abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 7 februari 2006 @ 10:51:53 #101
137525 pikki
pok! pok !
pi_34821957
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 10:47 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Op het moment dat je zelf denkt wijzer te zijn dan ieder ander is er imo al iets mis. En het gehamer op leeftijd helpt daar niet echt aan mee en getuigd niet echt van wijsheid omdat je daarmee ontkent dat ware wijsheid niets van doen heeft met leeftijd (en andere zaken zoals formele educatie).
Kijk dan naar Robbert zelf. Die is volgens jou zo wijs maar nog jong in jaren.
Ook voor Robbert geldt dit, .....hij is nog jong en zal ook moeten leren omgaan met z'n gaven , ....maakt geen verschil uit met enig ander mens .....
En ik heb hier niet geschreven , wijzer te zijn dan enig ander ..........maar wel dat de wijsheid, en daarmee doel ik op levenswijsheid , maar pas later komt ....
When Pikki asked them ...Where are you from ? They said ....We come not from the earth , we come from everywhere ..... we are interdimensional .....
  dinsdag 7 februari 2006 @ 10:53:23 #102
137525 pikki
pok! pok !
pi_34821996
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 10:51 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Nou..........luister dan maar na mij pikki...........ik ben van '60
En no zooooo dommm .... Damm
When Pikki asked them ...Where are you from ? They said ....We come not from the earth , we come from everywhere ..... we are interdimensional .....
pi_34822042
Waarom dom?
Omdat ik niet alles wat Robbert beweert klakkeloos aanneem?
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
pi_34822278
quote:
En no zooooo dommm .... Damm
Voor welke opleiding had jij ook alweer je 'wetenschapsdiploma', pikki?
pi_34822403
Even een vraagje onder de kenners; in het artikel staat "ik ben licht dyslectisch", maar in het boek van Robbert staat op blz. 19 " Taalkundig liep ik voor".
Is dat mogelijk, dyslectisch zijn maar toch taalkundig voorlopen?
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 11:12:55 #106
137525 pikki
pok! pok !
pi_34822433
Alleen in de westerse cultuur worden mensen weggestopt in een bejaardenehuis.
When Pikki asked them ...Where are you from ? They said ....We come not from the earth , we come from everywhere ..... we are interdimensional .....
pi_34822476
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 11:12 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Even een vraagje onder de kenners; in het artikel staat "ik ben licht dyslectisch", maar in het boek van Robbert staat op blz. 19 " Taalkundig liep ik voor".
Is dat mogelijk, dyslectisch zijn maar toch taalkundig voorlopen?
goede opmerking
Ik ben goed in taal, dus niet dyslectisch....maar het zou goed kunnen zijn dat hij andere aspecten van taal wel goed kent
Misschien bedoelt hij hiermee verbaal goed te zijn....
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
pi_34822496
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 11:12 schreef pikki het volgende:
Alleen in de westerse cultuur worden mensen weggestopt in een bejaardenehuis.
Omdat hun familie te beroerd is hen in huis te nemen.....eigen zaken zijn belangrijker
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
  dinsdag 7 februari 2006 @ 11:19:26 #109
137525 pikki
pok! pok !
pi_34822637
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 11:15 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Omdat hun familie te beroerd is hen in huis te nemen.....eigen zaken zijn belangrijker
Op materieel gebied, ja .......maar in andere kulturen wordt er om hun wijsheid naar hen geluisterd ..bij ons worden zij vlug afgevoerd .. kijk bijv Mandela , Gandhi
When Pikki asked them ...Where are you from ? They said ....We come not from the earth , we come from everywhere ..... we are interdimensional .....
  dinsdag 7 februari 2006 @ 11:22:34 #110
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_34822736
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 11:12 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Even een vraagje onder de kenners; in het artikel staat "ik ben licht dyslectisch", maar in het boek van Robbert staat op blz. 19 " Taalkundig liep ik voor".
Is dat mogelijk, dyslectisch zijn maar toch taalkundig voorlopen?
Ja, dat is mogelijk. Hij zou bv wel goed geweest kunnen zijn in begrijpend lezen, en toch dislectisch zijn.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 11:22:56 #111
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_34822745
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 11:14 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]


Ik ben goed in taal, dus niet dyslectisch....maar het zou goed kunnen zijn dat hij andere aspecten van taal wel goed kent
precies
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_34822773
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 11:14 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

goede opmerking
Ik ben goed in taal, dus niet dyslectisch....maar het zou goed kunnen zijn dat hij andere aspecten van taal wel goed kent
Misschien bedoelt hij hiermee verbaal goed te zijn....
Zou kunnen ja maar in het boek gaat het over zijn leerprestaties, dat hij al een leerachterstand had, daar heeft het verbale dan toch weinig mee te maken?
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
pi_34822886
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 11:23 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Zou kunnen ja maar in het boek gaat het over zijn leerprestaties, dat hij al een leerachterstand had, daar heeft het verbale dan toch weinig mee te maken?
Juist wel
Iemand kan woordelijk heel bijdehand zijn maar het toch slecht doen op school/niet goed mee kunnen komen.
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
pi_34823018
Klopt ja, mijn neefje is dyslectisch maar is verbaal heel sterk, maar zijn schoolprestaties zijn minimaal, dus blijft mijn vraag of Robbert licht dyslectisch kan zijn maar op school toch taalkundig voor kan lopen.
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
pi_34823137
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 11:32 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Klopt ja, mijn neefje is dyslectisch maar is verbaal heel sterk, maar zijn schoolprestaties zijn minimaal, dus blijft mijn vraag of Robbert licht dyslectisch kan zijn maar op school toch taalkundig voor kan lopen.
Misschien moet je anders even zoeken op internet.....;)
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
  dinsdag 7 februari 2006 @ 11:36:11 #116
137525 pikki
pok! pok !
pi_34823140
Bij Robbert zijn deze dingen zo omdat er anders geen evenwicht meer is , ..langs de ene kant meer spirituele gaven , ...langs de andere kant worden er bepaalde dingen ontnomen om de spirituele ontwikkeling zouden kunnen in de weg staan .
When Pikki asked them ...Where are you from ? They said ....We come not from the earth , we come from everywhere ..... we are interdimensional .....
pi_34823179
De vrouw van mijn vader is ook dyslectisch (licht) maar spiritueel zeer sterk ontwikkeld.
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
  dinsdag 7 februari 2006 @ 11:38:17 #118
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_34823211
ik herhaal:
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 11:22 schreef Marietje_34 het volgende:


[..]

Ja, dat is mogelijk. Hij zou bv wel goed geweest kunnen zijn in begrijpend lezen, en toch dislectisch zijn.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_34823241
Ja maar taalkundig voorlopen, dan denk ik toch eerder aan het hele pakket.......toch?
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
  dinsdag 7 februari 2006 @ 11:40:28 #120
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_34823268
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 11:39 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Ja maar taalkundig voorlopen, dan denk ik toch eerder aan het hele pakket.......toch?
hoeft niet
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_34823326
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 11:36 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Misschien moet je anders even zoeken op internet.....;)
Had ik inmiddels al gedaan , en daar wordt dus juist beweert dat men moeilijkheden heeft met alle facetten van de nederlandse taal.
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
pi_34823329
Kortom: blijft weer giswerk
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
pi_34823374
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 11:42 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Had ik inmiddels al gedaan , en daar wordt dus juist beweert dat men moeilijkheden heeft met alle facetten van de nederlandse taal.
Hmm lijkt me niet maar goed? De vrouw van mijn vader is best wel dyslectisch maar taalkundig verder sterk
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
  dinsdag 7 februari 2006 @ 11:44:33 #124
137525 pikki
pok! pok !
pi_34823396
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 11:42 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Had ik inmiddels al gedaan , en daar wordt dus juist beweert dat men moeilijkheden heeft met alle facetten van de nederlandse taal.
...vooral bij lezen en schrijven denk ik , ...maar niet in praten ofzo ..
When Pikki asked them ...Where are you from ? They said ....We come not from the earth , we come from everywhere ..... we are interdimensional .....
pi_34823412
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 11:44 schreef pikki het volgende:

[..]

...vooral bij lezen en schrijven denk ik , ...maar niet in praten ofzo ..
vrouw van m'n vader is verbaal ook heel sterk en praat ABN
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
pi_34823414
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 11:43 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Hmm lijkt me niet maar goed? De vrouw van mijn vader is best wel dyslectisch maar taalkundig verder sterk
Dat dacht ik ook vandaar mijn vraag hier
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
pi_34823424
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 11:45 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook vandaar mijn vraag hier
M.I. kan het dus
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
  dinsdag 7 februari 2006 @ 11:46:01 #128
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_34823439
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 11:42 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Had ik inmiddels al gedaan , en daar wordt dus juist beweert dat men moeilijkheden heeft met alle facetten van de nederlandse taal.
toen ik ooit in een grijs verleden stage op een basisschool liep, had ik een jongetje in de klas die door zijn dyslexie veel moeite had met spelling en grammatica. Hij liep echter 1,5 jaar voor met begrijpend lezen. Ik vond dat erg opmerkelijk toen maar volgens de leerkracht van die klas is zoiets niet ongebruikelijk.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_34823466
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 10:39 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Hoe oud ben jij dan Pikki? Niet in lichtjaren graag
pi_34823476
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 11:46 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

toen ik ooit in een grijs verleden stage op een basisschool liep, had ik een jongetje in de klas die door zijn dyslexie veel moeite had met spelling en grammatica. Hij liep echter 1,5 jaar voor met begrijpend lezen. Ik vond dat erg opmerkelijk toen maar volgens de leerkracht van die klas is zoiets niet ongebruikelijk.
Misschien leerde hij er later mee omgaan, en was geoefender net als Robbert mogelijk?
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
pi_34823490
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 11:47 schreef Stenny het volgende:

[..]

Sten missed you
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
  dinsdag 7 februari 2006 @ 11:49:22 #132
137525 pikki
pok! pok !
pi_34823537
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 11:47 schreef Stenny het volgende:

[..]

Ik ben toch een (ver) rijzende Ster hier op het forum ......en van oude sterren kun je heeeeeel veeeeel leren ....
When Pikki asked them ...Where are you from ? They said ....We come not from the earth , we come from everywhere ..... we are interdimensional .....
pi_34823567
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 11:49 schreef pikki het volgende:

[..]

Ik ben toch een (ver) rijzende Ster hier op het forum ......en van oude sterren kun je heeeeeel veeeeel leren ....
soude?
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
pi_34823578
haha je hebt jezelf snel verbeterd
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
  dinsdag 7 februari 2006 @ 11:51:13 #135
137525 pikki
pok! pok !
pi_34823602
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 11:50 schreef Analyzing_Barb het volgende:
haha je hebt jezelf snel verbeterd
Was een dyslectische .....
When Pikki asked them ...Where are you from ? They said ....We come not from the earth , we come from everywhere ..... we are interdimensional .....
pi_34823641
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 11:49 schreef pikki het volgende:

[..]

Ik ben toch een (ver) rijzende Ster hier op het forum ......en van oude sterren kun je heeeeeel veeeeel leren ....
nou....... zo te lezen eerder een Icarus
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  dinsdag 7 februari 2006 @ 11:53:11 #137
137525 pikki
pok! pok !
pi_34823676
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 11:52 schreef nokwanda het volgende:

[..]

nou....... zo te lezen eerder een Icarus
Maak er maar Picarus van ...
When Pikki asked them ...Where are you from ? They said ....We come not from the earth , we come from everywhere ..... we are interdimensional .....
  dinsdag 7 februari 2006 @ 11:54:46 #138
137525 pikki
pok! pok !
pi_34823713
Maar ik val ni meer zo snel naar beneden , althans niet meer ... ...
When Pikki asked them ...Where are you from ? They said ....We come not from the earth , we come from everywhere ..... we are interdimensional .....
pi_34823744
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 11:47 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Sten missed you
Ben er weer.

Hier is nog even de tekst van de Stem, nee niet van "De Sten" maar van "De Stem":
quote:

Robbert van den Broeke (l) met vader Peter in de praktijkruimte in Hoeven.

Verslaggever Stephan Jongerius onderging een reading bij het veelbesproken medium uit Hoeven.
HOEVEN – Van den Broeke reageert tevens op de zware kritiek van de laatste weken.Een storm van kritiek en hoon daalde op Robbert van den Broeke (25) neer, nadat de Stichting Skepsis eind vorig jaar zijn wonderlijke openbaringen in het vierdelige tv-programma ‘Er is zoveel meer’ op de korrel nam. Pijnlijk werd vooral het vervolg op een sessie met Corrie, een vrouw die verbijsterd was achtergebleven na de zelfdoding van haar echtgenoot.

Allerlei details had Robbert opgedist uit een vorig leven dat het stel had gehad, inclusief het beroep van de man: genverbrander. Het bleek allemaal zó op internet te vinden, inclusief spelfout. Want bedoeld was genéverbrander.

Terwijl ‘genverbrander’ op de valreep het woord van het jaar 2005 werd, gingen in de media de remmen los. Robberts geestenfoto’s waren trucages; graancirkels rond de ouderlijke woning in Hoeven zou hij zelf hebben gemaakt. Een ‘ordinaire charlatan’ was hij, hij werd zelfs psychopaat genoemd. Vader Peter zou de kwade genius zijn. Bang ooit voor mislukking van ‘zijn zorgenkind’, zou de bankdirecteur na ontdekking van diens mediale gaven belust zijn geraakt op status en geld.

Vader en zoon zijn bewust stil gebleven toen. „Zo werd het ons ook geadviseerd: bepaal zelf weer het moment van publiciteit, zonder rancune naar mensen die zo tekeer zijn gegaan“, zegt Peter van den Broeke.

Als Robbert zich even later voorstelt, blijkt hij inderdaad een innemende jongeman. Opvallend is alleen dat hij bijna constant beweegt met zijn rechterhand. Hij kanaliseert dan energie, licht hij toe. „Ik sta voortdurend in contact met de andere dimensie.“

Een klinkend weerwoord, overtuigend tegenbewijs? Robbert en zijn vader hebben het niet voorhanden. In de kern is hun verhaal steeds hetzelfde. Robbert probeert vanuit zuiverheid en oprechtheid informatie te vertellen die hij doorkrijgt van hogerhand; punt.

De enige echte manier om alle kritiek te weerleggen, zegt zijn vader, is dat zijn zoon blijft demonstreren wat hij waard is. Daartoe is hij ook vanmiddag bereid, in een reading met de verslaggever. Die reading vindt plaats in een soort tempeltje waar met geestenfoto’s, beelden, wierook en kaarsjes een mystiek sfeertje is geschapen.

Robbert doet zijn werk nu eens ontspannen lachend, dan in een soort trance. Drie kwartier lang krijg ik informatie over me heen van overleden dierbaren van gene zijde; van oma’s, opa’s, mijn ouders. Ze waken over mij en ons gezin. Mijn vrouw en ik blijken in een vorig leven ook al een stel te zijn geweest, in het zeventiende-eeuwse Spanje.

Er komen adviezen door voor kinderen over wie we soms zorgen hebben. Zoonlief moet ‘oppassen met verkeerde vrienden en kan de drugs beter mijden’. Ikzelf moet meer ‘uit mijn hoofd naar mijn gevoel toe’. Ik moet oppassen voor niersteentjes, mijn opa adviseert me ‘sorteerwerk te doen’. Het toilet zou binnenkort wel eens verstopt kunnen raken.

Alles samen lijkt de sessie een schot hagel; er zijn frappante treffertjes, maar - eerlijk is eerlijk - geen moment word ik echt getroffen. En echte missertjes zijn er ook. Er was een oma Anna, zeker, beaam ik nadat Robbert wat heeft zitten vissen met letters. Maar haar karakterbeschrijving past absoluut niet bij haar, maar wel op mijn andere oma. Robbert lacht beminnelijk. „Je oma’s door elkaar gehaald? Zoiets kan wel eens gebeuren.“

Heeft Robbert onder druk van de omstandigheden de waarheid zo nu en dan een handje geholpen?

Verontwaardigd: „Het zou niet in me opkomen.“ Hij steekt twee vingers de lucht in. „Ik zweer het op mijn dood. Als ik een lijn naar boven heb, heb ik toch geen andere rotzooi nodig? Ik ben mijn eigen Google.“

Het ís ook absurd als je informatie met spelfout en al doorkrijgt, beaamt Robbert. „Maar ik krijg door wat ik door krijg. Genverbrander; ik hoorde en zag het ook. Maar het gebeurt vaker dat ik de naam Maarten of Frans verneem en het Marten of Frank moet zijn.“

Bovendien: zou hij op een briefje het woord geneverbrander voor zich krijgen, hij zou er vermoedelijk nog genverbrander van maken. „Ook omdat ik licht dyslectisch ben.“

De publieke spotternij heeft Robbert pijnlijk verrast.

„Mijn doel is mensen ervan bewust te maken dat we allemaal kinderen zijn van dezelfde grote liefdes- en lichtbron. Dat is me ook opgedragen. Dan zit je niet op die drek te wachten.“ Maar na de schrik van de eerste dag was al snel rust over hem gekomen. „Ik weet wie ik ben, ik spreek de waarheid.“

Hij houdt zich bovendien vast aan de gedachte dat ‘alle profeten en mystici in de geschiedenis zijn verguisd en verstoten.’
De bekende Jan Martens van De Stem was zeker niet welkom, die is te kritisch geweest. Dat zegt mij ook wel wat, een reading moet ook gedaan kunnen worden bij iemand die gezond kritisch is.
Maar kijk eens goed naar de conclusie: er waren geen frappante treffers. De journalist was niet overtuigd!

http://www.bndestem.nl/binnenland/article73815.ece
  dinsdag 7 februari 2006 @ 11:57:09 #140
137525 pikki
pok! pok !
pi_34823790
Robbert is wel erg op zijn hoede met journalisten, ....opzettelijk , en hij voelt ook de negatieve energie van bepaalde ......
When Pikki asked them ...Where are you from ? They said ....We come not from the earth , we come from everywhere ..... we are interdimensional .....
pi_34823820
En dat terwijl hij me wel open minded lijkt maar goed, je kunt niet constant allerlei dingen door krijgen lijkt mij dan.....
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
pi_34823909


De lichaamshouding van Robbert op de foto zegt mij wel wat, hij inééngedoken, weer een beetje het zielige jongetje, de vader als een boeman boven zijn zoon zwevend. Body language.
Sorry het is hard wat ik zeg, maar dit zie ik. Ik zie geen trotse Robbert: schouders rustig naar beneden, rechte rug, fiere blik, nee, dat zie ik niet.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 12:04:14 #143
137525 pikki
pok! pok !
pi_34823992
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:01 schreef Stenny het volgende:
[afbeelding]

De lichaamshouding van Robbert op de foto zegt mij wel wat, hij inééngedoken, weer een beetje het zielige jongetje, de vader als een boeman boven zijn zoon zwevend. Body language.
Sorry het is hard wat ik zeg, maar dit zie ik. Ik zie geen trotse Robbert: schouders rustig naar beneden, rechte rug, fiere blik, nee, dat zie ik niet.
Robbert is natuurlijk in zijn gedrag , ....en dat waardeer ik overigens ....waarom al dat showgedrag, dat is niks voor een echt medium ...
When Pikki asked them ...Where are you from ? They said ....We come not from the earth , we come from everywhere ..... we are interdimensional .....
  dinsdag 7 februari 2006 @ 12:04:48 #144
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_34824009
Nou, ik vind 'm er redelijk ontspannen bij zitten hoor
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 12:07:55 #145
139235 Parameter
Magie is meetbaar
pi_34824094
quote:
Er staat een iets andere versie in het Brabants Dagblad. Daarin zegt de vader van Robbert dat zijn zoon inderdaad een wereldwonder is: „Nog niet de helft van onze bizarre ervaringen met Robbert hebben we wereldkundig gemaakt. Soms zijn ze te ongeloofwaardig, maar ze zijn absoluut waar.“
Meten is weten, als je weet wat je meet.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 12:09:01 #146
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_34824130
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:07 schreef Parameter het volgende:

[..]

Er staat een iets andere versie in het Brabants Dagblad. Daarin zegt de vader van Robbert dat zijn zoon inderdaad een wereldwonder is: „Nog niet de helft van onze bizarre ervaringen met Robbert hebben we wereldkundig gemaakt. Soms zijn ze te ongeloofwaardig, maar ze zijn absoluut waar.“
nou, kom op maar dan, vader van robbert, ik ben erg benieuwd
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_34824131
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:04 schreef Marietje_34 het volgende:
Nou, ik vind 'm er redelijk ontspannen bij zitten hoor
Ik zie een labiel persoon zitten (Robbert), duidelijk.
Hij heeft zich nog steeds niet losgemaakt van zijn vader.
pi_34824163
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:04 schreef pikki het volgende:

[..]

Robbert is natuurlijk in zijn gedrag , ....en dat waardeer ik overigens ....waarom al dat showgedrag, dat is niks voor een echt medium ...
Inderdaad: natuurlijk. Hij toont door zijn houding hoe hij zich voelt: weer het kleine jongetje, pa torent boven hem uit. Hij ziet er echt ziek uit. Sorry dat ik het zeg.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 12:10:49 #149
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_34824170
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:09 schreef Stenny het volgende:

[..]

Ik zie een labiel persoon zitten (Robbert), duidelijk.
Hij heeft zich nog steeds niet losgemaakt van zijn vader.
daar heb je denk ik wel gelijk in. Maar ik denk dat Robbert een hele hechte band met zijn ouders heeft, en dat misschien ook wel nodig heeft.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_34824206
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:07 schreef Parameter het volgende:

[..]

Er staat een iets andere versie in het Brabants Dagblad. Daarin zegt de vader van Robbert dat zijn zoon inderdaad een wereldwonder is: „Nog niet de helft van onze bizarre ervaringen met Robbert hebben we wereldkundig gemaakt. Soms zijn ze te ongeloofwaardig, maar ze zijn absoluut waar.“
Dank je, ik kopieer even:
quote:
Medium Robbert: ’Ik ben mijn eigen Google’door Stephan Jongerius

Dinsdag 7 februari 2006 - Medium Robbert van den Broeke uit Hoeven heeft na zijn ’ontmaskering’ een paar beroerde weken achter de rug. Maar aan zichzelf getwijfeld heeft hij geen moment. „Ik ben mijn eigen Google.“



Robbert van den Broeke, geflankeerd door zijn vader Peter, zoekt voor het eerst de publiciteit sinds zijn tv-optredens werden bekritiseerd. Foto Chris van Cromvoirt

Voor het eerst na zijn ’ontmaskering’ praat Robbert van den Broeke met de pers. De eer is voor het Brabants Dagblad, omdat deze krant ooit met een ’integer verhaal’ het fundament legde voor landelijke bekendheid. Nu hij de keerzijde van die roem heeft leren kennen, gaat het medium uit Hoeven terug naar de basis.
Een storm van kritiek en hoon daalde op Robbert (25) neer, nadat de Stichting Skepsis eind vorig jaar zijn wonderlijke openbaringen in het vierdelige tv-programma ’Er is zoveel meer’ op de korrel nam. Pijnlijk werd vooral het vervolg op een sessie met Corrie, een vrouw die verbijsterd was achtergebleven na de zelfdoding van haar echtgenoot. Allerlei details had Robbert opgedist uit een vorig leven dat het stel had gehad, inclusief het beroep van de man: genverbrander. Het bleek allemaal zó op internet te vinden, inclusief spelfout. Want bedoeld was genéverbrander.
Terwijl ’genverbrander’ op de valreep het woord van het jaar 2005 werd, gingen in de media de remmen los. Robberts geestenfoto’s waren trucage graancirkels rond de ouderlijke woning in Hoeven zou hij zelf hebben gemaakt. Een ’ordinaire charlatan’ was hij, hij werd zelfs psychopaat genoemd. Zijn vader Peter zou de kwade genius zijn. Bang ooit voor mislukking van ’zijn zorgenkind’, zou de bankdirecteur na ontdekking van diens mediale gaven belust zijn geraakt op status en geld.
Vader en zoon zijn bewust stil gebleven toen. „Zo werd het ons ook geadviseerd: bepaal zelf weer het moment van publiciteit, zonder rancune naar mensen die zo tekeer zijn gegaan“, zegt Peter van den Broeke.
Als Robbert zich even later voorstelt, blijkt hij inderdaad een innemende jongeman. Opvallend is alleen dat hij bijna constant beweegt met zijn rechterhand. Hij kanaliseert dan energie, licht hij toe. „Ik sta voortdurend in contact met de andere dimensie.“

Demonstreren

Een klinkend weerwoord, overtuigend tegenbewijs? Robbert en zijn vader hebben het niet voorhanden. In de kern is hun verhaal steeds hetzelfde. Robbert probeert vanuit zuiverheid en oprechtheid informatie te vertellen die hij doorkrijgt van hogerhand, punt. De enige echte manier om alle kritiek te weerleggen, zegt zijn vader, is dat zijn zoon blijft demonstreren wat hij waard is.
Daartoe is hij ook vanmiddag bereid, in een reading met de verslaggever als die dat wenst. Is die een nuchter mens? Robbert wrijft zich in de handen. „Da’s alleen maar mooi tegen zweverige types hoef ik maar boe te zeggen en ze gaan al door de knieën.“ Als hij zijn best doet, zegt hij gekscherend, zou hij de pincode van mensen nog wel kunnen doorkrijgen.
Heeft Robbert onder druk van de omstandigheden de waarheid nu en dan een handje geholpen? Verontwaardigd: „Het zou niet in me opkomen.“ Hij steekt twee vingers de lucht in. „Ik zweer het op mijn dood. Als ik een lijn naar boven heb, heb ik toch geen andere rotzooi nodig? Ik ben mijn eigen Google.“
Oplichterij zou van hogerhand ook niet worden gepikt, vult zijn vader aan. Hij brengt in herinnering dat Robberts medicijnen herhaaldelijk met precisie tot ontbranding zijn gebracht in de tijd dat artsen nog meenden dat er iets goed mis was met hem. Robbert knikt. „De kranen zouden meteen dichtgaan.“

Dyslectisch

Het ís ook absurd als je informatie met spelfout en al doorkrijgt, beaamt Robbert. „Maar ik krijg door wat ik door krijg. Genverbrander ik hoorde en zag het ook. Maar het gebeurt vaker dat ik de naam Maarten of Frans verneem en het Marten of Frank moet zijn.“ Bovendien: zou hij op een briefje het woord geneverbrander voor zich krijgen, hij zou er vermoedelijk nog genverbrander van maken. „Ook omdat ik licht dyslectisch ben.“
De publieke spotternij heeft Robbert pijnlijk verrast. „Mijn doel is mensen ervan bewust te maken dat we allemaal kinderen zijn van dezelfde grote liefdes- en lichtbron. Dat is me ook opgedragen. Dan zit je niet op die drek te wachten.“
Maar na de schrik van de eerste dag was al snel rust over hem gekomen. „Ik weet wie ik ben, ik spreek de waarheid.“ Hij houdt zich bovendien vast aan de gedachte dat „alle profeten en mystici in de geschiedenis zijn verguisd en verstoten“.

Wereldwonder

Zijn vader verwijst naar de woorden van critici die het allemaal wat veel van het goede vinden: de graancirkels, contact met overledenen maar ook met ruimtewezens, voorwerpen manipuleren, gedachtenlezen, ziektebeelden analyseren. Het zou Robbert tot een wereldwonder maken, sneerden zij. Wel, Peter van den Broeke zou hen in overweging geven die optie eens serieus onder ogen te zien.
„Nog niet de helft van onze bizarre ervaringen met Robbert hebben we wereldkundig gemaakt. Soms zijn ze te ongeloofwaardig, maar ze zijn absoluut waar.“
Als ’gewone aardse mensen’ hebben zijn ouders en beide zussen vermoedelijk nog het meest geleden. „Als je kind zó wordt aangevallen, snijdt dat door je ziel. Maar geleidelijk zijn we alleen maar trotser op hem geworden, omdat hij toch weer de moed bijeen raapt en zich kwetsbaar opstelt. En vergeet niet dat er nog steeds duizenden en duizenden mensen zijn die zich door Robbert gesteund en geholpen weten.“
Het is tijd voor de reading, die vindt plaats in een soort tempeltje waar met geestenfoto’s, beelden, wierrook en kaarsjes een mystiek sfeertje is geschapen. Robbert doet zijn werk nu eens ontspannen lachend, dan in een soort trance. Drie kwartier lang krijg ik informatie over me heen van overleden dierbaren van gene zijde van oma’s, opa’s, mijn ouders. Ze waken over mij en ons gezin. Mijn vrouw en ik blijken in een vorig leven ook al een stel te zijn geweest, in het zeventiende-eeuwse Spanje.
Er komen adviezen door voor kinderen over wie we soms zorgen hebben. Zoonlief moet ’oppassen met verkeerde vrienden en kan de drugs beter mijden’. Ikzelf moet meer ’uit mijn hoofd naar mijn gevoel toe’. Ik moet oppassen voor niersteentjes, mijn opa adviseert me ’sorteerwerk te doen’ het toilet zou binnenkort wel eens verstopt kunnen raken.
Alles samen lijkt de sessie een schot hagel er zijn frappante treffertjes, maar - eerlijk is eerlijk - geen moment word ik echt getroffen. En echte missertjes zijn er ook. Er was een oma Anna, zeker, beaam ik nadat Robbert wat heeft zitten vissen met letters. Maar haar karakterbeschrijving past absoluut niet bij haar, maar wel op mijn andere oma. Robbert lacht beminnelijk. „Je oma’s door elkaar gehaald? Zoiets kan wel eens gebeuren.“


Robbert van den Broeke

Robbert van den Broeke kreeg brede aandacht om zijn paranormale gaven. Over en van hem verscheen vorig jaar het boek ’Robbert, van zorgenkind tot medium’, bij uitgeverij Kosmos. Daarvan zijn tot op heden zo’n 15.000 exemplaren verkocht. In het boek vertelt Robbert over lichtbollen en (tientallen) graancirkels rond de ouderlijke woning in Hoeven over talloze geestverschijningen, over opdrachten die hij kreeg van ’het hogere’ en zijn bezoek aan de planeet Bovisa.
De productiemaatschappij van Irene Moors maakte vier programma’s met Robbert van den Broeke die verschenen vanaf medio december op RTL 4 onder de naam ’Er is zoveel meer’. De twee eerste afleveringen waren een succes Robberts aanwijzingen leidden onder meer naar een vermiste vader. Hij had doorgekregen dat de man in
Parijs aan het water een antiekzaak dreef.
De uitzendingen trokken gemiddeld 800.000 kijkers. Na de derde aflevering reageerde de stichting Skepsis, die aanvoerde dat Robbert informatie rechtstreeks van internet haalde. Vervolgens werd ook de volgende aflevering onder vuur genomen, waarin Robbert foto’s maakte van de geest van een overleden non. Volgens Skepsis moeten deze en andere foto’s trucage zijn geweest.
http://www.brabantsdagblad.nl/brabant/article74335.ece
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')