abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34847176
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 23:14 schreef TC03 het volgende:

[..]

Zegt hij dan dat boycotten niet mag?

/edit: reageer ik toch weer.
dat beslist Iran wel niet de commissie
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 23:19:46 #202
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_34847286
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 23:17 schreef Meki het volgende:

[..]

dat beslist Iran wel niet de commissie
Inderdaad. Wat is je probleem dan? Die commissie geeft alleen een mening...
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_34847606
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 22:34 schreef SocialDisorder het volgende:
OK ontopic;

Vrijheid van meningsuiting en vrijheid van geloof botsen nergens.
Vrijheid van geloof houdt in dat je vrijelijk kan geloven wat je wil, van Christendom tot Verlichte Pad Van Het Konijn, van Islam tot Druïde Circel Van De 12 Bosgeesten, zonder dat je daarbij gehinderd wordt.

Vrijheid van meningsuiting houdt in dat je vrijelijk je mening over van alles en nog wat kan spuien, zonder dat je daarbij gehinderd wordt. Het houdt ook in dat niet iedereen het met de mening eens hoeft te zijn. Zie daar; daar ontstaat de dialoog.

Als Iran de vrijheid van meningsuiting wil gebruiken om de Holocaust te ontkennen, vind ik het prima, maar dan vraag ik op mijn beurt waar zij dat op baseren. Als Imam El-Moumni vind dat homo's in de dierengordel ergens tussen de honden en varkens terecht komen, wil ik wel eens weten waar dat vandaan komt.

En ja, om te voorkomen dat iedereen elkaar maar blind gaat beledigen, zijn er grenzen gesteld aan de beide vrijheden in de wet. Uitlatingen, of ze nou een mening zijn of voorkomen uit een religie, die oproepen tot haat van een bepaalde groep, kunnen door de rechter getoetst worden aan de wet, en eventueel kan deze rechter een straf loslaten op de persoon in kwestie.

Naar mijn mening hebben de oorspronkelijke 12 tekeningen niet opgeroepen tot haat, en zijn dus volkomen legitiem.
zit ik enorm m'n best te doen op deze post, niemand die erop reageert

[ Bericht 2% gewijzigd door SocialDisorder op 07-02-2006 23:33:50 ]
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_34847695
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 23:27 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

En de regels zijn door Deense krant en Europese kranten over geweest . Het onnodig mensen beledigigen van mensen bestaat niet in de mensheid

Maar als ik onnodig Joden had beledigd had ik allang me excuces aangeboden namens me hele land etc.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 23:38:29 #205
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_34848081

Had even zin om te tekenen
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  † In Memoriam † dinsdag 7 februari 2006 @ 23:44:41 #206
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_34848303
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 23:27 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

ik wil hier wel op reageren
quote:
Naar mijn mening hebben de oorspronkelijke 12 tekeningen niet opgeroepen tot haat, en zijn dus volkomen legitiem.
Mohammed met een bom in zijn tulband, wat zegt dat?

Islam = terrorisme
+ Het westen voert een oorlog tegen het terrorisme
----------------------------------------------------------------------
= Het westen voert een oorlog tegen de Islam

Dit sluit dit aan bij de gevoelens van de bevolking daar. Een oorlog tegen Afganistan, tegen Irak, de onvoorwaardelijke steun van de VS aan Israel ten koste van de Palestijnen, zware dreigementen tegen Syrie en Iran, de westerse steun aan dictatoriale en corrupte regimes in Saudi Arabië en Pakistan etc.

Plus dat je met een zo'n prent de hele gematigde Islam in het verdomhoekje zet.

De hele regio staat al onder druk en de dreiging van geweld is echt geen prettige emotie dus wat verwacht je in godsnaam?

Het is imo pure promotie van de Clash of Civilizations doctrine, de ideologie van een confrontatie tussen het Westen en de Islam. Of het in dit licht nog steeds geen oproepen tot haat of haatzaaien is mag iedereen zelf beoordelen.
pi_34848335
quote:
Hey, dit is een jodengrap .

Als dit in een joodse context geplaatst was, dan was het onschuldig grappig denk ik. (nu ook leuk )
Laatste woorden Voltaire, nadat een priester hem vroeg Satan te verwerpen:
"Nou, nou, mijn beste man, dit is niet het moment om vijanden te maken."
.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 23:49:00 #208
106776 Nickthedick
pi_34848450
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 23:45 schreef VendoR het volgende:

[..]

Hey, dit is een jodengrap .

Als dit in een joodse context geplaatst was, dan was het onschuldig grappig denk ik. (nu ook leuk )
Was ironischer en dus leuker geweest idd Maar ik wilde even aangeven dat er andere belangen achter zitten
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 23:51:40 #209
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_34848548
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 23:44 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

[..]

Islam = terrorisme
Je kunt het ook zo uitleggen dat er in naam van de islam gedoodt wordt.
Wat dus niet hetzelfde is als Islam = terrorisme.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_34848617
Zien jullie het gevaar niet van massaal beledigen ???

dit kan een aanleiding worden voor Al Qaida
  dinsdag 7 februari 2006 @ 23:54:19 #211
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_34848631
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 23:51 schreef mazaru het volgende:

[..]

Dat lijkt me voor moslims een stuk beledigender dan een paar plaatjes. Kennelijk heb ik het mis...
pi_34848681
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 22:38 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens, het grondrecht vrijheid van meningsuiting volstaat. Religie heeft geen aparte bescherming nodig.

Elke overtuiging heeft waarde, religieuze overtuigingen zijn niet belangrijker dan andere overtuigingen.
Let wel, ik wil absoluut niet beweren dat alle meningen even veel waard zijn. Een mening dient uiteindelijk onderbouwd te worden met argumenten en logica.
En daar wringt bij religies natuurlijk de schoen, vandaar de uitzonderingspositie die geclaimd wordt, het veelvuldig eisen van ''respect'' eventueel door middel van intimidatie en geweld, is daar bij uitstek het voorbeeld van.
Mijn strategie is dat religies gewoon meningen worden, die vervolgens, zoals allang is bewezen en beargumenteerd is, onhoubaar zijn en in de prullenbak gemikt worden
En dan met name die rare boekjes.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 23:57:06 #213
106776 Nickthedick
pi_34848718
quote:

[..]

[..]

Islam = terrorisme
Kwestie van interpretatie; je kan die prent ook zien als: Islamitische landen zijn een tikkende tijdbom. En dan hebben ze het niet eens over terrorisme; maar over de diplomatieke en binnenlandse neerwaardse spiraal waarin veel Islamitische landen zich begeven.
pi_34848784
quote:

[..]

[..]

Islam = terrorisme

Dit sluit dit aan bij de gevoelens van de bevolking daar. Een oorlog tegen Afganistan, tegen Irak, de onvoorwaardelijke steun van de VS aan Israel ten koste van de Palestijnen, zware dreigementen tegen Syrie en Iran, de westerse steun aan dictatoriale en corrupte regimes in Saudi Arabië en Pakistan etc.

Plus dat je met een zo'n prent de hele gematigde Islam in het verdomhoekje zet.

De hele regio staat al onder druk en de dreiging van geweld is echt geen prettige emotie dus wat verwacht je in godsnaam?

Het is imo pure promotie van de Clash of Civilizations doctrine, de ideologie van een confrontatie tussen het Westen en de Islam. Of het in dit licht nog steeds geen oproepen tot haat of haatzaaien is mag iedereen zelf beoordelen.
HA een inhoudelijke reactie. Fijn.

De manier waarop een spotprent meestal werkt (in de Westerse wereld) is dat zo'n prent iets belachelijk maakt, juist om het hele zaakje te relativeren. De mensen in kwestie tot inkeer te laten komen.

Benader het eens op deze manier (de manier waarop ik, en m'n fijne Marokkaanse buurman het geïnterpreteerd hebben);
In de wereld lopen terroristen rond, sommigen doen dit uit naam van de Islam, dus uit naam van Mohammed. Hierdoor zou je de conclusie kunnen trekken dat Mohammed een terrorist geweest moet zijn, als de terroristen gelijk hebben.

Maarrrrr, de ware moslim, de gematigde moslim, de normale moslim, hoe je hem/haar ook noemen wilt, weet dat de Islam een religie van vrede en tolerantie is. Wat dus direct inhoudt dat Mohammed geen terrorist kan zijn geweest.

Wat maakt deze tekening dan duidelijk? Deze tekening probeert duidelijk te maken aan gematigden dat er mensen zijn die de religie misbruiken voor andere doeleinden. En dát kan alleen maar aan te moedigen zijn, IMHO.
  † In Memoriam † dinsdag 7 februari 2006 @ 23:59:56 #215
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_34848824
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 23:51 schreef mazaru het volgende:

[..]

Wat dus niet hetzelfde is als Islam = terrorisme.
Dat zou ook de uitleg zijn die ik eraan zou geven maar dat is niet wat de mensen er daar uit halen. En dat kun je ook niet verwachten denk ik.

Voor de goede orde, ik vind dat de krant dit mag afdrukken hoor. Ik zet alleen dikke vraagtekens bij de 'onschuldige' bedoeling ervan.
  woensdag 8 februari 2006 @ 00:00:14 #216
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_34848835
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 23:53 schreef Meki het volgende:

Omdat zij er aanstoot aannemen moeten wij ervoor wijken? Het is gewoon onzin om zo heftig te reageren op een spotprent. Als dat een rechtvaardiging is voor terrorisme zijn ze écht niet goed snik daar zo. Sowieso moeten ze eens hun bekken opentrekken als er weer iemand uit naam van de Islam onthoofd wordt. Dat is een factor 1000 erger.
2000 light years from home
pi_34848839
quote:

Al Qaida heeft helemaal geen aanleiding nodig. Al Qaida is een laffe gestoorde club van 'mensen' (door ze als beesten te betitelen doe je de beesten te kort) die altijd wel een aanleiding ziet om onschuldige mensen, waaronder kinderen, te vermoorden.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  woensdag 8 februari 2006 @ 00:00:19 #218
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_34848840
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 23:54 schreef Blood_Money het volgende:

[..]

Dat lijkt me voor moslims een stuk beledigender dan een paar plaatjes. Kennelijk heb ik het mis...
Ja, daarom vind ik het ook zo vreemd dat daar niet massaal op werd gereageerd.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  † In Memoriam † woensdag 8 februari 2006 @ 00:03:13 #219
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_34848945
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 23:58 schreef SocialDisorder het volgende:

Wat maakt deze tekening dan duidelijk? Deze tekening probeert duidelijk te maken aan gematigden dat er mensen zijn die de religie misbruiken voor andere doeleinden. En dát kan alleen maar aan te moedigen zijn, IMHO.
Als het de bedoeling was om dat over te brengen, mag ik dan stellen dat dàt iig mislukt is?
pi_34848968
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 00:00 schreef Merkie het volgende:

[..]

Omdat zij er aanstoot aannemen moeten wij ervoor wijken? Het is gewoon onzin om zo heftig te reageren op een spotprent. Als dat een rechtvaardiging is voor terrorisme zijn ze écht niet goed snik daar zo. Sowieso moeten ze eens hun bekken opentrekken als er weer iemand uit naam van de Islam onthoofd wordt. Dat is een factor 1000 erger.

Nou om onnodig te gaan beledigen is al erg maar het massaal overnemen is tientallen erger
de woede wordt met de dag erger moeten we daarheen dat we voor niemand respect moeten tonen

Europa heeft ons deze week laten zien dat je iedereen mag beledigen . dat is juist een slechte stap nu krijgen wij voor niemand respect
pi_34848971
Het lijkt mij idd een stuk beledigender als moslims zelf in naam van de islam dood en verderf zaaien dan een paar spotprent tekenaars die grappig willen zijn.

Waarom gaan moslims niet massaal de straat op als hun medebroeders hun geloof een slechte naam bezorgen dan een paar niet gelovige die een spotprentje tekenen??

woensdag 8 februari 2006 @ 00:04:29 #222
106776 Nickthedick
pi_34848989
quote:

Ach... ze worden toch wel pissig om het 1 of het ander, nu zijn het cartoons, straks zijn ze het omdat we hier het lef hebben om te vliegeren
pi_34849012
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 00:00 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Al Qaida heeft helemaal geen aanleiding nodig. Al Qaida is een laffe gestoorde club van 'mensen' (door ze als beesten te betitelen doe je de beesten te kort) die altijd wel een aanleiding ziet om onschuldige mensen, waaronder kinderen, te vermoorden.
dit geeft wel het denken van Moslims dat Al Qaida terecht bezig is .
Dat willen wij niet hebben en moet snel een einde aan komen . dat kan alleen met een excuces komen van Denemarken
pi_34849018
Persoonlijk ben ik van mening dat de Moslims de vrijheid van meningsuiting, welke in veel Westerse landen een grondwettelijk recht is, dienen te respecteren van Denemarken. Ik kan best begrijpen dat afbeeldingen van Mohammed strijdig zijn met het geloof of zelfs de wetten uit het landen in het Midden-Oosten, maar die wetten gelden daar en niet in Denemarken.
Het grote verschil tussen beiden is mijn inziens te wijten aan de verschillen in cultuur. Waar in Arabische landen geloof vaak nog nauw verweven is met staat is deze in veel Westerse landen vaak compleet gescheiden. Dit staat natuurlijk lijnrecht tegenover elkaar maar beide culturen bevinden zich wel in verschillende gebieden op de wereld dus waarom kunnen beide culturen elkaar niet naast elkaar accepteren?
pi_34849033
quote:
Nog effe en het is Headless Nick
pi_34849047
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 00:03 schreef Halfgedraaide het volgende:
Het lijkt mij idd een stuk beledigender als moslims zelf in naam van de islam dood en verderf zaaien dan een paar spotprent tekenaars die grappig willen zijn.

Waarom gaan moslims niet massaal de straat op als hun medebroeders hun geloof een slechte naam bezorgen dan een paar niet gelovige die een spotprentje tekenen??

Waarom zouden we ? jullie zien Islaam als een gevaarlijke sekte . jullie weigeren respect voor te hebben en dat voor vrijheidstrijders . Ook al gaan we protesteren jullie blijven deze denkgedachte houden
pi_34849121
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 00:05 schreef Meki het volgende:

[..]

Dat willen wij niet hebben en moet snel een einde aan komen . dat kan alleen met een excuces komen van Denemarken
Hoi Meki

Zou een excuses van de krant niet voldoende zijn?, waarom van een heel land?

Met vriendelijke groet,

Johan
pi_34849137
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 00:06 schreef Meki het volgende:

[..]

Waarom zouden we ? jullie zien Islaam als een gevaarlijke sekte . jullie weigeren respect voor te hebben en dat voor vrijheidstrijders . Ook al gaan we protesteren jullie blijven deze denkgedachte houden
Nou lijkt mij niks meer dan menselijk. Wij zijn toch ook fel tegen moord en doodslag om een religie. En het lijkt mij dat jullie het helemaal zijn want jou geloof word gebruikt voor dat soort smerige praktijken. Lijkt me dat jij een stukje feller moet zijn dan een niet gelovige. Maar het is juist andersom. Niet gelovige laten hun stem hard horen als de islam word gebruikt om te moorden en te terroriseren maar moslims blijven gewoon stil?? Islam is toch zo belangrijk in jou leven? Zit je er niet mee dan?

En respect moet je verdienen. Als de islam bekend stond als een vreedzame religie zou het ontzettend veel respect krijgen. Als jullie massaal zouden gaan protesteren tegen de extremisten binnen de islam moet je eens kijken hoeveel steun je zou krijgen van de niet gelovige. Wij zijn niet tegen de islam maar tegen de extremisten. Jij toch ook?
pi_34849172
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 00:09 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Hoi Meki

Zou een excuses van de krant niet voldoende zijn?, waarom van een heel land?

Met vriendelijke groet,

Johan

dat zou voor mij voldoende zijn . Maar zij weigeren het
en waarom ?? ik weet niet
pi_34849179
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 00:03 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Als het de bedoeling was om dat over te brengen, mag ik dan stellen dat dàt iig mislukt is?
ik denk dat we dat wel met redelijke zekerheid kunnen stellen, hoewel je je wel kunt afvragen in hoeverre deze tekening in kwestie uberhaupt door de relschoppers gezien is, en zij niet blind achter een herrieschopper aanrennen die roept "DOOD AAN DENENMARKEN!" en dat zij erachteraan lopen "waarom zijn we tegen Denemarken?" 'Geen idee, het schijnt iets met strips, de profeet en belediging te maken te hebben." "Ah, OK, in dat geval ALLAH AKBAR!".

Ik denk ook dat als de dialoog gewoon normaal aangegaan was, er best een excuus had gekomen van de tekenaar, dat hij het niet beledigend bedoeld had. Helaas werd er direct naar extremere middelen gegrepen.
pi_34849211
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 00:09 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Nou lijkt mij niks meer dan menselijk. Wij zijn toch ook fel tegen moord en doodslag om een religie. En het lijkt mij dat jullie het helemaal zijn want jou geloof word gebruikt voor dat soort smerige praktijken. Lijkt me dat jij een stukje feller moet zijn dan een niet gelovige. Maar het is juist andersom. Niet gelovige laten hun stem hard horen als de islam word gebruikt om te moorden en te terroriseren maar moslims blijven gewoon stil?? Islam is toch zo belangrijk in jou leven? Zit je er niet mee dan?

Dus je geeft mij gelijk in ??

Willen jullie nou dat ik andere mensen nu ook moet gaan beledigen zoals wat AEL en Europa deed
moet ik hetzelfde doen ??moet ik dan ook naar de niveau gaan ?
  woensdag 8 februari 2006 @ 00:11:56 #232
106776 Nickthedick
pi_34849213
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 00:06 schreef Meki het volgende:

[..]

Vrijheidsstrijders Het enige wat ze doen is zorgen dat er nooit iets gaat veranderen. Denk jij nu echt dat zij thuis gaan zitten met de koters als zij hen doel bereikt hebben? Ze zullen gewoon doorgaan met haat en verderf zaaien hoor.
pi_34849246
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 00:10 schreef Meki het volgende:

[..]

dat zou voor mij voldoende zijn . Maar zij weigeren het
en waarom ?? ik weet niet
Tja.. nou dan zijn we in ieder geval met elkaar eens. dat we het nu over een krant hebben en niet over een heel land.

Groetjes Johan
pi_34849281
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 00:11 schreef Meki het volgende:

[..]

Willen jullie nou dat ik andere mensen nu ook moet gaan beledigen zoals wat AEL en Europa deed
Nee ik zou het mooi vinden als jij je stem luid zou laten horen als er weer een idioot in de naam van de islam het nodig vind om aanslagen te plegen. Je moet eens kijken hoeveel niet gelovige achter je staan en hoeveel respect jou religie terug kan winnen. Islam staat toch voor vrede? Ga dan dat uitschot bestreiden i.p.v. te janken over een paar tekeningen die niet gelovige hebben gemaakt. Wat weten zij nou van het "ware" geloof. Je moet die lafbekken binnen de islam aan pakken die richten meer schade aan dan een tekenaar. Geloof me.
  woensdag 8 februari 2006 @ 00:14:11 #235
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_34849283
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 00:05 schreef Meki het volgende:

[..]

Welja, rechtvaardig de acties van Al Qaida (of zoiets) ook nog even. En natuurlijk verwacht je nog serieus genomen te worden hier...
pi_34849301
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 00:11 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Vrijheidsstrijders Het enige wat ze doen is zorgen dat er nooit iets gaat veranderen. Denk jij nu echt dat zij thuis gaan zitten met de koters als zij hen doel bereikt hebben? Ze zullen gewoon doorgaan met haat en verderf zaaien hoor.

Maar vind jij dat Beledigen van mensen in hun waarde kan ?? dus voor Europa en AEL
pi_34849364
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 00:12 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Tja.. nou dan zijn we in ieder geval met elkaar eens. dat we het nu over een krant hebben en niet over een heel land.

Groetjes Johan
Die krant heeft al lang excuses aangeboden.
pi_34849366
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 00:14 schreef Meki het volgende:

[..]

Maar vind jij dat Beledigen van mensen in hun waarde kan ?? dus voor Europa en AEL
Jij vind dat je met het leggen van bommen en zelfmoord terroristen in de naam van de Islam wel mensen in hun waarde laat? Nogmaals i.p.v. massaal te protesteren tegen tekeningen laat je stem eens horen als er weer een idioot een aanslag op onschuldige pleegt in de naam van jou geloof.
pi_34849371
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 00:14 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Nee ik zou het mooi vinden als jij je stem luid zou laten horen als er weer een idioot in de naam van de islam het nodig vind om aanslagen te plegen. Je moet eens kijken hoeveel niet gelovige achter je staan en hoeveel respect jou religie terug kan winnen. Islam staat toch voor vrede? Ga dan dat uitschot bestreiden i.p.v. te janken over een paar tekeningen die niet gelovige hebben gemaakt. Wat weten zij nou van het "ware" geloof. Je moet die lafbekken binnen de islam aan pakken die richten meer schade aan dan een tekenaar. Geloof me.
Maar waarom nemen jullie geen afstand van deze belachelijke haatprenten . Waarom niet massaal afkeuren dat beledigen niet KAN
ik heb allang afstand genomen van extreministen jullie steunen ze blijkbaar nog
pi_34849398
quote:

[..]

Hoi Meki ,

Beledigen van mensen is inderdaad niet lief.

Gelukkig staat in de wet dat als je vindt dat iemand je beledigd of discrimineert je aangifte kunt doen en er een rechtzaak van kunt maken.

Het is dan aan de rechter om er een uitspraak over te doen. Wat vindt je hier nou van?

Met vriendelijke groet,

Johan
pi_34849415
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 00:16 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Jij vind dat je met het leggen van bommen en zelfmoord terroristen in de naam van de Islam wel mensen in hun waarde laat? Nogmaals i.p.v. massaal te protesteren tegen tekeningen laat je stem eens horen als er weer een idioot een aanslag op onschuldige pleegt in de naam van jou geloof.
Dat is geen Islaam dat is baldadige cultuur
Islaam is geen terroristische club maar terroristen zijn dat
Islaam met 1,3 miljard mensen .
  woensdag 8 februari 2006 @ 00:18:48 #242
106776 Nickthedick
pi_34849436
quote:

[..]

En jij hebt nog nooit iemand beledigd met je essays? Doe toch niet zo schijnheilig kerel. Jij bent hier de kampioen wat beledigen betreft En wat nog triester is... je ziet het niet eens omdat je oogkleppen op hebt.
  woensdag 8 februari 2006 @ 00:18:52 #243
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_34849440
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 00:16 schreef Meki het volgende:

[..]

Maar waarom nemen jullie geen afstand van deze belachelijke haatprenten . Waarom niet massaal afkeuren dat beledigen niet KAN
Not gonna happen. Iets met vrijheid en meningsuiting. Hoe sneller je daarmee leert leven, hoe makkelijker het leven wordt.
pi_34849443
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 00:17 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Hoi Meki ,

Beledigen van mensen is inderdaad niet lief.

Gelukkig staat in de wet dat als je vindt dat iemand je beledigd of discrimineert je aangifte kunt doen en er een rechtzaak van kunt maken.

Het is dan aan de rechter om er een uitspraak over te doen. Wat vindt je hier nou van?

Met vriendelijke groet,

Johan
hoi

Maar waarom keurt Balkenende dat goed en waarom keurt Poetin dat fout '?
pi_34849457
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 00:16 schreef Meki het volgende:

[..]

Dat jij en vele moslims daar afstand van hebben genomen daar merken wij bijna niets van. Geen protesten niets? Lijkt me toch een veel serieuze kwestie dan een paar tekeningen.

Wij hebben als EU massaal afstand genomen van die tekeningen maar wij kunnen nou eenmaal niet verbieden dat er spotprentjes worden gemaakt. Alleen maar waarschuwen voor de gevolgen ervan.

Maar de reactie van de moslims was zo ontzettend agressief tegen die spotprenten dat iedereen "jullie" meteen als hypocrieten zag dus dan kun je weinig medeleven meer kweken. Als jullie normaal hadden gereageerd dan waren er ontzettend veel mensen boos geworden om die tekeningen. Nu hebben jullie zo idioot gereageerd dat je alle weer op moord, brand en verderf hebt gegooid binnen de islam.
pi_34849480
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 00:18 schreef Meki het volgende:

[..]

Islaam is geen terroristische club maar terroristen zijn dat
Islaam met 1,3 miljard mensen .
Hallo Meki ,

Natuurlijk is de islaam geen terroristische club. Mensen die dat denken zijn dom

Helaas, domme mensen heb je overal.

Daar moeten we maar mee leven.

Met vriendelijke groet,

Johan
pi_34849492
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 00:18 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

En jij hebt nog nooit iemand beledigd met je essays? Doe toch niet zo schijnheilig kerel. Jij bent hier de kampioen wat beledigen betreft En wat nog triester is... je ziet het niet eens omdat je oogkleppen op hebt.
Ik essays ???

Ik had alle respect voor iedereen ook voor Joden en voor Moslims
nu moet ik erover na gaan denken of dat nu ook zo is omdat het nu toegestaan is
pi_34849537
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 00:18 schreef Meki het volgende:

[..]

miljoenen mensen om het leven gekomen door die baldadigheid. Geen hond die massaal ging protesteren dat is gewoon een beetje baldadigheid he?

En er zijn een paar tekeningen die moslims zelf ook al jaren in hun kranten hebben over joden etc. en ze staan op hun achterse poten. Als iets baldadig is dan zijn het wel die spotprentjes. Maar moorden en aanslagen baldadig noemen?? HAHAHAHAHAH
  woensdag 8 februari 2006 @ 00:21:44 #249
106776 Nickthedick
pi_34849541
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 00:20 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik essays ???

Ik had alle respect voor iedereen ook voor Joden en voor Moslims
nu moet ik erover na gaan denken of dat nu ook zo is omdat het nu toegestaan is
Zolang je maar geen mensen gaat neersteken of aanzetten tot moord... prima
  woensdag 8 februari 2006 @ 00:22:25 #250
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_34849559
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 00:11 schreef Meki het volgende:

Dat laatste bewust niet... dat heeft te maken met beschaving en moreel fatsoen.
Iets wat de laatste dagen ver te zoeken was.
Je mag best kwaad/verdrietig zijn... die sympathie zul je ook van iedereen krijgen.. ook na #20 deeltjes van dit topic. Maar omgekeerd lijkt het me ook niet gewenste dat je alles gaat opkroppen en je juist laat verleiden tot hetzelfde (lage) niveau als de extremistische relschoppers om middels geweld of provocatie alsnog je gelijk proberen te halen.

Zo werkt het niet in het 'Westen'. Geert Wilders heeft na aanleiding van die prentjes een (mogelijke) rechtzaak aan zijn broek hangen vanwege herpublicatie. In twijfel gevallen is er altijd nog een rechter die onafhankelijk een uitspraak kan doen op basis van de geldende regels hier in Nederland of Europa. Maar zelf op zoek gaan om mensen te kwetsen ter genoegdoening van al het schijnbare leed is de verkeerde stap in de verkeerde richting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')