Kom ik gisteren in de supermarkt en wil weer eens een flesje cola meenemen, zie ik drie dingen:
1) de fles heeft een andere vorm gekregen
2) er zit minder in (1 liter t.o. 1,5 liter)
3) de prijs is gestegen
Nu weet ik niet of dit een fles zonder statiegeld is, maar dan nog betaal je meer per liter, aangezien er nu dus minder in de fles zit. Wat zijn dit nou weer voor grappen
![]()
Laat dan maar weer hoor
![]()
Ik ga ze mooi boycotten
![]()
Van de site Cocacola.nl:
quote:
Vanaf 30 januari 2006 vervangen wij in heel Nederland onze huidige, hervulbare flessen voor nieuwe statiegeldflessen. Flessen voor eenmalig gebruik. Dat heeft als voordeel dat elke fles er voortaan nog frisser uitziet. En zeker zo belangrijk; iedere fles wordt na gebruik gerecycled. Zo zorgen wij ervoor dat al het materiaal van de fles wordt herbruikt en dus niets verloren gaat. Het is dan ook belangrijk dat u uw lege statiegeldflessen gewoon blijft inleveren. Zo blijft de kringloop gesloten.
De nieuwe statiegeldflessen zijn er in 1-, 1,5- en 2-literverpakkingen van de merken Coca-Cola (light), Fanta (light) en Sprite (light).
Nog mooier: dus je betaalt 1,15 voor 1 liter cola en dan ook nog eens 25 ct eroverheen. Dat maakt dus: 1,40
![]()
, terwijl je vroeger 1,20 in totaal betaalde voor 1,5 liter!