abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34951236
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 21:48 schreef BaajGuardian het volgende:
allah is een sumerische god , een uit velen , komt voort uit Rammanu
(dus eigenlijk is de god van mohammed niet jonger dan de god van de abraham , dus er is niks geript)
er waren destijds meerdere stammen , die elk hun eigen god hadden.
mohammed maakte hier behoorlijk een einde aan.
het geloof in 1 god hete destijds atheisme.

dat de huidige tijd het een andere betekenis aan gegeven heeft , tja...
Ff terug naar de basisschool.
Je hebt theisme en je hebt a-theisme. Die "a" staat voor "niet" of "non". (waarschijnlijk grieks of latijns)
Theisme is het geloven in een hogere macht (meerdere machten daarbuiten gelaten, daarvoor is de indeling mono- en polytheism en nog meerdere stromingen)
Atheisme is daar dus het tegenovergestelde van, het NIET geloven in een hogere macht.
Deze 2 termen bestaan al lang voor de islam z'n intrede doet.

Als je me een bron kunt geven dat theisme toen het enige woord was waar een "a" ervoor niet "niet" betekende dan geef ik je gelijk, anders heb je geen idee waar je het over hebt.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 22:58:32 #102
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_34953747
ik heb dus net anderhalf uur lopen zoeken naar de bronnen die ik had , maar of je het nu geloofd of niet ik kan ze niet terug vinden , ik ben er iig zeker van .
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_34955961
the·ïs·me (het ~)
1 levensbeschouwing die uitgaat van het bestaan van een in de wereld werkende God die als Schepper boven de mens staat

- a - is een ontkennend voorvoegsel.

atheisme betekend dus letterlijk niet theistisch, dus iemand die niet ''uitgaat van het bestaan van een in de wereld werkende God die als Schepper boven de mens staat''

gewoon effe een woordenboek schecken
  zaterdag 11 februari 2006 @ 00:09:44 #104
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_34956517
Deze discussie is te dom voor woorden,
pi_34972587
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:54 schreef Godslasteraar het volgende:
the·ïs·me (het ~)
1 levensbeschouwing die uitgaat van het bestaan van een in de wereld werkende God die als Schepper boven de mens staat

- a - is een ontkennend voorvoegsel.

atheisme betekend dus letterlijk niet theistisch, dus iemand die niet ''uitgaat van het bestaan van een in de wereld werkende God die als Schepper boven de mens staat''

gewoon effe een woordenboek schecken
Juist.

-a- is een ontkennend voorvoegsel. Dat is nu zo en dat is altijd al zo geweest.

Maar als Baaj zo aardig wil zijn om de volgende uitspraak letterlijk over te nemen dan quote ik em misschien in mijn sig:
"Mohammed is een atheïst."

Uiteraard is deze discussie te dom voor woorden. Iemand die overal predikt de waarheid in pacht te hebben en dan zo'n domme uitspraak doet
  zaterdag 11 februari 2006 @ 19:57:57 #106
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_34976822
goh een woordenboek , wanneer zijn woordenboeken uitgevonden?
niet in de sumerische beschaving iig.
pi_34979492
Goed, om nog wat leven in dit topic te blazen het volgende:

Vandaag dacht ik, ik moet nieuwe schoenen hebben. Dus ik bel iemand en we gingen de stad in. Dus nou, beetje shoppen hier en daar. Kwamen we uit de H&M en opeens paarden. En hoorde een vrouw dat er gestolen was. Verderop zag ik winkelruit gesneuveld. (kalverstraat) En toen dacht ik in ene, oja, die demonstratie he.
Dus die paarden achter die gassies aan. Het publiek helemaal in schok en renden naar binnen. Ik dacht, nou ik loop wel naar spui, zal het wel wat rustiger zijn. Daar was weer een brandje.
Ik dacht echt, tering, ik probeer hier alleen maar een paar schoenen te kopen.
Die gasten hebben echt zaagsel in hun kop ofzo, wat denken ze hier nou mee te bereiken? Hoe naief kun je zijn. Je schiet er geen reet mee op.

En zo schiedde mijn middag.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 21:11:51 #108
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_34979698
ik liep overstraat overal van die geweldadige nederlandse voetbal supporters men , echt niet normaal , wat denken ze hier nou mee te bereiken? hoe naief kun je zijn. je schiet er geen reet mee op.

en zo schiedde mijn avond.
pi_34985718
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:57 schreef BaajGuardian het volgende:
Het schrift is zelfs driemaal onafhankelijk van elkaar uitgevonden, voorzover men nu weet. In idd Sumerië, China en Mexico. (of in ieder geval in die gebieden).
Sumeriërs waren overigens geen semieten. Een helaas verdwenen volk.
En het eerste woordenboek (opnieuw zover bekend) is opgesteld ten tijde van de Romeinse keizer Augustus.
pi_35003664
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 21:11 schreef BaajGuardian het volgende:
ik liep overstraat overal van die geweldadige nederlandse voetbal supporters men , echt niet normaal , wat denken ze hier nou mee te bereiken? hoe naief kun je zijn. je schiet er geen reet mee op.

en zo schiedde mijn avond.
Als je beiden groepen een gepaste straf geeft, is het probleem opgelost, je geeft het zelf aan.. Wat verdedig je hier dan nog..?
Zeer gewaardeerd lid van de robotdancefanclub...
pi_35007094
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:57 schreef BaajGuardian het volgende:

Geloof jij maar wat jij wilt geloven.

Zo ontzettend leuk om iemand, die alle waarheid in pacht denkt te hebben, te zien beweren dat Mohammed een atheïst is en dat atheïsme het geloof in 1 god betekent

Geef me aub 1 (één) bron waarin staat dat atheïsme toen ten tijde van Mohammed hetzelfde betekende als theïsme nu.

Ongelofelijk
pi_35024210
Ach, de EU is niet anders dan NL als het er op aankomt. De politici zijn laffe honden die alle confrontatie uit de weg gaan. Ze interesseren zich enkel in bemoeizucht, het lastigvallen van normale burgers en zoveel mogelijk geld binnen halen.

Een statement naar de moslimwereld toe dat hun achterlijke gedrag ontoelaatbaar is, en zwaar afgestraft zal worden indien er nog meer ambassades in vlammen opgaan of er boycots plaatsvinden, komt er nooit en te nimmer. Het probleem van het westen is dat ze veel te lief en aardig willen zijn. Ze hebben last van een afkeer van de eigen cultuur, etnomasochisme en een obsessief-compulsief opgedrongen post-coloniaal schuldcomplex (zo die kan in het medisch woordenboek) waardoor alles wat moslims/negers/wat dan ook doen "goed" is en ze zelf zo stil mogelijk moeten zijn "om toch vooral maar niemand op de tenen te trappen". Dat die aanpak niet werkt, kan elke jan lul zien door bv naar Islamsterdam te kijken. Job Cohen is erg representatief voor de houding van het Europese parlement: pappen en nathouden, vooral niet ingrijpen en alles goedpraten.

Die lui moesten zich doodschamen. Ach, misschien dat er nu nog minder burgers op die geldverslindende poppenkast gaan stemmen, maar zelfs dan zullen de pennenlikkers nog niet doorkrijgen dat de invididuele landen en burgers echt niet op zo'n farce zitten te wachten.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 13 februari 2006 @ 05:25:28 #113
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_35025923
quote:
Op zondag 12 februari 2006 18:01 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Geloof jij maar wat jij wilt geloven.

Zo ontzettend leuk om iemand, die alle waarheid in pacht denkt te hebben, te zien beweren dat Mohammed een atheïst is en dat atheïsme het geloof in 1 god betekent

Geef me aub 1 (één) bron waarin staat dat atheïsme toen ten tijde van Mohammed hetzelfde betekende als theïsme nu.
Ongelofelijk
jij bent echt dom
dat is wat ongelovelijk is.
ga toch snel weer een post maken met handje klap smilies of watever
en leef lekker verder in je wereldje dat enkel voor ninurta in stand gehouden word
ik ben enkel nog benieuwd wie dit domme gedoe gaat winnen
ninurta of el
maar jij bent de dom om te begrijpen waar dat over gaat.
pi_35041267
quote:
Op maandag 13 februari 2006 05:25 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

jij bent echt dom
dat is wat ongelovelijk is.
ga toch snel weer een post maken met handje klap smilies of watever
en leef lekker verder in je wereldje dat enkel voor ninurta in stand gehouden word
ik ben enkel nog benieuwd wie dit domme gedoe gaat winnen
ninurta of el
maar jij bent de dom om te begrijpen waar dat over gaat.
Je hebt geen bron kan ik dus hieruit concluderen?
Geloof jij maar lekker dat Mohammed een atheïst is

Haha!

Edit:
Hier een uitzet van het woord Atheïsm:
"In Greek 'a' means 'without' or 'not' and 'theos' means 'god.'"

Of

"The word "atheism" is a direct cognate -- in fact, it is a transliteration -- of the Classical Greek word atheos (here, written with English letters). Its meaning, as demonstrated in the writings of Aeschylus and Diogenese Laertius, is best expressed as: "one who disdains or denies God or the gods and their laws." (See Bauer, Walter. Greek-English Lexicon. 2nd edition. Chicago: University of Chicago Press, 1979. p.20)."

Dit was dus al zo ten tijde van de grieken zo. Lijkt me sterk dat de betekenis van dat woord plots rond 570 (geboorte van mohammed) tot een jaar of 630 (dood van mohammed) een andere betekenis kreeg, om vervolgens WEER de originele betekenis te krijgen.

[ Bericht 33% gewijzigd door Refragmental op 13-02-2006 17:08:20 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')