abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34844555
Waarom zijn er Fanboys ? Mensen (meestal iemand met een afwijking) die alleen maar voor een console zijn en de andere consoles (wat ze ook doen) poep vinden ?? En dan vooral bij nieuwscomment van "SONY gaat 2006 OWNenn met de PS3, rev is STRONT, omfg i die". Wat heeft (bijvoorbeeld) Nintendo gedaan ? Aan je geslachtsdeel gezeten ofzo Je vriendin verkracht oO< ?
Nou ?
  dinsdag 7 februari 2006 @ 22:18:41 #2
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_34844745
Da's vrij simpel. Er zijn gewoon zieltjes die niet inzien dat de X360 rondjes loopt om de PS3 qua performance.
pi_34845106
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 22:18 schreef twi het volgende:
Da's vrij simpel. Er zijn gewoon zieltjes die niet inzien dat de X360 rondjes loopt om de PS3 qua performance.
De eerste fanboy heeft zich reeds gemeld
pi_34845424
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 22:13 schreef Dj_Day-V het volgende:
Wat heeft (bijvoorbeeld) Nintendo gedaan ? Aan je geslachtsdeel gezeten ofzo
Juist niet
pi_34845533
www.powerweb.nl
www.cubezone.nl
broedplaatsen voor fanboys.
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_34845604
Fanboys zijn net als de mensen die zich druk maken om die cartoons. Ze kennen geen realiteit, zijn gehersenspoeld en komen nooit met overtuigende en/of op waarheid gebaseerde feiten. Ook zijn ze vaak in groepen te vinden en komen ze namens elkaar voor elkaar op. Ze jagen vaak op de enkele die wel een ietsje realiteit heeft en flamen daar flink op los.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_34845684
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 22:39 schreef Steeven het volgende:
Ze jagen vaak op de enkele die wel een ietsje realiteit heeft en flamen daar flink op los.
Angstig goede beschrijving van het Revolution topic
pi_34845706
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 22:41 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Juistem .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_34846629
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 22:41 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Redelijk, alhoewel het Rev topic meer een mix is tussen fanboys, en mensen die erg bewust anti-nintendo zijn.

Een paar realisten daargelaten natuurlijk

Fanboyisme, tsja, ik ben een Nintendo Fan (zonder boy), maar dat wil niet zeggen dat ik andere consoles niet waardeer, heb hier naast alle NIntendo consoles ook een PS2 staan en een Xbox, maar ja, mijn voorkeur gaat wel uit naar Nintendo, die andere 2 zijn er voor de exclusieve(re) titels.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 23:08:37 #10
35662 Heintje
Gears of War.
pi_34846787
Ik ben Xbox 360 fanboy (en ik ben er nog trots op ook) en ik vind het dus niet leuk dat Sony zo'n groot markt aandeel heeft. Daarom zal ik ook niet zosnel iets positiefs zeggen over de PS?. Mocht ik iemand daarmee over halen ook voor een Xbox te gaan IPV een PS dan vind ik dat mooi.
Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
Deze uitspraak mag hier ook wel staan
Spel- en typefouten voorbehouden.
pi_34847074
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 23:05 schreef philipnorth het volgende:

[..]
en mensen die erg bewust anti-nintendo zijn.
Ach, mensen als Notorious blijf je houden, die moet je gewoon negeren. Dat zijn mensen die puur komen om te flamen en te rellen, niet om een goede discussie aan te gaan.
pi_34848600
Agh, ik ben een Xbox fanboy, maar ik ben daardoor niet anti-nintendo of anti-sony. Sterker nog, ik heb een PS1 gehad, en momenteel een PSP, NGC en NDS. Dat ik iets meer voel voor de Xbox en deze ook altijd zal steunen wil niet zeggen dat ik de rest waardeloos vindt.

Tis net als met voetbal, je hebt mensen die 1 club aanmoedigen en mensen die niet voor die club zijn doodslaan. Je hebt ook mensen die voor 1 club zijn maar prima kunnen genieten van voetbal van andere clubs.

Tis jammer dat veel sites verpest worden door het fanboy gedrag van met name jonge gamers die denken dat ze zichzelf een volwassen houding geven door te zeggen dat Nintendo kiddy is of dat de Xbox kut is want het is Microsoft. (Er zijn vooral Sony fanboys omdat er nu eenmaal meer PS spelers zijn). En dan heb je de Nintendo fanboys die zeiken dat Sony de markt verziekt met alles voor de massa. (Combinatie van beide levert een Xbox fanboy)

Dit soort mensen leven in een illusie en zoals al eerder gezegd zijn niet veel anders dan de moslims die doorslaan van de cartoons. Al moet ik zeggen, ze hebben gelijk daar, ze reageren alleen op de verkeerde manier. De comic waarin Hitler in bed ligt met Anna Frank is dan ook niet meer dan begrijpelijk. Maar dat terzijde. Het gaat erom dat mensen absoluut hun gevoel voor werkelijkheid kwijt zijn en zo blind overtuigd zijn van hun eigen gelijk dat ze niet meer voor rede vatbaar zijn. Tis jammer maar helaas.
&lt;@Richardfun&gt; top Morthill ^O^
&lt;@Richardfun&gt; goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_34849691
Je hebt ook het andere uiterste. Mensen die vinden dat je pas een "echte gamer" bent als je àlle consoles in huis hebt en absoluut geen voorkeur mag hebben.
pi_34850020
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 00:27 schreef P-Style het volgende:
Je hebt ook het andere uiterste. Mensen die vinden dat je pas een "echte gamer" bent als je àlle consoles in huis hebt en absoluut geen voorkeur mag hebben.
Tsja, dat gaat ook te ver Dan ben je een gamefanboy. (Met fanboy wederom in de negatieve term)
&lt;@Richardfun&gt; top Morthill ^O^
&lt;@Richardfun&gt; goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  woensdag 8 februari 2006 @ 01:49:13 #15
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_34851776
Even serieus dan maar, veelal begint het natuurlijk gewoon bij het verdedigen van jouw grote aankoop. Het is een belediging wanneer mensen zeggen dat een product wat jij hebt gekocht voor een paar honderd euro niets waard is, terwijl jij er plezier aan beleeft. Hoe dat plezier zich daarna manifesteert tot fanboyisme, da's natuurlijk verschillend van persoon tot persoon. Deze lichte vorm van fanboyisme noemen we de bartje twi.

Het wordt alleen pas echt vervelend wanneer iemand fanboy is van een console, maar ziet dat er op de andere console toch ook kwalitatief zeer goede games uitkomen. In veel gevallen zijn ze dan te koppig of te trots om zo'n game dan te proberen of - the horror - zo'n console aan te schaffen. We zouden dit ook wel de SocialDisorder of Edenoniphobie kunnen noemen. Gelukkig kunnen mensen die hieraan lijden hoop hebben. Bastard, Strolie en Chocobo zijn hen voorgegaan.

Op de een of andere manier kruipt bij sommigen dan toch het bloed waar het niet gaan kan, en ze besluiten de console "speciaal voor die ene game" te kopen. Vreemd genoeg is dat dan altijd ruim voordat "die ene game" echt uit is. Dan blijft de betreffende fanboy van de concurrent vaak verbitterd achter, en gaat hij/zij kwalitatief uitstekende games af zitten fikken op onbenullige en onbelangrijke puntjes, en vrijwel elk ietwat negatief nieuws zo opblazen zodoende wraak te nemen op het kwade bedrijf dat hem/haar deed verleiden de betreffende console te kopen. Dit noemen we ook wel de BMH, of wanneer deze hier naar verloop van tijd de humor wel van inziet en met sarcasme en humoristisch bedoelde one-liners-met-smiley reageert, de Notorious_Roy.

Maar gelukkig is er dan ook nog de overtreffende trap van fanboys, die zo nu en dan eens een paar game-sessies op de console van "de vijand" hebben gedaan bij vrienden, of op een demo-pod bij de plaatselijke Intertoys, die na die paar minuten natuurlijk de complete wijsheid in pacht hebben en de games beter lijken te kennen dan degenen die hem al drie keer van voor naar achteren en omgekeerd uit hebben gespeeld (wat bij Halo 1 natuurlijk zeer goed mogelijk is, met al het backtracken en ge-copy-paste, nietwaar BMH?). Ook wel de PandorasBox of Xrenity genoemd.

Natuurlijk moeten we ook nog even notie maken van de buitencategorie. Dit zijn de fanboys die ondanks hun gebrek aan aankopen van producten van hun betreffende geliefde fabrikant toch een obsessieve liefde vertonen voor het betreffende bedrijf. Ze geloven alles wat uit de mond komt van de woordvoerders (voornamelijk in het Engels), en negeren mensen die ze aanspreken op het feit dat ze fan zijn van producten die ze niet eens in bezit hebben. Deze buitencategorie heet de Ruzbeh-categorie.
pi_34851820
Fap fap fap. Waar mensen zich druk om maken. Een paar mensen die iets zeggen over wat zij vinden. Lekker laten gaan en overheen lezen.
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
  woensdag 8 februari 2006 @ 01:52:41 #17
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_34851854
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 01:51 schreef disjfa het volgende:
Fap fap fap. Waar mensen zich druk om maken. Een paar mensen die iets zeggen over wat zij vinden. Lekker laten gaan en overheen lezen.
En nu een Xbox kopen, ja!
pi_34852004
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 01:49 schreef twi het volgende:
Deze buitencategorie heet de Ruzbeh-categorie.
Toch wel de meest bizarre categorie van allemaal!
  woensdag 8 februari 2006 @ 02:03:00 #19
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_34852038
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 02:00 schreef P-Style het volgende:
Toch wel de meest bizarre categorie van allemaal!
Helaas ben jij te redelijk voor de SocialDisorder Edodingus-categorie
  woensdag 8 februari 2006 @ 02:03:39 #20
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_34852052
Ik ben trots Nintendo fanboy en kots op alles wat niet Nintendo is.

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_34852057
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 22:13 schreef Dj_Day-V het volgende:
Fanboys

[..]

vriendin
.
  woensdag 8 februari 2006 @ 02:05:29 #22
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_34852088
Was dit trouwens wat je bedoelde Twi? Ik vond het een moeilijke post...
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_34852102
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 02:03 schreef twi het volgende:
Helaas ben jij te redelijk voor de SocialDisorder Edodingus-categorie
Denk dat ik in de eerste categorie val.
  woensdag 8 februari 2006 @ 02:10:42 #24
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_34852196
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 02:05 schreef Notorious_Roy het volgende:
Was dit trouwens wat je bedoelde Twi? Ik vond het een moeilijke post...
Ik had 'm uit duizenden kunnen herkennen
  Donald Duck held woensdag 8 februari 2006 @ 02:14:52 #25
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_34852262
Fanboys zijn vooral kinderen die maar geld hebben voor 1 console. En dat is dan alles voor ze, want ze hebben er hard voor gewerkt (of om gezeurd bij papa en mama)
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')