Laten we STOPPEN met het slopen. (OOK GIJ, MOHAMEDAAN) Als een mohamedaan al geen RESPECT wil tonen voor bevolkingsgroepen. Respedteer alles wat leeft en laat IEDEREEN in zijn waarde.quote:Op maandag 6 februari 2006 08:31 schreef GroZja het volgende:
Laten we STOPPEN met het beledigen. (OOK GIJ, WILDERS) Als een politicus al geen RESPECT wil tonen voor bevolkingsgroepen. Respedteer alles wat leeft en laat IEDEREEN in zijn waarde.
DIT IS EEN NOODOPROEP !!!!!!!!!!!!
Iedereen? ja maar de moslims zijn niet iedereen. Je hebt in deze discussie ook mensen die hun grondrecht van vrijhied van meningsuiting willen gebruiken. Dus die moeten we ook in hun waarde laten.quote:Op maandag 6 februari 2006 08:31 schreef GroZja het volgende:
Laten we STOPPEN met het beledigen. (OOK GIJ, WILDERS) Als een politicus al geen RESPECT wil tonen voor bevolkingsgroepen. Respedteer alles wat leeft en laat IEDEREEN in zijn waarde.
DIT IS EEN NOODOPROEP !!!!!!!!!!!!
en voor sommigen die denken dat kranten in Europa door de staat gedrukt worden, is dat geen optie.quote:Op maandag 6 februari 2006 08:34 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Iedereen? ja maar de moslims zijn niet iedereen. Je hebt in deze discussie ook mensen die hun grondrecht van vrijhied van meningsuiting willen gebruiken. Dus die moeten we ook in hun waarde laten.
Dus ook jij, accepteer dat er verschillende meningen zijn.. dat is de kern.. als je mij vraagt
Daar ben ik wel erg benieuw naar. Heb je er een bron van?quote:Op maandag 6 februari 2006 08:38 schreef Hallulama het volgende:
Onder de demonstranten in Syrie / Libanon zijn SMS berichten verspreid met de boodschap dat men in Denemarken Korans op straat verbrandt, wat dus onzin is, en ik vraag me af van welke geheime dienst die SMS berichten afkomstig zijn. Het is absoluut olie op het vuur gooien.
Gisteren te horen op Radio 1 vlak voor het nieuws van 19:00 uur, zie http://www.uitzendinggemist.nlquote:Op maandag 6 februari 2006 08:39 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Daar ben ik wel erg benieuw naar. Heb je er een bron van?
Dat vragen zoveel mensen zich afquote:Op maandag 6 februari 2006 08:45 schreef uberbert het volgende:
Kan iemand mij misschien uitleggen, waarom er nu pas zo\'n ophef over gemaakt wordt? (de eerste karikatuur werd al op 30 september uitgebracht namelijk)
Dan kan de staat zich er nog wel van distantieren.quote:Op maandag 6 februari 2006 08:37 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
en voor sommigen die denken dat kranten in Europa door de staat gedrukt worden, is dat geen optie.
Het zou me niets verbazen als die berichten afkomstig zijn van Islamisk Trossamfund. De groepering die het Midden-Oosten op de hoogte stelde van de spot prenten en 3 vervalsingen (o.a. de profeet Mohammed met een varkensneus en als een pedofiel) om nog meer olie op het vuur te gooien.quote:Op maandag 6 februari 2006 08:38 schreef Hallulama het volgende:
Onder de demonstranten in Syrie / Libanon zijn SMS berichten verspreid met de boodschap dat men in Denemarken Korans op straat verbrandt, wat dus onzin is, en ik vraag me af van welke geheime dienst die SMS berichten afkomstig zijn. Het is absoluut olie op het vuur gooien.
Een weldenkend mens beledigt geen anderen.quote:Op maandag 6 februari 2006 01:27 schreef Martijn_fijn het volgende:
Ik snap niet dat er nog sommige users als Super7fighter en Meki het opnemen voor geweldadige barbaren in o.a. Libanon.Hoe kan je dat nou in godsnaam goed praten.
Echt, dan mag je wel moslim zijn, maar geen weldenkend mens.
![]()
Kan, maar dan moet het door mij genoemde feit wél bekend zijn bij onze vriendjes in het M-O. (Ik ben trouwens fel tegenstander van excuses of afstand nemen van)quote:Op maandag 6 februari 2006 08:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan kan de staat zich er nog wel van distantieren.
Hoezo moet het feit bekend zijn eer ze excuses of afstand nemen van uitlaten in een krant. Je kan trouwens wel zeggen dat je er fel tegenstander van bent, maar als er bijv diverse Nederlandse kranten twijfels zouden uiten omtrent de holocaust, en Israel vraagt aan Nederland hoe of wat, dan weet ik wel zeker dat ze afstand nemen.quote:Op maandag 6 februari 2006 08:51 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Kan, maar dan moet het door mij genoemde feit wél bekend zijn bij onze vriendjes in het M-O. (Ik ben trouwens fel tegenstander van excuses of afstand nemen van)
Tnx! (hoewel die link het even niet doet bij mij, kan wel aan kwello liggen)quote:Op maandag 6 februari 2006 08:42 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Gisteren te horen op Radio 1 vlak voor het nieuws van 19:00 uur, zie http://www.uitzendinggemist.nl
En tevens:
MERETE ELDRUP, managing director of company that published the anti-Islamic cartoons in Denmark (JP/Politikens Hus)
is married to ANDERS ELDRUP, who has attended the last FIVE Bilderberg meetings.
She is a former Head of Secretariat at the Ministry of Economic and Business Affairs and Deputy Director of the Danish Energy Authority.
She must be a useful contact for her husband. He is chairman of DONG, the big State-owned energy company ('Danish Oil and Natural Gas'), which will soon be privatised:
https://www.dong.dk/portal/page?_pageid=196,34880&_dad=portal&_schema=PORTAL
Interestingly, a previous editor-in-chief of 'Politiken', another of JP/Politikens Hus's newspapers, namely Toger Seidenfaden, was also a long-time Bilderberger.
Dat zal het zijn, het waren niet de geestelijk leiders die hun leven waagden om de grote groep woedende mensen tegen te houden.quote:Op maandag 6 februari 2006 08:49 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Als je mij vraagt, zit er een hetze achter van (geestelijke) leiders die hiermee hun eigen positie willen verstevigen.
Macht.. daar gaat het om.
En een domme massa die er in trapt en zich laat ophitsen
De Libanese regering doet er tenminste nog wat aan! Kun je niet van de Palestijnen en Syrië zeggen!quote:Libanese minister stapt op na rellen Beiroet
Gepost door Jorrit (Flem) - Bron: NOS
Gepubliceerd: zondag 5 februari 2006 @ 21:28
Mattt had ons via de nieuws-submit te melden:
De Libanese minister van Binnenlandse Zaken Hassan al-Sabaa is afgetreden. Hij diende zijn ontslag in tijdens een spoedberaad van het Libanese kabinet naar aanleiding van de rellen in hoofdstad Beiroet. Hierbij werd het Deense consulaat in brand gestoken. Ook raakten tientallen mensen gewond en viel er een dode.
De oproerpolitie kon vandaag niet voorkomen dat een groep betogers, woedend vanwege de spotprenten over de profeet Mohammed, brand stichtten in het consulaat. Volgens het internationale recht moeten ambassadegebouwen beschermd worden. Al-Sabaa heeft hier nu zijn verantwoordelijkheid voor genomen.
De minister stapte uit zichzelf op en Syrie had gewoon haar troepen te laat klaar staan. En in Palestina heerst er anarchie.quote:Op maandag 6 februari 2006 08:54 schreef Orcaman1984 het volgende:
[..]
De Libanese regering doet er tenminste nog wat aan! Kun je niet van de Palestijnen en Syrië zeggen!![]()
Welgeteld 1 of 2...quote:Op maandag 6 februari 2006 08:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zal het zijn, het waren niet de geestelijk leiders die hun leven waagden om de grote groep woedende mensen tegen te houden.
wat is dan jou theorie.. hoe dit na zoveel maanden nu uit de hand loopt?quote:Op maandag 6 februari 2006 08:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zal het zijn, het waren niet de geestelijk leiders die hun leven waagden om de grote groep woedende mensen tegen te houden.
Nou, ik zeg dit niet vaak maar eh, ga jij maar eens in je eentje Ajax-hooligans tegensprekenquote:Op maandag 6 februari 2006 08:57 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Welgeteld 1 of 2...En zo gevaarlijk was het aan de beelden te zien helemaal niet. (alleen wat stenen gooien en schoten in de lucht.)
relatief gezien dus. Zo'n geestelijke slaan ze echt niet dood, en het leger gaat echt niet schieten als ze er rondlopen hoor. Zo geestelijk zijn ze nog wel.quote:Op maandag 6 februari 2006 08:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou, ik zeg dit niet vaak maar eh, ga jij maar eens in je eentje Ajax-hooligans tegensprekenAlleen wat stenen en stokken, ijzeren staven en andere zaken..ach.
Tuurlijk in Nederland...quote:Op maandag 6 februari 2006 08:58 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
wat is dan jou theorie.. hoe dit na zoveel maanden nu uit de hand loopt?
(ik weet ook wel dat er veel geestelijke leiders zijn die een positieve bijdrage proberen te leveren, maar echt niet allemaal). Ik zag een nederlandse imam op tv reageren op de gebeurtenissen
Hij zei met hele scherpe woorden dat iedere muslim de plicht heeft iets te doen aan de cartoons. Anders zal allah ze straffen. En dat is nog wel in Nederland![]()
Mijn theorie is er eentje die weer terugvalt op het Westen. Het is een theorie die gister min of meer onderschreven werd door een journaliste van het RTL nieuws. Dus nee het is geen linkse knuffeltheorie. Dit kleine incidentje wordt aangegrepen om eens lekker tegen het hatelijke Westen te rellen, want zeg nou zelf, er schort nog heel wat aan de PR van het Westen in het midden-oosten. Het is frustratie ge-uit over o.a. Afghanistan en Irak, maar ook over bemoeienissen in het algemeen. Voor de mensen daar word door dit incidentje een vooroordeel over het Westen bevestigd, ze zijn een kruistocht tegen de Islam aan het voeren. Afghanistan was het begin, Irak volgde, Iran is aan de beurt en het is voor hen net allemaal te toevallig dat het moslimlanden zijn. Dit soort prenten temperen deze gedachte dus niet.quote:Op maandag 6 februari 2006 08:58 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
wat is dan jou theorie.. hoe dit na zoveel maanden nu uit de hand loopt?
(ik weet ook wel dat er veel geestelijke leiders zijn die een positieve bijdrage proberen te leveren, maar echt niet allemaal). Ik zag een nederlandse imam op tv reageren op de gebeurtenissen
Hij zei met hele scherpe woorden dat iedere muslim de plicht heeft iets te doen aan de cartoons. Anders zal allah ze straffen. En dat is nog wel in Nederland![]()
Het gebaar was mooi, maar meer dan dat een paar geestelijken ze tegen probeerden te houden zegt het niet. Die geestelijken sprongen uit de meningte, 1 op de 1000, iedereen schreeuwt door elkaar... Die geestelijken hadden geen enkele kans. Ze waren trouwens ook erg jong, juist de oudere geestelijken, die zaaien de haat en hitsen de mensen op.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:02 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
relatief gezien dus. Zo'n geestelijke slaan ze echt niet dood, en het leger gaat echt niet schieten als ze er rondlopen hoor. Zo geestelijk zijn ze nog wel.![]()
Zo'n geestelijke slaan ze niet dood? En dat doen ze niet omdat?quote:Op maandag 6 februari 2006 09:02 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
relatief gezien dus. Zo'n geestelijke slaan ze echt niet dood, en het leger gaat echt niet schieten als ze er rondlopen hoor. Zo geestelijk zijn ze nog wel.![]()
Het hield ook niets in verder, behalve een gebaar naar de internationaal aanwezige pers (of zo dan)quote:Op maandag 6 februari 2006 09:06 schreef VendoR het volgende:
[..]
Het gebaar was mooi, maar meer dan dat een paar geestelijken ze tegen probeerden te houden zegt het niet. Die geestelijken sprongen uit de meningte, 1 op de 1000, iedereen schreeuwt door elkaar... Die geestelijken hadden geen enkele kans. Ze waren trouwens ook erg jong, juist de oudere geestelijken, die zaaien de haat en hitsen de mensen op.
quote:Mr. Amr Khaled’s Message to the World regarding the Danish Cartoons
In the name of Allah, the All-Merciful, the Ever-Merciful. All praise be to Allah and peace and blessings be upon His Messenger.
This is my message to the Muslim Nation, the Muslim youth, the Western civilization, and the whole world. I present this message through Amrkhaled.net to reach the Life-Makers youth and the youth of the forum. I ask them to deliver it exactly as I have said it to the Muslim Nation, the Muslim and Arab youth, the West through all their contacts there and surely to the whole world.
My first message is to the Muslim Nation and the Muslim youth:
Allah (TWT)[1] says what can be translated as, “Say, “In case your fathers, and your sons, and your brethren, and your spouses, and your kinsmen, and riches that you have scored (Literally: committed) and commerce whose slackening you are apprehensive of, and dwellings you are satisfied with, in case these are more beloved to you than Allah and His Messenger and striving in His way, then await till Allah comes up with His Command; and Allah does not guide the immoral people” (TMQ[2], 9:24). If any of these eight things is dearer to you than Allah, the Messenger of Allah (SAWS)[3] and striving in the way of Allah and His Prophet; if your sons are dearer to you than the Messenger of Allah; if your money is dearer to you than the Messenger of Allah; if your country is dearer to you then the Messenger of Allah; if your wife is dearer to you than the Messenger of Allah, then expect the dreadful anger of Allah (TWT) to be near.
To you I emphasize that dignifying and loving Allah’s Prophet is a divine precept in the same way that loving Allah (TWT) is. Again listen, “Say, “In case your fathers, and your sons, and your brethren… in case these are more beloved to you than Allah and His Messenger …” observe the status of loving Allah’s Messenger (SAWS).
Why should there be all that love? There is another ayah[4] in the Qur’an in which Allah says what can be translated as, “Indeed there has already come to you a Messenger from (among) yourselves. Mighty (i.e., burdensome) to him is whatever distresses you. Most eager is he for your (welfare), to the believers (he is) constantly compassionate, constantly merciful.” (TMQ, 9:128). It is because he is such that we love him in this way. Accordingly the relationship between us and him is just like the ayah in which Allah describes what can be translated as, “Muhammad is the Messenger of Allah, and (the ones) who are with him are strict against the steadfast disbelievers, constantly merciful among themselves. You see them constantly bowing themselves, (and) constantly prostrating themselves, seeking Grace from Allah and all-blessed Satisfaction…”(TMQ, 48:29). In order to ensure that such a relationship remains like that for ever, in an ayah in surat[5] Al-Hujuraat, which continuously rings in our ears, Allah (TWT) states what can be translated as, “And know that among you is the Messenger of Allah…”(TMQ, 49:7). The Messenger of Allah is among us?! Who is this ayah addressing? The sahaba[6] at time of the sahaba? No, this ayah is everlasting and effective everywhere and forever. O youth, O mothers, O ladies… Everyone must “know” that in the year 2006, in the year 2010, in the coming century, in the past century: during any age or time, know that among you is the Messenger of Allah. He is among you with his shari’ah[7], he is among you with his sunnah[8] and he is among you with his mercy. He is among you with his path, among you with his way and among you with the light and guidance he left behind. He is among you with his love to you. He is among you with the fact that each time anyone prays for him (conveying him peace and blessings), Allah returns his soul back to him so that he can answer us. He is among us with the fact that all our deeds are presented to him every Thursday, so whatever good there is he thanks Allah for it, and whatever evil there is, he asks Allah to forgive us for it.
Again, the four ayahs I mentioned order us to love him because, “… Mighty (i.e., burdensome) to him is whatever distresses you. Most eager is he for your (welfare), to the believers (he is) constantly compassionate, constantly merciful”. So the relationship between us and him is, “Muhammad is the Messenger of Allah, and (the ones) who are with him are strict against the steadfast disbelievers, constantly merciful among themselves…”. Allah continues to remind us of this relationship by saying, “And know that among you is the Messenger of Allah…”. All prayers and blessings of Allah be upon Muhammad (SAWS).
My message to the Muslim Nation and Muslim youth is, loving Allah’s Messenger, dignifying Allah’s messenger, defending Allah’s messenger and living on the path of Allah’s messenger is a duty and a responsibility that we will be asked about on the Day of Judgment. O youth, there is a responsibility resting on our shoulders. O Life-Makers, there is a responsibility resting on our shoulders. O ladies, there is a responsibility resting on our shoulders that dignifying Allah’s Messenger is a trust that we will present to him on the Day of Judgment when we meet him at the hawd[9]. We will go to him (SAWS) and tell him we are your ummah[10], we have fulfilled our duty. Perhaps we may have been wrongdoers, perhaps we sinned and perhaps we did not always work perfectly to reform and revive your ummah but we could not but dignify you and make the whole world dignify you. This is a responsibility that we return to you on the Day of Judgment that you may use to intercede for us and allow us to drink from your hawd while patting us happily. You (SAWS) would then say to us, yes, you made mistakes and committed sins, but dignifying me was so dear to you. Then you would make us drink from your hawd.
This is a trust. My message to the ummah is that we can never betray that trust whatever happens; it is the trust of dignifying the Prophet (SAWS) and making the world dignify Allah’s Messenger (SAWS). This is in addition to loving him and living on his sunnah and on his path. This is my message to the Muslim Nation. We will never neglect dignifying our Prophet, our beloved and our role model (SAWS).
Now this is my message to the West:
There exists a cultural vagueness in the West. This vagueness results from the presence of two different concepts. The first is a great Western concept that we respect, appraise, and need. That concept is freedom of speech. This is a great humane and civilized concept. On the other hand, there is the great Islamic concept of dignifying Allah’s Messenger (SAWS). The problem arises due to the lack of understanding of the Islamic Civilization and the Western Civilization regarding these two concepts. The non-Muslims cannot value the rank of dignifying the Prophet (SAWS). On the other hand, due to the below-average quality of practical application of freedom of speech, Muslims have a vague understanding of the concept of respecting freedom of speech.
Accordingly, what is required now? We do not want to refuse the concept of freedom of speech, absolutely not. However, the West should alter the freedom of speech so that it does not collide with the very important Islamic value of dignifying the Prophet (SAWS). Here lies the vagueness and ambiguity. The West understands very well the freedom of speech (which we appreciate) but it does not understand Islamic values, such as dignifying the Prophet (SAWS) and other Islamic sanctities. This is where the Western cultural vagueness lies.
I clearly say to the West, you have a problem. You cannot comprehend how much the Muslims love Prophet Muhammad (SAWS). You are still unable to understand this point. If you had really encompassed its significance, you would never have accepted what happened. The West, in general, governments and people, does not apprehend that Allah’s Messenger (SAWS) is dearer to us than our parents, dearer to me than my father and dearer than my mother. I am sure that any Muslim woman listening to me now, be her religious or not, will swear on that fact. Just ask, what does Prophet Muhammad (SAWS) mean to you? It is not even necessary to do that because it is so evident, but you may conduct surveys for yourselves, and you will realize how true what I am saying is. Ask any youth, be he heedless or pious; ask any Muslim anywhere, in Bangladesh, Pakistan, Yemen or in Egypt. Ask any Muslim in any village regardless of how religious he is, be he an obedient Muslim or not, a drug user or not, successful in his life or a failure, old or young, ask them, what does Allah’s Messenger (SAWS) mean to you?
O West, I affirm that Allah’s Messenger (SAWS) is dearer to all Muslims than their own parents. O West, Allah’s Messenger (SAWS) is dearer to us, Muslims, than our children and grandchildren. O West, Allah’s Messenger (SAWS) is dearer to us than our money, dearer to us than our own selves. He is dearer to us than our own countries. O Egyptian, who is dearer to you, Egypt or Allah’s Prophet? O Saudi, who is dearer to you, Saudi Arabia or Allah’s Prophet? O Yemeni, O Moroccan, O Algerian, who is dearer to you, your country or Allah’s Messenger (SAWS)? O West, comprehend that meaning, Allah’s Messenger (SAWS) is dearer to Muslims than their children and their own selves.
We can never forget the hadith that I repeatedly mentioned during the episodes of “On the Path of the Beloved”. O West, listen to this hadith[11] as it forms part of the sentimental make-up of the Islamic personality:
“We were with the Prophet and he was holding the hand of Omar Ibnul-Khattab. Omar said to him, ‘O Allah's Messenger! You are dearer to me than everything except my own self.’ The Prophet said, ‘No, by Him in Whose Hand my soul is, (you will not have complete faith) till I am dearer to you than your own self.’ Then Omar said to him, ‘However, now, by Allah, you are dearer to me than my own self.’ The Prophet said, ‘Now, O Omar, (now you are a believer).’”[12]
Being a true believer is conditioned with loving Prophet Muhammad (SAWS) more than our own selves.
O West, this is our notion and this is our love for Prophet Muhammad (SAWS).
I know that the West resists racism as they realize very well what it means. I also know that they stand up against any anti-Semitic assaults as they recognize the serious consequences of such acts. Yet, true contradiction lies in respecting Semitism and resisting racialism on the one hand, while humiliating the most valued figure for Muslims, the Prophet (SAWS), on the other.
Six months ago, a famous journalist of the BBC attacked Arabs describing them as a worthless nation. In spite of being a renowned figure with a daily program in Britain, his slandering was rejected by the British as racist and he was fired from the BBC. At that time, I was preparing a program on family matters, and knowing that he had articles and shows tackling this subject, I wanted to refer to them. To my surprise, none of his works were available due to his intolerant views against Arabs. There is no way to compare the Prophet (SAWS) to the Arabic nation, as slandering them is of a diminutive nature when compared to offending the Prophet (SAWS). My message to the West then is that freedom of speech, which we indeed respect, honor, and actually need, should be modified so that it does not clash with the highly revered Muslim value of dignifying the Prophet (SAWS). The West respects monarchies, Semitism, all races, and different ethnicities, and its respect to the Prophet (SAWS) and to sacred Muslim values should be no less.
Thus, my message to the Muslim ummah is that we should not forsake dignifying the Prophet (SAWS) under any circumstance. On the other hand, my message to the West is that the value of freedom of speech should be adapted to Muslim values.
My third message is to the whole world. This offense does not aim at the Prophet (SAWS) alone, but rather to one billion, two hundred thousand Muslims; or rather to all humanity. To explain this further to everyone, whether Muslim or not, I believe that Prophet Muhammad (SAWS) is the greatest personality that existed on earth. There is no doubt that his model of reform was most successful so far and whoever denies this fact is indeed most ungrateful. Slandering him is actually slandering humanity. Great men that existed throughout history were qualified as such due to a certain trait in their characters. Gandhi for example, was a great politician, Shakespeare a great dramatist, Voltaire a great writer, Napoleon a great military leader and so on. They were all great in one aspect or the other, while the Prophet (SAWS) was great in every aspect of his life. He was so great morally that he never hit or humiliated a soul, never beat a woman, never betrayed or lied, never went back on his word or avenged himself. He was always called 'the truthful and honest one' before bearing the message of Islam, and after becoming a prophet, the values and principles of the Qur’an were the model for his behavior. He was also great in his political insight. After the Battle of the Trench, for example, he knew that it was a turning point that would not be followed by a defeat. Moreover, he was great in his submissiveness to Allah as he bowed when praying, saying,
“O Allah, it is for Thee that I bowed. I affirm my faith in Thee and I submit to Thee, and submit humbly before Thee my hearing, my eyesight, my marrow, my bone, my sinew.”[13]
He (SAWS) also used to stand (in prayer) until both his feet swelled. When asked why (he offered such an unbearable prayer) he said,
“Should I not be a thankful slave?” [14]
He was great in the way he believed in freedom of opinion. In the Battle of Badr, he changed the location of the battlefield upon the advice of a soldier. He also agreed to dig the trench around Madinah according to Salman al-Faresy’s suggestion, and changed the fighting plan of the Battle of Uhud to respect the opinion of some of his companions. This is how he respected freedom of speech 1400 years ago!
He was great at forgiving others. On the day of the Conquest of Makkah, his companions were rejoicing saying, “Today is the day of a great battle and today Quraysh will be humiliated by Allah”. Conversely, the prophet's (SAWS) response was that today is the day of mercy in which Allah will bestow honor on Quraysh.
He was great in his voluntary renunciation of worldly luxuries when he could have been the richest man on earth had he wished to be. He was also great in the way he dealt with young people motivating them to exercise. For example, he once passed by some of the young companions of the tribe of Aslam practicing archery and he said to them,
“O offspring of Ishmael! Practice archery as your father was a great archer. I am with (on the side of) the son of so-and-so-.” Hearing that, one of the two teams stopped throwing. The Prophet (SAWS) asked them, “Why are you not throwing?” They replied, “O Allah's Apostle! How shall we throw when you are with the opposite team?” He said, “Throw, for I am with you all.”[15]
His enemies were never able to slander him due to any bad trait. He lived with them for 40 years before the divine message and another 13 years after it, and never were they able to smear him with a single bad trait that marred his character, or doubt his outstanding abilities. They even testified that he had never lied in his life. That is how great he was and that is how humiliating him smears every American, Indian, Pakistani etc.; everyone, whether Muslim or not. It is an insult to all humankind when such a great man is insulted.
He was great in his mercy. When he was persecuted by the people of At-Ta’ef and stoned until his feet kept bleeding, the angel of the mountains asked for his permission to destroy them. Yet his response was to supplicate Allah to guide them and to save them. Furthermore, in the Battle of Uhud, he was injured, overcome by his enemies, had his front teeth broken, and fell into a pit with blood gushing from his wounds. Nevertheless, when his companions asked him to curse them and to invoke Allah to punish them, he declined stressing the fact that he was sent as a mercy to all of humankind. He even invoked Allah to guide them to the right path and to excuse them for their ignorance.
He was merciful even with animals narrating that,
“A man saw a dog eating mud from (the severity of) thirst. So, that man took a shoe (and filled it) with water and kept on pouring the water for the dog till it quenched its thirst. So Allah approved of his deed and made him enter Paradise.”[16]
Similarly, he (SAWS) said,
“A woman was tortured and was put in Hell because of a cat which she had kept locked till it died of hunger.”[17]
This is our Prophet and this is how great he was. Unlike that of other great human figures in history, the Prophet’s greatness is lasting throughout the generations.
He believed in co-existence. He trusted the Jews and gave them all the rights of citizenship in Madinah, guaranteeing that no one would harm them, take any of their money, force them to convert, or intercede with their freedom to worship. He was also great in co-existence when he was against using the Muslims loyal to him in Makkah to create tension among the people of Quraysh, even during the war between Makkah and Madinah. At the time of the Hudaybeya treaty, he could have waged war against Quraysh but resorted to peace instead. He could have turned it into a bloodbath, but he chose peace and forced it on his enemies.
The human race should be proud that Prophet Muhammad (SAWS) existed one day, whether they were Muslims, Hindu, Jews, Christians, believers of any kind, or even non-believers. He is a turning point in the course of humanity. This is Muhammad (SAWS) and this is how humanity was humiliated the day he was. People around the world are demanding an international law that protects the dignity of this great Prophet.
That was my message to Muslims, to the West, and to the whole world.
One final question remains here, which is, what is it that we want? We do not need speeches. It took me some time to deliver this speech, as I believe that speeches alone cannot solve this problem. We do not even want superficial apologies that are not as deep as our wounds. We do need effective actions that denote Western respect for the Prophet (SAWS). We will not stop our protests until our Prophet regains the dignity he duly deserves as our great leader. Thus empty words and shallow apologies are not enough, actions must be taken. Until then, I need everyone to convey this message to their families and friends. I want it to be translated by Dar al-Tarjama to all languages and to be distributed everywhere to reach the West. This speech will be broadcast on Iqraa’ channel soon and I want as many people as possible to watch it. Meanwhile we should do our best to let the people know about our Prophet (SAWS). ‘On the Path of the Beloved’ for example, a program about the Prophet’s life, is being replayed now on Iqraa’ every Tuesday and Friday. Dr Tarek Suweidan, A’aed al-Qarny, Al-Habib Aly al-Jifry and Dr. Al-Buty are all renowned modern Muslims scholars who have speeches and articles about the life of the Prophet. Please do your best to make good use of their works as well as the tapes of ‘On the Path of the Beloved’ to enlighten the whole world about the Prophet (SAWS), until this predicament is unraveled and until Muslim requests are answered with real actions. Thus, what I am asking everyone to do is to distribute this message everywhere and to let everyone know about who the Prophet (SAWS) is. Our duty is double fold, we need to distribute this speech and make it available everywhere, and we need to introduce the Prophet (SAWS) and tell his story to everyone, among Muslims and non-Muslims. This speech is to be continued and I am indeed not done yet with this issue. Thank you. May peace and Allah’s blessing and mercy be upon you all, and let us get to work.
Amr Khaled
AmrKhaled.net © جميع حقوق النشر محفوظة
This Article may be published and duplicated freely for private purposes, as long as the original source is mentioned. For all other purposes you need to obtain the prior written approval of the website administration. For info: dar_altarjama@amrkhaled.net
[1] TWT = Tabaraka Wa Ta`ala [Most Blessed Most High]).
[2] TMQ = Translation of the Meaning of the Qur'an. This translation is for the realized meaning, so far, of the stated (Surah:Ayah) of the Qur'an. Reading the translated meaning of the Qur'an can never replace reading it in Arabic, the language in which it was revealed.
[3] SAWS = Salla Allah alayeh Wa Salam [All Prayers and Blessings of Allah be upon him].
[4] Verse
[5] Chapter
[6] The Prophet’s companions
[7] Islamic law
[8] The Prophet’s divinely guided way of life.
[9] The Prophet’s basin at which the true believers will meet him to drink from his hands on the Day of Judgment
[10] The Muslim nation
[11] The Prophet’s saying or action narrated by one of his companions.
[12] An authentic hadith reported by Al-Bukhari in Al-jame’ Al-sahih page/number 6632 and narrated by Abdullah Ibn-Hesham Ibn-Zahra Al-Korashey.
[13] Authentic Muslim hadith, Book 004, Number 1695.
[14] Authentic hadith by Al-Bukhari, Volume 2, Book 21, Number 23
[15] Authentic hadith by Al-Bukhari, Volume 4, Book 55, Number 592
[16] Authentic hadith by Al-Bukhari, Volume 1, Book 4, Number 174
[17] Authentic hadith by Al-Bukhari, Volume 3, Book 40, Number 553
Zo'n geestelijke wordt echt niet 'aangeraakt' ook niet door radicalen hoor.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zo'n geestelijke slaan ze niet dood? En dat doen ze niet omdat?Denk nou eens goed na, zo'n geestelijk leider heeft in de ogen van radicalen toch geen waarde als hij het consulaat zit te verdedigen. In Irak wordt je al opgeblazen als je bij het politie of het leger wil.
Dat krijg je niet zomaar, waarschijnlijk ingeschreven op een verkeerde site. Of gewoon een kutsite bezocht die koekies eet.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:07 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik krijg dit op m\'n werkmail...![]()
[..]
Nee, en in Nederland regent het nooit.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:07 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Zo'n geestelijke wordt echt niet 'aangeraakt' ook niet door radicalen hoor.
hopelijk copy-paste voor die gastenquote:Op maandag 6 februari 2006 09:07 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik krijg dit op m\'n werkmail...![]()
[..]
Bij het consulaat zorgden die geestelijken ervoor dat de mensen niet te dicht bij het brandende gebouw kwamen wegens instortingsgevaar. Waar die geestelijken de meningte probeerden tegen te houden, was in de christelijke wijken. Die christenen daar moeten lijden onder de irrationele woede van een paar onverlaten.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zo'n geestelijke slaan ze niet dood? En dat doen ze niet omdat?Denk nou eens goed na, zo'n geestelijk leider heeft in de ogen van radicalen toch geen waarde als hij het consulaat zit te verdedigen. In Irak wordt je al opgeblazen als je bij het politie of het leger wil.
prima hoor.. ik zal nog maar eens melden dat ik regereld in Indonesië kom. Als ik daar zie hoe de geestelijken behandeld worden, of hoe erover gesproken wordt als ik er naar vraag... dan zijn die mensen een stuk heiliger dan meneer de agent of de gemiddelde vrome moslim.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, en in Nederland regent het nooit.
Uhm dat is niet waar want op het moment dat de beelden geschoten werden, zag je op de achtergrond het consulaat nog gewoon staat, weliswaar beschadigd (ruiten eruit enzo) maar het gebouw stond doen nog niet in de fik, aan de andere kant van de straat stond het leger op dat moment. Oftewel, het gebouw moest nog in de fik gestoken worden.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:09 schreef VendoR het volgende:
[..]
Bij het consulaat zorgden die geestelijken ervoor dat de mensen niet te dicht bij het brandende gebouw kwamen wegens instortingsgevaar. Waar die geestelijken de meningte probeerden tegen te houden, was in de christelijke wijken. Die christenen daar moeten lijden onder de irrationele woede van een paar onverlaten.
Waar stond het consulaat? Juist, vlak bij, in, of naast de christelijke wijken. Die moslims daar gooiden alles stuk, sloopten auto's, gewoon massahysterie.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Uhm dat is niet waar want op het moment dat de beelden geschoten werden, zag je op de achtergrond het consulaat nog gewoon staat, weliswaar beschadigd (ruiten eruit enzo) maar het gebouw stond doen nog niet in de fik, aan de andere kant van de straat stond het leger op dat moment. Oftewel, het gebouw moest nog in de fik gestoken worden.
Imams zijn zowiezo niet heilig, en daarnaast slaat je voorbeeld nergens op want ik heb het over radicalen die dus een ander standpunt hebben dan de imam, zoals je daar dus op die beelden ook zag. Of praat je ook met radicalen in Indonesie?quote:Op maandag 6 februari 2006 09:10 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
prima hoor.. ik zal nog maar eens melden dat ik regereld in Indonesië kom. Als ik daar zie hoe de geestelijken behandeld worden, of hoe erover gesproken wordt als ik er naar vraag... dan zijn die mensen een stuk heiliger dan meneer de agent of de gemiddelde vrome moslim.
Ja, maar dat maakt mijn verhaal niet minder waar? De geestelijken stond toen notabene vooraan bij die rellen. Maar maakte zich uit de voeten toen het bleek dat ze toch niet luisterden en over de barriere heen klommen.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:12 schreef VendoR het volgende:
[..]
Waar stond het consulaat? Juist, vlak bij, in, of naast de christelijke wijken. Die moslims daar gooiden alles stuk, sloopten auto's, gewoon massahysterie.
Wat vind je dan van die Nederlandse Iman, die zei in felle bewoordingen dat alle moslims de plicht hebben om iets te doen aan de cartoons. Anders zal Allah ze straffen.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Imams zijn zowiezo niet heilig, en daarnaast slaat je voorbeeld nergens op want ik heb het over radicalen die dus een ander standpunt hebben dan de imam, zoals je daar dus op die beelden ook zag. Of praat je ook met radicalen in Indonesie?
wat is radicaal he? Ik ken er wel een paar die daaronder vallen denk ik ja. Maar ze praten nog wel met de ongelovige Hollander, dus of ze zo radicaal zijn..quote:Op maandag 6 februari 2006 09:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Imams zijn zowiezo niet heilig, en daarnaast slaat je voorbeeld nergens op want ik heb het over radicalen die dus een ander standpunt hebben dan de imam, zoals je daar dus op die beelden ook zag. Of praat je ook met radicalen in Indonesie?
Met mn werkmail inschrijven?quote:Op maandag 6 februari 2006 09:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat krijg je niet zomaar, waarschijnlijk ingeschreven op een verkeerde site. Of gewoon een kutsite bezocht die koekies eet.
In mijn ogen niet, de plicht hebben om iets te doen aan de cartoons is voor mij een heel algemeen iets. Dat kan betekenen demonstreren, de rechtsgang, brieven schrijven of op internet erover discussieren. Op basis van deze uitlating mensen als extremistisch bestempelen.....nou nee.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:15 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Wat vind je dan van die Nederlandse Iman, die zei in felle bewoordingen dat alle moslims de plicht hebben om iets te doen aan de cartoons. Anders zal Allah ze straffen.
Ga daar eens op in , is dit een extremistische imam?
Ik heb het pamflet hier liggen ja.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:17 schreef Ringo het volgende:
Ik kreeg zaterdag dus een pamflet in mijn handen geduwd, ondertekend door Okay Pala, van de beweging Hizb ut-Tahrir, die streeft naar de vestiging van het Islamitische Kaliefaat.
In het pamflet werd vooral Wilders bekritiseerd n.a.v. zijn publicatie van de prenten.
Ik heb het, ter informatie van andere passagiers, in de trein laten liggen.
Kent iemand hier die beweging, Hizb ut-Tahrir?
Dit is wat ik erover op Google vond.
En www.expliciet.nl is de site die via Google als eerste genoemd wordt. Ziet er tamelijk professioneel en bijna journalistiek/intellectueel verantwoord uit.![]()
Oud nieuws, de publicist is al ontslagen.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:19 schreef VendoR het volgende:
http://www.expliciet.nl/content/view/3069/108/
Het is nou eenmaal makkelijker om mensen op te juinen dan om ze weer af te laten koelen. Het is wat dat betreft dweilen met de kraan open voor de gematigde imams. Eigenlijk kun je rellen alleen maar laten uitwoeden en zoveel mogelijk beperken.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, maar dat maakt mijn verhaal niet minder waar? De geestelijken stond toen notabene vooraan bij die rellen. Maar maakte zich uit de voeten toen het bleek dat ze toch niet luisterden en over de barriere heen klommen.
Hij is fundamentalists/extremistisch omdat hij de fantasie heeft te bepalen, als waarheid te stellen, dat Allah van een moslim een reactie eist. Praat Allah soms indirect tot de moslims via deze geestelijke? Hij werpt die suggestie wel op: levensgevaarlijk.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In mijn ogen niet, de plicht hebben om iets te doen aan de cartoons is voor mij een heel algemeen iets. Dat kan betekenen demonstreren, de rechtsgang, brieven schrijven of op internet erover discussieren. Op basis van deze uitlating mensen als extremistisch bestempelen.....nou nee.
Het lijkt mijn sterkt dat zijn preek tot dit zinnetje beperkt was niet?quote:Op maandag 6 februari 2006 09:22 schreef VendoR het volgende:
[..]
Hij is fundamentalists/extremistisch omdat hij de fantasie heeft te bepalen, als waarheid te stellen, dat Allah van een moslim een reactie eist. Praat Allah soms indirect tot de moslims via deze geestelijke? Hij werpt die suggestie wel op: levensgevaarlijk.
Nou. ik heb die uitzending gezien... en je had de haat en felheid waarmee die imam het zei moeten zien.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In mijn ogen niet, de plicht hebben om iets te doen aan de cartoons is voor mij een heel algemeen iets. Dat kan betekenen demonstreren, de rechtsgang, brieven schrijven of op internet erover discussieren. Op basis van deze uitlating mensen als extremistisch bestempelen.....nou nee.
In zijn ogen is de "vreedzame discussie" dan vast al voorbij gezien de prenten.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:24 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Nou. ik heb die uitzending gezien... en je had de haat en felheid waarmee die imam het zei moeten zien.
Ik heb niet het idee dat dit bijdraagt aan een vreedzame discussie. Zoals hij het zei was er weining ruimt voor nuance.
Je kan het ook zien als een retorisch trucje.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:22 schreef VendoR het volgende:
Hij is fundamentalists/extremistisch omdat hij de fantasie heeft te bepalen, als waarheid te stellen, dat Allah van een moslim een reactie eist. Praat Allah soms indirect tot de moslims via deze geestelijke? Hij werpt die suggestie wel op: levensgevaarlijk.
Inderdaad, en daar ligt volgens mij nu precies het probleem.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In zijn ogen is de "vreedzame discussie" dan vast al voorbij gezien de prenten.
Ah, kijk, verwacht je van de gemiddelde Hollander dat hij dat begrijpt, als hij deze woorden hoort? En vertaalt naar de spotprenten, denk je dat de minder gemiddelden in de Arabische landen ooit naar de context zullen kijken waarin deze spotprenten geplaatst en becommentarieerd worden? Hier in Holland wordt het niet vertaald naar geweld, in het M-O wel. Zelfs hier voelen de meeste moslims zich beledigd, terwijl het feit dat het een cartoon/spotprent/satire was de context al duizenden jaren breder maakt.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het lijkt mijn sterkt dat zijn preek tot dit zinnetje beperkt was niet?Het is net zoiets als van Pim Fortuyn het ene zinnetje \"De islam is een achterlijke cultuur\" te quoten en dan zijn eigen verhaal eromheen er niet bij melden.
Maar het is geen oproep tot geweld, en die zin dus niet extremistisch. Gezien zijn uitspraak misschien een orthodox moslim, maar extremistisch...nee.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:25 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Inderdaad, en daar ligt volgens mij nu precies het probleem.
![]()
En hoe je dat doet ook, gaan ze maar lekker bidden ofzo.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:25 schreef Ringo het volgende:
[..]
Je kan het ook zien als een retorisch trucje.
Ik kan ook gaan roepen dat 'men' in Nederland 'de plicht' heeft op te komen voor het recht op vrije meningsuiting.
Dat vind ik wel, maar ik vind het ook niet.
Je hebt altijd de morele plicht dat wat jou het meest lief is, te beschermen. Of je dat daadwerkelijk doet, is aan jou.
Sorry, maar de context van de "cartoon" is alles behalve duidelijk. Zelfs in het Westen is er geen eenduidige betekenis toegerekend aan de spotprent. En misschien is het daarom waarom de spotprent gefaalt heeft.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:28 schreef VendoR het volgende:
[..]
Ah, kijk, verwacht je van de gemiddelde Hollander dat hij dat begrijpt, als hij deze woorden hoort? En vertaalt naar de spotprenten, denk je dat de minder gemiddelden in de Arabische landen ooit naar de context zullen kijken waarin deze spotprenten geplaatst en becommentarieerd worden? Hier in Holland wordt het niet vertaald naar geweld, in het M-O wel. Zelfs hier voelen de meeste moslims zich beledigd, terwijl het feit dat het een cartoon/spotprent/satire was de context al duizenden jaren breder maakt.
ja maar door de felheid en de haat waarmee sommige moslims reageren. En dan de beelden uit London, amasades die in brand staan. Dan is het moeilijk om onderscheid te zien.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar het is geen oproep tot geweld, en die zin dus niet extremistisch. Gezien zijn uitspraak misschien een orthodox moslim, maar extremistisch...nee.
Gefaald? Dat lijkt me een bewering die moeilijk kracht bij gezet kan worden als je zelf al zegt dat de context ervan niet duidelijk is. Ze lijken mij eerder hun doel bereikt te hebben gezien de commotie die het teweeg heeft gebracht.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Sorry, maar de context van de "cartoon" is alles behalve duidelijk. Zelfs in het Westen is er geen eenduidige betekenis toegerekend aan de spotprent. En misschien is het daarom waarom de spotprent gefaalt heeft.
De context waarin de cartoons geplaatst werden, was een locale/landelijke context. Denk je dat deze prenten naar iedere moslim ter wereld gericht waren? Dat willen de radicale geestelijken maar al te graag. En dan nog, het was een individu die de prenten tekende, de krant die er in toestemde ze te plaatsen (wat niet inhoud dat ze er achter stonden), en de moslimwereld die geschokt reageert en ambassades in de brand steekt... Ik denk dat er een hoop mensen zijn die het uit de context gehaald hadden.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Sorry, maar de context van de "cartoon" is alles behalve duidelijk. Zelfs in het Westen is er geen eenduidige betekenis toegerekend aan de spotprent. En misschien is het daarom waarom de spotprent gefaalt heeft.
De spotprent heeft weldegelijk gefaald OMDAT de context ervan niet duidelijk is.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:33 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Gefaald? Dat lijkt me een bewering die moeilijk kracht bij gezet kan worden als je zelf al zegt dat de context ervan niet duidelijk is. Ze lijken mij eerder hun doel bereikt te hebben gezien de commotie die het teweeg heeft gebracht.
Dus jij verwacht van een spotprent, dat volkomen duidelijk is wat de boodschap is? Dat niveau van intelligentie verwacht ik alleen van een lopendebandwerker.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De spotprent heeft weldegelijk gefaalt OMDAT de context ervan niet duidelijk is.
Denk dat veel analfabete werkeloze Moslims in het Midden-Oosten waarbij hun geloof het enige in hun leven is er niet veel van zullen snappen nee.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:35 schreef VendoR het volgende:
[..]
Dus jij verwacht van een spotprent, dat volkomen duidelijk is wat de boodschap is? Dat niveau van intelligentie verwacht ik alleen van een lopendebandwerker.
De reacties van sommige mensen bevestigd helaas de vooroordelen die de cartoons tonen.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:33 schreef SocialDisorder het volgende:
Ik heb nou niet het idee dat de prenten er ver naast zaten, als ik de reacties van de demonstranten en islamitische overheden zie.
Volgens jou is het een landelijke of lokale context. Volgens andere mede-Europeanen weer niet. Weer iemand anders beweerd weer wat anders. De europeanen zelf kunnen de cartoon dus niet eens in een goede context plaatsten, maar dat verwacht je dan wel van moslims in de moslimwereld?quote:Op maandag 6 februari 2006 09:33 schreef VendoR het volgende:
De context waarin de cartoons geplaatst werden, was een locale/landelijke context. Denk je dat deze prenten naar iedere moslim ter wereld gericht waren? Dat willen de radicale geestelijken maar al te graag. En dan nog, het was een individu die de prenten tekende, de krant die er in toestemde ze te plaatsen (wat niet inhoud dat ze er achter stonden), en de moslimwereld die geschokt reageert en ambassades in de brand steekt... Ik denk dat er een hoop mensen zijn die het uit de context gehaald hadden.
Honderden jaren oud, moet je jezelf eens horen. Blasfemie was in het begin van de 20e eeuw nog gewoon verboden hoor.quote:De moslims in het M-O hebben trouwens ook moeite het in de context te plaatsen, het honderden jare oude concept van vrijheid van meningsuiting dat we kennen hier, heeft zich verder ontwikkeld dan welk Arabisch land ook.
Er is nu zo'n gedoe omdat moslim-geestelijken besloten hebben om ze te gebruiken om hun kuddes mee op te stoken tegen het westen.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
Die cartoons waren toch maanden geleden al eens uitgebracht? Zijn ze nu nog eens uitgebracht dat er zo'n gedoe om is nu?
Maar natuurlijk, een spotprent "bespot" iets. Als je niet weet wat het "bespot" is er geen hol aan natuurlijk.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:35 schreef VendoR het volgende:
[..]
Dus jij verwacht van een spotprent, dat volkomen duidelijk is wat de boodschap is? Dat niveau van intelligentie verwacht ik alleen van een lopendebandwerker.
ik moet de eerste nog horen.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:37 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
De reacties van sommige mensen bevestigd helaas de vooroordelen die de cartoons tonen.
maar nogmaals, ik zeg sommige... er zijn ook heel veel moslims die het dreigen met geweld en geweldpleging afkeuren.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |