abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 februari 2006 @ 22:25:07 #1
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_34811288
Ik dacht, doe eens een moeilijke TT.

Zwartrijden. Ik doe het wel eens. Minder vaak dan vroeger, want tegenwoordig heb ik een fiets. Maar toch. Die keren dat ik in de tram zit, wil ik graag vergeten te stempelen. Het is een spel, denk ik. Met een aantal regels:

• ga altijd vooraan zitten/staan, zodat je een goed overzicht hebt wie er op het perron staat te wachten
  • zie je een kudde groene apen, stap dan zo snel mogelijk uit (maar met een pokerface en nooit gehaast)
  • val niet in slaap
  • sta op voor de fysiek minder bedeelden (kweek good-will bij je medepassagiers)
  • en ALS je gepakt wordt: accepteer je nederlaag met een glimlach. Valse namen zijn voor mietjes.

Overigens rijd ik nooit zwart in de trein. Dit toch vooral vanwege de grote kans om gepakt te worden, en de hoge boetes. De tram in Den Haag is wél geliefd speelterrein. In Rotterdam maak je tegenwoordig weinig kans meer. En de Rotterdamse metro neem ik zelden; zó zelden dat ik liever voor veilig ga (en dus betaal).

Wie rijdt er hier wel eens zwart? En waar dan? Wat is jullie reden om het doen? Of om het niet te doen?
  • He's simple, he's dumb, he's the pilot.
    pi_34811401
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 22:25 schreef Ringo het volgende:
    want tegenwoordig heb ik een fiets.
      maandag 6 februari 2006 @ 22:30:26 #3
    13804 MouseOver
    Cabdriver from Hell
    pi_34811518
    Boefje!
    Vampire Romance O+
    pi_34811587
    Vind het niks gek al dat zwartrijden. De hoge prijzen nodigen ook niet echt bepaald uit om met het openbaar vervoer te reizen.
    Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
      maandag 6 februari 2006 @ 22:32:03 #5
    43649 Minisuisse
    Dennis is lekker
    pi_34811591
    Rotterdamse metro kun je makkelijk zwart rijden. Gewoon een stuk papier in die poortjes rammen.
    U kent mij waarschijnlijk van de romans..
    pi_34811778
    In Amsterdam in de tram is het pas makkelijk.
    pi_34811947
    Als ik helemaal blut ben wil ik me nog wel eens vergissen in het aantal zones wat ik moet afstempelen, of helemaal zwartrijden, maar liever niet. Wat ik prefereer is toen ik nog een OV-Studentenkaart had, op zaterdag de bus nemen en tegen de chauffeur zeggen dat je vergeten bent een kaartje te kopen en geen cash geld bij je hebt, of iets dergelijks, wat meestal wel werkt.

Of de tram instappen en gaan ouwehoeren met de conducteurs (die ik op mijn lijn meestal wel ken ondertussen), tot ik moet uitstappen. Als me naar een plaatsbewijs gevraagd wordt koop ik alsnog een kaartje of stempel ik af; de conducteurs hebben geen discretionaite bevoegdheid dus risico loop je niet.

k heb een keer een boete gehad in de metro en een keer in de trein, beide keren was ik echt vergeten een kaartje te kopen danwel te stempelen. De treinkosten zou ik zelfs vergoed krijgen van m'n werkgever.
    As the officer took her away, she recalled that she asked,
    "Why do you push us around?"
    And she remembered him saying,
    "I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
      maandag 6 februari 2006 @ 22:42:01 #8
    12348 _Flash_
    Heeft altijd blackjack
    pi_34812078
    Ik persoonlijk vind zwartrijden smeerlapperij. Het is gewoon verkeerd, net zoals zoveel dingen.
    Waar trek je de grens? Je berooft toch ook geen oude vrouwtjes mag ik hopen? Dat mag namelijk ook niet, maar als je goed uitkijkt voor 'blauwe apen' is het natuurlijk ook net een 'spel'.
    Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
      maandag 6 februari 2006 @ 22:44:31 #9
    109065 sungaMsunitraM
    Fancybox is not a function
    pi_34812198
    Personen die weggedoken in hun capuchon de trein door struinen op de vlucht voor de conducteur mogen van mij met hun hoofd naar beneden uit een rijdende trein worden gegooid, maar de manier die TS beschrijft vind ik dan nog wel sympathiek
    Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
    :9~
    pi_34812351
    Ik neem wel eens de trein van Zwijndrecht naar Dordrecht en weer terug zonder te betalen, controleren ze nooit. Niet toen ik er zat iig

Was een keer naar Utrecht met de trein, kaartje koste me een vermogen. Heel de reis gewoon geen conducteur of iets gezien
    pi_34812492
    In de amsterdamse tram is het zeker makkelijk. In sommige trams zoals lijn 5 zit nooit een controleur, en in die jaren dat ik elke dag met de tram reis ben ik nog nooit door een razzia team gecontroleerd. En voor de trams die wel een controleur hebben voldoet het om een willekeurig (verlopen) treinkaartje in een plastic hoesje te laten zien, die hersendode sukkels hebben het toch nooit door. Als het maar geel is, dan vinden ze het al lang goed
    Unox, the worst operating system.
      maandag 6 februari 2006 @ 22:50:51 #12
    14746 k_i_m
    Oldbies Automatisering BV.
    pi_34812504
    Toen ik in Utrecht werkte moest ik elke dag met de bus, te weten lijn 12 . Lijn 12 is elke dag stampensvol en je moet je er naarbinnen proppen. Op het station was het nog niet zo'n ramp om in te stappen, maar als ik terug moest naar het station reden er minstens 6 bussen voorbij de halte zonder te stoppen. Uit wraak stempelde ik dan niet af als ik na een half uur eens een keer in de bus zat.
    In my life
    Why do I smile
    At people who I'd much rather kick in the eye ?
    pi_34812539
    vroeger toen ik nog op school zat deed ik altijd net alsof ik zwartreed ging ik snel weglopen enzo echt verveling
      maandag 6 februari 2006 @ 22:51:45 #14
    70357 Hyperdude
    #MakeLanciaGreatAgain
    pi_34812556
    Waarom zou zwartrijden te billijken zijn?

Ik begrijp wel dat iemand dat doet, maar het is net zo hoogstaand als een "leugentje voor EIGEN bestwil". Gewoon puur egoïsme, verder niets.

Leuk dat ze in Amsterdam na 30 jaar metro nu eindelijk een eens van die poortjes bij de metro bouwen.
    Ben benieuwd wat al die ambtenaren die daar zolang over na moesten denken nu moeten gaan doen, vervroegd uittreden gok ik!?
    How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
    pi_34812671
    Zwartrijders moeten zéér zwaar gestraft worden als het aan mij ligt. Ze moeten beschouwd worden als kleine criminelen/winkel dieven. Zwartrijders duperen niet alleen de vervoersmaatschappij. Maar óók de consumenten die wél 'gewoon' betalen.

Enerzijds moeten deze witrijders voor de zwartrijders betalen, maar óók moeten zij de controle op zwartrijders betalen.

Ik zelf rijd nooit zwart. Wel eens 'grijs'.
    pi_34812844
    Zwartrijden is gewoon de andere laten boete voor iets wat je fout doet.
    Gewoon hardstraffen.

Het vervelende is dat het onderscheid lastig te maken is tussen iemand die zich oprecht vergist heeft of iemand die altijd hetzelfde trucje uithaald
    pi_34812938
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 22:53 schreef Tobbes het volgende:
    Wat dus net zo strafbaar is

In Amsterdam heb ik nog nooit voor de tram betaald, alleen als ik lijn 3 of 12 moest hebben ontkwam ik er niet aan. Die nam ik dus ook nooit.

In Den Haag betaal ik ook niet voor de tram. Openbaar vervoer, de naam zegt het al. Dat hoort gewoon gratis te zijn.
    Big dick.
    pi_34812996
    Grijs is niet strafbaar.
    pi_34813032
    wat is grijs rijden nou weer
      maandag 6 februari 2006 @ 23:01:27 #20
    70357 Hyperdude
    #MakeLanciaGreatAgain
    pi_34813087
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 22:59 schreef Tobbes het volgende:
    Grijs is niet strafbaar.
    Grijsrijden is gewoon een stukkie wit rijden en daarna een stukkie zwartrijden.
    Klaar.
      maandag 6 februari 2006 @ 23:01:30 #21
    109065 sungaMsunitraM
    Fancybox is not a function
    pi_34813091
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 23:00 schreef 2609 het volgende:
    Wel stempelen maar te weinig
    Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
    :9~
    pi_34813141
    quote:
    Mwah, bijvoorbeeld als ik van Den Haag naar Amsterdam moet, maar ik moet eerst even iets afgeven in Utrecht. Dan ga ik toch geen kaartje Den Haag - Amsterdam via Utrecht kopen.
    pi_34813220
    Verplichte controle op trams
      maandag 6 februari 2006 @ 23:03:55 #24
    14746 k_i_m
    Oldbies Automatisering BV.
    pi_34813222
    Ik ben benieuwd of de conducteur het ook niet strafbaar vindt! .
    In my life
    Why do I smile
    At people who I'd much rather kick in the eye ?
    pi_34813240
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 22:51 schreef Hyperdude het volgende:
    Waarom zou zwartrijden te billijken zijn?

Ik begrijp wel dat iemand dat doet, maar het is net zo hoogstaand als een "leugentje voor EIGEN bestwil". Gewoon puur egoïsme, verder niets.
    Een leugen om bestwil is per definitie te billijken. Zo niet, dan is het ook geen leugen om bestwil... maar gewoon een leugen.
    Unox, the worst operating system.
    pi_34813245
    quote:
    Dat doen voornamelijk de ouderen
    Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
      maandag 6 februari 2006 @ 23:17:54 #27
    6845 Ringo
    als een rollende steen
    pi_34813842
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 22:53 schreef Tobbes het volgende:
    Zwartrijders moeten zéér zwaar gestraft worden als het aan mij ligt.

(...)

Jaja. Ik jat geen brood, maar wel een sandwich.

Hoe kan je nou grijs rijden? Knip je je strippenkaart in tweeën? Het gaat erom, dat je een geldig vervoersbewijs kan laten zien. Dat kan je, of dat kan je niet.
    He's simple, he's dumb, he's the pilot.
    pi_34813901
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 23:17 schreef Ringo het volgende:

[..]

Jaja. Ik jat geen brood, maar wel een sandwich.

Hoe kan je nou grijs rijden? Knip je je strippenkaart in tweeën? Het gaat erom, dat je een geldig vervoersbewijs kan laten zien. Dat kan je, of dat kan je niet.
    Ik kan wel een geldig vervoerbewijs overdragen, ik kan echter wel een discussie verwachten voer de geldigheid ervan, een discussie die ik win, anders is het weer 'zwart'.
      maandag 6 februari 2006 @ 23:19:35 #29
    70357 Hyperdude
    #MakeLanciaGreatAgain
    pi_34813909
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 23:04 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Een leugen om bestwil is per definitie te billijken. Zo niet, dan is het ook geen leugen om bestwil... maar gewoon een leugen.
    En waarom denk je dat ik "EIGEN" met hoofdletters had geschreven?
    pi_34814046
    Wat ook leuk is om te doen, is als je even een halte in een tram wilt rijden en je hebt al een kaartje (bijvoorbeeld een OV-jaarkaart of een stempel uit de bus ofzo), om dan in te stappen, angstig naar de conducteurs te kijken en dan gauw naar de achterste deur te lopen. Dan krijg je meestal een zwaar stoere conducteur die zowat op je af komt rennen om naar je vervoersbewijs te vragen, waarop je heel relaxed goedemiddag zeg en je kaartje laat zien. Nog leuker is als 'ie net te laat is en je kunt gauw wegglippen, dan zie je 'm denken...
      maandag 6 februari 2006 @ 23:25:51 #31
    6845 Ringo
    als een rollende steen
    pi_34814143
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 23:19 schreef Tobbes het volgende:
    Ik kan wel een geldig vervoerbewijs overdragen, ik kan echter wel een discussie verwachten voer de geldigheid ervan, een discussie die ik win, anders is het weer 'zwart'.
    Kijk DAT soort lui zijn irritant. Pleiten voor harde straffen en zelf in discussie gaan over hun 'grijze' kaartje terwijl ze donders goed weten dat ze fout zitten.

Ik probeer gewoon uit handen van de controle te blijven. Dat lukt me doorgaans aardig. Ben niemand een sta-in-de-weg. Mocht ik gepakt worden (is me wel eens overkomen) dan geef ik mijn fout ruiterlijk toe, accepteer de boete en zeg de dienstdoende controleur vriendelijk gedag omdat ik weet dat die lui een slechtbetaalde pauperbaan hebben, en dagelijks last van opdringerig tuig met losse handjes.

Jij bezorgt de eerlijke zwartrijder een slechte naam.
    pi_34814171
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 23:25 schreef Ringo het volgende:

[..]

Kijk DAT soort lui zijn irritant. Pleiten voor harde straffen en zelf in discussie gaan over hun 'grijze' kaartje terwijl ze donders goed weten dat ze fout zitten.

Ik probeer gewoon uit handen van de controle te blijven. Dat lukt me doorgaans aardig. Ben niemand een sta-in-de-weg. Mocht ik gepakt worden (is me wel eens overkomen) dan geef ik mijn fout ruiterlijk toe, accepteer de boete en zeg de dienstdoende controleur vriendelijk gedag omdat ik weet dat die lui een slechtbetaalde pauperbaan hebben, en dagelijks last van opdringerig tuig met losse handjes.

Jij bezorgt de eerlijke zwartrijder een slechte naam.
      dinsdag 7 februari 2006 @ 00:22:29 #33
    44760 Nachtdier
    Heeft usericon gejat!
    pi_34816440
    Ik heb het een aantal jaar met succes gedaan met de metro in Rotterdam.

De eerste bekeuring voor zwartrijden kreeg ik toen ik nog ov-kaaart had en midden in de zomervakantie een hertentamen moest maken. Nooit was ik gecontroleerd op het traject, maar toen opeens wel...

Daarna heb ik m''n OV ingeleverd en 2-3 jaar met hele grote regelmaat zwartgereden. Paar keer aan boete ontsnapt door op te letten. Toen stonden ze nog op een kluitje en kon je op je gemak nog uitstappen. Sinds ze meer zijn gaan controleren en strategischer zijn gaan werken (uitgangen van de metro blokkeren met 2 man een de hele metro uitkammen) en je niet meer tijdig uit kon stappen ben ik gaan fietsen. En dat doe ik alweer een kleine 2 jaar naar volle tevredenheid. Was overigens ook het gevolg van binnen heel korte tijd meermalen de metro willen pakken en dan plots controleurs aantreffen.

En nu staan er vrijwel op elk station poortjes, die overigens makkelijk te manipuleren zijn. Vraag me alleen of de controles als gevolg van de ingangspoortjes minder is geworden?

Amaranta is een dropmuts!
    "Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
    pi_34816478
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 00:22 schreef Nachtdier het volgende:
    Ik heb het een aantal jaar met succes gedaan met de metro in Rotterdam.

De eerste bekeuring voor zwartrijden kreeg ik toen ik nog ov-kaaart had en midden in de zomervakantie een hertentamen moest maken. Nooit was ik gecontroleerd op het traject, maar toen opeens wel...

Daarna heb ik m''n OV ingeleverd en 2-3 jaar met hele grote regelmaat zwartgereden. Paar keer aan boete ontsnapt door op te letten. Toen stonden ze nog op een kluitje en kon je op je gemak nog uitstappen. Sinds ze meer zijn gaan controleren en strategischer zijn gaan werken (uitgangen van de metro blokkeren met 2 man een de hele metro uitkammen) en je niet meer tijdig uit kon stappen ben ik gaan fietsen. En dat doe ik alweer een kleine 2 jaar naar volle tevredenheid. Was overigens ook het gevolg van binnen heel korte tijd meermalen de metro willen pakken en dan plots controleurs aantreffen.

En nu staan er vrijwel op elk station poortjes, die overigens makkelijk te manipuleren zijn. Vraag me alleen of de controles als gevolg van de ingangspoortjes minder is geworden?

Je kunt nu nog van alles in die automaten steken en een groen licht krijgen, ik neem aan dat dat is omdat alles zich nog in de testfase begint.
    pi_34816591
    Ik heb het wel eens gedaan, toen mijn ov nog niet geldig was, op een lijn waar nooit werd gecontroleerd. Elke dag een retourtje kopen kostte bij elkaar 25 euro. Ik werd 1 keer gecontroleerd en kreeg een boete van 14 euro. Scheelde me 11 euro .
      dinsdag 7 februari 2006 @ 01:11:45 #36
    100008 MeneerMuis
    WWE is my life
    pi_34817485
    Ik ben zondagavond 00:00 gepakt op station Eendrachtsplein in Rotterdam (metro). Ik moest richting Nesselande/Ommoord, en had geen strippenkaart maar alleen mijn OV, en mijn strippenkaart was net 15 minuten geleden ongeldig geworden.

Ik kon op dat moment 2 dingen doen:
    1) ergens pinnen, geld wisselen, strippenkaart halen, terug naar station, stempelen en dan half uur op de metro wachten
    2) rennen, metro net halen, maar wel zwartrijden.

En normaal rij ik altijd met een geldig vervoersbewijs, stempel ik altijd (net als op de heenreis), maar nu was het een kwestie van tijd, en ik wilde graag naar huis toe.
    Conclusie is dat ik hard ren, de metro wel kan halen, maar de deuren niet dicht gaan en er een hoop ret+politie mannetjes aankomen die gaan controleren.

¤37.70, eigen schuld dat wel

* MeneerMuis vind het nog wel steeds oneerlijk over zijn boete in de trein van 2 maandjes terug
    World Wrestling Entertainment
      dinsdag 7 februari 2006 @ 05:32:42 #37
    1129 buzzer
    Jeu de buzzer
    pi_34819043
    Zwartrijden kan zo eens een keer voorkomen door omstandigheden, maar om daar een standaars sport van te maken is niet echt de bedoeling lijkt me..
    Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
      dinsdag 7 februari 2006 @ 06:15:02 #38
    117776 OFfSprngr
    Meest boze Punker van Fok!
    pi_34819098
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 22:42 schreef _Flash_ het volgende:
    Ik persoonlijk vind zwartrijden smeerlapperij. Het is gewoon verkeerd, net zoals zoveel dingen.
    Waar trek je de grens? Je berooft toch ook geen oude vrouwtjes mag ik hopen? Dat mag namelijk ook niet, maar als je goed uitkijkt voor 'blauwe apen' is het natuurlijk ook net een 'spel'.
    Jij steelt zeker ook geen mp3s en je hebt een legaal OS en betaald overal netjes voor.. yeah right.. hypocriete stinkaap, ga eens weg.. wat sneue vergelijking hoor op IQ benadeelde kutpauper.
    You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
    http://www.last.fm/user/OFfSprngr
    .
    .
      dinsdag 7 februari 2006 @ 09:12:52 #39
    12348 _Flash_
    Heeft altijd blackjack
    pi_34820067
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 06:15 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Jij steelt zeker ook geen mp3s en je hebt een legaal OS en betaald overal netjes voor.. yeah right.. hypocriete stinkaap, ga eens weg.. wat sneue vergelijking hoor op IQ benadeelde kutpauper.

Je voelt je wel bijzonder aangesproken of niet dan?

[ Bericht 6% gewijzigd door _Flash_ op 07-02-2006 09:18:11 ]
    Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
      dinsdag 7 februari 2006 @ 09:27:27 #40
    117776 OFfSprngr
    Meest boze Punker van Fok!
    pi_34820299
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 09:12 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Je voelt je wel bijzonder aangesproken of niet dan?
    Ik ga nooit met de tram en als ik dan eens met de trein ga betaal ik ervoor omdat je nachts niet het perron op komt zonder geldig vervoersbewijs.
    Probeer het nog eens hypocriet.
    You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
    http://www.last.fm/user/OFfSprngr
    .
    .
      dinsdag 7 februari 2006 @ 09:41:02 #41
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_34820511
    quote:
    Op maandag 6 februari 2006 22:25 schreef Ringo het volgende:

En de Rotterdamse metro neem ik zelden; zó zelden dat ik liever voor veilig ga (en dus betaal).
    En juist de Rotterdamse metro wordt nooit gecontroleerd.
      dinsdag 7 februari 2006 @ 09:43:40 #42
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_34820542
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 05:32 schreef buzzer het volgende:
    Zwartrijden kan zo eens een keer voorkomen door omstandigheden, maar om daar een standaars sport van te maken is niet echt de bedoeling lijkt me..
    Het grappige is dan ook dat als je door omstandigheden zwart rijdt (Haast zodat je vergeet te stempelen), de "groene apen" (Zoals ze hier genoemd worden) nog te laks zijn om je een boete op te leggen. Die dag deden ze tenslotte alleen ingangscontrole, en gezien ik niet aan het overstappen was maar de uitgang zocht was er niets aan de hand.
      dinsdag 7 februari 2006 @ 09:43:44 #43
    6845 Ringo
    als een rollende steen
    pi_34820545
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 09:41 schreef Alicey het volgende:
    En juist de Rotterdamse metro wordt nooit gecontroleerd.
    Sinds de Leefbaren daar aan de macht zijn, heb ik het idee dat op elke straathoek geüniformeerden de wacht houden.
      dinsdag 7 februari 2006 @ 09:44:38 #44
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_34820559
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 09:43 schreef Ringo het volgende:

[..]

Sinds de Leefbaren daar aan de macht zijn, heb ik het idee dat op elke straathoek geüniformeerden de wacht houden.
    De Rotterdamse metro ben ik nooit gecontroleerd. Ik heb wel ooit gehoord van controles tijdens grote evenementen. Er wordt in de Rotterdamse metro vertrouwd op de poortjes, die alleen open gaan met een geldig vervoersbewijs Ongeacht of je gestempeld hebt.
      dinsdag 7 februari 2006 @ 09:44:50 #45
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_34820564
    Ik reis wel eens grijs, maar ik voel me toch altijd erg ongemakkelijk

Ben veel te braaf
    [b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
    Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
      dinsdag 7 februari 2006 @ 09:47:48 #46
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_34820600
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 09:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
    Ik reis wel eens grijs, maar ik voel me toch altijd erg ongemakkelijk

Ben veel te braaf
    Ik doe het alleen on purpose als ik al veel heb gereisd, of ik andere strippen tekort kom. Echt ongemakkelijk voel ik me niet. Ik maak altijd een heel onschuldige indruk, waardoor controleurs geneigd zijn niet moeilijk te doen (Ik heb zelfs een keer een gratis reis van Groningen naar Rotterdam gehad omdat ik was vergeten dat ik geen retourtje had. De conducteur schreef een kaartje voor me uit zonder er geld voor te vragen of gegevens vast te leggen ).
      dinsdag 7 februari 2006 @ 09:51:49 #47
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_34820666
    Mja, ermee wegkomen zou mij ook wel lukken denk ik. Ik zie er altijd best wel netjes uit, niet als een "standaard zwartrijder", maar toch voel ik me ongemakkelijk...
    Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
      dinsdag 7 februari 2006 @ 09:53:39 #48
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_34820698
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 09:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
    Mja, ermee wegkomen zou mij ook wel lukken denk ik. Ik zie er altijd best wel netjes uit, niet als een "standaard zwartrijder", maar toch voel ik me ongemakkelijk...
    In de metro niet, daar wordt nooit gecontroleerd. Trein is iets anders, en zeker met het nieuwe boete-beleid.
      dinsdag 7 februari 2006 @ 09:56:29 #49
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_34820736
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 09:53 schreef Alicey het volgende:

[..]

In de metro niet, daar wordt nooit gecontroleerd. Trein is iets anders, en zeker met het nieuwe boete-beleid.
    Zonder kaartje in de trein waag ik me sowieso niet aan . Metro.. ja soms stempel ik over een zowat onzichtbare laatste stempel heen, zodat je het eigenlijk gewoon niet ziet en soms stempel ik dus te weinig. Dat komt sporadisch voor, terwijl ik 't stukje Maashaven - Wilhelminaplein (thuis - werk) makkelijk regelmatig zwart zou kunnen doen vanwege de zeer korte afstand en de zeldzame controles... Toch voel ik me dan níet lekker. Ik ben gewoon echt te braaf
      dinsdag 7 februari 2006 @ 09:58:46 #50
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_34820766
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 09:56 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Zonder kaartje in de trein waag ik me sowieso niet aan . Metro.. ja soms stempel ik over een zowat onzichtbare laatste stempel heen, zodat je het eigenlijk gewoon niet ziet en soms stempel ik dus te weinig. Dat komt sporadisch voor, terwijl ik 't stukje Maashaven - Wilhelminaplein (thuis - werk) makkelijk regelmatig zwart zou kunnen doen vanwege de zeer korte afstand en de zeldzame controles... Toch voel ik me dan níet lekker. Ik ben gewoon echt te braaf
    In de regel doe ik het ook niet. Soms komt het alleen net zo uit, in de meeste gevallen om de kaartautomaat mijn chipknip niet slikt. In dat geval zie ik het ook echter niet meer als mijn verantwoordelijkheid.

Ik ben denk ik ook te braaf op dat gebied, want statistisch gezien is zwart rijden goedkoper.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')