abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 februari 2006 @ 13:40:38 #1
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_34792654
Vervolg op Uitzetting Taida en Uitzetting Taida p2 .

De Tweede Kamer gaat zich er nu ook mee bemoeien:
quote:
"Spindocter" Verdonk overschreeuwt zich in zaak Taïda

Marijke Vos (GroenLinks) stelt vragen aan minister Verdonk over de publiekelijk gemaakte feiten uit de verblijfsprocedure van Taïda Pasic. Eerder al meende minister Verdonk de bevoegdheid te hebben om in gevallen waarin individuele asielzoekers de media op te zoeken om 'de beeldvorming bij te stellen'. In het geval van Taïda overschreeuwt de minister voor Vreemdelingenzaken zich als ware ze een beginnende 'spindocter'. Wie op deze manier een opgeeiste bevoegdheid misbruikt, diskwalificeert zichzelf.

Daarbij is het ook nog eens de vraag of de feiten waarvan Taïda beticht wordt überhaupt wel frauduleus zijn. Op een Frans toeristenvisum mag je vrijelijk door de EU reizen. En van het begin af aan was bekend dat Taïda in Haarlem een verblijfsvergunning heeft aangevraagd en in Winterswijk bij haar pleegouders verbleef. Daar is geen fraude in te ontdekken.

Minister Verdonk deed er beter aan haar hand in eigen IND-boezem te steken. Afgelopen vrijdag maakte de Amsterdamse rechtbank korte metten met het verweer van de IND om Taïda geen voorlopige verblijfsvergunning te verlenen. De IND heeft niet onderzocht of Taïda inderdaad in Kosovo werd uitgesloten van essentiële basisvoorzieningen zoals onderwijs. En de IND heeft zich er naar het oordeel van de rechter geen rekenschap van gegeven dat Taïda ‘in belangrijke mate is ingeburgerd’ en al vijf jaar onderwijs aan het VWO heeft gevolgd. De rechter verwijt de IND en daarmee de minister dus onzorgvuldige besluitvorming.

Bron
pi_34792840
typische groenlinks reactie imo.
pi_34793087
Fantastisch hoe Verdonk haar functie bekleedt. Ik heb echt bewondering voor het lef en de durf die ze heeft om steeds zo ver te gaan.
Heerlijk hoe ze het hoofstuk Integratie&Vreemdelingenzaken steeds weer in het nieuws weet te brengen en dat ze haar beleid zo streng, consequent, strak en keihard volhoudt

Of Taïda nou wel of niet uit wordt gezet (en of Kalou nou wel of niet integreert) maakt me eigenlijk allemaal niet zoveel meer uit (van mij mag Taïda best blijven tot ze haar VWO-diploma heeft), maar het signaal dat Verdonk steeds weer afgeeft is briljant
Ik kan het gewoon niet anders zeggen. Terecht één van de beste ministers van dit kabinet!
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_34793320
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:00 schreef Shreyas het volgende:
Fantastisch hoe Verdonk haar functie bekleedt. Ik heb echt bewondering voor het lef en de durf die ze heeft om steeds zo ver te gaan.
Heerlijk hoe ze het hoofstuk Integratie&Vreemdelingenzaken steeds weer in het nieuws weet te brengen en dat ze haar beleid zo streng, consequent, strak en keihard volhoudt

Of Taïda nou wel of niet uit wordt gezet (en of Kalou nou wel of niet integreert) maakt me eigenlijk allemaal niet zoveel meer uit (van mij mag Taïda best blijven tot ze haar VWO-diploma heeft), maar het signaal dat Verdonk steeds weer afgeeft is briljant
Ik kan het gewoon niet anders zeggen. Terecht één van de beste ministers van dit kabinet!
Wat is er briljant aan om met de botte bijl in het rond te zwaaien?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_34793565
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:10 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Áls Taïda geflikt heeft waar een ambtenaar van het ministerie van Verdonk haar van beschuldigt, moet Verdonk natuurlijk geleden schade inhalen en daar past de botte bijl perfect bij.
Yeah baby Yeah!
  maandag 6 februari 2006 @ 14:19:11 #6
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_34793571
beter gezegd: slechtste leugende minister is Verdonk.... Reisbureau Verdonk heeft uitgecheckt maar rechter verscheurt Verdonk-ticket.
pi_34793695
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:19 schreef Dovenwereld het volgende:
beter gezegd: slechtste leugende minister is Verdonk.... Reisbureau Verdonk heeft uitgecheckt maar rechter verscheurt Verdonk-ticket.
Nu nog in het Nederlands aub.
Yeah baby Yeah!
pi_34793728
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:10 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Om even in één zin antwoord te geven op je vraag:
Nederland moet de 'status' die het heeft dat iedereen hier zomaar kan binnenwandelen en onze samenleving kan komen verzieken zo snel mogelijk zien kwijt te raken.
pi_34793753
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:22 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Nu nog in het Nederlands aub.
Los daarvan, ik heb geen idee wat hij nou eigenlijk wil zeggen....
Maar goed, dat zal wel aan mij liggen....
pi_34793870
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:24 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Nee hoor, ik snap er ook geen reet van.
pi_34793881
quote:
Daarbij is het ook nog eens de vraag of de feiten waarvan Taïda beticht wordt überhaupt wel frauduleus zijn. Op een Frans toeristenvisum mag je vrijelijk door de EU reizen. En van het begin af aan was bekend dat Taïda in Haarlem een verblijfsvergunning heeft aangevraagd en in Winterswijk bij haar pleegouders verbleef. Daar is geen fraude in te ontdekken.
Laat ze dat dan eens nachecken bij de IND.. mocht het zo zijn dat Verdonk voor haar beurt (of juist als beinvloeding van de rechtsgang), vind ik het ronduit slecht. Waarom wil je iemand zo graag het land uit hebben, wanneer deze zelf heeft aangegeven na het behalen van haar VWO-diploma, weer terug te willen naar Kosovo? Wat wil Verdonk nog meer horen dan?

Ik snap het niet zo goed. En zo wordt het beleid ook niet duidelijk naar buiten gedragen, behalve dat het zo streng mogelijk wordt toegepast, zelfs als daar geen noodzaak bij is.. Rare minister als je het mij zo vraagt..
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  maandag 6 februari 2006 @ 14:29:48 #12
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_34793916
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:00 schreef Shreyas het volgende:

De rechter heeft gesproken. En Verdonk heeft derhalve haar mond houden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_34793952
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:29 schreef Megumi het volgende:

[..]

De rechter heeft gesproken. En Verdonk heeft derhalve haar mond houden.
Het enige wat de rechter heeft gesproken is het feit dat er beter moet worden aangetoond waarom Taida uitgezet dient te worden.
pi_34794240
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee hoor, ik snap er ook geen reet van.
Het was niet zo moeilijk hoor. Verdonk heeft haar geprobeerd uit te zetten, maar de rechter heeft het als niet gerechtvaardigd neergezet. Verdonk ging dus weer eens de mist in. Dat ze nu ligt na te spuien betekent of dat ze een slecht verliezer is, of dat ze zo zwakzinnig is geweest deze feiten niet voor te leggen in het rechtzaal.

Over de status die Nederland heeft dat iedereen hier zomaar kan binnenwandelen en dat Verdonk daar nu een einde aan maakt wil ik graag eens een open discussie over voeren. Ik wordt er zo langzamerhand een beetje moe van deze redenering compleet ongefundamenteerd aan te horen. Ik kan me herinneren dat ten tijde van de oorlog in Bosnie/Kosovo en Somalie het toppunt van asielaanvragen bereikt werd. Dit was aan het eind van de jaren 90. Ik kan me ook herrineren dat paars II toen maatregelen heeft genomen (olv Klaas de Vries/ PvdA) om dit naar beneden te krijgen. Wat ik me ook nog kan herinneren is dat dit aantal idd zeer drastisch naar beneden is gegaan.

Dus je mag me laten zien (CBS cijfertjes met asielaanvragen enzo) dat Verdonks (ahum) beleid nog meer effect heeft gehad. Graag zou ik een significant meer dalende lijn zien dan voor de periode pre-Verdonk.

Alvast bedankt.
  maandag 6 februari 2006 @ 14:43:46 #15
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_34794345
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:24 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ik denk dat hij wil zeggen dat Verdonk een slecht leugenaar is(ze wordt immers constant op leugens betrapt) en dat de rechter een stokje voor de uitzetting van Taïda heeft gestoken?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  maandag 6 februari 2006 @ 14:43:46 #16
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_34794346
quote:
De overheid betaalt mee aan het onderwijs voor iedereen. Dat is gewoon een feit.

Die mensen hebben de premie van 7000 euro geaccepteerd. En zijn vervolgens teruggegaan naar Kosovo. Taida heeft hierna een verblijfsvergunning aangevraagd, deze is afgewezen.
Vervolgens is ze op een Frans toeristenvisum teruggekomen. Dit is niet toegestaan, en zelfs strafbaar. De kluit belazeren dus.

Dit meisje verneukt het voor alle goedwillende asielzoekers, die wel volgens de regels een verblijfsvergunning proberen te bemachtigen.
Het is niet waar!

Dit meisje krijgt nu steun van gastgezin en School betaalt zelf voor onderwijs dus school krijgt geen geld voor onderwijskosten voor taida van overheid.

Dit meisje heeft uds geen vorodeel omdat voorwaarden eisen:

Zij moet beschikken met finaniceel (dus eigen geld mee)
Zij moet beschikken met verblijfplaats of bij voogd of gastgezin of Nedelrander
Zij moet kosten zelf betalen

er zijn dus alle voorwarden voldaan dus School heeft fonds gevonden voor taida en betaalt uit de fonds voor taida en gastgezin betaal mee om levensonderhoud van Taida te voorzien.
en taida krijgt nu al verblijfplaats dus bij thuis van haar pleegouders .

Duidelijk:

Zij heeft geen asielaanvraag maar hoeft alleen tijdelijke vergunning nodig (bepaald tijd)

het is duidelijk en dus zij profiteert NIET >

[ Bericht 3% gewijzigd door Dovenwereld op 06-02-2006 14:48:57 ]
pi_34794463
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:23 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Om even in één zin antwoord te geven op je vraag:
Nederland moet de 'status' die het heeft dat iedereen hier zomaar kan binnenwandelen en onze samenleving kan komen verzieken zo snel mogelijk zien kwijt te raken.
Die is het al kwijt. De aantallen asielaanvragen zijn enorm gekelderd sinds een jaar of 6.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_34794504
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:28 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Laat ze dat dan eens nachecken bij de IND.. mocht het zo zijn dat Verdonk voor haar beurt (of juist als beinvloeding van de rechtsgang), vind ik het ronduit slecht. Waarom wil je iemand zo graag het land uit hebben, wanneer deze zelf heeft aangegeven na het behalen van haar VWO-diploma, weer terug te willen naar Kosovo? Wat wil Verdonk nog meer horen dan?

Ik snap het niet zo goed. En zo wordt het beleid ook niet duidelijk naar buiten gedragen, behalve dat het zo streng mogelijk wordt toegepast, zelfs als daar geen noodzaak bij is.. Rare minister als je het mij zo vraagt..
Nou ja, eerst op kosten van de staat een VWO-opleiding genieten, tijdens die opleiding een oprotpremie lachend aannemen van 7000 euro (voor de sociaal zwakkeren in dit land een gigantisch bedrag, alleen hoor ik het linker garnituur daar niet over) vervolgens op valse voorwendsels toch terugkeren om hier een opleding te volgen (aangezien het Nederlandse onderwijs 'ietsje hoger' wordt ingeschat dat het Kosovaarse) en dan is Verdonk de gebeten hond?
Yeah baby Yeah!
  maandag 6 februari 2006 @ 14:52:23 #19
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_34794601
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:49 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Nou ja, eerst op kosten van de staat een VWO-opleiding genieten, tijdens die opleiding een oprotpremie lachend aannemen van 7000 euro (voor de sociaal zwakkeren in dit land een gigantisch bedrag, alleen hoor ik het linker garnituur daar niet over) vervolgens op valse voorwendsels toch terugkeren om hier een opleding te volgen (aangezien het Nederlandse onderwijs 'ietsje hoger' wordt ingeschat dat het Kosovaarse) en dan is Verdonk de gebeten hond?
Ik denk niet dat Taïda wat van dat geld heeft gezien, aangezien ze toen minderjarig was?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  maandag 6 februari 2006 @ 14:53:08 #20
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_34794620
quote:

[..]

valse voorwendels kent neit ... daar hebben ze al brieven als een bewijs ...
pi_34794663
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:52 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Taïda wat van dat geld heeft gezien, aangezien ze toen minderjarig was?
Hebben haar ouders dat niet voor haar achter gehouden of geinvesteerd (het was de bedoeling dat ze met dat geld een opleiding zou volgen IN Kosovo).
Yeah baby Yeah!
pi_34794817
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:53 schreef Dovenwereld het volgende:

[..]

valse voorwendels kent neit ... daar hebben ze al brieven als een bewijs ...
Wat bedoel je precies? Die brieven van Taida zeggen niet veel.
  maandag 6 februari 2006 @ 14:58:46 #23
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_34794844
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:54 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Hebben haar ouders dat niet voor haar achter gehouden of geinvesteerd (het was de bedoeling dat ze met dat geld een opleiding zou volgen IN Kosovo).
Pleegouders heeft onderzocht :

1. mogelijkheid :

VWO af te maken kost 6 maanden, Zij heeft dus meer dan 90 procent van oplediing votlooid

2. mogelijkheid vergelijkbaare Gymnasium in Kosovo

maar het is andere programma (niet hetzelfde als studiehuis Gymnaisum)
Daar moet zij opnieuw beginnen. Het zal process ongeveer 3 a 4 jaaar duren. Het kost ook meer geld dan premie van 7000

Dit advies van vreemdelingwerk is : VWO laten af te maken in Nederland. op gebaseerd van advies van Internatnioale organisatie voor Onderwijs in wereld.
  maandag 6 februari 2006 @ 15:00:06 #24
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_34794899
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies? Die brieven van Taida zeggen niet veel.
De brieven zijn atlijd bewijs. Daar heeft rechter goed ingezien. Advocaat heeft ook zelfs getuigen laten oproepen als zaak nog onder behandeling staat
pi_34794911
quote:

[..]

Ze heeft gewoon keurig een verblijfsvergunning aangevraagd met als reden haar opleiding, hoor. Daar is niets vals aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')