Mja, het feit dat ze massaal protesteren omdat degene die ze aanhangen als terrorist wordt afgebeeld zegt waarschijnlijk niks.quote:Op maandag 6 februari 2006 15:50 schreef Klummie het volgende:
[..]
De gematigde moslims steken anders geen poot uit om hun radicale geloofsgenoten tot de orde te roepen.
Het feit dat ze daartegen ageren is dan toch juist positief of ben ik nu gek?quote:Op maandag 6 februari 2006 15:53 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dat is de patstelling in een notendopje en vormt de basis voor de cartoons.
Er is een krant die dat denkt ja.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:22 schreef Frances het volgende:
Lees net op Nu.nl dat de moord op de priester in Turkije ook een gevolg is van de cartoons.
Niet hoop ik.quote:Ben benieuwd hoe de Christenen gaan reageren.
Berlusconi die de Turkse ambassadeur zijn land uitflikkert en excuses eist van de Turkse regering?quote:Op maandag 6 februari 2006 16:22 schreef Frances het volgende:
Lees net op Nu.nl dat de moord op de priester in Turkije ook een gevolg is van de cartoons. Ben benieuwd hoe de Christenen gaan reageren.
Waar waren die massale protesten dan na 9/11? En na 11/3? En na 7/7? Toen degene die ze aanhangen werd gebruikt als reden om terroristische aanslagen uit te voeren?quote:Op maandag 6 februari 2006 16:19 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Mja, het feit dat ze massaal protesteren omdat degene die ze aanhangen als terrorist wordt afgebeeld zegt waarschijnlijk niks.
Jij had liever dat ze pissig werden als hun leider vreedzaam werd afgebeeld? :") .quote:Op maandag 6 februari 2006 16:34 schreef Jalu het volgende:
[..]
Waar waren die massale protesten dan na 9/11? En na 11/3? En na 7/7? Etc.
Beetje selectieve verontwaardiging wat deze massale protesten nu vertonen.
Afkeuring via woorden hoop ik en verder de zaak niet laten escaleren door ook nog eens de Christenen in te zetten als eisende partij.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:22 schreef Frances het volgende:
Lees net op Nu.nl dat de moord op de priester in Turkije ook een gevolg is van de cartoons. Ben benieuwd hoe de Christenen gaan reageren.
Nee. Maar ik had deze collectieve boosheid graag willen zien telkens als het moslim-geloof wordt misbruikt voor terroristische doeleinden. Maar de enige demonstraties die ik na die terroristische daden gezien heb, waren demonstraties waarin blijdschap werd geuit over de aanslagen.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:35 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Jij had liever dat ze pissig werden als hun leider vreedzaam werd afgebeeld? :") .
Misschien voortaan wat beter het nieuws volgen.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:38 schreef Jalu het volgende:
Maar de enige demonstraties die ik na die terroristische daden gezien heb, waren demonstraties waarin blijdschap werd geuit over de aanslagen.
Ik vind het prima dat ze ageren tegen het idee dat het Westen Mohammed vereenzelfvigd met de radicale/miltante tak van de Islam. Maar er wordt vanuit het Westen óók verwacht dat men hat kaf van het koren gaat scheiden en ik moet bekennen dat ik daar weinig van zie.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:20 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Het feit dat ze daartegen ageren is dan toch juist positief of ben ik nu gek?
Nee iddquote:Op maandag 6 februari 2006 16:19 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Mja, het feit dat ze massaal protesteren omdat degene die ze aanhangen als terrorist wordt afgebeeld zegt waarschijnlijk niks.
Hm, ik volg nu al een paar dagen het nieuws omtrent deze cartoons op de voet. En ik heb weer nog steeds geen demonstratie van gematigde moslims tegen het extremistische geweld van de afgelopen dagen gezien. Jij wel?quote:Op maandag 6 februari 2006 16:40 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Misschien voortaan wat beter het nieuws volgen.
Nee, 'in die kringen' (als ik zo mag spreken) heb je niet zoveel uitersten zoals dat bij ' ons' het geval is.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:44 schreef Jalu het volgende:
[..]
Hm, ik volg nu al een paar dagen het nieuws omtrent deze cartoons op de voet. En ik heb weer nog steeds geen demonstratie van gematigde moslims tegen het extremistische geweld van de afgelopen dagen gezien. Jij wel?
Is dat een grap?quote:Op maandag 6 februari 2006 16:41 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik vind het prima dat ze ageren tegen het idee dat het Westen Mohammed vereenzelfvigd met de radicale/miltante tak van de Islam. Maar er wordt vanuit het Westen óók verwacht dat men hat kaf van het koren gaat scheiden en ik moet bekennen dat ik daar weinig van zie.
Leg eens uit (ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen)quote:Op maandag 6 februari 2006 16:46 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Is dat een grap?
Het Westen scheidt juist het kaf niet van het koren. Lijkt me nogal duidelijk.
Vindt je dat dan gek, in het licht van de afgelopen jaren? Veel (de meeste?) moslims hebben zelf geen enkele moeite gedaan om dat te doen, maar verwachten dat wel van het westen.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:46 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Is dat een grap?
Het Westen scheidt juist het kaf niet van het koren. Lijkt me nogal duidelijk.
In het Westen (vooral bij de grote groep minder intelligent dus genuanceerden, zoals hier op FOK) zijn alle moslims dezelfde radical juichende bommengooiers.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:47 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Leg eens uit (ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen)
Waarom zouden ze daar moeite voor doen?quote:Op maandag 6 februari 2006 16:49 schreef Jalu het volgende:
[..]
Vindt je dat dan gek, in het licht van de afgelopen jaren? Veel (de meeste?) moslims hebben zelf geen enkele moeite gedaan om dat te doen, maar verwachten dat wel van het westen.
Dat is best een redelijk juiste weergave van de werkelijkheid. Echter, dat doet aan de zaak niet af dat die minderheid heel veel ellende veroorzaakt in de wereld en door die grote meerderheid op geen enkele manier een strobreed in de weg gelegd krijgt. En dat kun je bagatelliseren wat je wilt, ik vind dat heel kwalijk en bedreigend voor onze westerse maatschappij bovendien. Dat zie je nu al weer, dat er naar aanleiding van hele milde cartoons hele discussies worden gevoerd over de inperking van de vrijheid van meningsuiting...quote:Op maandag 6 februari 2006 16:50 schreef Posdnous het volgende:
[..]
In het Westen (vooral bij de grote groep minder intelligent dus genuanceerden, zoals hier op FOK) zijn alle moslims dezelfde radical juichende bommengooiers.
Dus hier wordt iedereen onder dezelfde noemer geschaard en men houdt zich blind voor al die moslims (veruit de grote meerderheid) die helemaal niets te maken hebben met al die ongein. En van de groep moslims die lopen te fokken tegen het Westen zijn 90 procent arme, ongeletterde mensen die gebruikt worden door fanatici.
Nee, en als ze dat al doen door een opstand te veroorzaken die door het Westen wordt ingeleid, dan worden ze later allemaal in de steek gelaten en vermoordquote:Op maandag 6 februari 2006 16:53 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dat is best een redelijk juiste weergave van de werkelijkheid. Echter, dat doet aan de zaak niet af dat die minderheid heel veel ellende veroorzaakt in de wereld en door die grote meerderheid op geen enkele manier een strobreed in de weg gelegd krijgt.
We hebben beiden boter op ons hoofd, al vind ik dat er erg makkelijk gesproken wordt over 'kleine groepjes' extremisten die blijkbaar alle vrijheid krijgen om hun extremistisch gedachtengoed aan de man te brengen en als ze de barricaden opgaan geen strobreed in de weg gelegd worden, JUIST in een samenleving die veelal wordt beleefd vanuit emoties.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:50 schreef Posdnous het volgende:
[..]
In het Westen (vooral bij de grote groep minder intelligent dus genuanceerden, zoals hier op FOK) zijn alle moslims dezelfde radical juichende bommengooiers.
Dus hier wordt iedereen onder dezelfde noemer geschaard en men houdt zich blind voor al die moslims (veruit de grote meerderheid) die helemaal niets te maken hebben met al die ongein. En van de groep moslims die lopen te fokken tegen het Westen zijn 90 procent arme, ongeletterde mensen die gebruikt worden door fanatici.
Ja, dat kan, maar die steken liever ambassades in de fik.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:44 schreef BaajGuardian het volgende:
als abu jaja vervolgd (of wie ze tekenden / plaatsten) kan worden hierom
kunnen alle moslims eindelijk ook de deense klanten officieel aanklagen .
Ja, ik vraag me ook af waar de titel op slaat.quote:Op maandag 6 februari 2006 17:07 schreef Johan_de_With het volgende:
Wat is dit voor belachelijke titel? ''Israel''? Gaan we het op z'n Midden-Oosters doen? Het CIDI is een onafhankelijke organisatie, hoor. En er staat niet eens een nieuwsbericht aan het begin van dit geraaskal!
Hadden de beledigde moslims het maar bij strafrechtelijke vervolging gehouden. Zoals beschaafde mensen.quote:Op maandag 6 februari 2006 20:50 schreef BaajGuardian het volgende:
weet niet of jullie het doorhebben maar het ging over het vervolgen wat dan van beide kanten mogelijk zou moeten zijn wegens het provoceren en harrassen over en weer , niet over 911
Idd, Israel heeft weinig boodschap aan Abu Jaja. De OP is dus misleidend.quote:Op maandag 6 februari 2006 21:41 schreef zoalshetis het volgende:
waarom blijven topics van een gillende geestelijk gestoorde open als zelfs de op helemaal debiel is?
quote:Op maandag 6 februari 2006 00:44 schreef BaajGuardian het volgende:
voor antisemitisme ,
als er iets antisemiet is deze tijden is het israel wel trouwens.
anyway..
wegens de spotprenten op hun site dus..
nou word ie mooi , als abu jaja vervolgd (of wie ze tekenden / plaatsten) kan worden hierom
kunnen alle moslims eindelijk ook de deense klanten officieel aanklagen .
of word ik nu gek.
Ik wil je niet meteen als gek bestempelen maar verward ben je wel.![]()
vooral de zieligheid waarmee de israelisch worden bekritiseerd om hun gang naar de rechtzaal door ts, terwijl de arabieren dit ook hadden kunnen doen is eigenlijk geen topic waard. bovendien komt het van iemand die volgens mij iets te vaak heeft getript.quote:Op maandag 6 februari 2006 22:11 schreef Frances het volgende:
[..]
Idd, Israel heeft weinig boodschap aan Abu Jaja. De OP is dus misleidend.
dolle boelquote:
alleen met drion of morfine, anders is het moord.quote:Op maandag 6 februari 2006 22:26 schreef Henk-B het volgende:
Hee ik heb een idee!!!!!!!
Moslims willen heel graag naar allah en hebben er zelfs zelfmoord voor over.
Is het dan rechtvaardig als wij hun een handje helpen?
ja, spannend hoor, eindelijk eens wat actiequote:
komkommertijd is over!quote:Op maandag 6 februari 2006 22:28 schreef Re het volgende:
[..]
ja, spannend hoor, eindelijk eens wat actie
of zoals altijd is het weer 1, 2 weekjes verontwaardigd geklooi, en dan weer business as usual
Het ontkennen van de holocaust is strafbaar en het beledigen van Mohammed niet, elke poging om cartoons over het ontkennen van de holocaust gelijk te stellen met het beledigen van Mohammed gaat dus mank.quote:Op maandag 6 februari 2006 20:50 schreef BaajGuardian het volgende:
weet niet of jullie het doorhebben maar het ging over het vervolgen wat dan van beide kanten mogelijk zou moeten zijn wegens het provoceren en harrassen over en weer , niet over 911
quote:Op maandag 6 februari 2006 22:33 schreef Henk-B het volgende:
Als iemand zijn kind mohammed noemt is hij dan niet strafbaar aan het feit dat mohammed wordt uitgebeeld?
Anders moeten we alle mohammeds doden. Zonde!
kan jij tekenen?quote:Op maandag 6 februari 2006 22:45 schreef Re het volgende:
[..]
daar kan vast wel een spotprent van gemaakt worden
ja natuurlijk, maar dat wist abu ook wel. hij dacht ff dat ie weer mudjahedin in een of ander kutland was.quote:Op maandag 6 februari 2006 22:50 schreef The_Dijkstra het volgende:
Begrijp ik hieruit dat AEL de omstreden cartoons per direct van hun site heeft gehaald?
nee niet echt, dat laat ik wel aan de heren spotprenttekenaars overquote:
weet je. het is gewoon logisch dat israel en cidi bezwaar aantekent. dat hadden de moslims ook moeten doen met die spotprenten. wederom is het de oudere, veel geplaagde broer, die het moet ontgelden. zeker gezien het feit dat de cartoons uit denemarken aangedikt zijn door terroristen en zeg maar laten zien is aan 1/3 van de islamitische mensheid die liever bloed dan vrede wil zien.quote:Op maandag 6 februari 2006 22:53 schreef Re het volgende:
[..]
nee niet echt, dat laat ik wel aan de heren spotprenttekenaars over
ach ik zie het zoquote:Op maandag 6 februari 2006 22:56 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
weet je. het is gewoon logisch dat israel en cidi bezwaar aantekent. dat hadden de moslims ook moeten doen met die spotprenten. wederom is het de oudere, veel geplaagde broer, die het moet ontgelden. zeker gezien het feit dat de cartoons uit denemarken aangedikt zijn door terroristen en zeg maar laten zien is aan 1/3 van de islamitische mensheid die liever bloed dan vrede wil zien.
ik hoop dat het, net als een terroristische actie uit naam van allah en de profeet (vzmdmg), het de matige moslims en de normale burgers uit europa samenbrengt. immers we moeten zelf zorg dragen voor de vuilnis in europa. en daar hoort ael bij.quote:Op maandag 6 februari 2006 23:03 schreef Re het volgende:
[..]
ach ik zie het zo
deze hele affaire is met een politiek maatschappelijk doel weer de wereld in geholpen juist met dat doel, ik gun ze die massahysterie wel. Zal uiteindelijk voor een grote schoonmaak zorgen, dat deed de beeldenstorm uiteindelijk ook
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |