Ik noemde het toch ook een ontwikkeling? Ik verwacht niets van de moslimwereld in het M-O, en ik hoop ook niet dat iedereen de morele plicht heeft rekening te houden met de tere zieltjes in die achtergestelde landen.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens jou is het een landelijke of lokale context. Volgens andere mede-Europeanen weer niet. Weer iemand anders beweerd weer wat anders. De europeanen zelf kunnen de cartoon dus niet eens in een goede context plaatsten, maar dat verwacht je dan wel van moslims in de moslimwereld?
[..]
Honderden jaren oud, moet je jezelf eens horen. Blasfemie was in het begin van de 20e eeuw nog gewoon verboden hoor.
Maar evenmin hoeven zij dat dus? Belediging en zwartmakerij incluis?quote:Op maandag 6 februari 2006 09:39 schreef VendoR het volgende:
[..]
Ik noemde het toch ook een ontwikkeling? Ik verwacht niets van de moslimwereld in het M-O, en ik hoop ook niet dat iedereen de morele plicht heeft rekening te houden met de tere zieltjes in die achtergestelde landen.
99 van de 100 moslims hebben dat ding sowieso niet gezien...quote:Op maandag 6 februari 2006 09:37 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Denk dat veel analfabete werkeloze Moslims in het Midden-Oosten waarbij hun geloof het enige in hun leven is er niet veel van zullen snappen nee.
Kennelijk is het niet zo universeel als je denkt, en dat heeft daarnaast ook niets met religie te maken. Ik bedoel ik noem maar even een landje. China?quote:Op maandag 6 februari 2006 09:40 schreef SocialDisorder het volgende:
kan iemand mij misschien uitleggen waarom wij onze universele vrijheid van meningsuiting ondergeschikt dienen te maken aan regels van een of ander geloof (ongeacht het geloof)?
zal ik je eens wat verklappen? Dat gebeurt al decennia lang, en je hoort er niemand over.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar evenmin hoeven zij dat dus? Belediging en zwartmakerij incluis?
Maar het is natuurlijk overduidelijk waar spot mee gedreven wordt, hetgeen de tot op het bot gekwetste mensen gister vrolijk uitdroegen toen ze de ambassade in de fik staken.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar natuurlijk, een spotprent "bespot" iets. Als je niet weet wat het "bespot" is er geen hol aan natuurlijk.
Wat men kennelijk ook niet aangeleerd krijgt is op een normale manier protesteren, en het idee dat niet-moslims zich niet hoeven te houden aan regels waar moslims naar leven (zoals het niet mogen afbeelden van hun profeet)quote:Op maandag 6 februari 2006 09:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
Is spot/sartire ook niet iets wat je in je leven krijgt aangeleerd? Als zoiets in een bepaalde cultuur niet voorkomt kan ik me voorstellen dat er eerder met woede wordt gereageerd. Zeker als men zich op het moment toch al doodverveeld en wat op straat en in het koffiehuis rondhangt..
Ik deel je mening , het ene recht is niet ondergeschikt aan het andere. Vrijheid van religie en vrijhieden van meningsuiting zijn grondrechten die soms kunnen botsen. maar je mag geen keuze maken tussen beide. Ze zijn alletwee even belangrijkquote:Op maandag 6 februari 2006 09:40 schreef SocialDisorder het volgende:
kan iemand mij misschien uitleggen waarom wij onze universele vrijheid van meningsuiting ondergeschikt dienen te maken aan regels van een of ander geloof (ongeacht het geloof)?
Inderdaad, niemand die ze tegenhoud. Maar er is een verschil tussen religie aanvallen, en persoonlijkheden en bevolkingsgroepen. En onthou, de spotprent vertegenwoordigd de mening van de tekenaar, niet van een heel volk! Dus de spotprenten die in Arabie gemaakt zouden worden, die maken het hier makkelijk de motieven van makers ervan te begrijpen. Negatief? Sjah... dan roepen de tekenaars een oordeel over zichzelf af.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar evenmin hoeven zij dat dus? Belediging en zwartmakerij incluis?
Ik hoor China niet klagen als wij één van hún regels overtreden.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kennelijk is het niet zo universeel als je denkt, en dat heeft daarnaast ook niets met religie te maken. Ik bedoel ik noem maar even een landje. China?
deed me denken aan deze fotoquote:Volgens een bron bij de Libanese veiligheidsdiensten sprong een betoger op de derde verdieping van het consulaat uit het raam, nadat hij door de vlammen was omsingeld.
De actievoerder zou de sprong uit het raam niet hebben overleefd.
Ze hebben niks beters te doen. En onwetendheid. Als ze al een tv hebben waarbij wereldinfo hun bereikt, zal het nog wel niet bepaald ongenuanceerd zijn.quote:Toch eng dat een grote groep mensen zomaar achter een paar van die haatzaaiende idioten aanloopt.
Juist niet, zij zien de spotprent volgens de Europeanen juist heel verkeerd (terwijl de Europeanen ook niet eens precies weten wat de spotprenten nou precies bedoelen). De reacties van diverse regeringen en de krant zelf zeggen wat dat betreft al genoeg.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:41 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Maar het is natuurlijk overduidelijk waar spot mee gedreven wordt, hetgeen de tot op het bot gekwetste mensen gister vrolijk uitdroegen toen ze de ambassade in de fik staken.
Die twee botsen nergens. Vrijheid van religie houdt namelijk in dat je onbeperkt je geloof mag belijden. Ik zie niet in hoe mijn mening over welke religie dan ook de geloofsbelijdenis van een ander in de weg kan liggen, ongeacht hoe ik die mening uit.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:42 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Ik deel je mening , het ene recht is niet ondergeschikt aan het andere. Vrijheid van religie en vrijhieden van meningsuiting zijn grondrechten die soms kunnen botsen. maar je mag geen keuze maken tussen beide. Ze zijn alletwee even belangrijk![]()
Nee, selectieve blindheid heet dat SocialDisorderquote:Op maandag 6 februari 2006 09:43 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Ik hoor China niet klagen als wij één van hún regels overtreden.
Nee de vrijheid van religie spruit voort uit de vrijheid van meningsuiting. Zonder vrijheid van meningsuiting kan er geen vrijheid van religie bestaan, anders om wel. Dus vrijheid van meningsuiting is heilig voor de westerse wereld, voor de gelovigen ook.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:42 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Ik deel je mening , het ene recht is niet ondergeschikt aan het andere. Vrijheid van religie en vrijhieden van meningsuiting zijn grondrechten die soms kunnen botsen. maar je mag geen keuze maken tussen beide. Ze zijn alletwee even belangrijk![]()
armmoede, en ongeletterdheid is een goedvoedingsbodemquote:Op maandag 6 februari 2006 09:43 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ze hebben niks beters te doen. En onwetendheid. Als ze al een tv hebben waarbij wereldinfo hun bereikt, zal het nog wel niet bepaald ongenuanceerd zijn.
Je kunt mensen die dom zijn vanalles wijsmaken.
En er zijn nog wat extra spotprenten aan toegevoegd om het wat erger te maken en wij staan volgens de mensen in het MO nu met z'n allen Korans te verbranden.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:38 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Er is nu zo'n gedoe omdat moslim-geestelijken besloten hebben om ze te gebruiken om hun kuddes mee op te stoken tegen het westen.
kom maar op met voorbeelden dan, ik sta er open voor.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, selectieve blindheid heet dat SocialDisorder![]()
Oh nee? Waarom bemoeit het Westen zich dan zo met arabische/islamitische aangelegenheden? Neem Iran bijvoorbeeld waarbij cartoons over Israel werden getoont op TV. Nou dat was dra-ma!quote:Op maandag 6 februari 2006 09:41 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
zal ik je eens wat verklappen? Dat gebeurt al decennia lang, en je hoort er niemand over.
Er is geen algemene code waaraan een spotprent dient te voldoen. Zeker niet hier in het Westen, en dan al helemaal niet naar islamitische maatstaven.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Juist niet, zij zien de spotprent volgens de Europeanen juist heel verkeerd (terwijl de Europeanen ook niet eens precies weten wat de spotprenten nou precies bedoelen). De reacties van diverse regeringen en de krant zelf zeggen wat dat betreft al genoeg.
het een komt voort uit het andere.. zo kun je het inderdaad ook zienquote:Op maandag 6 februari 2006 09:45 schreef VendoR het volgende:
[..]
Nee de vrijheid van religie spruit voort uit de vrijheid van meningsuiting. Zonder vrijheid van meningsuiting kan er geen vrijheid van religie bestaan, anders om wel. Dus vrijheid van meningsuiting is heilig voor de westerse wereld, voor de gelovigen ook.
Alleen al wat betreft economische zaken proberen ze met man en macht hun eigen belangen te verdedigen.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:46 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
kom maar op met voorbeelden dan, ik sta er open voor.
Ik heb geen ambassade`s in de fik zien vliegen of het volk massaal de straat op zien gaan om vlaggen te verbranden. Appels -> peren..quote:Op maandag 6 februari 2006 09:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh nee? Waarom bemoeit het Westen zich dan zo met arabische/islamitische aangelegenheden? Neem Iran bijvoorbeeld waarbij cartoons over Israel werden getoont op TV. Nou dat was dra-ma!
Er is geen algemene code, maar een spotprent zou dan ook geen spotprent heten maar een tekening. Als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:47 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Er is geen algemene code waaraan een spotprent dient te voldoen. Zeker niet hier in het Westen, en dan al helemaal niet naar islamitische maatstaven.
Uhm, daarover hadden we het ook niet, misschien wat beter lezen.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:48 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Ik heb geen ambassade`s in de fik zien vliegen of het volk massaal de straat op zien gaan om vlaggen te verbranden. Appels -> peren..
Vind jij die propaganda echt te vergelijken met wat die Deense cartoonist deed? En het lijkt me dat die boodschap daar wat ongenuanceerder en directer naar voren wordt gebracht. En over "rekening houden met" gesproken, verwacht je van die achtergestelde mensen dat ze de boodschap als "satire" opvatten? Ook hier is de context niet te vergelijken.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh nee? Waarom bemoeit het Westen zich dan zo met arabische/islamitische aangelegenheden? Neem Iran bijvoorbeeld waarbij cartoons over Israel werden getoont op TV. Nou dat was dra-ma!
Vrijheid van meningsuiting heb je alleen nodig als er meer dan één mening is. De moslims in het MO hebben liever dat iedereen hun mening deelt.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:47 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
het een komt voort uit het andere.. zo kun je het inderdaad ook zien![]()
vrijhied van religie kan alleen bestaan als er vrijheid van meningsuiting is.
die moslims die nu tegen de cartoons zijn, zijn een bedreiging voor zichzelf eigenlijk![]()
Drama?, ik kan me geen massa's hysterische mensen herinneren die ambassades in brand stekkenquote:Op maandag 6 februari 2006 09:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
NOU! Massale demonstraties bij de Iraanse ambassades wereldwijd. De fik in alles wat islamitisch was! Moslims waren niet veilig meer op straat, ze waren letterlijk vogelvrij verklaard!quote:Op maandag 6 februari 2006 09:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar ze willen zich kennelijk als martelaar opwerpen.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:47 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
het een komt voort uit het andere.. zo kun je het inderdaad ook zien![]()
vrijhied van religie kan alleen bestaan als er vrijheid van meningsuiting is.
die moslims die nu tegen de cartoons zijn, zijn een bedreiging voor zichzelf eigenlijk![]()
quote:Op maandag 6 februari 2006 09:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar goed, is de media nu opeens niet heel erg geinteresseerd in de protesten van Moslims overal ter wereld?
Denk dat ze wel vaker voor het en ander de straat op gaan daar om te protesteren, en dat het dan ook niet bepaald zachtzinnig aan toe gaat. :')
Ik denk niet dat ambassades im de fik vlogen, maar dat er wel de nodige vlaggen van weet ik veel wat en vernielingen zijn aangebracht bij allerhande protesten.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:48 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Ik heb geen ambassade`s in de fik zien vliegen of het volk massaal de straat op zien gaan om vlaggen te verbranden. Appels -> peren..
quote:Op maandag 6 februari 2006 09:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Alleen al wat betreft economische zaken proberen ze met man en macht hun eigen belangen te verdedigen.
Nee de hysterie bleef "beperkt" tot het uitschelden van moslims, bedreigen van moslims ( "nuke het hele midden-oosten" en andere zaken.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:50 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Drama?, ik kan me geen massa's hysterische mensen herinneren die ambassades in brand stekken
Zal wel aan de selectieve westerse media liggen dat ik dat niet heb gezien :![]()
Aha.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee de hysterie bleef "beperkt" tot het uitschelden van moslims, bedreigen van moslims ( "nuke het hele midden-oosten" en andere zaken.
Ja dus? Of wat dacht je van de kwestie Taiwan, toen wij ons hier over gingen uitlaten?quote:Op maandag 6 februari 2006 09:51 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]is dat het beste wat je hebt? Man, iedere economie probeert zichzelf te beschermen, gebeurd al eeuwen!
misschien wordt het tijd om een andere zender op te zetten dan Al-Jazeera......quote:Op maandag 6 februari 2006 09:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee de hysterie bleef "beperkt" tot het uitschelden van moslims, bedreigen van moslims ( "nuke het hele midden-oosten" en andere zaken.
"wij" als in "wij de moslims" of "wij de westerlingen", want bij jou weet ik het nooit.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja dus? Of wat dacht je van de kwestie Taiwan, toen wij ons hier over gingen uitlaten?
Een spotprent is voor meerdere interpretatie`s vatbaar. WIe de schoen past trekt hem aan, de rest lacht gewoon of ergert zich eraan. Maar voor of beter gezegd tegen iemand die zijn artistieke vrijheid op een a4`tje benut je als een beest los te laten gaan en half op oorlogspad uit te zijn is wel wat ver gezocht en vind ik ook zeer verwerpelijk.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er is geen algemene code, maar een spotprent zou dan ook geen spotprent heten maar een tekening. Als je begrijpt wat ik bedoel.
De EU heeft de Palestijnen met honderden miljoenen euro’s gesteund en als dank krijgen ze dit..quote:Op maandag 6 februari 2006 09:50 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
NOU! Massale demonstraties bij de Iraanse ambassades wereldwijd. De fik in alles wat islamitisch was! Moslims waren niet veilig meer op straat, ze waren letterlijk vogelvrij verklaard!
Owh nee, wacht...........
De reden dat "het Westen" zich bemoeit met het MO is om er een stabiele regio van te maken. Je weet wel, hulp bieden en zo, zodat de burgers ook eens normaal naar school kunnen enzo.
nuken? Het lijkt bijna alsof je die 'bedreiging' serieus neemt.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oja hulp bieden, door 10.000 burgerslachtoffers te maken, over jaren gezien wel 100.000 en zelfs. Alleen al door sancties. En dan verwacht je nog dat de moslims daar je met open armen ontvangen?quote:Op maandag 6 februari 2006 09:50 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
NOU! Massale demonstraties bij de Iraanse ambassades wereldwijd. De fik in alles wat islamitisch was! Moslims waren niet veilig meer op straat, ze waren letterlijk vogelvrij verklaard!
Owh nee, wacht...........
De reden dat "het Westen" zich bemoeit met het MO is om er een stabiele regio van te maken. Je weet wel, hulp bieden en zo, zodat de burgers ook eens normaal naar school kunnen enzo.
ligt aan de selectieve westerse media, in tegenstelling tot de zeer objectieve Al-Jazeera!quote:Op maandag 6 februari 2006 09:53 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
De EU heeft de Palestijnen met honderden miljoenen euro’s gesteund en als dank krijgen ze dit..
![]()
Wij als westerlingen, en alsof het een de ander uitsluit.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:53 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
"wij" als in "wij de moslims" of "wij de westerlingen", want bij jou weet ik het nooit.
Wij als het westen lijkt mij.. Mutant is trouwens de kwaadste niet, voor het geval je dat nog niet wist..quote:Op maandag 6 februari 2006 09:53 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
"wij" als in "wij de moslims" of "wij de westerlingen", want bij jou weet ik het nooit.
Tja. Geld is geld, maar het westen moet kapot, natuurlijk.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:53 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
De EU heeft de Palestijnen met honderden miljoenen euro’s gesteund en als dank krijgen ze dit..
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |