http://www.taida.tkquote:Op maandag 30 januari 2006 11:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ah, eerst roepen om bronnen om vervolgens de bronnen af te kraken, goed bezig! Met jou kan je echt discussieren! Owja, waar zijn jouw bronnen?
Ik kom nu met een bron, dus nu vraag ik er 1 aan jou; toon mij bewijs waarom voor deze meid volgens jou alles betaald is door een prive stichting.
quote:Vorig jaar kreeg de familie Pasic (vader, moeder en 3 dochters) bericht dat ze Nederland moesten verlaten. En dat na ruim 5 jaar in Nederland te hebben gewoond!
Er werd hun beloofd dat als ze vrijwillig zouden gaan, Taida de kans zou krijgen om terug te komen naar Nederland, om haar eindexamen VWO in 2006 alsnog te kunnen doen. Dit hebben zij dus ook gedaan…
Het gastgezin moest een verblijfsvergunning aanvragen. Na lang overleggen met allerlei instanties kon Taida terugkomen naar Nederland. Hier kreeg ze een plek in een gastgezin en “De Driemark” zou alle schoolkosten betalen (schoolgeld, boeken etc.). Na maanden weg te zijn geweest en meer dan de helft van het schooljaar te hebben gemist kwam ze terug bij ons in VWO6. In 3 weken heeft ze alles wat ze had gemist ‘even’ ingehaald. Het was alweer heel gewoon dat ze er weer bij was.
Yep, dat doe ik ook. No offense, je hebt een bron aangemerkt, en dat is op zich een redelijke bron, maar ik vertrouw die verhalen toch echt niet, aangezien die hele site een grote Help-Haar uitstraling heeft, en daar dus geen negatieve verhalen bij passen.quote:Op maandag 30 januari 2006 16:06 schreef SocialDisorder het volgende:
de berichtgeving van de VWO-klas is in het verleden niet al te accuraat gebleken. Vind je het heel erg als ik hun verhaal met een flinke kilo zout slik?
Of ze liegen natuurlijk over het feit dat ze zelf de kosten betalen?quote:Hier kreeg ze een plek in een gastgezin en “De Driemark” zou alle schoolkosten betalen (schoolgeld, boeken etc.).
De klas heeft een verhaal gemaakt en heeft het op een aparte site en op de scholensite gezet. *KUCH* Het staat ook helemaal onderin, laatste zinnetje *KUCH*quote:Op maandag 30 januari 2006 16:14 schreef DionysuZ het volgende:
op http://www.driemark.nl/ staat exact hetzelfde:
[..]
Of ze liegen natuurlijk over het feit dat ze zelf de kosten betalen?
kom met een bron die het tegendeel bewijst dan. Ik vind een tekst van "de driemark betaalt" op de site van de driemark zelf een redelijk sterke bron.quote:Op maandag 30 januari 2006 16:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De klas heeft een verhaal gemaakt en heeft het op een aparte site en op de scholensite gezet. *KUCH* Het staat ook helemaal onderin, laatste zinnetje *KUCH*
wie heeft dat beloofd?quote:Vorig jaar kreeg de familie Pasic (vader, moeder en 3 dochters) bericht dat ze Nederland moesten verlaten. En dat na ruim 5 jaar in Nederland te hebben gewoond!
Er werd hun beloofd dat als ze vrijwillig zouden gaan, Taida de kans zou krijgen om terug te komen naar Nederland, om haar eindexamen VWO in 2006 alsnog te kunnen doen. Dit hebben zij dus ook gedaan…
Ja, dat vind ik een goede suggestie. We kunnen wel blijven kibbelen over of Taida wel of niet moet worden uitgezet, maar daarmee schieten we weinig op. Belangrijker en interessanter is de vraag: klopt het beleid uberhaupt?quote:Op maandag 30 januari 2006 17:52 schreef DionysuZ het volgende:
Kunnen we er niet over discussieren of dat beleid dan wel of niet een goed beleid is?
quote:Rechter sommeert vrijlating Taida
Gepubliceerd op woensdag 01 februari 2006
GRONINGEN (ANP) - De 18-jarige scholiere Taida Pasic mag de beslissing over haar uitzettingsprocedure in vrijheid afwachten. Dat heeft de rechtbank in Groningen woensdag bepaald. Taida zat sinds 18 januari in bewaring in het uitzetcentrum in Rotterdam.
Nou nog een behandel datum voor de uitzettings procedure over 4 maanden plannen.quote:Op woensdag 1 februari 2006 15:31 schreef schatje het volgende:
Rechter sommeert vrijlating Taida
Gepubliceerd op woensdag 01 februari 2006
GRONINGEN (ANP) - De 18-jarige scholiere Taida Pasic mag de beslissing over haar uitzettingsprocedure in vrijheid afwachten. Dat heeft de rechtbank in Groningen woensdag bepaald. Taida zat sinds 18 januari in bewaring in het uitzetcentrum in Rotterdam.
Geen scholen die naadloos aansluiten op het nederlandse scholensysteem, dus werp je haar weer tig jaar terug.quote:Op woensdag 1 februari 2006 15:52 schreef Tikorev het volgende:
In Kosovo hebben ze toch ook wel scholen?
Ach natuurlijk niet....in Kosovo hebben ze ook heus wel scholen waar ze iets VWO achtigs kan doen.quote:Op woensdag 1 februari 2006 16:06 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Geen scholen die naadloos aansluiten op het nederlandse scholensysteem, dus werp je haar weer tig jaar terug.
als je haar hier het VWO af laat maken, waar ze al voor betaald heeft, en haar dān pas uitzet, is dat teveel gevraagd? 6 jaar scholing en de laatste maanden leer je amper nog wat bij. In Kosovo hebben ze vast VWO achtige scholen, maar als het lesprogramma niet overeenkomt met wat ze hier heeft gevolgd kan ze weer helemaal van voor af aan beginnen. En als je haar DAAR examen laat doen voor het VWO hier, dan is dat veel duurder dan haar hier die paar maanden laten zitten.quote:Op woensdag 1 februari 2006 16:09 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ach natuurlijk niet....in Kosovo hebben ze ook heus wel scholen waar ze iets VWO achtigs kan doen.
Alsof het zo makkelijk is, veel leerlingen die hier van school naar school overstappen hebben al last van aanpassingsproblemen, laat staan iemand die ineens onderwijs moet gaan volgen in een land waarvan zij de taal alleen in de moedertaal kan beziggen, maar waarin zij nog nooit hoger onderwijs heeft gevolgd.quote:Op woensdag 1 februari 2006 16:09 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ach natuurlijk niet....in Kosovo hebben ze ook heus wel scholen waar ze iets VWO achtigs kan doen.
En alle andere 27 duizend aanvragen? Zijn dat dan geen speciale gevallen? Wat maakt dit geval speciaal? De media aandacht? De krantekoppen? Wat maakt dit geval nou in hemelsnaam zo speciaal? De timing? Het komt NOOIT uit, een uitzetting, de timing is altijd kut.quote:Op woensdag 1 februari 2006 18:34 schreef Scheepschroef het volgende:
Jaja, Taida, net geen kind meer is terecht gekomen tussen een stel enorme bureaucratische tandwielen.
Je kan hier eindeloos over doorgaan maar ze moeten haar gewoon haar VWO af laten maken en that's it! Ik erger me trouwens enorm aan de reacties in dit topic waarin het allemaal gerationaliseerd wordt. Dit is een bijzonder geval, er wordt niet veel gevraagd, en ze is ook een mens (wat blijkbaar even vergeten wordt.)
daarom vind ik dat ze ieder geval apart moeten behandelen. En niet die mensen als cijfertjes moeten behandelen.quote:Op woensdag 1 februari 2006 18:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En alle andere 27 duizend aanvragen? Zijn dat dan geen speciale gevallen? Wat maakt dit geval speciaal? De media aandacht? De krantekoppen? Wat maakt dit geval nou in hemelsnaam zo speciaal? De timing? Het komt NOOIT uit, een uitzetting, de timing is altijd kut.![]()
Ach ja, en elk figuur heeft een beetje aannemelijk verhaal, en hoppatee die mag blijven. Nee dat schiet op.quote:Op woensdag 1 februari 2006 18:49 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
daarom vind ik dat ze ieder geval apart moeten behandelen. En niet die mensen als cijfertjes moeten behandelen.
Ben je nou echt zo dom of doe je maar alsof?quote:Op woensdag 1 februari 2006 18:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ach ja, en elk figuur heeft een beetje aannemelijk verhaal, en hoppatee die mag blijven. Nee dat schiet op.
dit is onzin, hoop dat je dat zelf ook inziet.quote:Op woensdag 1 februari 2006 18:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ach ja, en elk figuur heeft een beetje aannemelijk verhaal, en hoppatee die mag blijven. Nee dat schiet op.
Leg het me uit; waaraan moet een illegaal (want daar hebben we het over, iemand die het land uitgezet moet worden, zoals deze Taida) moeten voldoen om toch te mogen blijven? Waardoor zouden er uitzonderingen moeten worden gemaakt? Waaraan toetsen we dat? Het emotionele aspect? Of het diplomatje wat men op zak heeft? Leg het me fucking uit, want ik snap die hele beredenering van die linkse figuren hier niet, die zien het emotionele plaatje en besluiten dan maar dat ze mag blijven!quote:Op woensdag 1 februari 2006 18:57 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo dom of doe je maar alsof?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |