abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36114472
Bjoro was wat verlaat deze week
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_36115354
Zal Danny Blind hem dan ook op de bank zetten??
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 18 maart 2006 @ 00:24:42 #183
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_36133713
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 13:45 schreef methodmich het volgende:
Zal Danny Blind hem dan ook op de bank zetten??
nee, maar mijn vriendin zet me wel op de bank !

maar goed hier issie dan:

[Column] De erfenis van ‘Goes’

[ Bericht 20% gewijzigd door Bjoro op 18-03-2006 00:31:07 ]
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_36138334
Heb hem gelezen. Leuk hoe je de buurjongen opvoert!

http://frontpage.fok.nl/column/3844/1

[ Bericht 54% gewijzigd door methodmich op 18-03-2006 12:13:31 ]
www.thuisuiteten.nl
  maandag 20 maart 2006 @ 10:50:20 #185
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_36193806
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 11:39 schreef methodmich het volgende:
Heb hem gelezen. Leuk hoe je de buurjongen opvoert!

http://frontpage.fok.nl/column/3844/1
tja moest wat, om het een beetje leesbaar te maken
256 goals !
pi_36264314
quote:
VERRAS ONS, GUUS

Guus Hiddink vertrekt bij PSV. Dat heeft hij op dit moment al bekend gemaakt of gaat dit spoedig doen. Nadat hij als volksheld uit Zuid-Korea naar Eindhoven terugkeerde, heeft hij ontegenzeggelijk goed gepresteerd. Je kunt van Guus vinden wat je wilt, zijn erelijst spreekt voor zich. Bovendien is het maar erg nipt mislopen van de Champions Leaguefinale een prestatie van formaat met een Nederlandse club. Dit seizoen zagen we maar weer eens dat zoiets structureel absoluut niet meer mogelijk is.

In die zin is het vertrek van Guus niet gek. Los van alle commotie die de heer Timmer heeft veroorzaakt past het bij Guus Hiddink. Natuurlijk is het voor PSV niet fijn om een man te verliezen die de voor Nederlandse begrippen uiterst ongebruikelijke dubbelfunctie van technisch directeur en trainer heeft. Hiddink heeft als TD enkele goede aankopen gedaan, die de club goed gedaan hebben. Evengoed heeft hij wat mindere aankopen gedaan. Het vertrek van Hiddink zal wellicht ook een rol spelen in de keuzes die spelers als Alex, Farfán, Ooijer, Gomes en Cocu zullen maken. Anderzijds heeft iedereen dat niemand groter is dan de club PSV gelijk. Guus zei het zelf ook. Voor zijn komst zijn er successen geweest en die zullen er na zijn vertrek ook ongetwijfeld komen.

Interessante periode dus, die nu aanbreekt. De superheld van het WK 2002 en de ook in Eindhoven bijkans heilig verklaarde Hiddink heeft ongetwijfeld de nodige opties voor een projectje, zoals hij het zelf zo graag noemt. Zuid-Korea in 2002 was een fijn projectje, het parttime bondscoachschap van Australië ook. Guus bagatelliseert zijn functies hiermee altijd wat. Deels uit strategische overwegingen, want het klinkt nu eenmaal logischer om naast je vaste baan bij PSV een projectje te doen dan er een echte baan naast te hebben. Het doet vermoeden dat het iets kleins is, waar Guus zijn hand niet voor omdraait. Zoiets als de kunstjes van Leo Beenhakker. Hiddink is er dol op en zoekt ze al zijn hele leven.

Welnu, wat gaat hij doen? De geruchten gonzen rond. Chelsea is een hardnekkige. Guus kent de grote mannen binnen die club goed, want hij voerde wel eens een gezellig werkoverleg met die mannen. Een beetje over Alex praten onder het eten, u kent het wel. Nu José Mourinho daar wegens zijn weinig sympathieke uitstraling naar buiten toe onder vuur lijkt te liggen, is het niet vreemd dat Hiddink genoemd wordt. Als er één iemand is die een club de nodige sympathie kan bezorgen in de media is hij het. Een kwinkslagje hier, een knipoogje daar en Guus pakt de mensen in. Hij kan zelfs sympathiek verliezen, een kunst die weinigen in het vak beheersen. Lijkt een goede optie, Chelsea. Mooie stad ook, Londen, zeker voor een levensgenieter als Guus. Manchester United zou ook een stiekeme outsider kunnen zijn in dit kader, want Sir Alex wordt wel erg oud.

Maar misschien wil Guus wel geen club meer. Kiest hij weer voor een rol als bondscoach. De chauvinistische Engelsen, die altijd een Brit willen, zouden hem zelfs op de lijst hebben staan. Voor een buitenlander een geweldige prestatie. Prima kans voor Guus, genoeg goede spelers daar. Als hij ze wat tactieken van het continent kan bijbrengen, valt daar echt wat van te maken. Alleen de tabloids, dat lijkt niets voor Guus. Hij vindt de FIOD al vervelend, dus dat kan een probleem zijn. Ik kan me ook zo voorstellen dat hij Frankrijk of Duitsland uit de brand gaat helpen na het WK, bij een indringende verjongingsprocedure. Kan zo maar gebeuren.

Blijft over Rusland. Ook een mooi land natuurlijk. Guus kan er musea bezoeken, oliedollars scheppen en de meeste interessante duels vinden plaats in Moskou, dus erg veel hoeft hij niet te reizen. Kan natuurlijk wel, even naar Zenith in St. Petersburg gaan kijken, met die twee topspitsen. Of de gepromoveerde club uit Wladiwostok gaan bekijken, waarbij je door meer tijdzones vliegt dan voor de gemiddelde Europacupwedstrijd. Guus in het vliegtuig met een knappe Russin als tolk, ondertussen Gorky en Dostojevski lezend. De Goelag Archipel misschien ook, in een vlaag van hervonden jeugdige rebellie. Hoewel de muur al lang gevallen is. Het lijkt met afstand de beste kandidaat, want het is een mooi projectje. Proberen dat enorme land naar het EK te loodsen, daar lonkt een nieuw ereburgerschap.

Maar misschien, heel misschien, gaat Guus ons verrassen. Want tussen al die peperdure Engelse clubs en ambitieuze bonden, prikkelt één gedachte mij het meest: Guus die terugkeert naar zijn wortels. Terugkeren bij De Graafschap, als technisch directeur of trainer. Of gewoon allebei, moet kunnen. Met een interessante sponsor, proberen zijn oude liefde terug te brengen naar de status van een stabiele eredivisieclub. De wereldburger terug in de Achterhoek. Het klinkt mooi, maar ik vrees dat dergelijke sentimenten in het topvoetbal en dus ook bij Guus geen rol meer spelen. Het zal als projectje wel niet interessant genoeg zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door methodmich op 22-03-2006 14:58:02 ]
www.thuisuiteten.nl
pi_36264553
Leuk stukje, mm .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_36264629
Leuk bedacht... Guus naar de Graafschap
We sure are cute for two ugly people.
pi_36264669
prima column MM
In Southern Sun
pi_36264855
Mooi MM
pi_36266970
Leuk stukje, goed geschreven.
  woensdag 22 maart 2006 @ 15:50:48 #192
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_36267031
Leuk stukje MM, leuk onderwerp ook
256 goals !
pi_36267083
Ja, alleen heb ik dan geen buurjongen.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 22 maart 2006 @ 15:55:39 #194
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_36267199
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 15:52 schreef methodmich het volgende:
Ja, alleen heb ik dan geen buurjongen.
ik eigenlijk ook helemaal niet, maar maakt dat uit
256 goals !
pi_36267278
Dat is juist leuk. Ik was ook nooit in Angola.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 22 maart 2006 @ 16:03:39 #196
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_36267497
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 15:57 schreef methodmich het volgende:
Dat is juist leuk. Ik was ook nooit in Angola.
leve het schrijven
256 goals !
pi_36267763
quote:
HOE VERDER?

Met piepende banden hoort ze de auto tot stilstand komen op de oprit. Er klinkt een dichtslaand portier en even later morrelt een sleutel in het slot van de voordeur, die kort daarna met een knal dichtgeslagen wordt. Stampvoetende stappen op de trap naar boven en een laatste dichtslaande deur. Dan keert de rust weer terug.
Leontien legt haar boek weg en zucht eens diep. ,,Zo, Ruud is ook weer thuis.’’

Hoe anders was de thuiskomst van haar geliefde tot voor een maandje geleden? Ze stond bij de poort van de oprit al ongeduldig te wachten op zijn terugkeer, reed de laatste paar honderd meters mee, haar hand liefdevol op het dijbeen van haar man. Gearmd waren ze altijd naar de voordeur gelopen en teder waren de vele kusjes die Ruud haar in de nek en op de wangen gaf. Alsof ze pas getrouwd waren, zo voelde elke dag aan. Dat was ook wel zo. ,,Bijna twee jaar al’’, dacht Leontien en de beelden van het huwelijksfeest in Geffen keerden terug op haar netvlies.

Hoe anders was de situatie nu? De razernij en woede van Ruud gingen haar aan het hart en stilletjes schreed ze naar de keuken, om thee te zetten. Even later ging ze met het dienblad naar boven en klopte zachtjes op de slaapkamerdeur: “Ruud, ik heb thee.’’ Leontien wist ook wel dat zij niet de oorzaak was van de toorn van Ruud en ze had er een heel wat voor over om de vrolijke lach op zijn gezicht terug te toveren. Toen ze deur opende, zag ze haar man op bed liggen, met de ogen starend gericht op het plafond, de armen achter het hoofd en de mondhoeken teleurgesteld naar beneden.

Het deed zeer haar echtgenoot zo te zien lijden en liefdevol vlijde ze zich tegen hem aan. “Hoe was de training’’, vroeg ze. Ruud snoof een paar maal en met zachte stem verhaalde hij over de belevenissen van die dag. “Hij keek me niet aan, deed alsof ik lucht was. Bij het trainingspartijtje werd ik ingedeeld bij de reserves. Zaterdag speel ik weer niet, denk ik. Ik weet niet wat die vent mankeert.’’

In huize Van Nistelrooij werd die namiddag niet veel meer gezegd. Leontien liet haar man alleen met zijn sombere gedachten en keerde terug naar haar leunstoel bij de open haard.

Boven op bed maalde het door in het hoofd van Ruud. “Ben ik na Beckham, Stam en Keane de volgende?” Hij zuchtte diep. “Na zoveel doelpunten word je als oud vuil behandeld; daar kan ik met mijn pet niet bij.” Hij dacht aan de talloze keren dat de hevig kauwgom kauwende Ferguson na afloop van een wedstrijd een tevreden klap op zijn schouder had gegeven. “Well played, son”. Hij dacht aan het stadion, dat na elk doelpunt ontplofte en het ‘Ruud, Ruud’ dat uit tienduizenden kelen van de tribunes daverde. Kippenvel kreeg hij daar iedere keer van en het stimuleerde hem altijd om zich voor de club en voor de ploeg helemaal leeg te knokken. “En nu staat die Saha op mijn plekje! Aardige jongen, dat wel. Maar ik hoor daar te staan. Ik! Niemand anders!” Mokkend viel hij uiteindelijk in slaap.

Beneden was Leontien weer verdiept in haar boek, de autobiografie van Patrick Vieira. Ze was zojuist aangekomen bij het hoofdstuk waar in de ex-Arsenalvoetballer zwaar uithaalde naar haar man. “Iedereen denkt dat hij een aardige gozer is, maar in werkelijkheid is hij een klootzak”, zo schreef Vieira. “Bij Arsenal haatten we hem echt en daar hadden we alle redenen voor.” Meewarig legde ze het boek neer. “Hoe kan men zo over mijn Ruud denken”, dacht ze. “Okee, in het veld is hij soms een best, maar waren alle voetballers dat niet? Weten ze dan niet hoe lief Ruud kan zijn? Die Vieira mag trouwens niet klagen. Zelf schopt hij naar alles wat beweegt en dat kan je van Ruud niet zeggen. Die gaat alleen voor de bal.’’

Juist toen ze het boek weer oppakte, stond Ruud in de deuropening. Ze had hem niet van de trap horen komen. Ze hief haar hoofd op en keek haar man aan, die haar woedend aanstaarde. “Jij ook al”, brieste hij. Er werd met deuren geslagen en Ruud was weg.

Die hele avond stond Leontien vergeefs bij de oprit te wachten.
  Trouwste user 2022 woensdag 22 maart 2006 @ 17:41:58 #198
7889 tong80
Spleenheup
pi_36270801
Leuke collums.

Die van Beschouw gaan steeds meer op kleine romannetjes lijken.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_36382993
quote:
VERRASSING?

Bij PSV hangt de vlag halfstok. Hiddink, de man die alle touwtjes in handen heeft, gaat de club aan het einde van het seizoen verlaten. Het is nog niet bekend wie zijn nieuwe werkgever wordt, maar dat ze bij bosjes naar zijn diensten lopen te hengelen, weten we inmiddels allemaal. Dat mag op het conto van Hiddinks zaakwaarnemer Cees van Nieuwenhuizen geschreven worden, want die heeft met een zorgvuldige opbouw het vertrek aangekondigd en wat namen de ether in geslingerd.
Wat dat betreft is het afscheid van Hiddink goed geregisseerd.

Hiddink kan overal ter wereld terecht. Is dat vanwege zijn aansprekende resultaten? Blijkbaar wel, maar we moeten niet overdrijven. In het land der blinden is eenoog PSV namelijk al snel koning. Kampioen worden met PSV is eigenlijk vanzelfsprekend. Is Guus Hiddink daarom een grote trainer?
Getuige zijn erelijst zouden we op deze vraag alleen bevestigend moeten antwoorden. Met Zuid-Korea behaalde hij op het WK van 2002 een nooit gedachte halve finaleplaats en PSV gaat het ook voor de wind, sinds hij er weer de scepter zwaait. Trouwens, ook in vroeger tijden presteerde hij in Eindhoven opperbest. In 1988 werd onder zijn leiding zelfs de cup met de grote oren gewonnen, na een strafschoppenzege tegen Benfica.

Maar Hiddink heeft in zijn lange trainerscarrière over geluk ook nooit te klagen gehad. We gaan even een paar jaar terug in de tijd. Guus werd bondscoach van het Zuid-Koreaans elftal, rolde met die ploeg op het WK de eerste ronde door en stuitte in het vervolg achtereenvolgens op Italië en Spanje, die door grove flaters van de betrokken scheidsrechters in het stof beten. Maar dat zijn we allemaal al lang vergeten. Wat resteert is de herinnering dat Hiddink met Korea de halve finale haalde!

De zege in de Europa Cup I in 1988 was ook zoiets. In de halve finale tegen Real Madrid scoorde Linskens een even armzalig als belangrijk doelpunt en Benfica werd in de finale na penalty’s teruggewezen. Dat overkwam ook Uruguay, dat zo door Hiddinks Australië uitgeschakeld werd voor het WK. Ik bedoel; het had ook makkelijk anders kunnen lopen.
Maar het liep niet anders en dat is wel degelijk een verdienste van Hiddink. Geluk dwing je af, zeggen ze toch?
Het is dus niet vreemd dat Guus gelinkt wordt met het nationale elftal van Rusland, dat van Engeland en dat er ook gesproken wordt over een mogelijk dienstverband bij Real Madrid, Manchester United of Chelsea.

Maar het feit dat de voetbalwereld aan Hiddinks voeten ligt, heeft óók een andere oorzaak. Al jaren bedrijft hij zijn PR op een buitengewoon slimme wijze. Hiddink weet waar Abraham de mosterd haalt; hij heeft door hoe het in het voetbalwereldje werkt. Die wereld hangt van contacten aan elkaar en de pers is daarin een niet onbelangrijke factor. Die kan je maken of breken.

Met die pers staat Guus op goede voet. Altijd en eeuwig neemt hij de tijd om als een wijze vader het journaille te woord te staan. Een vleugje humor hier, een gedeclameerde kalenderwijsheid daar en immer kalm en bedaard. Emotioneel is hij zelden of nooit. Verlies draagt hij parmantig en bij winst staat hij als een stralende vorst te genieten van de blijdschap van zijn onderdanen.
Bij Hiddink zijn Van Gaal-toestanden ondenkbaar. Verslaggevers uitkafferen zal hij nooit. Begrijpelijk dus dat journalisten graag met hem praten; zij worden nimmer op hun nummer gezet. Alweer slim van Hiddink, want zo staat hij er bij die mannen goed op.

En als dan zaakwaarnemer Cees van Nieuwenhuizen dan tactisch een naampje dropt, schrijven alle kranten daarover en staat er de volgende dag een batterij camera’s op De Herdgang. Over een goed uitgekiend scenario gesproken.

Guus mag tevreden zijn met een zaakwaarnemer als Van Nieuwenhuizen. Deze voormalige Nike-functionaris weet de weg in voetballand en een trainer als Hiddink wegzetten bij een andere werkgever kan je dus best aan hem overlaten.

Resteert de vraag waar Hiddink heen gaat? Wie was er ook al weer kledingsponsor van Zuid-Korea in 2002? Wie kleedt Australië? Cees van Nieuwenhuizen weet zijn Nike-contacten blijkbaar goed aan te wenden ten faveure van Hiddink. Het zullen de Russen dus wel worden, want die lopen ook in Nike-shirts rond.

Of wordt het straks toch een daverende verrassing? Een naam die nog niet is gevallen?
Guus Hiddink zal na het WK toch geen bondscoach van Brazilië worden?
  Trouwste user 2022 zondag 26 maart 2006 @ 18:10:33 #200
7889 tong80
Spleenheup
pi_36383082
Johan Derksen is de enige die kritiek levert op de bijschnabelende Hiddink.

Je hebt wel gelijk er is geen trainer die zo goed met de media omgaat en z'n PR zo beoefend als Hiddink.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_36392149
Fijne Guus column Beschouw, goed vlot geschreven ook nog eens.

En die van Mich ook, Guus is hot.
That's all folks!
pi_36392199
quote:
Op zondag 26 maart 2006 18:10 schreef tong80 het volgende:
Johan Derksen is de enige die kritiek levert op de bijschnabelende Hiddink.

Je hebt wel gelijk er is geen trainer die zo goed met de media omgaat en z'n PR zo beoefend als Hiddink.

Derksen kreeg nu een veeg uit de pan van v/d Nieuwenhof en consorten.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 26 maart 2006 @ 23:30:08 #203
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_36392241
quote:
Op zondag 26 maart 2006 23:27 schreef -Vaduz- het volgende:
Fijne Guus column Beschouw, goed vlot geschreven ook nog eens.

En die van Mich ook, Guus is hot.
tja, je geeft die gasten 1x een voorzetje
256 goals !
pi_36392294
Make it three was het zeker.
That's all folks!
  zondag 26 maart 2006 @ 23:33:06 #205
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_36392326
quote:
Op zondag 26 maart 2006 23:32 schreef -Vaduz- het volgende:
Make it three was het zeker.
hattrickje Hiddink
256 goals !
pi_36409562
Bjoro, je had je maat een voorzet moeten geven. Sand loopt achter!
www.thuisuiteten.nl
pi_36420448
quote:
Op zondag 26 maart 2006 23:30 schreef Bjoro het volgende:

[..]

tja, je geeft die gasten 1x een voorzetje
Was inkoppertje
quote:
Op maandag 27 maart 2006 17:18 schreef methodmich het volgende:
Sandloper stuk?
  dinsdag 28 maart 2006 @ 14:42:38 #208
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_36434130
quote:
Op maandag 27 maart 2006 17:18 schreef methodmich het volgende:
Ik heb hem de vraag voorgelegd die hij mij had gemaild.
Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker
256 goals !
pi_36434347
Sandje had wat tijdgebrek en wacht nu lekker tot de aankomende donderdag...
In Southern Sun
pi_36443786
Okee dan, wel rot voor de fans. Mijne komt morgen, heb hem al wel in het hoofd.
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')