dat beslist Iran wel niet de commissiequote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:14 schreef TC03 het volgende:
[..]
Zegt hij dan dat boycotten niet mag?
/edit: reageer ik toch weer.
Inderdaad. Wat is je probleem dan? Die commissie geeft alleen een mening...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:17 schreef Meki het volgende:
[..]
dat beslist Iran wel niet de commissie
zit ik enorm m'n best te doen op deze post, niemand die erop reageertquote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:34 schreef SocialDisorder het volgende:
OK ontopic;
Vrijheid van meningsuiting en vrijheid van geloof botsen nergens.
Vrijheid van geloof houdt in dat je vrijelijk kan geloven wat je wil, van Christendom tot Verlichte Pad Van Het Konijn, van Islam tot Druïde Circel Van De 12 Bosgeesten, zonder dat je daarbij gehinderd wordt.
Vrijheid van meningsuiting houdt in dat je vrijelijk je mening over van alles en nog wat kan spuien, zonder dat je daarbij gehinderd wordt. Het houdt ook in dat niet iedereen het met de mening eens hoeft te zijn. Zie daar; daar ontstaat de dialoog.
Als Iran de vrijheid van meningsuiting wil gebruiken om de Holocaust te ontkennen, vind ik het prima, maar dan vraag ik op mijn beurt waar zij dat op baseren. Als Imam El-Moumni vind dat homo's in de dierengordel ergens tussen de honden en varkens terecht komen, wil ik wel eens weten waar dat vandaan komt.
En ja, om te voorkomen dat iedereen elkaar maar blind gaat beledigen, zijn er grenzen gesteld aan de beide vrijheden in de wet. Uitlatingen, of ze nou een mening zijn of voorkomen uit een religie, die oproepen tot haat van een bepaalde groep, kunnen door de rechter getoetst worden aan de wet, en eventueel kan deze rechter een straf loslaten op de persoon in kwestie.
Naar mijn mening hebben de oorspronkelijke 12 tekeningen niet opgeroepen tot haat, en zijn dus volkomen legitiem.
En de regels zijn door Deense krant en Europese kranten over geweest . Het onnodig mensen beledigigen van mensen bestaat niet in de mensheidquote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:27 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
zit ik enorm m'n best te doen op deze post, niemand die erop reageert![]()
ik wil hier wel op reagerenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:27 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
zit ik enorm m'n best te doen op deze post, niemand die erop reageert![]()
Mohammed met een bom in zijn tulband, wat zegt dat?quote:Naar mijn mening hebben de oorspronkelijke 12 tekeningen niet opgeroepen tot haat, en zijn dus volkomen legitiem.
Hey, dit is een jodengrapquote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:38 schreef Nickthedick het volgende:
[[url=http://images3.pictiger.com/thumbs/32/7408c38dfaa0cfcb80fd223e1d6d8032.th.jpg]afbeelding][/URL]
Had even zin om te tekenen![]()
Was ironischer en dus leuker geweest iddquote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:45 schreef VendoR het volgende:
[..]
Hey, dit is een jodengrap.
Als dit in een joodse context geplaatst was, dan was het onschuldig grappig denk ik. (nu ook leuk)
Je kunt het ook zo uitleggen dat er in naam van de islam gedoodt wordt.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:44 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
ik wil hier wel op reageren
[..]
Mohammed met een bom in zijn tulband, wat zegt dat?
Islam = terrorisme
+ Het westen voert een oorlog tegen het terrorisme
----------------------------------------------------------------------
= Het westen voert een oorlog tegen de Islam
Dat lijkt me voor moslims een stuk beledigender dan een paar plaatjes. Kennelijk heb ik het mis...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:51 schreef mazaru het volgende:
[..]
Je kunt het ook zo uitleggen dat er in naam van de islam gedoodt wordt.
Let wel, ik wil absoluut niet beweren dat alle meningen even veel waard zijn. Een mening dient uiteindelijk onderbouwd te worden met argumenten en logica.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:38 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, het grondrecht vrijheid van meningsuiting volstaat. Religie heeft geen aparte bescherming nodig.
Elke overtuiging heeft waarde, religieuze overtuigingen zijn niet belangrijker dan andere overtuigingen.
Kwestie van interpretatie; je kan die prent ook zien als: Islamitische landen zijn een tikkende tijdbom. En dan hebben ze het niet eens over terrorisme; maar over de diplomatieke en binnenlandse neerwaardse spiraal waarin veel Islamitische landen zich begeven.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:44 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
[..]
Islam = terrorisme
HA een inhoudelijke reactie. Fijn.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:44 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
[..]
Islam = terrorisme
Dit sluit dit aan bij de gevoelens van de bevolking daar. Een oorlog tegen Afganistan, tegen Irak, de onvoorwaardelijke steun van de VS aan Israel ten koste van de Palestijnen, zware dreigementen tegen Syrie en Iran, de westerse steun aan dictatoriale en corrupte regimes in Saudi Arabië en Pakistan etc.
Plus dat je met een zo'n prent de hele gematigde Islam in het verdomhoekje zet.
De hele regio staat al onder druk en de dreiging van geweld is echt geen prettige emotie dus wat verwacht je in godsnaam?
Het is imo pure promotie van de Clash of Civilizations doctrine, de ideologie van een confrontatie tussen het Westen en de Islam. Of het in dit licht nog steeds geen oproepen tot haat of haatzaaien is mag iedereen zelf beoordelen.
Dat zou ook de uitleg zijn die ik eraan zou geven maar dat is niet wat de mensen er daar uit halen. En dat kun je ook niet verwachten denk ik.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:51 schreef mazaru het volgende:
[..]
Je kunt het ook zo uitleggen dat er in naam van de islam gedoodt wordt.
Wat dus niet hetzelfde is als Islam = terrorisme.
Omdat zij er aanstoot aannemen moeten wij ervoor wijken? Het is gewoon onzin om zo heftig te reageren op een spotprent. Als dat een rechtvaardiging is voor terrorisme zijn ze écht niet goed snik daar zo. Sowieso moeten ze eens hun bekken opentrekken als er weer iemand uit naam van de Islam onthoofd wordt. Dat is een factor 1000 erger.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:53 schreef Meki het volgende:
Zien jullie het gevaar niet van massaal beledigen ???
dit kan een aanleiding worden voor Al Qaida
Al Qaida heeft helemaal geen aanleiding nodig. Al Qaida is een laffe gestoorde club van 'mensen' (door ze als beesten te betitelen doe je de beesten te kort) die altijd wel een aanleiding ziet om onschuldige mensen, waaronder kinderen, te vermoorden.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:53 schreef Meki het volgende:
Ja, daarom vind ik het ook zo vreemd dat daar niet massaal op werd gereageerd.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:54 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Dat lijkt me voor moslims een stuk beledigender dan een paar plaatjes. Kennelijk heb ik het mis...
Als het de bedoeling was om dat over te brengen, mag ik dan stellen dat dàt iig mislukt is?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:58 schreef SocialDisorder het volgende:
Wat maakt deze tekening dan duidelijk? Deze tekening probeert duidelijk te maken aan gematigden dat er mensen zijn die de religie misbruiken voor andere doeleinden. En dát kan alleen maar aan te moedigen zijn, IMHO.
quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:00 schreef Merkie het volgende:
[..]
Omdat zij er aanstoot aannemen moeten wij ervoor wijken? Het is gewoon onzin om zo heftig te reageren op een spotprent. Als dat een rechtvaardiging is voor terrorisme zijn ze écht niet goed snik daar zo. Sowieso moeten ze eens hun bekken opentrekken als er weer iemand uit naam van de Islam onthoofd wordt. Dat is een factor 1000 erger.
Ach... ze worden toch wel pissig om het 1 of het ander, nu zijn het cartoons, straks zijn ze het omdat we hier het lef hebben om te vliegerenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:53 schreef Meki het volgende:
dit geeft wel het denken van Moslims dat Al Qaida terecht bezig is .quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:00 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Al Qaida heeft helemaal geen aanleiding nodig. Al Qaida is een laffe gestoorde club van 'mensen' (door ze als beesten te betitelen doe je de beesten te kort) die altijd wel een aanleiding ziet om onschuldige mensen, waaronder kinderen, te vermoorden.
Nog effe en het is Headless Nickquote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:38 schreef Nickthedick het volgende:
[[url=http://images3.pictiger.com/thumbs/32/7408c38dfaa0cfcb80fd223e1d6d8032.th.jpg]afbeelding][/URL]
Had even zin om te tekenen![]()
Waarom zouden we ? jullie zien Islaam als een gevaarlijke sekte . jullie weigeren respect voor te hebben en dat voor vrijheidstrijdersquote:Op woensdag 8 februari 2006 00:03 schreef Halfgedraaide het volgende:
Het lijkt mij idd een stuk beledigender als moslims zelf in naam van de islam dood en verderf zaaien dan een paar spotprent tekenaars die grappig willen zijn.
Waarom gaan moslims niet massaal de straat op als hun medebroeders hun geloof een slechte naam bezorgen dan een paar niet gelovige die een spotprentje tekenen??
![]()
Hoi Mekiquote:Op woensdag 8 februari 2006 00:05 schreef Meki het volgende:
[..]
dit geeft wel het denken van Moslims dat Al Qaida terecht bezig is .
Dat willen wij niet hebben en moet snel een einde aan komen . dat kan alleen met een excuces komen van Denemarken
Nou lijkt mij niks meer dan menselijk. Wij zijn toch ook fel tegen moord en doodslag om een religie. En het lijkt mij dat jullie het helemaal zijn want jou geloof word gebruikt voor dat soort smerige praktijken. Lijkt me dat jij een stukje feller moet zijn dan een niet gelovige. Maar het is juist andersom. Niet gelovige laten hun stem hard horen als de islam word gebruikt om te moorden en te terroriseren maar moslims blijven gewoon stil?? Islam is toch zo belangrijk in jou leven? Zit je er niet mee dan?quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:06 schreef Meki het volgende:
[..]
Waarom zouden we ? jullie zien Islaam als een gevaarlijke sekte . jullie weigeren respect voor te hebben en dat voor vrijheidstrijders. Ook al gaan we protesteren jullie blijven deze denkgedachte houden
quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:09 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Hoi Meki![]()
Zou een excuses van de krant niet voldoende zijn?, waarom van een heel land?
Met vriendelijke groet,
Johan
ik denk dat we dat wel met redelijke zekerheid kunnen stellen, hoewel je je wel kunt afvragen in hoeverre deze tekening in kwestie uberhaupt door de relschoppers gezien is, en zij niet blind achter een herrieschopper aanrennen die roept "DOOD AAN DENENMARKEN!" en dat zij erachteraan lopen "waarom zijn we tegen Denemarken?" 'Geen idee, het schijnt iets met strips, de profeet en belediging te maken te hebben." "Ah, OK, in dat geval ALLAH AKBAR!".quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:03 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Als het de bedoeling was om dat over te brengen, mag ik dan stellen dat dàt iig mislukt is?
quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:09 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Nou lijkt mij niks meer dan menselijk. Wij zijn toch ook fel tegen moord en doodslag om een religie. En het lijkt mij dat jullie het helemaal zijn want jou geloof word gebruikt voor dat soort smerige praktijken. Lijkt me dat jij een stukje feller moet zijn dan een niet gelovige. Maar het is juist andersom. Niet gelovige laten hun stem hard horen als de islam word gebruikt om te moorden en te terroriseren maar moslims blijven gewoon stil?? Islam is toch zo belangrijk in jou leven? Zit je er niet mee dan?
Vrijheidsstrijdersquote:Op woensdag 8 februari 2006 00:06 schreef Meki het volgende:
[..]
Waarom zouden we ? jullie zien Islaam als een gevaarlijke sekte . jullie weigeren respect voor te hebben en dat voor vrijheidstrijders. Ook al gaan we protesteren jullie blijven deze denkgedachte houden
Tja.. nou dan zijn we in ieder geval met elkaar eens. dat we het nu over een krant hebben en niet over een heel land.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:10 schreef Meki het volgende:
[..]
![]()
dat zou voor mij voldoende zijn . Maar zij weigeren het
en waarom ?? ik weet niet
Nee ik zou het mooi vinden als jij je stem luid zou laten horen als er weer een idioot in de naam van de islam het nodig vind om aanslagen te plegen. Je moet eens kijken hoeveel niet gelovige achter je staan en hoeveel respect jou religie terug kan winnen. Islam staat toch voor vrede? Ga dan dat uitschot bestreiden i.p.v. te janken over een paar tekeningen die niet gelovige hebben gemaakt. Wat weten zij nou van het "ware" geloof. Je moet die lafbekken binnen de islam aan pakken die richten meer schade aan dan een tekenaar. Geloof me.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:11 schreef Meki het volgende:
[..]
Dus je geeft mij gelijk in ??
Willen jullie nou dat ik andere mensen nu ook moet gaan beledigen zoals wat AEL en Europa deed
moet ik hetzelfde doen ??moet ik dan ook naar de niveau gaan ?
Welja, rechtvaardig de acties van Al Qaida (of zoiets) ook nog even. En natuurlijk verwacht je nog serieus genomen te worden hier...quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:05 schreef Meki het volgende:
[..]
dit geeft wel het denken van Moslims dat Al Qaida terecht bezig is .
Dat willen wij niet hebben en moet snel een einde aan komen . dat kan alleen met een excuces komen van Denemarken
quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:11 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
VrijheidsstrijdersHet enige wat ze doen is zorgen dat er nooit iets gaat veranderen. Denk jij nu echt dat zij thuis gaan zitten met de koters als zij hen doel bereikt hebben?
Ze zullen gewoon doorgaan met haat en verderf zaaien hoor.
![]()
Die krant heeft al lang excuses aangeboden.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:12 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Tja.. nou dan zijn we in ieder geval met elkaar eens. dat we het nu over een krant hebben en niet over een heel land.
Groetjes Johan![]()
Jij vind dat je met het leggen van bommen en zelfmoord terroristen in de naam van de Islam wel mensen in hun waarde laat? Nogmaals i.p.v. massaal te protesteren tegen tekeningen laat je stem eens horen als er weer een idioot een aanslag op onschuldige pleegt in de naam van jou geloof.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:14 schreef Meki het volgende:
[..]
Maar vind jij dat Beledigen van mensen in hun waarde kan ?? dus voor Europa en AEL
Maar waarom nemen jullie geen afstand van deze belachelijke haatprenten . Waarom niet massaal afkeuren dat beledigen niet KANquote:Op woensdag 8 februari 2006 00:14 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Nee ik zou het mooi vinden als jij je stem luid zou laten horen als er weer een idioot in de naam van de islam het nodig vind om aanslagen te plegen. Je moet eens kijken hoeveel niet gelovige achter je staan en hoeveel respect jou religie terug kan winnen. Islam staat toch voor vrede? Ga dan dat uitschot bestreiden i.p.v. te janken over een paar tekeningen die niet gelovige hebben gemaakt. Wat weten zij nou van het "ware" geloof. Je moet die lafbekken binnen de islam aan pakken die richten meer schade aan dan een tekenaar. Geloof me.![]()
Hoi Meki ,quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:14 schreef Meki het volgende:
[..]
Maar vind jij dat Beledigen van mensen in hun waarde kan ?? dus voor Europa en AEL
Dat is geen Islaam dat is baldadige cultuurquote:Op woensdag 8 februari 2006 00:16 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Jij vind dat je met het leggen van bommen en zelfmoord terroristen in de naam van de Islam wel mensen in hun waarde laat? Nogmaals i.p.v. massaal te protesteren tegen tekeningen laat je stem eens horen als er weer een idioot een aanslag op onschuldige pleegt in de naam van jou geloof.
En jij hebt nog nooit iemand beledigd met je essays? Doe toch niet zo schijnheilig kerel.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:14 schreef Meki het volgende:
[..]
Not gonna happen. Iets met vrijheid en meningsuiting. Hoe sneller je daarmee leert leven, hoe makkelijker het leven wordt.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:16 schreef Meki het volgende:
[..]
Maar waarom nemen jullie geen afstand van deze belachelijke haatprenten . Waarom niet massaal afkeuren dat beledigen niet KAN
ik heb allang afstand genomen van extreministen jullie steunen ze blijkbaar nog
hoiquote:Op woensdag 8 februari 2006 00:17 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Hoi Meki ,![]()
Beledigen van mensen is inderdaad niet lief.![]()
Gelukkig staat in de wet dat als je vindt dat iemand je beledigd of discrimineert je aangifte kunt doen en er een rechtzaak van kunt maken.
Het is dan aan de rechter om er een uitspraak over te doen. Wat vindt je hier nou van?
Met vriendelijke groet,
Johan
Dat jij en vele moslims daar afstand van hebben genomen daar merken wij bijna niets van. Geen protesten niets? Lijkt me toch een veel serieuze kwestie dan een paar tekeningen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:16 schreef Meki het volgende:
[..]
Maar waarom nemen jullie geen afstand van deze belachelijke haatprenten . Waarom niet massaal afkeuren dat beledigen niet KAN
ik heb allang afstand genomen van extreministen jullie steunen ze blijkbaar nog
Hallo Mekiquote:Op woensdag 8 februari 2006 00:18 schreef Meki het volgende:
[..]
Dat is geen Islaam dat is baldadige cultuur
Islaam is geen terroristische club maar terroristen zijn dat
Islaam met 1,3 miljard mensen .
Ik essays ???quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:18 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
En jij hebt nog nooit iemand beledigd met je essays? Doe toch niet zo schijnheilig kerel.Jij bent hier de kampioen wat beledigen betreft
En wat nog triester is... je ziet het niet eens omdat je oogkleppen op hebt.
![]()
quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:18 schreef Meki het volgende:
[..]
Dat is geen Islaam dat is baldadige cultuur
Zolang je maar geen mensen gaat neersteken of aanzetten tot moord... primaquote:Op woensdag 8 februari 2006 00:20 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik essays ???
Ik had alle respect voor iedereen ook voor Joden en voor Moslims
nu moet ik erover na gaan denken of dat nu ook zo is omdat het nu toegestaan is
Dat laatste bewust niet... dat heeft te maken met beschaving en moreel fatsoen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:11 schreef Meki het volgende:
Dus je geeft mij gelijk in ??
Willen jullie nou dat ik andere mensen nu ook moet gaan beledigen zoals wat AEL en Europa deed
moet ik hetzelfde doen ??moet ik dan ook naar de niveau gaan ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |