abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 februari 2006 @ 22:22:39 #1
36326 Freezor
Cold as stone
pi_34844879
Ik ben vandaag begonnen met me eerste dag op me stage en ik werd er meteen gruwelijk aan herinnerd waarom ik ook alweer zo'n hekel had aan de trein.

Ik stond vanochtend op een al best druk station te wachten op de trein, en wat kwam daar aan rijden: Één heel treinstel. De deuren gingen open en daar stonden al talloze mensen als sardientjes in een blik in de gangpaden en halletjes. Met veel moeite propte ik en de andere mensen zich er tussen om 20 minuten later bij het uitstappen blij te zijn dat je weer frisse lucht kon happen.

En het erge komt nog, op de terugweg met de avondspits komt er weer maar 1 treinstel aankakken. Is de NS nou zo arm dat ze op de treinstellen gaan bezuinigen Of leren ze gewoon nooit van hun fouten.
Something for your mind, your body and your soul.
pi_34845041
NS heeft heel veel nieuwe treinstellen besteld (kost een paar miljard geloof ik), maar dat duurt even voordat die klaar zijn. Er staat me iets bij van 2007... Da's dus niet iets wat ze zomaar even makkelijk kunnen oplossen.
pi_34845082
NS !

Met bussen is het vaak nog erger, though.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 22:28:44 #4
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_34845105
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 22:27 schreef Wriker het volgende:
NS heeft heel veel nieuwe treinstellen besteld (kost een paar miljard geloof ik), maar dat duurt even voordat die klaar zijn. Er staat me iets bij van 2007... Da's dus niet iets wat ze zomaar even makkelijk kunnen oplossen.
Wat dacht je van gewoon eerder bestellen. Dit is al een keer eerder gebeurd. Hele tijd kutservice, en dan roepen ze maar weer dat ze nieuwe treinstellen hebben besteld. Ook jaren te laat.
pi_34845199
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 22:28 schreef Blood_Money het volgende:

[..]

Wat dacht je van gewoon eerder bestellen. Dit is al een keer eerder gebeurd. Hele tijd kutservice, en dan roepen ze maar weer dat ze nieuwe treinstellen hebben besteld. Ook jaren te laat.
Wat denk je dat dat allemaal kost? Jullie denken hier allemaal zo makkelijk over, maar probeer zelf eens een bedrijf te runnen met de logistieke omvang van de NS. Da's nog niet zo simpel, hoor.
pi_34845264
wat dacht je van eerst consesie krijgen en dan pas bestellen
pi_34845281
Probeer anders op andere tijdstippen te reizen? Net iets eerder of later van/naar huis/werk?
pi_34845426
Bij ons (Hoorn-Kersenboogerd) rijden ze tegenwoordig weer met lange treinen
Nu met transparante user-icon!
pi_34845499
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 22:35 schreef Captain_Le_Chuck het volgende:
In de spits rijden ze toch al altijd met minstens 8 treinstellen oid?
En normaal 4 t/m 6. Het valt best mee toch?
  dinsdag 7 februari 2006 @ 22:38:05 #10
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_34845530
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 22:28 schreef Paltos het volgende:
NS !

Met bussen is het vaak nog erger, though.
Ik ga tegenwoordig ook maar gewoon lopend van het station naar school. De trein is wel eens vrij vol, maar er is altijd nog wel ruimte om fatsoenlijk te staan. Maar de bus is vaak gewoon zo vol dat er niemand meer bij kan. Ik kom nu in ieder geval op tijd, terwijl er nog wel eens klasgenoten te laat komen doordat ze op de volgende bus moeten wachten.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  dinsdag 7 februari 2006 @ 22:39:28 #11
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_34845598
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 22:35 schreef Captain_Le_Chuck het volgende:
Daar ben ik eens wakker geworden op weg naar school. De NS vond het blijkbaar leuk om eens niet 10 minuten op Hoorn stil te staan en daarna weer richting Obdam te gaan, maar ging even gezellig naar Kersenboogerd.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_34845630
Ja is inderdaad niet ideaal. Ik had dat laatst en toen riepen ze om dat ze zich excuseerden dat ze van de NS te weinig materiaal hadden meegekregen.. Wat een stelletje mongolen.
pi_34845784
Ach, als de treinkaartjes straks weer duurder worden, nemen weer minder mensen de trein en dan heb je wel weer plaats.
Ik kwam, Ik zag en kneep er tussenuit
  dinsdag 7 februari 2006 @ 22:46:34 #14
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_34845902
Ga naast je stage werken, zodat je een klein auto-tje kan kopen. Dan ben je ook niet meer zo afhankelijk.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 22:47:40 #15
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_34845945
zullen we raden?
ik gok schiedam
ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
pi_34845969
Ach gezellig met z'n allen in de trein.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 22:48:43 #17
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_34845989
Ach, t is pas helemaal feest als een kleine jongen ff lekker in de broek schijt en dan vrolijk gaat springen.

Paar jaar geleden meegemaakt tussen Nijmegen en Roermond, meest erge treinreis van mij ooit.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_34845993
Ga fietsen!! Is gezond voor je en heb je ook niks te zeiken dat je geen frisse lucht krijgt
pi_34846060
Vandaag kon ik niet weg uit Lelystad omdat er tussen Lelystad en Almere Oostvaarders een ongeluk was gebeurd. Erg irritant dat ik zeker een uur op dat station heb moeten bivakkeren, en m'n avondeten bij de Burger King heb genuttigd. Na enige tijd werden er bussen ingezet (11 stuks, dat wel ) om de reizigers naar Almere Buiten of Almere Stad te brengen. Dat vond ik toch wel een nette service, ze hadden ook iedereen in Buiten er weer uit kunnen gooien. Desalniettemin prima opgelost, alleen jammer van m'n vrije tijd...
pi_34846062
die nieuw bestelde treinen mogen ook nog niet he...want ze hebben de hoogten van de perrons niet goed doorgegeven

en dus voldoen ze niet aan de veiligheidseisen...
underground forever baby
  dinsdag 7 februari 2006 @ 23:21:42 #21
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_34847366
20 mins met de trein ? pak 45 minuten met de brommer ?
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_34847398
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 23:21 schreef Maikuuul het volgende:
20 mins met de trein ? pak 45 minuten met de brommer ?
Ja, je gaat toch niet op een brommer zitten rijden! !
pi_34847727
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 22:31 schreef Wriker het volgende:

[..]

Wat denk je dat dat allemaal kost? Jullie denken hier allemaal zo makkelijk over, maar probeer zelf eens een bedrijf te runnen met de logistieke omvang van de NS. Da's nog niet zo simpel, hoor.
je betaald goed geld voor een treinkaart en dan krijg je dat, wat TS kreeg. Probeer je eens in te leven in een hardwerkende reiziger.
  woensdag 8 februari 2006 @ 09:45:58 #24
36326 Freezor
Cold as stone
pi_34855606
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 23:30 schreef Herr_Munk het volgende:

[..]

je betaald goed geld voor een treinkaart en dan krijg je dat, wat TS kreeg. Probeer je eens in te leven in een hardwerkende reiziger.
Gelukkig heb ik nog een OV maar sowieso vind ik dat je wel iets meer comfort mag verwachten als je met de trein gaat. En fietsen of brommer is geen optie want reken maar uit hoe ver dat is als je al 20 minuten in de trein moet zitten.
Something for your mind, your body and your soul.
pi_34857297
Zo'n overvolle trein waar je je met een schoenlepel nog bij moet wrikken ga ik niet eens in, dat is niet gezond joh. Dan pak ik liever de stoptrein - dan ben je wat langer onderweg maar je kan wel rustig zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')