quote:Op maandag 6 februari 2006 22:25 schreef Ringo het volgende:
want tegenwoordig heb ik een fiets.
Wat dus net zo strafbaar isquote:Op maandag 6 februari 2006 22:53 schreef Tobbes het volgende:
Ik zelf rijd nooit zwart. Wel eens 'grijs'.
Grijsrijden is gewoon een stukkie wit rijden en daarna een stukkie zwartrijden.quote:Op maandag 6 februari 2006 22:59 schreef Tobbes het volgende:
Grijs is niet strafbaar.
Wel stempelen maar te weinigquote:
Mwah, bijvoorbeeld als ik van Den Haag naar Amsterdam moet, maar ik moet eerst even iets afgeven in Utrecht. Dan ga ik toch geen kaartje Den Haag - Amsterdam via Utrecht kopen.quote:
Een leugen om bestwil is per definitie te billijken. Zo niet, dan is het ook geen leugen om bestwil... maar gewoon een leugen.quote:Op maandag 6 februari 2006 22:51 schreef Hyperdude het volgende:
Waarom zou zwartrijden te billijken zijn?
Ik begrijp wel dat iemand dat doet, maar het is net zo hoogstaand als een "leugentje voor EIGEN bestwil". Gewoon puur egoïsme, verder niets.
Jaja. Ik jat geen brood, maar wel een sandwich.quote:Op maandag 6 februari 2006 22:53 schreef Tobbes het volgende:
Zwartrijders moeten zéér zwaar gestraft worden als het aan mij ligt.
(...)
Ik zelf rijd nooit zwart. Wel eens 'grijs'.
Ik kan wel een geldig vervoerbewijs overdragen, ik kan echter wel een discussie verwachten voer de geldigheid ervan, een discussie die ik win, anders is het weer 'zwart'.quote:Op maandag 6 februari 2006 23:17 schreef Ringo het volgende:
[..]
Jaja. Ik jat geen brood, maar wel een sandwich.
Hoe kan je nou grijs rijden? Knip je je strippenkaart in tweeën? Het gaat erom, dat je een geldig vervoersbewijs kan laten zien. Dat kan je, of dat kan je niet.
En waarom denk je dat ik "EIGEN" met hoofdletters had geschreven?quote:Op maandag 6 februari 2006 23:04 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Een leugen om bestwil is per definitie te billijken. Zo niet, dan is het ook geen leugen om bestwil... maar gewoon een leugen.
Kijk DAT soort lui zijn irritant. Pleiten voor harde straffen en zelf in discussie gaan over hun 'grijze' kaartje terwijl ze donders goed weten dat ze fout zitten.quote:Op maandag 6 februari 2006 23:19 schreef Tobbes het volgende:
Ik kan wel een geldig vervoerbewijs overdragen, ik kan echter wel een discussie verwachten voer de geldigheid ervan, een discussie die ik win, anders is het weer 'zwart'.
quote:Op maandag 6 februari 2006 23:25 schreef Ringo het volgende:
[..]
Kijk DAT soort lui zijn irritant. Pleiten voor harde straffen en zelf in discussie gaan over hun 'grijze' kaartje terwijl ze donders goed weten dat ze fout zitten.
Ik probeer gewoon uit handen van de controle te blijven. Dat lukt me doorgaans aardig. Ben niemand een sta-in-de-weg. Mocht ik gepakt worden (is me wel eens overkomen) dan geef ik mijn fout ruiterlijk toe, accepteer de boete en zeg de dienstdoende controleur vriendelijk gedag omdat ik weet dat die lui een slechtbetaalde pauperbaan hebben, en dagelijks last van opdringerig tuig met losse handjes.Jij bezorgt de eerlijke zwartrijder een slechte naam.
Je kunt nu nog van alles in die automaten steken en een groen licht krijgen, ik neem aan dat dat is omdat alles zich nog in de testfase begint.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:22 schreef Nachtdier het volgende:
Ik heb het een aantal jaar met succes gedaan met de metro in Rotterdam.
De eerste bekeuring voor zwartrijden kreeg ik toen ik nog ov-kaaart had en midden in de zomervakantie een hertentamen moest maken. Nooit was ik gecontroleerd op het traject, maar toen opeens wel...
Daarna heb ik m''n OV ingeleverd en 2-3 jaar met hele grote regelmaat zwartgereden. Paar keer aan boete ontsnapt door op te letten. Toen stonden ze nog op een kluitje en kon je op je gemak nog uitstappen. Sinds ze meer zijn gaan controleren en strategischer zijn gaan werken (uitgangen van de metro blokkeren met 2 man een de hele metro uitkammen) en je niet meer tijdig uit kon stappen ben ik gaan fietsen. En dat doe ik alweer een kleine 2 jaar naar volle tevredenheid. Was overigens ook het gevolg van binnen heel korte tijd meermalen de metro willen pakken en dan plots controleurs aantreffen.
En nu staan er vrijwel op elk station poortjes, die overigens makkelijk te manipuleren zijn. Vraag me alleen of de controles als gevolg van de ingangspoortjes minder is geworden?
Jij steelt zeker ook geen mp3s en je hebt een legaal OS en betaald overal netjes voor.. yeah right.. hypocriete stinkaap, ga eens weg.. wat sneue vergelijking hoor op IQ benadeelde kutpauper.quote:Op maandag 6 februari 2006 22:42 schreef _Flash_ het volgende:
Ik persoonlijk vind zwartrijden smeerlapperij. Het is gewoon verkeerd, net zoals zoveel dingen.
Waar trek je de grens? Je berooft toch ook geen oude vrouwtjes mag ik hopen? Dat mag namelijk ook niet, maar als je goed uitkijkt voor 'blauwe apen' is het natuurlijk ook net een 'spel'.
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 06:15 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Jij steelt zeker ook geen mp3s en je hebt een legaal OS en betaald overal netjes voor.. yeah right.. hypocriete stinkaap, ga eens weg.. wat sneue vergelijking hoor op IQ benadeelde kutpauper.
Ik ga nooit met de tram en als ik dan eens met de trein ga betaal ik ervoor omdat je nachts niet het perron op komt zonder geldig vervoersbewijs.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 09:12 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
![]()
Je voelt je wel bijzonder aangesproken of niet dan?
En juist de Rotterdamse metro wordt nooit gecontroleerd.quote:Op maandag 6 februari 2006 22:25 schreef Ringo het volgende:
En de Rotterdamse metro neem ik zelden; zó zelden dat ik liever voor veilig ga (en dus betaal).
Het grappige is dan ook dat als je door omstandigheden zwart rijdt (Haast zodat je vergeet te stempelen), de "groene apen" (Zoals ze hier genoemd worden) nog te laks zijn om je een boete op te leggen. Die dag deden ze tenslotte alleen ingangscontrole, en gezien ik niet aan het overstappen was maar de uitgang zocht was er niets aan de hand.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 05:32 schreef buzzer het volgende:
Zwartrijden kan zo eens een keer voorkomen door omstandigheden, maar om daar een standaars sport van te maken is niet echt de bedoeling lijkt me..
Sinds de Leefbaren daar aan de macht zijn, heb ik het idee dat op elke straathoek geüniformeerden de wacht houden.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 09:41 schreef Alicey het volgende:
En juist de Rotterdamse metro wordt nooit gecontroleerd.
De Rotterdamse metro ben ik nooit gecontroleerd. Ik heb wel ooit gehoord van controles tijdens grote evenementen. Er wordt in de Rotterdamse metro vertrouwd op de poortjes, die alleen open gaan met een geldig vervoersbewijs Ongeacht of je gestempeld hebt.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 09:43 schreef Ringo het volgende:
[..]
Sinds de Leefbaren daar aan de macht zijn, heb ik het idee dat op elke straathoek geüniformeerden de wacht houden.![]()
Ik doe het alleen on purpose als ik al veel heb gereisd, of ik andere strippen tekort kom. Echt ongemakkelijk voel ik me niet. Ik maak altijd een heel onschuldige indruk, waardoor controleurs geneigd zijn niet moeilijk te doen (Ik heb zelfs een keer een gratis reis van Groningen naar Rotterdam gehad omdat ik was vergeten dat ik geen retourtje had. De conducteur schreef een kaartje voor me uit zonder er geld voor te vragen of gegevens vast te leggenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 09:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik reis wel eens grijs, maar ik voel me toch altijd erg ongemakkelijk
Ben veel te braaf
In de metro niet, daar wordt nooit gecontroleerd. Trein is iets anders, en zeker met het nieuwe boete-beleid.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 09:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mja, ermee wegkomen zou mij ook wel lukken denk ik. Ik zie er altijd best wel netjes uit, niet als een "standaard zwartrijder", maar toch voel ik me ongemakkelijk...
Zonder kaartje in de trein waag ik me sowieso niet aanquote:Op dinsdag 7 februari 2006 09:53 schreef Alicey het volgende:
[..]
In de metro niet, daar wordt nooit gecontroleerd. Trein is iets anders, en zeker met het nieuwe boete-beleid.
In de regel doe ik het ook niet. Soms komt het alleen net zo uit, in de meeste gevallen om de kaartautomaat mijn chipknip niet slikt. In dat geval zie ik het ook echter niet meer als mijn verantwoordelijkheid.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 09:56 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Zonder kaartje in de trein waag ik me sowieso niet aan. Metro.. ja soms stempel ik over een zowat onzichtbare laatste stempel heen, zodat je het eigenlijk gewoon niet ziet en soms stempel ik dus te weinig. Dat komt sporadisch voor, terwijl ik 't stukje Maashaven - Wilhelminaplein (thuis - werk) makkelijk regelmatig zwart zou kunnen doen vanwege de zeer korte afstand en de zeldzame controles... Toch voel ik me dan níet lekker. Ik ben gewoon echt te braaf
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |