Nou ja, met dit ajax weet je het nooit zekerquote:
Jawel, als je de play-offs om de CL verliest ga je de UEFA Cup in. Met een top-5-plaats is dus zelfs Ajax zeker van Europees voetbal.quote:Op maandag 6 februari 2006 20:18 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Nou ja, met dit ajax weet je het nooit zeker
Nee, zelfs de nummer 2 kan naast Europa grijpen, dat is juist het controversiële aan het systeem.quote:Op maandag 6 februari 2006 20:20 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Jawel, als je de play-offs om de CL verliest ga je de UEFA Cup in. Met een top-5-plaats is dus zelfs Ajax zeker van Europees voetbal.
Voor een intertoto-plaats volgens mij.quote:Op maandag 6 februari 2006 20:21 schreef H.Flick het volgende:
Hoeveel UEFA Cup plaatsen zijn er dan wel niet? Want nummers 6 tot 10 gaan toch ook nog voor UEFA Cup spelen?
Ik vergis me, de verliezer van de 2-5 play-offs speelt tegen de winnaar van de 6-10 play-offs om een UEFA Cup-ticket, de winnaar gaat naar de CL en de rest gaat de UEFA Cup in.quote:Op maandag 6 februari 2006 20:21 schreef H.Flick het volgende:
Hoeveel UEFA Cup plaatsen zijn er dan wel niet? Want nummers 6 tot 10 gaan toch ook nog voor UEFA Cup spelen?
Sparta kan wel gaan voor een plek bij 10-13, en dan ook Europa in met de play-offs voor de laatste intertoto-plaats.quote:Op maandag 6 februari 2006 20:32 schreef H.Flick het volgende:
Ingewikkeld gedoe. Gelukkig heeft Sparta daar niks mee te maken.
Dus alleen 14 en 15 hebben niks te doen aan het eind van het seizoen... apart, laat die dan tegen elkaar gaan voor de 'eer'quote:Op maandag 6 februari 2006 20:35 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Sparta kan wel gaan voor een plek bij 10-13, en dan ook Europa in met de play-offs voor de laatste intertoto-plaats.
RBC ook niet, die gaan direct naar de Eerste Divisie.quote:Op maandag 6 februari 2006 20:36 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Dus alleen 14 en 15 hebben niks te doen aan het eind van het seizoen... apart, laat die dan tegen elkaar gaan voor de 'eer'
Ja, die was ik even vergetenquote:Op maandag 6 februari 2006 20:36 schreef heiden6 het volgende:
[..]
RBC ook niet, die gaan direct naar de Eerste Divisie.
En terecht.quote:
Ah. Raar.quote:Op maandag 6 februari 2006 20:39 schreef heiden6 het volgende:
[..]
En terecht.
@Bliksem: als je de intertoto meetelt wel, zie hierboven.
Feyenoord ook niet, die gaan direct naar de CL.quote:Op maandag 6 februari 2006 20:36 schreef heiden6 het volgende:
[..]
RBC ook niet, die gaan direct naar de Eerste Divisie.
Klopt.quote:Op maandag 6 februari 2006 21:23 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Feyenoord ook niet, die gaan direct naar de CL.
Laat je de kampioen tegen RBC spelen.quote:Op maandag 6 februari 2006 20:38 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Ja, die was ik even vergetenDe kampioen heeft ook niks te doen, natuurlijk.
Dat is nog lastig. Even het schema erbij:quote:Op maandag 6 februari 2006 21:44 schreef Ixnay het volgende:
Wat gebeurt er nu precies met de bekerwinnaar?
Stel AZ wordt 2e en wint de beker.
Dan zijn ze verzekerd van een UEFA Cup plaats.
Als ze playoffs gaan spelen, kunnen ze ook nog naar de CL gaan, maar als ze 3 keer verliezen kunnen ze ook nog naar de Intertoto gaan.
Wat gebeurt er dan? Verschuift alles dan gewoon 1 plaats?
En de verliezer mag naar de Gouden Gids Divisie.quote:Op maandag 6 februari 2006 21:52 schreef WeebI het volgende:
Laat je de kampioen tegen RBC spelen.
De winnaar is de echte kampioen en speelt CL.
Lijkt me echt iets voor de KNVB om dat in te voeren
Daarom vroeg ik het, ze kunnen de CL halen, maar ook terugzakken naar de Intertoto.quote:Op maandag 6 februari 2006 22:05 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat is nog lastig. Even het schema erbij:
[afbeelding]
Stel, AZ wordt 2e en wint de beker.
Vervolgens spelen ze playoffs, en komen ze in wedstrijd H terecht. Ze treffen hier als tegenstander Ajax. Dat zou inhouden dat de uitslag van deze wedstrijd er niet toe doet, en Ajax Uefa speelt. Echter wie gaat er dan Intertoto spelen?
Logischer is dan jouw oplossing. AZ wordt virtueel uit de stand geschrapt en doet dus niet mee aan de playoffs. Nummer 3 wordt nummer 2, nummer 4 wordt nummer 3, etc. Dit zou inhouden dat de nummer 14 van de competitie mee kan spelen voor de intertoto-playoffs. Alleen nu ik hier over nadenk, AZ moet wel meedoen aan de playoffs, want ze kunnen immers nog Champions League halen!
Iemand die hier meer duidelijk over kan geven?
Het hele systeem is niet zo moeilijk als je dat schema ziet, maar omdat die Cup nog steeds bestaat wordt het pas moeilijk.quote:Op maandag 6 februari 2006 22:18 schreef heiden6 het volgende:
Dit hele verhaal is al ingewikkeld genoeg, moet je nagaan als het aantal UEFA Cupp of CL-plaatsen een keer verandert.
Daarom slaat het ook nergens op. Hopen dat het snel weer afgeschaft wordt.quote:Op maandag 6 februari 2006 22:19 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Wel een groot verschil tussen de nr 5 en 6 btw.
De nr 5 hoeft maar 2 wedstrijden te winnen om naar de CL voorronde te kunnen, en de nr 6 moet er 3 winnen voor een UEFA cup plek.
De nr 5 heeft eigenlijk gelijke rechten aan de nr 2, en de nr 6 heeft dat met de nr 9.
quote:Bedankt voor uw bericht!
Uw naam Dennis
Uw e-mailadres dennisxxxxxxxxxxxxxx@gmail.com
Uw reactie sturen naar Publieksinformatie
Uw reactie
Naar aanleiding van deze discussie
(Eredivisie - wat is nog mogelijk) zou ik graag willen weten hoe het zit met de bekerwinnaar en de play-offs om de UEFA Cup- en Champions Leagueplaatsen.
Op de website van de KNVB kon ik geen informatie vinden, en ik zou graag zeker willen weten hoe het zit. Zoals u op de link die ik gaf kunt lezen ben ik niet de enige, en graag zou ik een duidelijke uitleg krijgen van de regels in deze om aldaar te plaatsen.
Alvast bedankt voor uw hulp.
Met vriendelijke groet, Dennis
(heiden6 op het Fok!forum)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |