quote:Op woensdag 8 februari 2006 07:53 schreef CrazyVorteX het volgende:
Goedemorgen, lekker gewerkt verder?
Ja behoorlijkquote:Op woensdag 8 februari 2006 07:53 schreef CrazyVorteX het volgende:
Goedemorgen, lekker gewerkt verder?
Dat deed ik ook, maar er kwam niks..quote:Op woensdag 8 februari 2006 07:56 schreef Dave het volgende:
Misschien moet je de volgende keer ook je achteruitkijkspiegel gebruiken. Dan zie je wat er van achter aankomt.
Het was een spookrijderquote:Op woensdag 8 februari 2006 07:57 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Dat deed ik ook, maar er kwam niks..
Opeens zat die flikker naast me vanuit het nietsterwijl er voor mij een vrachtwagen moest invoegen.
sorryquote:Op woensdag 8 februari 2006 07:57 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Dat deed ik ook, maar er kwam niks..
Opeens zat die flikker naast me vanuit het nietsterwijl er voor mij een vrachtwagen moest invoegen.
Wat een waaghalsquote:Op woensdag 8 februari 2006 08:01 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Hij kwam met zeker 140 aanrijden
In een flinke regenbui
Ja, daarom kon je de dader ook niet op heterdaad betrappen..quote:Op woensdag 8 februari 2006 08:04 schreef the_legend_killer het volgende:
Toen we die inbraakmelding kregen reden we nog niet zo hard.
Nee die ander had moeten zien dat ik naar links moest anders kwamen de mensen die van rechts moesten invoegen in de problemen wat dus bijna gebeurde.quote:Op woensdag 8 februari 2006 08:04 schreef Mauro het volgende:
Dus jij geeft een ander de schuld omdat jij zonder te kijken van baan verwisseld?
Wij mochten niet zo hard van de baas die voorop reed.quote:Op woensdag 8 februari 2006 08:05 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, daarom kon je de dader ook niet op heterdaad betrappen..
En dan nog zit je fout.quote:Op woensdag 8 februari 2006 08:07 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Nee die ander had moeten zien dat ik naar links moest anders kwamen de mensen die van rechts moesten invoegen in de problemen wat dus bijna gebeurde.
Maar inplaats hiervan koos hij ervoor om met 140 te komen aanvliegen.
Naarnaast zette ik knipperlicht en alles op tijd aan maar meneer wou er toch even snel langs om problemen te veroorzaken
Flauw hoor..quote:Op woensdag 8 februari 2006 08:08 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Wij mochten niet zo hard van de baas die voorop reed.
Jaquote:Op woensdag 8 februari 2006 08:08 schreef jitzzzze het volgende:
Hoe hard mocht er eigenlijk gereden worden? 120?
Nee meneer naast me hinderde iedereen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 08:08 schreef Mauro het volgende:
[..]
En dan nog zit je fout.
Je mag aan de kant voor invoegend verkeer tenzij je overig verkeer niet hindert.
En dat deed je dus wel.
Met de keiharde regen waar ik in reedquote:Op woensdag 8 februari 2006 08:13 schreef jitzzzze het volgende:
[quote]Op woensdag 8 februari 2006 08:11 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Ja[/qoute]
Dan valt 140 nog wel mee..![]()
Jij zat nog droog en warm in je auto, ik moest er net doorheen lopenquote:Op woensdag 8 februari 2006 08:13 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Met de keiharde regen waar ik in reed
Was niet prettig.
Maar ik ga pitten.
Moet straks om 00:00 weer werken.
Dat soort rechten vervallen zodra je de 120 passeert, of een andere geldende maximum snelheid, imho.quote:Op woensdag 8 februari 2006 08:08 schreef Mauro het volgende:
[..]
En dan nog zit je fout.
Je mag aan de kant voor invoegend verkeer tenzij je overig verkeer niet hindert.
En dat deed je dus wel.
El_Psycho hmmm, verkeerspsycholoog natuurlijk...quote:Op woensdag 8 februari 2006 08:18 schreef El_Psycho het volgende:
Tja, ik kan me niet voorstellen dat een auto die maar 20 km/h te hard rijdt 'opeens' naast je zit. Of je zijdelingse verplaatsing duurde VEEL te lang, of je hebt hem gewoon niet gezien toen je in je spiegels keek (of hij reed natuurlijk nog veel harder).
Sowieso, als hij 140 reed heeft hij niet al te veel mensen gehinderd, want hij is zo langs je. Dan kan je die paar seconden ook wel even wachten om achter hem naar links te gaan. Daar merkt een vrachtwagen die naar links wil ook niks van, omdat jij 40 km/h harder rijd dan de vrachtwagen. Daar ben je dus ook zo langs.
hoe hard reed jij? 50? een auto met 140km/h komt nooit plotseling tevoorschijn.. volgende keer gewoon even je rem aantikken, dan schrikt hij wel wakker. waarom trouwens gelijk naar links als van ver een vrachtwagen wil invoegen?quote:Op woensdag 8 februari 2006 08:13 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Met de keiharde regen waar ik in reed
Was niet prettig.
Maar ik ga pitten.
Moet straks om 00:00 weer werken.
No shit, 007-sherlockquote:Op woensdag 8 februari 2006 08:33 schreef 007Bontuh het volgende:
je moet ook niet alleen in de spiegels kijken, maar ook in je dooie hoek.... nooit rijles gehad?
Als jij iemand op 300 meter ziet in je achteruitkijkspiegel mag je aannemen, als je zelf de maximum snelheid rijdt, dat er ruim voldoende afstand is om een dergelijke move te maken. Ik heb hetzelfde een keer meegemaakt maar dan met een motorrijder die niet 140 maar ca 200 km/h reed. Dus de ene seconde kijk je en is hij ver weg en denk je ruimte genoeg te hebben, een seconde later zit hij bovenop je bumper. Daar kan je niet tegen kijken of anticiperen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 07:56 schreef Dave het volgende:
Misschien moet je de volgende keer ook je achteruitkijkspiegel gebruiken. Dan zie je wat er van achter aankomt.
Dat kan wel, alleen moet je er dan vanuit gaan dat hij 200 rijd in plaats van 120.quote:Op woensdag 8 februari 2006 08:47 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Als jij iemand op 300 meter ziet in je achteruitkijkspiegel mag je aannemen, als je zelf de maximum snelheid rijdt, dat er ruim voldoende afstand is om een dergelijke move te maken. Ik heb hetzelfde een keer meegemaakt maar dan met een motorrijder die niet 140 maar ca 200 km/h reed. Dus de ene seconde kijk je en is hij ver weg en denk je ruimte genoeg te hebben, een seconde later zit hij bovenop je bumper. Daar kan je niet tegen kijken of anticiperen.![]()
Er vanuit gaan dat verkeersdeelnemers zich op een bepaalde manier gedragen is nog gevaarlijker dan niet kijken. Als iedereen ongeveer gelijke snelheid rijdt, dan zul je maar weinig verschillende weggebruikers tegenkomen bij een ritje op de snelweg (afgezien van de grote snelheidsverschillen zoals met een vrachtwagen, maar je weet dat die iig geen 120 rijden).quote:Op woensdag 8 februari 2006 08:48 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat kan wel, alleen moet je er dan vanuit gaan dat hij 200 rijd in plaats van 120.
Welnee, als hij dan toch 120 blijkt te rijden is er niets aan de hand. Rijdt hij/zij 200 heb je er rekening mee gehouden en daarop geanticipeertquote:Op woensdag 8 februari 2006 08:52 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Er vanuit gaan dat verkeersdeelnemers zich op een bepaalde manier gedragen is nog gevaarlijker dan niet kijken. Als iedereen ongeveer gelijke snelheid rijdt, dan zul je maar weinig verschillende weggebruikers tegenkomen bij een ritje op de snelweg (afgezien van de grote snelheidsverschillen zoals met een vrachtwagen, maar je weet dat die iig geen 120 rijden).![]()
Lijkt het je niet zinvoller dat zo'n racedebiel zich aanpast aan het 'langzamere' verkeer en op mijn inhaalactie anticipeert ipv andersom??quote:Op woensdag 8 februari 2006 08:54 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Welnee, als hij dan toch 120 blijkt te rijden is er niets aan de hand. Rijdt hij/zij 200 heb je er rekening mee gehouden en daarop geanticipeert
Ja, dat is zeker zinvollerquote:Op woensdag 8 februari 2006 08:55 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Lijkt het je niet zinvoller dat zo'n racedebiel zich aanpast aan het 'langzamere' verkeer en op mijn inhaalactie anticipeert ipv andersom??![]()
Moeten? Moeten? ......wwwwwwwwwwwwwwìllen!quote:Op woensdag 8 februari 2006 08:07 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Nee die ander had moeten zien dat ik naar links moest anders kwamen de mensen die van rechts moesten invoegen in de problemen wat dus bijna gebeurde.
Een richtingaanwijzer geeft je geen vrijbrief om van baan te verwisselen. Zèlfs al zou je voorrang hebben, dan nog kan je het niet nemen.quote:Naarnaast zette ik knipperlicht en alles op tijd aan maar meneer wou er toch even snel langs om problemen te veroorzaken
quote:Op woensdag 8 februari 2006 08:08 schreef Mauro het volgende:
[..]
En dan nog zit je fout.
Je mag aan de kant voor invoegend verkeer tenzij mits je overig verkeer niet hindert.
En dat deed je dus wel.
of hij haalt die vrachtwagen in, daarom moet hij toch ook naar links gekkie!quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:27 schreef Tasma het volgende:
je had toch ook ZELF kunnen remmen, was er vanzelf meer afstand tussen jouw en die vrachtwagesn gekomen...
jij maakt een fout (zomaar naar links) waardoor iemand 'met zeker 140' bijna op je rijdt. Als je achter een vrachtwagen zat, dan rij je 80-100 en is 120 al best hard, dus ZO hard zal die persoon wel niet gereden hebben
gewoon kijken voortaan![]()
Wat hebben mensen hier toch snel hun oordeel klaar over de TS, ik had gister dus eenzelfde soort situatie, en ik kijk ALTIJD 2x in mijn spiegel + een keer in mijn buitenspiegel + nog een keer naast me, en bij sommige hoge snelheden is het gewoon NIET in te schatten. Je mag er niet vanuit gaan dat als jij 100 rijdt waar je 100 mag dat die 2 lichtjes in de verte (in mijn geval, ZEKER nog ruim een km verderop) binnen een paar tellen in je kofferbak aan het seinen zijn.quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:41 schreef Gabberhead het volgende:
Ik haat schele triangeljosti's zoals TS. Waarom moet jij in godsnaam naar links? Het is het probleem van de invoeger om goed uit te komen. Daar mag hij jou niet bij hinderen. Heel erg lovenswaardig dat jij hem het makkelijker wil maken, maar doe dat door een beetje gas bij te geven of wat terug te nemen, maar NOOIT door naar links te gaan terwijl er verkeer aankomt.
Al komt er iemand met 250 aanrijden, die zul je altijd zien aankomen. Kijk eerst eens 2 keer in je spiegel voordat je van baan wilt verwisselen. Zie je de eerste keer niks, dan zie je hem de tweede keer in elk geval. Kijk dan nog een keer, dan kun je inschatten hoe snel hij bij je is.
TS is in dit geval niks minder dan een onnodig linksrijder. Het debielste soort chauffeur dat er bestaat. Ze vinden zichzelf allemaal de koning op de weg en iedereen heeft zich maar te houden aan hun gevoel van rechtvaardigheid
Hahaha, pot / ketel / mafkeesquote:Op woensdag 8 februari 2006 09:41 schreef Gabberhead het volgende:
-stukje bs-
heb je wel eens van anticiperen gehoord ? Aan je post te zien niet..quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:41 schreef Gabberhead het volgende:
Ik haat schele triangeljosti's zoals TS. Waarom moet jij in godsnaam naar links? Het is het probleem van de invoeger om goed uit te komen. Daar mag hij jou niet bij hinderen. Heel erg lovenswaardig dat jij hem het makkelijker wil maken, maar doe dat door een beetje gas bij te geven of wat terug te nemen, maar NOOIT door naar links te gaan terwijl er verkeer aankomt.
Al komt er iemand met 250 aanrijden, die zul je altijd zien aankomen. Kijk eerst eens 2 keer in je spiegel voordat je van baan wilt verwisselen. Zie je de eerste keer niks, dan zie je hem de tweede keer in elk geval. Kijk dan nog een keer, dan kun je inschatten hoe snel hij bij je is.
TS is in dit geval niks minder dan een onnodig linksrijder. Het debielste soort chauffeur dat er bestaat. Ze vinden zichzelf allemaal de koning op de weg en iedereen heeft zich maar te houden aan hun gevoel van rechtvaardigheid
Ach, de TS veroordeelt de hardrijder ook erg, terwijl het toch echt klinkt alsof het grotendeels zijn eigen schuld is.quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:51 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Hahaha, pot / ketel / mafkees
Dus een hardrijder heeft meer recht om fout te zijn
Mijn hele post gaat over anticiperen. Anticiperen op ALLE situaties in het verkeer en je niet alleen richten op 1 situatie. Dus EN rechts kijken EN links kijken (en voor je en achter je... hell, zelfs boven je moet je kijken).quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:54 schreef buzzer het volgende:
[..]
heb je wel eens van anticiperen gehoord ? Aan je post te zien niet..
Regelmatig meegemaakt dat mensen met 200 achterop komen ja. Daarvoor hoef je maar 1 keer een ritje naar Berlijn te maken om ervaring op te doen. En nee, dat gaat niet te fokking snel als je maar goed oplet.quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:34 schreef Jumparound het volgende:
Gabberhead... wel eens meegemaakt dat er iemand met 200 achterop komt?
Dat gaat echt fokking snel, en zeker als je je moet focussen om meer dan 1 weg gebruiker...
Ik had het in duitsland, ik reed 140 en ging auto's voor me in halen... Dus ik kijk voor me... check mn spiegels, zie dat de auto's voor me toch wel dichterbij komen, check nogmaals mn spiegels... (ja, ik zag een auto, maar die was zooo ver weg) ik voeg uit en de auto achter me gooit zn groot licht aan....
echtwaar.. je kan kijken wat je wilt, maar daar wordt je dus wel door overvallen
Yeah rightquote:Op woensdag 8 februari 2006 10:45 schreef Gabberhead het volgende:
[..]
Regelmatig meegemaakt dat mensen met 200 achterop komen ja. Daarvoor hoef je maar 1 keer een ritje naar Berlijn te maken om ervaring op te doen. En nee, dat gaat niet te fokking snel als je maar goed oplet.
Het is echt heel simpel.. kijken.. kijken... kijken.
Tja, zo kan je het ook zienquote:Op woensdag 8 februari 2006 10:45 schreef Gabberhead het volgende:
[..]
Regelmatig meegemaakt dat mensen met 200 achterop komen ja. Daarvoor hoef je maar 1 keer een ritje naar Berlijn te maken om ervaring op te doen. En nee, dat gaat niet te fokking snel als je maar goed oplet.
Het is echt heel simpel.. kijken.. kijken... kijken.
Als iemand 200 rijdt, rijdt hij 55 meter per seconde. In 5 seconden heeft hij dus 275 meter afgelegd. Er even vanuit gaand dat jij 120 rijdt, heb je in dezelfde tijd 166 meter afgelegd. Die 200 rijder is dus 109 meter dichterbij gekomen. Dat moet je echt makkelijk in kunnen schatten, anders is er iets heel fout gegaan als jij je rijbewijs hebt gekregen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:47 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Yeah right![]()
Kijken heeft weinig zin als iemand met 200 komt aangestoomt. Als je in de spiegel zou kijken en niks zou zien, zou er 5 seconden later die malloot in je spiegel te zien zijn.
Tja, dat is de voorwaarde om je rijbewijs te krijgen. Je moet op heel veel dingen tegelijk kunnen letten.quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:04 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Tja, zo kan je het ook zien
Heelaasch rijden er niet zo veel mensen in nederland regelmatig naar berlijn, dus die ervaring ontbreekt in nederland bij het gros van de automobilisten...
Ik heb er iig van geleerd... maar ik blijf erbij dat het snel gaatzeker als je op zoveel verschillende dingen tegelijk moet letten
quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:17 schreef Jumparound het volgende:
en daarbij kunnen anticiperen op acties van andere weggenoten... inclusief dus hardrijders, links rijders bumperklevers en schele mongolen die op het verkeerde moment uitvoegen
mooi man, autorijden
109 meter is een lang eind hoor. Echt een hele ruime afstand om in te kunnen halen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:06 schreef Gabberhead het volgende:
[..]
Als iemand 200 rijdt, rijdt hij 55 meter per seconde. In 5 seconden heeft hij dus 275 meter afgelegd. Er even vanuit gaand dat jij 120 rijdt, heb je in dezelfde tijd 166 meter afgelegd. Die 200 rijder is dus 109 meter dichterbij gekomen. Dat moet je echt makkelijk in kunnen schatten, anders is er iets heel fout gegaan als jij je rijbewijs hebt gekregen.
120quote:Op woensdag 8 februari 2006 08:23 schreef Rutger1983 het volgende:
[..]
hoe hard reed jij? 50? een auto met 140km/h komt nooit plotseling tevoorschijn.. volgende keer gewoon even je rem aantikken, dan schrikt hij wel wakker. waarom trouwens gelijk naar links als van ver een vrachtwagen wil invoegen?
ga maar lekker pitten..![]()
Ja ik keek in de spiegels en dode hoek, maar er was niemand.quote:Op woensdag 8 februari 2006 08:47 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Als jij iemand op 300 meter ziet in je achteruitkijkspiegel mag je aannemen, als je zelf de maximum snelheid rijdt, dat er ruim voldoende afstand is om een dergelijke move te maken. Ik heb hetzelfde een keer meegemaakt maar dan met een motorrijder die niet 140 maar ca 200 km/h reed. Dus de ene seconde kijk je en is hij ver weg en denk je ruimte genoeg te hebben, een seconde later zit hij bovenop je bumper. Daar kan je niet tegen kijken of anticiperen.![]()
Je moet helemaal niet naar links, en als hij volgens jij 140 reed terwijl jij 120 reed dan heb je je ogen in je kont zittenquote:Op woensdag 8 februari 2006 16:00 schreef the_legend_killer het volgende:
Daarnaast moest ik ook naar links voor de mensen achter mij.
En ik reed al 120 en als ik dan alsnog naar links was ingevoegd dan was hij met zeker 140 tegen de achterkant van mijn auto opgereden.
Ik keek goed.quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:58 schreef El_Psycho het volgende:
[..]
Ach, de TS veroordeelt de hardrijder ook erg, terwijl het toch echt klinkt alsof het grotendeels zijn eigen schuld is.
Tuurlijk, te hard rijden mag niet, maar naar links (proberen te) gaan zonder goed te kijken vind ik toch echt wel erger.
[edit]
Je moet nooit ervan uitgaan dat andere mensen jouw acties goed gaan anticiperen. Als ik naar links moet zet ik òf ruim van tevoren m'n knipperlicht aan en kijk of de linkerbaan al wat gas terug neemt voordat ik naar links ga, òf ik laat me iets terugzakken, geef een fikse dot gas zodat ik ongeveer dezelfde snelheid heb als de linkerbaan en ga dan pas naar links.
[/edit]
Je moet naar linkerrijstrook om iemand in te halen of van rechts invoegende mensen de gelegenheid geven om in te voegen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:03 schreef Youssef het volgende:
[..]
Je moet helemaal niet naar links, en als hij volgens jij 140 reed terwijl jij 120 reed dan heb je je ogen in je kont zittenDe mensen "achter jou" hadden moeten afremmen, het is hun pakkie aan dat ze op de snelweg komen als jij niet naar links kunt.
Natuurlijk zit iemand tegen je achterbumper aan als ie een snelheidsverschil heeft tov jou.
Zóóóóóóóó origineelquote:Op woensdag 8 februari 2006 07:54 schreef jitzzzze het volgende:
Ik zal de volgende keer beter uitkijken![]()
Probleem veroorzaakt, jij in de rechtbank en als je pech hebt waarschijnlijk een paar jaar achter de traliesquote:Op woensdag 8 februari 2006 09:47 schreef -Sandstorm- het volgende:
Gewoon nog een extra tikje op de rem geven als je opmerkt dat zo'n idioot met 140 achterop komt gevlogen. Hij krijgt paniekreactie, trekt aan het stuur, over de kop... Probleem opgelost.
Ja, als je veel op de weg zit kom je idd veel van dat soort situaties tegen. Alleen blijf je van sommige van die personen lang last hebben omdat ze je dan "Terug" willen pakken.quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:12 schreef Jumparound het volgende:
ik heb nog niet zoooo lang mn rijbewijs maar omdat ik toch wel veel kilometers maak ivbm werk kom ik regelmatig in soortgelijke situaties... zowel van ts als el_psygo..
pas zat ik nog bijna met 130 achterop een auto die met 70 naar links schoot...
maar pas zat ik ook bijna op een vrachtwagen omdat een tuffer me klem reed...
shit happends.... 2 keer schelden en weer door rijden
niet als hij achterop rijdt. Bovendien mag je niet eens 140km/h op de Nederlandse snelwegen.. maar nogmaals, auto's "verschijnen" niet plotseling. Kijk wat vaker. Je hoeft trouwens echt niet snel aan de kant omdat hij hard komt naderen, laat hem maar remmenquote:Op woensdag 8 februari 2006 22:51 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Probleem veroorzaakt, jij in de rechtbank en als je pech hebt waarschijnlijk een paar jaar achter de tralies![]()
quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:57 schreef Rutger1983 het volgende:
Je hoeft trouwens echt niet snel aan de kant omdat hij hard komt naderen, laat hem maar remmen![]()
Hij zal er misschien niet achterop rijden, maar jij krijgt een zware artikel 5 aan je broek voor het onnodig veroorzaken van een zeer gevaarlijke situatie met mogelijk zelfs doodslag als je pech hebt. Bedenk dus goed als je zoiets voortaan doet, want het kan je een hoop ellende geven!quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:57 schreef Rutger1983 het volgende:
[..]
niet als hij achterop rijdt. Bovendien mag je niet eens 140km/h op de Nederlandse snelwegen.. maar nogmaals, auto's "verschijnen" niet plotseling. Kijk wat vaker. Je hoeft trouwens echt niet snel aan de kant omdat hij hard komt naderen, laat hem maar remmen![]()
Vertel dat eens tegen die halve zolen die ik door de week op de weg tegen komquote:Op donderdag 9 februari 2006 19:03 schreef eNaSnI het volgende:
Naast alle regels geld één hele belangrijke en die luidt dat je NOOIT de veiligheid van andere weggebruikers in gevaar mag brengen!!
Het zou er tijdens het halen van je rijbewijs eens wat harder ingestampt moeten worden, een slagingspercentage van 20% bij het CBR lijkt me een mooi strevenquote:Op donderdag 9 februari 2006 22:08 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Vertel dat eens tegen die halve zolen die ik door de week op de weg tegen kom![]()
Jij snapt het nut van al die bonnen dus schijnbaar nog steeds niet, hoog tijd dat die eens naar inkomen worden uitgeschreven (starttarief van 10 ¤ per km/h te snel + 20% van je maandinkomen lijkt me een redelijke richtlijn)quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:35 schreef Rydell het volgende:
Ik vind het heel netjes hoor, mensen die voor invoegend verkeer naar de linker baan gaan, maar kijk wel even in je spiegels vòórdat je van baan wisselt. Gemiddeld rij ik 160 Km/h op de linker baan, en ik baal er telkens gigantisch van dat gasten hun auto voor m'n neus gooien. I love vierbaanssnelwegen!![]()
Maargoed, ik begrijp dat mensen die zich aan de snelheid houden, een erge hekel hebben aan mensen die veel te hard rijden. Maar laat de politie dat lekker oplossen, door middel van zo'n 3 á 4 accept giro's per maand in mijn brievenbus. CJIB is tevree!![]()
Ja, zodat ik lekker nog meer kan betalen voor al die mongolen die niet kunnen rijden. Ikzelf rij al 10 jaar schadevrij, en zo'n 50.000 km. per jaar. (Particulier weggebruik). Ik kijk altijd ver voor me uit, en ben enorm vergevingsgezind wanneer er weer eens een medeweggebruiker een onwijze fout maakt in het verkeer. Maargoed, ik rij gelukkig voornamelijk 's nachts, dus ik kan er mee leven.quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:42 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Jij snapt het nut van al die bonnen dus schijnbaar nog steeds niet, hoog tijd dat die eens naar inkomen worden uitgeschreven (starttarief van 10 ¤ per km/h te snel + 20% van je maandinkomen lijkt me een redelijke richtlijn)![]()
moet opzij gaan voor invoegend verkeer....whahaha. Diegene die invoegen zoeken maar uit hoe ze dat doen, en je kan ze helpen als de mogelijkheid daar is. En die was er dus bij jouw niet, ga je morgen weer fietsenquote:Op woensdag 8 februari 2006 16:08 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Je moet naar linkerrijstrook om iemand in te halen of van rechts invoegende mensen de gelegenheid geven om in te voegen.
het 2de was nodig.
Daarnaast had ik wel kunnen invoegen maar dan zat die ander zeker tegen mijn achterkant aan.
Als je zelf eens die te hard rijders meemaakt dan is het niet leuk.
Daarnaast kwam deze uit het niets nadat ik in de spiegels en dode hoek heb gekeken wat ik altijd doe op de snelweg.
Minimaal 140 moet hij hebben gereden.
En 20 km te hard dat merk je wel met rijden.
Eeensch.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 02:32 schreef chiren het volgende:
Ga het topic niet helemaal lezen, zal vast ook al wel 300 keer gezegd zijn, maar:
De schele grafmongool op de weg is TS zelf
hoezo offtopicquote:Op vrijdag 10 februari 2006 03:01 schreef sig000 het volgende:
Ik zat met mijn Polo uit 88 op de linkerrijbaan en dat wordt ik echt als aandekantschuifspul gezien.![]()
In hoeverre denk je dat het schadevrij rijden dankzij jouw danwel de medeweggebruiker is? Dat je veel km maakt, zegt alleen iets over het grotere risico per jaar dat je loopt. Het komt volgens mij zelden voor dat je dezelfde situatie tweemaal tegenkomt, aangezien iedereen het besturen toch weer net op zijn eigen manier doet. Iemand die een inhaalactie maakt als jij eraan komt blazen, noem je dat een fout van jezelf, neem ik aan?quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:55 schreef Rydell het volgende:
[..]
Ja, zodat ik lekker nog meer kan betalen voor al die mongolen die niet kunnen rijden. Ikzelf rij al 10 jaar schadevrij, en zo'n 50.000 km. per jaar. (Particulier weggebruik). Ik kijk altijd ver voor me uit, en ben enorm vergevingsgezind wanneer er weer eens een medeweggebruiker een onwijze fout maakt in het verkeer. Maargoed, ik rij gelukkig voornamelijk 's nachts, dus ik kan er mee leven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |