Die relatie kan nooit heel goed zijn als je bereid bent voor altijd met die leugen te leven. Kinderen krijgen moet een bewuste keuze zijn van beide partijen (echte ongelukjes daargelaten)quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:15 schreef Blazkowich het volgende:
Die mensen die geen kinderen willen smelten volgens mij alsnog als ze dat kleine baby'tje zien wat zij gemaakt hebben. Als een man moeilijk loopt te twijfelen zou ik hem als vrouw misschien wel de neiging hebben hem gewoon voor het blok te zetten en zwanger te worden. De kans dat hij dan bij je weg gaat is toch vrij klein lijkt me, zeker als de relatie voor de rest heel goed is.
Als je een kind nodig hebt om een doel in je leven te krijgen, dan ben je wel erg zielig.quote:Op donderdag 9 februari 2006 10:31 schreef pirke64 het volgende:
Een kind is iets waar je jezelf in terug kan zien. Het geeft je verantwoording en een doel in je leven.
Tjee, hoe triest. Jou leven is dus leeg zonder kinderen ? Ik denk dat dat meer over jou zegt dan over mensen zonder kinderen.quote:Als je alleen maar aan jezelf kan denken omdat je geen last, mee-eter of handenbindertjes wil kan je inderdaad beter niet aan kinderen beginnen. Je hebt dan wel een leeg leven, maar daar kies je dan voor. Ieder zijn vrije keus natuurlijk en ieder zijn eigen doel in het leven.
Duidelijk geval.quote:Op donderdag 9 februari 2006 10:36 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Als je een kind nodig hebt om een doel in je leven te krijgen, dan ben je wel erg zielig.
waarom ?quote:Op donderdag 9 februari 2006 10:36 schreef Aaargh! het volgende:
Als je een kind nodig hebt om een doel in je leven te krijgen, dan ben je wel erg zielig.
Waarom dan?, hoe vult dit dan?quote:Op donderdag 9 februari 2006 10:44 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
... zonder kinderen lijkt me dat allemeel leeg.
correctie. Ik vind MIJN leven leeg en doelloos zonder kinderen. Iedereen mag daar het zijne of het hare over denken ...quote:Op donderdag 9 februari 2006 10:49 schreef OFfSprngr het volgende:
Het valt me zo op dat mensen die kinderen willen zo uit de hoogte doen en denken dat het leven maar slecht, leeg en doelloos is zonder kinderen en hoe veranderen kinderen dit dan?, want als je nu al vind dat je leven zo kut is hoe denk je dan dat dat gaat reflecteren op je kind(eren)?
Vrijwel iedereen die hier heeft gereageerd die geen kinderen willen doen dit uit praktische overwegingen.
De meeste die hier kinderen willen vinden het leven allemaal maar zo 'leeg', probeer eens na te denken waarom je deze 'leegte' voelt want zo rationeel als dat ik er over kan nadenken zie ik niet in hoe dit gaat veranderen wanneer je kinderen hebt, in fact ik denk dat als pas tot de conclusie komt dat het leven met kinderen niet beter wordt als je ze hebt dan is dat echt heel heel heel kut voor het kind, dus denk eerst echt heel goed na over alle consequenties en waarom je er zo over voelt.
www.vhem.org
het zit gewoon diep in mij, ik wil moeder zijn.quote:
Ik vind het onbegrijpelijk dat mensen geen andere indeling kunnen verzinnen om dat gemis weg te nemen... Er zijn zoveel dingen te doen in het leven meer als het zorgen voor kinderen. Er zijn genoeg dieren die nog een huisje zoeken in het asiel.. bv.quote:Op donderdag 9 februari 2006 10:54 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
het zit gewoon diep in mij, ik wil moeder zijn.
dat is hetzelfde als willen werken. Ik wil niet godganse dagen op de zetel liggen. Ik wil werken.
Ik zou het leven leeg vinden zonder mijn ouders, mijn partner, mijn vrienden, mijn werk, en ook zonder kinderen.
moest ik geen kinderen hebben, zou ik dat als een constant gemis ervaren.
wel, hou jij dan lekker een hond.quote:Op donderdag 9 februari 2006 11:22 schreef Aneurism het volgende:
Ik vind het onbegrijpelijk dat mensen geen andere indeling kunnen verzinnen om dat gemis weg te nemen... Er zijn zoveel dingen te doen in het leven meer als het zorgen voor kinderen. Er zijn genoeg dieren die nog een huisje zoeken in het asiel.. bv.
Dat is JUIST related, want dat is dan de hele issue.quote:Op donderdag 9 februari 2006 11:35 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
wel, hou jij dan lekker een hond.
ik heb al gezegd dat je je leven met heel veel dingen kan vullen, maar die kinderwens zal ik nooit kunnen opvullen door andere dingen, N-O-O-I-T. SORRY, ok ?
trouwens gaat deze discussie over partners met verschillende meningen en niet over de zin/onzin van het hebben van een kind
wat is dan de hele issue ? dat je hele dagen bekvecht met je partner over het feit of een kind nuttig is, met de meest kwetsende en imbeciele argumenten dat je "triest" en "zielig" bent als je een kind wil?quote:Op donderdag 9 februari 2006 11:37 schreef OFfSprngr het volgende:
Dat is JUIST related, want dat is dan de hele issue.
1. Als je in het dagelijks leven ook zo snel op je teentjes getrapt bent, ben je een goed voorbeeldquote:Op donderdag 9 februari 2006 11:35 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
wel, hou jij dan lekker een hond.
ik heb al gezegd dat je je leven met heel veel dingen kan vullen, maar die kinderwens zal ik nooit kunnen opvullen door andere dingen, N-O-O-I-T. SORRY, ok ?
trouwens gaat deze discussie over partners met verschillende meningen en niet over de zin/onzin van het hebben van een kind
1. jij hebt niets te verwachten schatquote:Op donderdag 9 februari 2006 11:55 schreef Aneurism het volgende:
1. Als je in het dagelijks leven ook zo snel op je teentjes getrapt bent, ben je een goed voorbeeldDoor mij werd normaal gereageerd, dat verwacht ik ook terug.
2. Het is zeer relevant, een partner die niet wilt houd al snel in dat deze snel vervangen word door een partner die wel kinderen wil. En waarom? Je word toch niet verliefd op iemand om enkel om kinderen te krijgen? Kortom: Waarom zou je als je partner niet wilt, geen andere invulling kunnen geven?
Omdat je niet wilt? Je relatie an zich is dan een behoorlijke facade.
Dan houd de discussie op.quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:02 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
1. jij hebt niets te verwachten schat
Die stelling kan ook retorisch worden gesteld: Je weet niet hoe het is om doelbewust, vanwege je andere doelen, bewust _niet_ voor kinderen te kiezen. Niet iedereen is jonger dan 30 die deze keuze maakt. Oud voorbeeld zijn Priesters: Ze nemen geen kinderen/hebben geen sex omdat ze het geloof belangrijker vinden.quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:43 schreef pirke64 het volgende:De meeste mensen hier schreeuwen zonder iets te weten, zonder ervaring.... ik word denk ik echt te oud voor FOK. Doe wat je graag doet en laat anderen dat ook doen, simpel!
inderdaad, iedereen heeft het recht zijn keuzes te maken, en ik vind kinderen het belangrijkste.quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:51 schreef Aneurism het volgende:
Die stelling kan ook retorisch worden gesteld: Je weet niet hoe het is om doelbewust, vanwege je andere doelen, bewust _niet_ voor kinderen te kiezen. Niet iedereen is jonger dan 30 die deze keuze maakt. Oud voorbeeld zijn Priesters: Ze nemen geen kinderen/hebben geen sex omdat ze het geloof belangrijker vinden.
disclaimer: ben zelf niet gelovig.
Onze discussie was voorbij, schat.quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:55 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
inderdaad, iedereen heeft het recht zijn keuzes te maken, en ik vind kinderen het belangrijkste.
ik vind dat iedereen gewoon zelf mag beslissen wat hij wil. Waarom anderen beledigen van burgerlijkheid, zieiligheid, triestigheid ... whatever ...
als voor iemand anders onafhankelijkheid, reizen, vissen, het priesterschap, weet ik veel, belangrijker is dan kinderen, is dat toch goed ? iedereen doet wat hij wil.
voor mij zijn mijn kinderen het belangrijkste, ik weet niet waarom DAT precies met zo'n scheef oog bekeken wordt.
en toch nog antwoorden héquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |