abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34896906
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 12:43 schreef pirke64 het volgende:
Het is toch maar net waar je je doel of prioriteit in ziet. Ik zeg toch nergens dat het hebben van een kind het enige doel is, voor mij tenminste niet. Als iemand blij is dat hij geen kind heeft, is dat toch prima. In ieder geval goed voor het kind wat hij of zij anders gehad zou hebben.
en dat begrijpt inderdaad niemand hier. Kinderen als één van je doelen stellen mag blijkbaar niet.

voor sommigen is een relatie belangrijker dan kinderen, fine with me, voor mij zijn mijn kinderen belangrijker. Van mijn partner zou ik ooit afstand kunnnen nemen en scheiden, van mijn kinderen nooit.
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_34896980
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 12:43 schreef pirke64 het volgende:
Als je doel is een grote aquarium, een hond of veel reizen.... prima toch.

Zal ik eens geheim vertellen.... ik heb een kind EN een lieve vriending met ook twee kids EN 2 grote aquaria (1200 l) EN 2 honden EN 3 katten EN een hele dierentuin achter ons huis...... dat kan ook
Dus doelen genoeg, niet iedereen is zo eenzijdig.

Het is toch maar net waar je je doel of prioriteit in ziet. Ik zeg toch nergens dat het hebben van een kind het enige doel is, voor mij tenminste niet. Als iemand blij is dat hij geen kind heeft, is dat toch prima. In ieder geval goed voor het kind wat hij of zij anders gehad zou hebben.

De meeste mensen hier schreeuwen zonder iets te weten, zonder ervaring.... ik word denk ik echt te oud voor FOK. Doe wat je graag doet en laat anderen dat ook doen, simpel!
ik zal niet iemand veroordelen omdat ze kinderen willen. ik zeg alleen dat ik geen kinderen wil en geef aan waarom kinderen niet in mijn levensplaatje passen. en gelukkig heb ik een vriendin die daar hetzelfde over denkt.
als iemand anders kinderen wel in zijn levensplaatje vind passen dan moet hij of zij dat doen: ik hou ze niet tegen. het levensplaatje dat zij hebben is alleen niet het levensplaatje wat ik voor ogen heb
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_34897091
En dat is dan toch ook prima.... gelukkig iedereen blij

petitlapin2 ik zou ook geen afstand nemen van je partner, houdt het gewoon gezellig samen met je partner en kind... wel zo leuk. Het kind is ook van je partner toch? Maar ik begrijp je stelling en ben het er wel mee eens.
pi_34897302
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 11:35 schreef petitlapin2 het volgende:

ik heb al gezegd dat je je leven met heel veel dingen kan vullen, maar die kinderwens zal ik nooit kunnen opvullen door andere dingen, N-O-O-I-T. SORRY, ok ?
Maar als je wel zou moeten, omdat je geen kinderen kunt krijgen bijvoorbeeld?
Volgens mij moet je flexibel in het leven staan en je levensdoel uit meerdere zaken halen, maar vooral uit jezelf, niet uit anderen, niet uit een partner, en ook niet uit kinderen.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_34897372
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 13:12 schreef RaisinGirl het volgende:

Maar als je wel zou moeten, omdat je geen kinderen kunt krijgen bijvoorbeeld?
Volgens mij moet je flexibel in het leven staan en je levensdoel uit meerdere zaken halen, maar vooral uit jezelf, niet uit anderen, niet uit een partner, en ook niet uit kinderen.
dan zou ik adopteren ... en als ik dat niet kan, dan zou ik proberen en proberen zinvolle dingen in mijn leven te vinden, maar dat zal nooit mijn onvervulde kinderwens opvullen. Ik zal er mee moeten leven, zoals zoveel mensen moeten leren leven met bepaalde dingen. Maar dat zal heel veel pijn doen.

overigens stelt het probleem zich niet, dus ja.
pi_34899211
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 12:30 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Dan houd de discussie op.
wat verwacht je dan... die persoon geeft gewoon duidelijk aan hoe _haar_ houding is ....
Ik lees nergens dat ze het anderen opdringt, enkel verwacht ze dat haar partner aan die wens meewerkt, en dat is verder haar goed recht. Dat is duidelijkheid.

Daar heeft ze toch volledig recht op, op haar mening hoe haar leven in te vullen .... tenminste zeker zolang je geen vaste relatie met haar aangaat ....
Uiteindelijk heb jij ook voornamelijk te doen met _jouw_ partner en is het de vraag of zij jouw idee dan ook volgt, als zij mogelijk een ander idee heeft, hoe ga jij er dan mee om? zeg je dan ook gewoon keihard 'nee' ...?

Ik vermoed dat de kans groot is dat dan je vriendin, als die een kinderwens heeft of ontwikkeld als jullie relatie al een stuk verder is, toch 'opeens zwanger blijkt te zijn' ... dat ze 'per ongeluk is vergeten dr pil in te nemen' ...
Tja, vrouwen hebben daartoe altijd prima mogelijkheden
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_34900111
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 14:02 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ik vermoed dat de kans groot is dat dan je vriendin, als die een kinderwens heeft of ontwikkeld als jullie relatie al een stuk verder is, toch 'opeens zwanger blijkt te zijn' ... dat ze 'per ongeluk is vergeten dr pil in te nemen' ...
Tja, vrouwen hebben daartoe altijd prima mogelijkheden
En gelukkig is het aantal vrouwen dat het op die manier doet, toch echt niet groot.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_34900148
Alsof wintersport en motorijden een vervanging is voor het hebben van kinderen. Als je levensdoel vakantie en motorrijden is....
Crede Quod Habes, Et Habes.
Luister naar de Etherbeat
pi_34900160
Kunnen we dan stellen dat een relatie gedoemd is te mislukken als de een wel kids wil en de ander niet? Om maar weer eens ontopic te gaan?
pi_34900233
Dat lijkt me een juiste conclusie.
Bovendien ook het goed recht van beide partners.

Er is nu eenmaal niet zoiets als een compromis als het om kinderen gaat: goed we nemen een half kind, of we nemen een kind van 4-13 jaar, of we nemen juist een puber van 13-19 want dat is leuker....het is wel of niet, en je mag niet verwachten dat een van de twee zijn eigen levensdoelen dusdanig verloochent dat er niets van terecht komt.
pi_34900950
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 14:30 schreef Blazkowich het volgende:
Alsof wintersport en motorijden een vervanging is voor het hebben van kinderen. Als je levensdoel vakantie en motorrijden is....
samen met mijn vriendin beleef ik daar super veel plezier aan, meer plezier dan kinderen me ooit kunnen geven, dus wat is daar mis mee
ik wil zoveel mogelijk van de wereld zien in mijn leven, kinderen belemmeren mij dan in mijn bewegingsvrijheid
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  donderdag 9 februari 2006 @ 14:58:07 #137
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_34901086
Wat zouden jullie liever hebben?: echte liefde met een persoon die geen kinderen, of geen liefde met een surrogaat-ouder?
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_34901418
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 14:58 schreef OFfSprngr het volgende:
Wat zouden jullie liever hebben?: echte liefde met een persoon die geen kinderen, of geen liefde met een surrogaat-ouder?
wat is een surrogaat-ouder ???

in ieder geval, als ik MOET kiezen, verkies ik een leven mét kinderen zonder relatie ipv het omgekeerde.

er zullen er ongetwijfeld zijn die daar anders over denken
pi_34901755
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 14:30 schreef Blazkowich het volgende:
Een levensdoel kan wel zijn om zoveel mogelijk van de wereld te zien. Daar is helemaal niks mis mee. Als iemand zo'n doel voor ogen heeft kan ik me het goed voorstellen dat die persoon geen tijd heeft voor kinderen.
pi_34901866
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 14:58 schreef OFfSprngr het volgende:
wat vreemd als je dat als een absolute tegenstelling ziet ...

Als je een vaste partner heb, is het belangrijk dat we allebei een gelijk toekomstbeeld hebben ... je kunt wel heel veel liefde hebben, maar als die liefde betekent dat je een bepaald 'absoluut' idee over je toekomst opeens op moet geven, lukt dat enkel als je dat idee ook als de door jou gewenste toekomst kunt accepteren....

Oftewel, als je niet kunt toegeven aan de wensen van je partner, dat een te groot verschil is, is de liefde kennelij ook niet groot genoeg ...

Probleem bij kinderen is wel zo'n beetje dat je dat niet 'half' kunt doen en het voor sommigen wel een zeer heftige wens is, die moeilijk te 'ontkennen' is ....
Ik denk dat als mijn partner een duidelijke kinderwens zou hebben, het voor mij heel moeilijk zou zijn dat te ontkennen en haar te zeggen 'dat ze zich maar aan mijn wens geen kinderen te hebben' zou moeten aanpassen, tenzij ik ook kennelijk niet echt heel veel van haar zou houden ...

Gesteld voor de keuze geef ik dan liever toe aan de kinderwens van mijn partner vooral vanuit de liefde voor haar en een wens dat zij gelukkig is (en in de hoop dat ik het ook zou kunnen aanwennen) ...

dat is overigens ook gebeurd, mijn vrouw werd zwanger terwijl ik eigenlijk niet het gevoel had dat ik graag vader zou willen worden, sterker nog we hadden enkele maanden voorheen er wel een gesprek over gehad en ik heb toen aangegeven dat ik daar liever eerst nog een beetje mee wilde wachten (zoals volgens mij veel mannen; ik herken dat ook bij andere vrienden in mijn omgeving, die willen vaak 'nog eventjes wachten, om wat meer van het leven te genieten, zelfs diegenen die dan bijna het huis nooit uitgaan vreemd genoeg) ....
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_34903227
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:16 schreef kriele het volgende:

[..]

Een levensdoel kan wel zijn om zoveel mogelijk van de wereld te zien. Daar is helemaal niks mis mee. Als iemand zo'n doel voor ogen heeft kan ik me het goed voorstellen dat die persoon geen tijd heeft voor kinderen.
Natuurlijk, ieder zijn eigen doel toch.
Het is in ieder geval wel gemakkelijk realiseerbaar zo'n doel en dat kan je van een kind opvoeden niet echt zeggen. Wat de meeste voldoening geeft zal wel persoonlijk verschillen. Maar het doel "op vakantie gaan" en het doel "hebben en opvoeden van een kind" ligt toch op een heel ander nivo. By the way.... allebei gaat ook prima!

Het is maar net wat voor definitie je aan "doel" hangt.
Mijn doel is om dadelijk lekker te gaan eten en dat is gemakkelijk realiseerbaar
pi_34903383
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:02 schreef pirke64 het volgende:

[..]

Natuurlijk, ieder zijn eigen doel toch.
Het is in ieder geval wel gemakkelijk realiseerbaar zo'n doel en dat kan je van een kind opvoeden niet echt zeggen. Wat de meeste voldoening geeft zal wel persoonlijk verschillen. Maar het doel "op vakantie gaan" en het doel "hebben en opvoeden van een kind" ligt toch op een heel ander nivo. By the way.... allebei gaat ook prima!

Het is maar net wat voor definitie je aan "doel" hangt.
Mijn doel is om dadelijk lekker te gaan eten en dat is gemakkelijk realiseerbaar
Beetje jammer vind ik dan wel dat je van de ene kant zegt dat ieder het recht heeft zijn eigen doel te bepalen, maar dat je wel een waarde-oordeel hangt aan de keuze van mensen die niet voor kinderen kiezen, omdat een kind opvoeden in jouw ogen nou eenmaal een grotere waarde heeft dan veel van de wereld zien.
pi_34903606
Ik wil geen kinderen...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_34904269
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:06 schreef miss_sly het volgende:

Beetje jammer vind ik dan wel dat je van de ene kant zegt dat ieder het recht heeft zijn eigen doel te bepalen, maar dat je wel een waarde-oordeel hangt aan de keuze van mensen die niet voor kinderen kiezen, omdat een kind opvoeden in jouw ogen nou eenmaal een grotere waarde heeft dan veel van de wereld zien.
daar is toch geen probleem mee ?

ik respecteer 100 % koppels die geen kinderen willen, ze moeten er dan zeker niet aan beginnen, ze zijn daar volledig vrij in !!! dat wil niet zeggen dat ik persoonlijk toch een grotere waarde aan kinderen mag hechten dan aan de wereld zien ?
pi_34904448
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:25 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

daar is toch geen probleem mee ?

ik respecteer 100 % koppels die geen kinderen willen, ze moeten er dan zeker niet aan beginnen, ze zijn daar volledig vrij in !!! dat wil niet zeggen dat ik persoonlijk toch een grotere waarde aan kinderen mag hechten dan aan de wereld zien ?
Dat mag je persoonlijk ook zeker.
Het gaat er mij om dat pirke64 zegt dat het gemakkelijk realiseerbaar is om "op vakantie gaan" als levensdoel te hebben in tegenstelling tot kinderen; dat is pas ECHT een doel. Daarmee heeft hij het niet alleen over zijn persoonlijke mening, maar degradeert hij andere doelen dan kinderen tot minderwaardig en gemakkelijk. Dat is nergens voor nodig als je pretendeert dat je ieder zijn eigen keus laat; als je dat werkelijk doet, hang je er ook geen waardeoordeel aan.

Je hoeft je niet per se alles persoonlijk aan te trekken ofzo.
pi_34904495
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:07 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

wat is een surrogaat-ouder ???

in ieder geval, als ik MOET kiezen, verkies ik een leven mét kinderen zonder relatie ipv het omgekeerde.

er zullen er ongetwijfeld zijn die daar anders over denken
Dat is apart zeg! Ik respecteer jouw gedachte uiteraard...maar ik zou nooit mijn kids boven mijn man verkiezen.
Het krijgen van kinderen is ook bepaald geen wonder. Het is zwaar, en duur en wat levert het op? Met een beetje mazzel en gezellig en gezond gezinnetje.
Maar ik zie vaak genoeg dat kinderen zodra ze de deur uit zijn, zich nauwelijks nog om hun ouders bekommeren. En wat heb je dan nog als mens? Elkaar, als je relatie het tenminste heeft overleefd...

Nee ik wil nooit een 'ouder' worden. Ik wil mezelf blijven, blijven werken aan mezelf en aan mijn relatie en misschien komt er een kind bij. Maar dat zal nooit een leegte opvullen of een doel vervullen. Ik zie het meer als een natuurlijk gebeuren waarbij je een mensje mag krijgen en begeleiden naar volwassenheid. Maar daarvoor hoef je jezelf niet weg te cijferen en je moet er niet teveel van verwachten.
pi_34904651
Ik sprak daarbij over mijn eigen mening wat niet wil zeggen dat ik op anderen neerkijk die een ander doel hebben, zeker niet. Het is maar net wat voor uitdaging je zoekt en wat je leuk vindt. En inderdaad ben ik van mening dat een kind opvoeden meer van je vraagt dan een wereldreis maken, dat mag toch? Ik wil daarmee niemand afvallen het is gewoon mijn mening.

Gelukkig is niet iedereen gelijk, anders waren er teveel kinderen en was het altijd druk op vakantie.... alhoewel, er zijn al veel kinderen en het is altijd druk op vakantie ... dillemma?
pi_34904667
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 21:44 schreef flugeltje het volgende:
En misschien krijg ik over een jaartje of wat de kriebels. Dan zullen we allebei onze conclusies moeten trekken...
Wat er in de praktijk op neerkomt dat je je "waardevolle" huwelijk weggooit omdat je perse kids wil...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_34904854
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Wat er in de praktijk op neerkomt dat je je "waardevolle" huwelijk weggooit omdat je perse kids wil...
en daar gaan we weer die kant op, een kinderwens zal en moet "slecht" zijn, en zal en moet ondergeschikt zijn aan een relatie...

als je partner geen kinderen wil, ben je een onmens om die te dumpen daarvoor.

waarom mag iemand anders geen andere prioriteiten hebben ?
pi_34904928
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:40 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

en daar gaan we weer die kant op, een kinderwens zal en moet "slecht" zijn, en zal en moet ondergeschikt zijn aan een relatie...

als je partner geen kinderen wil, ben je een onmens om die te dumpen daarvoor.

waarom mag iemand anders geen andere prioriteiten hebben ?
Tuurlijk mag dat wel, maar ik denk dat Grrrrrrr (weet niet hoeveel 'r') bedoelt dat het huwelijk/de relatie eerst als erg waardevol wordt bestempeld, maar ineens minder/niet meer waardevol is als er problemenzijn met de kinderwens. Dan kun je je wel afvragen hoe oprecht de term waardevol is....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')