. Nescafé is volgens mij Zwitsers. Pepsi is Amerikaans. Burger King idem dito. Wat heeft Denemarken daar voor last van?
kijk als ik de vrijheid van meningsuiting steun, dat is dat geen steunbetuiging aan het beledigen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nou nee het is niet alleen een actie van die deense krant. in heel europa is er medianaal veel steun gegeven aan de vrijheid van meningsuiting.
ik denk dat men ook heeft onderschat dat de prenten zoveel pijn zouden doen. ook bij de gemiddelde moslim die dus niet de straat opgaat. zoiets?![]()
Precies, daar zal het waarschijnlijk aan liggen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zou het niet te maken kunnen hebben met aanleveren van onderdelen van? Zit er niet een Deense chip in de Nokia ofzo?
Of zou het met aandelen te maken hebben?
fuck, ik bedenk me, eigenlijk heb ik nog nooit een Jylland Posten gekocht ... toch ben ik ook voor de vrijheid van meningsuiting en voel weinig affiniteit met Radikale brandstichtende moslims ...quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:03 schreef Parzival het volgende:
boycot gewoon die krant, das meer dan voldoende.. als je dan zonodig iets wil doen
Nee zeker niet, ik denk alleen op een wat fundamenteler niveau over dit soort zaken.quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Heb je kleppen voor je ogen of heb je daadwerkelijk niet door dat het juist nu het geval is
Krant? Het is afkomstig vanuit een mail. Ik probeer ff te achterhalen waar het mailtje van afkomstig is. Zo ver ik het heb begrepen is het afkomstig van iemand uit Microsoft. Die heeft het doorgestuurd.quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:03 schreef Parzival het volgende:
tuuuuurlijk laten we een compleet land, alle inwoners alle bedrijven in dat land en de beurs beinvloeden door een prentje..
logisch..
boycot gewoon die krant, das meer dan voldoende.. als je dan zonodig iets wil doen
Jij snapt mijn punt wel denk ikquote:Op woensdag 8 februari 2006 16:05 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Ik ben trouwens ook voor vrijheid van religie, ondanks het feit dat ik er een hekel aan heb..
snap je het verschil ?
Het bedrag is een beetje zelfoverschatting van de economische macht van de moslimwereld.quote:Caption: A Jordanian Muslim woman poses with a received message on her mobile phone saying ‘If we keep boycotting Danish Products till next summer they will lose at least 36 billion EURO’, in Amman Jordan, Febuary 1, 2006. A French newspaper reprinted on Wednesday a series of 12 Danish newspaper cartoons depicting the Prophet Mohammad that have sparked protests in the Muslim world and prompted Saudi Arabia to recall its ambassador from Denmark. REUTERS
Daar twijfel ik nogal aan.quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:07 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Nee zeker niet, ik denk alleen op een wat fundamenteler niveau over dit soort zaken.
Dat mag, toch doe je er verstandig aan mijn stelling niet ondoordacht te verwerpen. Wat je je niet realiseert is dat respect (moeten!) hebben voor gevoeligheden van anderen een zeer onderdrukkende ondertoon in zich heeft, daar komt niet veel goeds uit voort (ik zou zeggen: lees eens wat geschiedkundige overzichtswerken).quote:
Denen hebben net als Nederlanders en Engelsen aandelen in ongeveer elk bedrijf op deze aardkloot dan kunnen ze dus echt niks meer kopenquote:Op woensdag 8 februari 2006 16:00 schreef Vulkan het volgende:
[..]
Klopt, maar dat zijn de landen waar ze afkomstig van zijn. Waarschijnlijk hebben de Denen aandelen in deze merken. Vandaar dus...
Dat ik je stelling verwerp toont toch geen minder respect voor jou in persoon. Het is een theorie alsof jij perse mijn stoten moet kunnen opvangen op jouw gevoelige plekken voor we verder samen kunnen praten, nee daar bereik je niets mee en heb je niet aan.quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:09 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat mag, toch doe je er verstandig aan mijn stelling niet ondoordacht te verwerpen. Wat je je niet realiseert is dat respect (moeten!) hebben voor gevoeligheden van anderen een zeer onderdrukkende ondertoon in zich heeft, daar komt niet veel goeds uit voort (ik zou zeggen: lees eens wat geschiedkundige overzichtswerken).
ja we gaan alle produkten uit arabische staten boycotten en schroeven direct het oliegebruik met 70% terug, laten de benzine prijs nog 800% stijgen.... zo snijden we vooral onszelf niet in de vingers...quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:59 schreef Bastian het volgende:
Jah idd! wij gaan gewoon de arabische landen boycotten!
Zouden de Denen helemaal geen aandeel hebben in deze producten? Ik vind het ook erg opvallen inderdaad dat er 3 Turkse produkten er tussen zitten. Misschien is dit een achterlijke poging om Turkije ook even te straffen...''Jullie moslim maar toch achter Europa staan, dan wij ook jullie boycotten!'' ?quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:14 schreef Pony-Lover het volgende:
Arla, is idd Deens.
Nescafe, is Zwitsers.
Pepsi, Amerikaans.
Milka, Nestle dus Zwitsers.
Tamek, is volgens mij zo Turks als wat.
Dove, Unilelever dus Nederlands/Brits.
Danone, is een Frans bedrijf.
Pinar, is Turks.
Vivident, is volgens mij een Italiaans tandpasta merk, wie de eigenaar is weet ik niet.
FIRST, ?
Maret, er zijn nogal veel bedrijven die zo heten waaronder Tsjechische, Turkse en Indonesische.
Nokia, is Fins.
NIVEA, is Duits.
Ipana, Ipana is een Turks merk tandpasta, ook geen idee wie de eigenaar is.
Rejoice, ?
Fruka ?
Burger King. is Amerikaans
Ik kon niet alles zo snel vinden en van sommige merken zijn de eigendomsverhoudingen niet geheel helder maar een ding is duidelijk de meeste merken/bedrijven in het lijstje zijn niet Deens. Er staan opvallend veel Turkse dingen tussen en ook het oproepen tot boycotten van tandpasta vind ik er mooi.
Dus voor de moslimfundametalisten op dit forum: ga eens even uitzoeken wat we echt niet moeten kopen als we de Denen willen pesten.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |