Oh ja, voor ik het vergeet, ik heb nog een leuk feitje waar je lekker wakker van kan gaan liggen meneer/mevrouw de hysterische natuurbeschermer.
Terwijl jij een kapitaal erdoor pompt en de nieuwe bmw van de diernarts financieert met het redden van 1 miserabel konijn, knallen wij per weekend het 1000 voudige naar de eeuwige jachtvelden.
slaap je al slecht?
V.
(hysterische etc...)
Voor je lol dieren doden beetje rare hobby.
Luister eens even naar jezelf en hóór jezelf eens praten.
Lache column:)
quote:Verbal, Phat lip en Ester, dit is een humoristische column. Hij is waarschijnlijk geeneens een jager
Op dinsdag 27 november 2001 10:00 schreef Ester het volgende:
Ow en de manier van neerzetten van je verhaal en de onzin die je er bij haalt.....daar ga ik niet eens op in.Luister eens even naar jezelf en hóór jezelf eens praten.
quote:Me hopes it anders denk ik dat ik toch maar een snaar een meeting toe moet. Ga ík mijn jagers vaarigheden eens gebruiken
Op dinsdag 27 november 2001 10:03 schreef MikeyMo het volgende:[..]
Verbal, Phat lip en Ester, dit is een humoristische column. Hij is waarschijnlijk geeneens een jager
quote:hmmm ja zou best kunnen .. nou en ..ik neem ff aan dat ie er echt een is
Op dinsdag 27 november 2001 10:03 schreef MikeyMo het volgende:[..]
Verbal, Phat lip en Ester, dit is een humoristische column. Hij is waarschijnlijk geeneens een jager
Nog een aanvulling:
Konijntje huppelt zijn hele leven vrolijk door de vrije natuur en hoort op een gegeven moment BOEM en gaat de pijp uit. Lekker bereiden en smullen maar.
Varken of Koe staat zijn hele leven in de stal in zijn eigen berg stront, geen ruimte om te bewegen en wordt aan het eind van zijn houdbaarheid met stroomstokken in een overvolle veekar gewrongen om bij de slage zijn nek doorgesneden te krijgen.
En dan janken dat het voor het konijntje zielig is.......
Van de ene kant lopen ze te zeuren dat varkens en koeien vrij rond moeten lopen zodat ze een beter leven hebben alvorens opgevreten te worden, maar als je dan dieren die vrij rondlopen afknalt om op te vreten is het weer niet goed.
Het gaat die zeikerds helemaal niet om die beesten, het gaat ze om maar iets te zeiken te hebben!
driewerf BAH!
quote:Ik vind het wel komisch hoor. Ik bedoel don't take it seriously!
Op dinsdag 27 november 2001 10:05 schreef -R-a-v-e-n- het volgende:
* -R-a-v-e-n- vind er niks lolligs aan, alleen al het idee dat je zoiets doet / verzind is al achterlijk. Kom op zeg!
quote:precies...
Op dinsdag 27 november 2001 10:09 schreef zodiakk het volgende:[..]
Ik vind het wel komisch hoor. Ik bedoel don't take it seriously!
quote:Inderdaad
Op dinsdag 27 november 2001 10:10 schreef BobRooney het volgende:[..]
precies...
quote:Als het niet serieus bedoeld was dan hebben we daar toch een mooi onzin forum voor?
Op dinsdag 27 november 2001 10:09 schreef zodiakk het volgende:[..]
Ik vind het wel komisch hoor. Ik bedoel don't take it seriously!
Machtig mooi, de zilte zee, de wind, het echte Nederlandse natuurlandschap.
En dan hupsakee, met je 100 PK zodiakk richting zo'n zandbank en pats! Knuppelen maar he? Je moest wel even uitkijken voor die grotere zeehonden, die krengen kennen nog link bijten, maar Ouwe Henk nam altijd stiekum z'n blaffer mee, dus die knalden we gewoon voor ze sodemieter.
Fantastisch mooie sport, lekker die beesten knuppelen (wel oppassen dat ze niet teveel bloeden, dan krijg je minder voor de vacht) en dan villen en die pelsen verkopen he?
Gouwe zwarte handel, 's avonds lekker aan de jajum en zingen.
Mooi was dat.
Maar tegenwoordig mag dat niet meer he? Staan er van die idioten met zo'n schip met een regenboog erop in de weg.
Ouwe Henk wou ze nog een keer wegschieten maar ja, dat mag niet in dit communistische rooie land.
quote:dat iedereen zich laat afschrikken door de technische details van het jachtgeweer wil niet zeggen dat zijn klacht over dierenbeschermmoralistjes niet oprecht is.
Op dinsdag 27 november 2001 10:20 schreef -R-a-v-e-n- het volgende:
Als het niet serieus bedoeld was dan hebben we daar toch een mooi onzin forum voor?
Ga dan eens in de ghetto's van amerika met je gun rondlopen om vervolgens alle kogels te ontwijken, weet je ook eens wat die beesten voelen. En als ik je zo'n beest neer zag knallen zou ik ook op je af lopen en er wat van zeggen.
Dit is gewoon laf want die dieren kunnen niks terugdoen. Zwakkelingen zijn jullie die alleen met hun prutsgeweertje wat durven maar voor de rest zo zielig zijn dat ze mamam roepen als ze ook maar 1 schrammetje hebben op hun hand.
In 1 woord, ik vind het zwaar triest wat je doet en hoop dat je er een keer voor zwaar in de shit komt want dit is echt belachelijk.
Crackmonkey...zin in een spelletje in het bos? :P
quote:Ok, als jij het per se serieus wil nemen en lekker wil gaan rellen dan moet je dat vooral doen. Ik zie alleen niet wat je ermee opschiet.
Op dinsdag 27 november 2001 10:20 schreef -R-a-v-e-n- het volgende:[..]
Als het niet serieus bedoeld was dan hebben we daar toch een mooi onzin forum voor?
quote:Mee eens! Maar je moet toch wat met jezelf doen als je een stijve plasser hebt die je nergens in mag steken? Waar moet je dan je frustratie op kwijt? Beesjes die lekker vrij rond lopen en waar je onbeperkt al je kogels in kan jagen, je voorstellend dat het weer zo'n teef is die je niet wou pijpen of zei dat je een lelijk stuk stront bent! De natuur zorgt ervoor dat deze psychopaten iig niet met een hakbijl bij jou vriendin komen aanbellen... zie: het natuurlijk evenwicht is weer hersteld
Op dinsdag 27 november 2001 10:40 schreef erikh het volgende:
Zwakkelingen zijn jullie die alleen met hun prutsgeweertje wat durven maar voor de rest zo zielig zijn dat ze mamam roepen als ze ook maar 1 schrammetje hebben op hun hand.
quote:Whahaha
Op dinsdag 27 november 2001 12:01 schreef kamagurka het volgende:[..]
Mee eens! Maar je moet toch wat met jezelf doen als je een stijve plasser hebt die je nergens in mag steken? Waar moet je dan je frustratie op kwijt? Beesjes die lekker vrij rond lopen en waar je onbeperkt al je kogels in kan jagen, je voorstellend dat het weer zo'n teef is die je niet wou pijpen of zei dat je een lelijk stuk stront bent! De natuur zorgt ervoor dat deze psychopaten iig niet met een hakbijl bij jou vriendin komen aanbellen... zie: het natuurlijk evenwicht is weer hersteld
Ik ben net klaargekomen
Wat laten jullie je lekker uit je tent lokken
quote:Arme Maxima, zo vlak voor d'r huwelijk.
Op dinsdag 27 november 2001 12:10 schreef Marble het volgende:
Iemand die voor zijn plezier dieren gaat doden is een enorme loser en mag wat mij betreft zo snel mogelijk op de brandstapel, leuke stukjes of niet
quote:now you've really pissed me off!!
Op dinsdag 27 november 2001 09:55 schreef crackmonkey het volgende:
bladiebla....Meestal hordes konijnen (met zielige babynamen als fluffie, tommie, snuffie, snufje, nijntje enzomaar door. .... bladiebla
quote:En moet iedereen die van de riolering gebruik maakt eerst eigenhandig de boel uitbaggeren? Degene die dat niet wil wordt maar constipist?
Op dinsdag 27 november 2001 12:22 schreef zwijntje het volgende:
Vleeseters moeten niet mekkeren over het schieten op dieren.
Sterker nog, iedereen die vlees wil eten, zou eerst een licensie moeten halen. Deze krijg je slechts als je eigenhandig een dier neerschiet, vilt, slacht en klaarmaakt.
Is men daar te weekhartig voor, dan wordt men maar vegetarier.
quote:*verbaast kijkt*
Op dinsdag 27 november 2001 11:21 schreef plok het volgende:
Laat de natuur toch gewoon z'n gang gaan.
quote:Het gaat hierbij niet om mekkeren over het schieten op dieren. Ik eet ook vlees, maar ik ben wel heel eerlijk. Ik eet ook wel eens wat anders dan een stukje kip, koe of varken. Maar wat ik vervelend vind is het feit dat de meeste jager het 'excuus' hebben dat ze de wildstand op peil houden. Dat is dus niet zo. Het gaat om zaken als 1) het gewoon leuk vinden om dieren neer te knallen, 2) het geld wat er verdiend wordt met de verkoop van het wild.
Op dinsdag 27 november 2001 12:22 schreef zwijntje het volgende:
Vleeseters moeten niet mekkeren over het schieten op dieren.
Sterker nog, iedereen die vlees wil eten, zou eerst een licensie moeten halen. Deze krijg je slechts als je eigenhandig een dier neerschiet, vilt, slacht en klaarmaakt.
Is men daar te weekhartig voor, dan wordt men maar vegetarier.
quote:Nee wij zijn verheven.
Op dinsdag 27 november 2001 12:59 schreef insaniac_2oo1 het volgende:
*verbaast kijkt*
de mens ist toch ook een deel van de natuur>?
quote:Ja ik vind Maxima wel leuk maar dat jagen door het koninklijk huis moet echt eens afgelopen zijn!
Op dinsdag 27 november 2001 12:28 schreef links234 het volgende:[..]
Arme Maxima, zo vlak voor d'r huwelijk.
quote:Ga je handen wassen miezertje! Of is het je eigen toetsenbord?
Op dinsdag 27 november 2001 12:08 schreef Master_Yoda het volgende:[..]
Whahaha
Ik ben net klaargekomen
Wat laten jullie je lekker uit je tent lokken
quote:ghehe. Ik was slechts cynisch aan het doen hoor. Alhoewel,
Op dinsdag 27 november 2001 12:57 schreef speknek het volgende:[..]
En moet iedereen die van de riolering gebruik maakt eerst eigenhandig de boel uitbaggeren? Degene die dat niet wil wordt maar constipist?
Wat betreft de natuur zijn gang laten gaan; ik ben bang dat wij reeds teveel gepord en gepookt hebben in de natuurlijke gang van zaken. Herstel hiervan zou ook wel eens vele tientallen jaren kunnen duren. Daarbij kan wild zich allang niet meer optimaal verspreiden, omdat hele natuurgebieden van elkaar afgesneden zijn door spoorwegen, steden etc.
Er is echter wel een groot verschil tussen de wildstand op peil te houden door een overschot van één diersoort weg te werken, of doelbewust een scheve balans te creeëren [bijvoederen] om vervolgens een excuus te hebben er maar eens lekker op los te knallen.
Wat dat betreft heb ik wel twijfels over de zgn. nobele motieven van sommige jagers.
quote:Nou niet dus. Dat is iets dat wij graag willen geloven, maar mensen zijn in biologisch opzicht toch echt gelijk aan andere dieren. Het was dus ook een hele teleurstelling toen na het ontrafelen van DNA van mensen en sommige andere dieren dat ongeveer 60 procent van het DNA gelijk is aan dat van een ordinaire strontvlieg. We zijn hooguit wat creatiever.
Op dinsdag 27 november 2001 13:00 schreef speknek het volgende:[..]
Nee wij zijn verheven.
quote:En dus....
Op dinsdag 27 november 2001 13:24 schreef plok het volgende:
Nou niet dus
quote:En DUS zijn wij niet verheven.
Op dinsdag 27 november 2001 13:35 schreef speknek het volgende:[..]
En dus....
quote:en dus zijn we gewoon eeen deel van de natuur en mogen we gewoon op dieren jagen
Op dinsdag 27 november 2001 13:24 schreef plok het volgende:[..]
Nou niet dus. Dat is iets dat wij graag willen geloven, maar mensen zijn in biologisch opzicht toch echt gelijk aan andere dieren. Het was dus ook een hele teleurstelling toen na het ontrafelen van DNA van mensen en sommige andere dieren dat ongeveer 60 procent van het DNA gelijk is aan dat van een ordinaire strontvlieg. We zijn hooguit wat creatiever.
quote:Natuurlijk mag je wel dieren eten, dat doe ik ook. Maar je moet wel eerlijk zijn in wat je zegt. Zie boven voor de uitleg. Dat is net zoiets als die huilende boeren die het zo zielig vinden dat hun vee wordt afgemaakt. Kijk, als je een hobbydier hebt, of een melkveehouderij dan heb je een band met die dieren (hoewel een niet productieve koe ook meteen wordt afgeslacht, zelfs na jaren hard werken). Maar een ordinaire vetmesterij is gewoon een productieeenheid voor de bioindustrie. Niks op tegen hoor, maar dan moet je niet sentimenteel gaan janken dat je beesten worden afgemaakt. Ja janken omdat je geen geld krijgt, dat is legitiem. Maar daar hoor je ze nauwelijks over. Wat erg he dat er 160.000 dieren zijn afgemaakt hoor je dan. Just for your info, dat is zo'n beetje de productie van een halve week in de slachterijen. Maar ja, nu werden ze op het erf afgemaakt, de realiteit van alle dag was ineens zichtbaar.
Op dinsdag 27 november 2001 13:45 schreef insaniac_2oo1 het volgende:[..]
en dus zijn we gewoon eeen deel van de natuur en mogen we gewoon op dieren jagen
dieren eten elkaar toch ook op, waarom mogen wij geen dieren eten dan?
Als je ergens voor staat moet je het wel geod doen en eerst bij jezelf beginnen voordat je de rest wilt gaan verbeteren en becritiseren
quote:Crackmoney
Op dinsdag 27 november 2001 10:05 schreef Ester het volgende:
Crackmoney zelf nog commentaar?
Met het wegvallen van natuurlijke vijanden (in NL vooral vossen) creeer de een vrije baan voor diersoorten als konijnen en fazanten. T is mij best, maar als jullie straks alleen nog tussen fluffies, nijntjES en poekies moeten leven, vraag ik me af wat beter is... Het komt erop neer dat plezierjacht en noodzakelijke jacht twee verschillende dingen zijn. En mensen die noodzakelijke jacht onnodig vinden, komen maar met een beter alternatief dan niet meer bijvoederen. De wildstand moet op peil gehouden worden, als er niet wordt bijgevoederd, houden we helemaal geen wild over. Aan jullie de keus. Betwetertjes.
En nee, ik ben geen jager.
quote:Maar als er wordt bijgevoederd om vervolgens een paar maanden later diezelfde beesten weer af te schieten (zoals gebeurd op de koninklijke domeinen) dan praat je niet over de wildstand op peilhouden. Immers als je ze afschiet dan is er te veel van, maar door het bijvoederen creeer je juist een hoge wildstand. Dit is dus tegenstrijdig. Bovendien is de meerderheid van de jagers geen beroepsjager, maar gewoon een liefhebber van afknallen.
Op dinsdag 27 november 2001 18:56 schreef Atmosferic het volgende:
Iemand misschien ook door dat die 'weekendjagertjes' zo weinig mogen jagen dat ze er geen full-time baan van kunnen maken... -zucht-Met het wegvallen van natuurlijke vijanden (in NL vooral vossen) creeer de een vrije baan voor diersoorten als konijnen en fazanten. T is mij best, maar als jullie straks alleen nog tussen fluffies, nijntjES en poekies moeten leven, vraag ik me af wat beter is... Het komt erop neer dat plezierjacht en noodzakelijke jacht twee verschillende dingen zijn. En mensen die noodzakelijke jacht onnodig vinden, komen maar met een beter alternatief dan niet meer bijvoederen. De wildstand moet op peil gehouden worden, als er niet wordt bijgevoederd, houden we helemaal geen wild over. Aan jullie de keus. Betwetertjes.
En nee, ik ben geen jager.
Ik heb zelf ook wel eens gevist en ik kan niet zeggen dat ik medelijden voel met die heerlijke forel als ik em naar de kant takel en een moment later met een knuppeltje z'n harses insla. Ej, we zijn mensen, omnivoren, en dierlijke produkten staan op ons dieet! Als het doden maar snel en efficient gebeurt kan ik er prima mee leven. En een konijntje wat wordt neergeknald door een jager heeft tenminste nog een tijdje rond kunnen springen in de vrije natuur... Als we het wild in nederland z'n gang laten gaan komen we binnen de kortste keren om in de konijnen, herten en everzwijnen en dat kan ook niet de bedoeling zijn.
Een ander verhaal vind ik de plezierjacht: als mensen voor hun lol op bijvoorbeeld beren gaan jagen, alleen maar voor de kick die het geeft als je het wint van zo'n machtig beest...
quote:Schuif je vandaag je stukkie vlees ook van je bord me zoveel geschreeuw?
Op dinsdag 27 november 2001 10:02 schreef Phat Lip het volgende:
COMPLEET ACHTERLIJK EN ZINLOOS! ..dieren doodmaken voor de lol ..
quote:Hoe moeten ze dan konijntjes vangen? Want ze zijn erg lekker hoor.
Op dinsdag 27 november 2001 10:40 schreef erikh het volgende:
Jezus, man wat is er nou leuk aan kleine dieren neerknallen?Ga dan eens in de ghetto's van amerika met je gun rondlopen om vervolgens alle kogels te ontwijken, weet je ook eens wat die beesten voelen. En als ik je zo'n beest neer zag knallen zou ik ook op je af lopen en er wat van zeggen.
Dit is gewoon laf want die dieren kunnen niks terugdoen. Zwakkelingen zijn jullie die alleen met hun prutsgeweertje wat durven maar voor de rest zo zielig zijn dat ze mamam roepen als ze ook maar 1 schrammetje hebben op hun hand.
In 1 woord, ik vind het zwaar triest wat je doet en hoop dat je er een keer voor zwaar in de shit komt want dit is echt belachelijk.
Ik denk dat deze manier van overhoop schieten minder erg is dan strikken zetten en ze daarna doden.
Oh, jullie vinden natuurlijk dat konijntjes helemaal niet gedood mogen worden...
Ik ben het eens met de stelling dat er een boel mensen zijn die wel een onherkenbare cordon-bleu, snitzel of kipnugget eten, maar geen kippebouten of spareribs omdat dat er zo natuurlijk uitziet...
Het is de realiteit, het lijkt mij heerlijk om een dag met boog op pad te gaan en mijn eigen eten te schieten en daarna te prepareren. Gewoon self-sufficient zijn.
Ik hou niet zo van geweren, vandaar met boog.
Eten is eten, de politiek om jagen voor de fun vind ik wel verachtelijk. Doden om te doden vind ik niet mooi, doden om zelf in leven te blijven is natuurlijk.
quote:joh zeg hoe raadt je het zo
Op zaterdag 16 februari 2002 20:17 schreef Herne_the_Hunter het volgende:
Deze discussie zag je natuurlijk al mijlenver aankomen.
quote:Ik ben erg gevoelig voor dat soort dingen
Op zaterdag 16 februari 2002 21:52 schreef crackmonkey het volgende:[..]
joh zeg hoe raadt je het zo
Maar, als ik mag kiezen tussen een opgejaagd konijn in het bos of een koe veilig in zijn sombere strontstal, ben ik liever het konijntje, hoezo geen kans,.....heeft die koe dan wel een kans....
*hysterische dieren-(en mensen-)vriend is*
Maar iemand die een stijve krijgt door wat lood in een konijn of een eend te pompen staat wat mij betreft nog iets hoger (of lager?) op de ladder der triestheid.
Probeer eens een beer. Verkrijgbaar in de betere dierentuin.
En trek je niet teveel aan van de kritiek die hier is gespuit, mensen vergeten namelijk ook wat er is gebeurt met dat dood stukje vlees op hun bord.. Ook een levend wezen geweest met een eigen willetje.
Jagen is geen punt dat gebeurt al zo lang als de mens bestaat en in de natuur is het een heel normaal fenomeen.
Zelf vind ik wel dat de jacht moet worden beperkt tot de grens waarin mensen voldoet aan zijn behoefte.
Niet meer dan nodig is dus
Ik snap het ook niet als ze 'uit naam van de groengeribbelde kikkerlikker (NOFI )' een weg niet aan willen leggen ofzo.
En dan kijken ze raar op als ze dat beest een weekje later in 20 stukken in een envelop op de deurmat van hun hoofdkwartier vinden .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |