quote:Op donderdag 9 februari 2006 00:42 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
onder geen beding!
maar je moet wel bij het begin beginnen.
iets is niet per se God. wie God leert kennen komt echt wel verder dan 'er is iets' (dat zeggen alleen mensen die er niet heel lang over na hebben gedacht, laat staan ernaar gezocht hebben). Genade/liefde komt al heel snel om de hoek kijken. De stap naar de bijbel is zo gezet.
nog 1 keer voor alle duidelijkheid:
vrijzinnigheid![]()
zo, dat lucht op![]()
Met jou. Dat je over een jaar of wat doodgaat en niet geleefd hebt. Dat het licht uitgaat en je je leven middels allerlei beperkende regeltjes in het teken hebt gezet van iets dat door de mensheid verzonnen is. Dat vind ik best zielig voor je.quote:
Als ik de bijbel lees snap ik god niet. Vertel mij nou eens, als je de bijbel als 1 verhaal leest dan ontkom je toch niet aan de indruk dat de god die beschreven staat in het oude testament een andere is dan die in het nieuwe testament.quote:Op donderdag 9 februari 2006 00:42 schreef pmb_rug het volgende:
...
Genade/liefde komt al heel snel om de hoek kijken. De stap naar de bijbel is zo gezet.
...
Hoezo "de stap naar de bijbel is zo gezet"? Dus als ik heel sterk geloof in iemand die van mij houdt en iemand bij wie ik kan knielen, dan komt mijn aversie tegen het homohuwelijk en het serieus nemen van het scheppingsverhaal van zelf?quote:Op donderdag 9 februari 2006 00:42 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
onder geen beding!
maar je moet wel bij het begin beginnen.
iets is niet per se God. wie God leert kennen komt echt wel verder dan 'er is iets' (dat zeggen alleen mensen die er niet heel lang over na hebben gedacht, laat staan ernaar gezocht hebben). Genade/liefde komt al heel snel om de hoek kijken. De stap naar de bijbel is zo gezet.
nog 1 keer voor alle duidelijkheid:
vrijzinnigheid![]()
zo, dat lucht op![]()
<Insert ik haat jouw religie op een beestachtig scheldende manier en ik denk dat je een fucking tool bent>quote:
Gelukkig staan er in die Bijbel naast een hoop nonsens ook zaken waar hij wellicht wel wat mee kan:quote:Op donderdag 9 februari 2006 09:57 schreef Invictus_ het volgende:
Ik krijg het gevoel alsof pmb_rug voornamelijk mijn zijn vingers in zijn oren en met zijn ogen dicht in een hoekje van de kamer ritmies 'god is liefde god is liefde' mompelend heen en weer aan het wiegen is.
Volgens mij lag de vraag om duidelijk te maken wat die zogenaamde gaten in de evolutietheorie nou eigenlijk zijn nog op tafel; misschien moeten we ff wachten tot dat duidelijk is.quote:Op donderdag 9 februari 2006 10:09 schreef wijsneus het volgende:
kom op mensen, op inhoud... verziek de thread nou niet...
Die vraag is al zo vaak gesteld, en nog nooit hier beantwoord. Dus ik vrees dat we daar lang op moeten wachten...quote:Op donderdag 9 februari 2006 10:18 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Volgens mij lag de vraag om duidelijk te maken wat die zogenaamde gaten in de evolutietheorie nou eigenlijk zijn nog op tafel; misschien moeten we ff wachten tot dat duidelijk is.
Da's een knap domme uitspraak. Dat het een theorie is, is juist het grootste compliment wat je een idee kan meegeven. Dat je de evolutie een theorie noemt, betekent dat ze jaren van falsificatie heeft ondergaan, en dat ze toch niet is verworpen. Daarbij is ze een belangrijke hoeksteen van de maatschappij geworden en heeft het ons een grote ontwikkeling gebracht. "Geloven" doe je niet in de wetenschap. In de wetenschap zet je een model op, en probeer je het door middel van falsificatie te weerleggen en voorspellingen te toetsen. Als het model deze fase doorstaat, wordt ze na een tijd gepromoveerd tot theorie.quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:14 schreef teamlead het volgende:
[..]
Zolang het een theorie is (hoe waarschijnlijk die theorie met onze huidige kennis ook mag lijken) blijft het imho bij "geloven in" .
[..]
Is het evolutiemodel toetsbaar?quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:39 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Da's een knap domme uitspraak. Dat het een theorie is, is juist het grootste compliment wat je een idee kan meegeven. Dat je de evolutie een theorie noemt, betekent dat ze jaren van falsificatie heeft ondergaan, en dat ze toch niet is verworpen. Daarbij is ze een belangrijke hoeksteen van de maatschappij geworden en heeft het ons een grote ontwikkeling gebracht. "Geloven" doe je niet in de wetenschap. In de wetenschap zet je een model op, en probeer je het door middel van falsificatie te weerleggen en voorspellingen te toetsen. Als het model deze fase doorstaat, wordt ze na een tijd gepromoveerd tot theorie.
http://www.dinosauradvent(...)?content=videos.htmlquote:Op woensdag 8 februari 2006 09:00 schreef nietzman het volgende:
Deze meneer weet het je in zijn educatieve filmpjes haarfijn uit te leggen!.
Dergelijke doorgeslagen grefo's zijn altijd heerlijk vermaak op de vroege ochtend.
God is geen mens, dus wie zou je het antwoord kunnen geven?quote:Op donderdag 9 februari 2006 16:17 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
[..]
http://www.dinosauradvent(...)?content=videos.html
Die filmpjes zijn echt de bomb! Hier zie je een creationist, precies net zo praten als een wetenschapper. De een maakt de ander belachelijk en de ander de een. Met grappen en grollen verwijst hij snel wetenschappelijke feiten naar het rijk der fabelen. Ik vind het cool om te zien.
Wat ik wil zeggen is. Je kan iedereen overtuigen, met een verhaaltje en wat plaatjes. Wat is waarheid? Ik weet het echt niet.
Over de zondvloed... waarom moest Noach een Ark bouwen en dieren er instoppen etc. God kan toch ook met 1 vingerknip iedereen laten sterven of wegspoelen of wat dan ook, daar is toc hgeen zondvloed met een boot en dieren voor nodig. Of ben ik nou zo simpel?
Natuurlijk, als een theorie niet toetsbaar is heb je er toch weinig aan?quote:
Gods wegen zijn ondoorgrondelijkquote:Op donderdag 9 februari 2006 16:17 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
[..]
[..]
Over de zondvloed... waarom moest Noach een Ark bouwen en dieren er instoppen etc. God kan toch ook met 1 vingerknip iedereen laten sterven of wegspoelen of wat dan ook, daar is toc hgeen zondvloed met een boot en dieren voor nodig. Of ben ik nou zo simpel?
Alleen is er geen enkele serieuze wetenschapper die Ken Hovindt serieus neemt (behalve hijzelf). Hij werkt namelijk als volgt: hij wijst naar een kapot rubbertje van een auto en zegt vervolgens dat de auto daarom niet bestaat.. Een wetenschapper werkt zo niet. Hij kijkt naar alle bewijzen en trekt vervolgens een conclusie.quote:Op donderdag 9 februari 2006 16:17 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
[..]
http://www.dinosauradvent(...)?content=videos.html
Die filmpjes zijn echt de bomb! Hier zie je een creationist, precies net zo praten als een wetenschapper. De een maakt de ander belachelijk en de ander de een. Met grappen en grollen verwijst hij snel wetenschappelijke feiten naar het rijk der fabelen. Ik vind het cool om te zien.
sorry, hoor, ik snap er niets van. wacht ff,quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:43 schreef joachim87 het volgende:
[..]
Dan hebben we dus een meningsverschil want de bijbel is wel degelijk God's woord. Het is wel door mensen geschreven, maar die mensen waren allemaal volgelingen / profeten van God.
Persoonlijk bereiken? Ja hoor, dat kan ook!
Ik kan elk moment tegen hem praten, en hij tegen mij.
Niet persoonlijk, want God is God en wij zijn mensen, maar dit kan op genoeg andere manieren.
Het gaat om zijn liefde, die hij iedereen wil geven, maar dan moet je die wel willen zien, het is alleen heel jammer dat zo weinig mensen dat nog willen tegenwoordig, die gaan liever hun eigen gang
Door God te gaan volgen heb ik tenminste een doel in mijn leven en mijn leven is 10x beter dan voordat ik nog niet geloofde, ik heb er geen seconde spijt van gehad.
Ik geloof pas in god als hij voor me staat en met me kan praten. Dat wordt een lang gesprek over wat ontwerp fouten. En daarna pak ik me takana en black widow want het het niet zo op vuurwapens. En dan ga ik kijken hoe hard god kan rennen voor zijn leven. En dan snijd ik zijn strot door. En bind er snel een doek om zodat zijn zwarte en kwaadaardig bloed het menselijk leven niet zal bedoeselen. Maar dat is slechts een droom want hij bestaat niet.quote:Op donderdag 9 februari 2006 00:44 schreef blackmage het volgende:
mensen die blijven komen met antwoorden zoals "je moet het ervaren" het is een band tussen jouw en god"
dat zijn in mijn ogen echt de antwoorden van iemand die totaal de hoek is ingedreven en daarbij zichzelf probeert te redden door zogenaamde simpele nergens op slaande bewijzen op tafel te gooien.
er zijn genoeg mensen die dingen uit het volste van hun hart geloven maar dat maakt het ook niet waar, de enigste reden waarom gelovigen niet als totale gekken worden gezien is eeuwen lange hersenspoeling en gewenning.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |