quote:Op donderdag 2 februari 2006 18:36 schreef sigme het volgende:
Een tekening is GEEN PROFEET. Het is een tekening. Die hele profeet kán volgens mij niet eens getekend worden, niemand weet hoe hij eruit zag!
Ceci n'est pas une pipe, erin rammen! Op alle scholen!
Tja, ik heb op dat punt altijd een afwijkend standpunt gehad. Ik vind dat ook de 'verboden' cartoons gewoon binnen de vrijheid van meningsuiting vallen. Ik vind het 'beledigd' voelen van wie dan ook geen argument om beperkingen op te leggen. De enige beperking die ik wil accepteren is wanneer iemand rechtstreeks en bedoeld schade veroorzaakt.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:52 schreef BdR het volgende:
Zeggen dat alles onder "vrijheid van meningsuiting" klopt natuurlijk niet, vooral die bom-tulband.
[afbeelding]
Als we dan de tulband buiten beschouwing laten en het alleen over de drie door mij genoemde cartoons hebben. Zijn die ook zo ontzettend schokkend ?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:52 schreef Meki het volgende:
humor vindt jij
Protesteren staat tegenwoordig gelijk aan het in brand steken van een ambassade ?quote:alle Moslims vinden dit schandalig en daarom protesteren ze hier tegen
en als Denemarken dat mag doen mag Iran ook
Volgens mij protesteren niet eens alle Mohammedanen hiertegen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:52 schreef Meki het volgende:
[..]
humor vindt jij
alle Moslims vinden dit schandalig en daarom protesteren ze hier tegen
heb jij alle moslims soms geïnterviewd? Kun jij met 100% zekerheid zeggen dat 100% van de moslims deze cartoons afkeuren?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:52 schreef Meki het volgende:
[..]
humor vindt jij
Meki ik ben blij dat je wakker bent.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:52 schreef Meki het volgende:
[..]
humor vindt jij
Andersom dus, beste Meki. Andersom. Als de Arabische kranten dit al jarenlang categorisch doen, dan mag een westerse krant dus ook weleens een keer "uithalen"... Zonder dat er dan direct ambassade's in vlammen opgaan, alle westerlingen over 1 kam geschoren worden etc.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:52 schreef Meki het volgende:
[..]
humor vindt jij
Goeie tekening...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:52 schreef BdR het volgende:
Zeggen dat alles onder "vrijheid van meningsuiting" klopt natuurlijk niet, vooral die bom-tulband.
[afbeelding]
Jep - zoals in Europa het belegen tegenwoordig gelijk aan vrijheid van meningsuiting staatquote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:55 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Als we dan de tulband buiten beschouwing laten en het alleen over de drie door mij genoemde cartoons hebben. Zijn die ook zo ontzettend schokkend ?
[..]
Protesteren staat tegenwoordig gelijk aan het in brand steken van een ambassade ?
Arabische kranten hebben nog geen haatprenten geplaastquote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:56 schreef Jalu het volgende:
[..]
Andersom dus, beste Meki. Andersom. Als de Arabische kranten dit al jarenlang categorisch doen, dan mag een westerse krant dus ook weleens een keer "uithalen"... Zonder dat er dan direct ambassade's in vlammen opgaan, alle westerlingen over 1 kam geschoren worden etc.
Volgens mij is het kleine maar tegelijkertijd grote verschil dat het het in het geval van racisme of anti-semitisme gaat om onderscheid op basis van ras terwijl het in dit geval om een religie gaat. Iets wat niet meer onder discriminatie valt en daardoor dus ook gezien wordt als minder offensive.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:57 schreef Drugshond het volgende:
Goeie tekening...Alleen ik mis nog een plaatje van de bijbelse god.
Maar het is idd hypocriet als je de redenatie ernaast legt. Schijnbaar doen we toch iets niet goed.
de taliban roepen om de 2 uur een heilige oorlog uit, dus zo enorm onder de indruk ben ik niet.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 11:00 schreef Jalu het volgende:
De taliban hebben overigens opgeroepen tot een heilige oorlog vanwege deze cartoons, meldt NOS Teletekst...
dat zijn protesten die uit de hand lopen dankzij Europa. Vele Moslimlanden hebben dat veroordeeld het laffe protesten . Nou moet Denemarken en andere landen zijn excuces aanbiedenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:56 schreef mjammetje het volgende:
[..]
Meki ik ben blij dat je wakker bent.
Ik had nog een vraagje openstaan.
Waarom hoeven landen geen afkeuring te geven tegen de rellen die plaatsvinden in bepaalde landen (waar zelfs doden bij vallen) maar wel tegen spotprents?
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:59 schreef Meki het volgende:
[..]
Jep - zoals in Europa het belegen tegenwoordig gelijk aan vrijheid van meningsuiting staat
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 11:00 schreef Meki het volgende:
[..]
Arabische kranten hebben nog geen haatprenten geplaast
dat is slecht voor Nederland die gaan naar Afganistan en hebben duidelijk kenbaar gemaakt dat ze voor beledigen zijnquote:Op dinsdag 7 februari 2006 11:00 schreef Jalu het volgende:
De taliban hebben overigens opgeroepen tot een heilige oorlog vanwege deze cartoons, meldt NOS Teletekst...
Ik moest lachenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 11:00 schreef Meki het volgende:
Arabische kranten hebben nog geen haatprenten geplaast
Of is Arab news geen Arabische krant ?quote:The cartoon above, from Arab News (April 10, 2002), shows Ariel Sharon wielding a swastika-shaped axe to chop up Palestinian children. Arab News is a Saudi-based English language daily which is supposedly one of the Arab world’s more moderate papers
Nee Meki. De moslimlanden moeten hun excuses aanbieden voor het buitenproportionele protest. Sommige landen hebben dat overigens al gedaan ook. De Denen moeten helemaal niets, want Denemarken heeft niets fout gedaan.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 11:01 schreef Meki het volgende:
[..]
dat zijn protesten die uit de hand lopen dankzij Europa. Vele Moslimlanden hebben dat veroordeeld het laffe protesten . Nou moet Denemarken en andere landen zijn excuces aanbieden
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 11:00 schreef Jalu het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |