je weet wat ik gezegd heb als je een keer wil oefenen met shooten moet je het gewoon aangevenquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 05:47 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
wow gaaf hoor. We komen nog wel een keer kijken als dat mag.
Beetje afhankelijk hoeveel je op je stoppen/groepen wilt/gaat/kunt zetten ook.quote:Op woensdag 10 januari 2007 23:13 schreef snakelady het volgende:
Ok, misschien een vreemde vraag maar hoeveel stopcontacten heb je minimaal nodig?
op 1 stopcontact kun je 2 flitsers kwijt. (4 als het 300W max is)quote:Op woensdag 10 januari 2007 23:13 schreef snakelady het volgende:
Ok, misschien een vreemde vraag maar hoeveel stopcontacten heb je minimaal nodig?
zo 'gewoon' is het niet hoor, er zijn immers 3 dimensies, dus dat biedt ruimte voor 2 hoeken van 45 graden.quote:Op donderdag 11 januari 2007 09:09 schreef Toeps het volgende:
45 graden, lijkt me gewoon van schuin voren. En als je dat van 2 kanten doet, heb je dus niet van die nare schaduwen.
Dank je wel!!quote:
Iemand?quote:Op donderdag 11 januari 2007 10:05 schreef 19_William_78 het volgende:
Alle sets die hier worden beschreven, zijn die ook geschikt voor een D50 met SB-600 en dubbel kit?
Ik heb namelijk straks (als mijn huisje eindelijk wordt opgeleverd!!! ) een kamer van 16m2 over en wil daar een studio van maken voor portret en productfotografie.
Graag wat tips, hints, links enz enz..
Iedere set is te gebruiken. Je moet alleen denken aan hoeveel je er voor over hebt qua budget.quote:
Oke, thanks!quote:Op vrijdag 12 januari 2007 08:49 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Iedere set is te gebruiken. Je moet alleen denken aan hoeveel je er voor over hebt qua budget.
De meesten hebben een stusioset in combinatie met een radio-trigger. Zo kan je draadloos de flitsset bedienen. Je kan ook zoals jij mogelijk wil, de lampen laten afgaan samen met je SB-600 die je aan je camera hangt. En er is ook een mogelijkheid dat je de lampen aan je camera verbind met de bijgeleverde kabel.
Ik kijk even op de FotoSG.nl site (link naar zelfde setquote:Op vrijdag 12 januari 2007 09:05 schreef 19_William_78 het volgende:
[..]
Oke, thanks!
Heb namelijk een leuke set gezien ( http://www.fotokonijnenbe(...).php?id_product=2429 ) maar wil graag weten of dit dus een mogelijkheid is of dat ik nog spullen nodig heb.
Ik zal grotendeels portretfoto's gaan maken met daarnaast wat productfotografie.
Ben benieuwd
Dan heb je geen connector voor die kabel... Heb ik ook niet..quote:Op vrijdag 12 januari 2007 09:28 schreef Puckzzz het volgende:
ik wil ook wel zo'n stusioset HM2
mijn radiotrigger begint de laatste tijd moeilijk te doener zit zo'n verloopstekkertje tussen (zo'n soort koptelefoonstekker die 'm van klein naar groot maakt) ik moet de trigger met tape aan het statief vastplakken, elk beweginkje en dat ding maakt geen contact
en ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik met die kabeltjes moet werken. Ik kan nergens een gat in mijn camera vinden waar het andere eind van het snoertje in moet
Die kabel kan je gebruiken op een lichtmeter (heb ik dus wel) en of kan je aan bepaalde types camera's hangen.. Mijn 300D heeft het nietquote:Op vrijdag 12 januari 2007 09:55 schreef Puckzzz het volgende:
ik heb zijn kleine broertje:
[afbeelding]
en bij de flitsset heb ik twee lange sync kabels meegeleverd gekregen. maar daar heb ik dus nog nooit gebruik van gemaakt. geen idee hoe die werken
Ik wil ook een 3e lamp erbijquote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:07 schreef Puckzzz het volgende:
ik heb de kleine
en ja ik moet nodig investeren in een extra lamp
Man, je hebt je setje net. Leer eerst eens goed met 2 lampen belichten.quote:
Het gaat niet om het hebben. Gaat mij er om, dat ik ideeen heb, die net niet met 2 lampen mogelijk zijn.. Een grotere softbox werkt niet ben ik bang voor..quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:38 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Man, je hebt je setje net. Leer eerst eens goed met 2 lampen belichten.
Niets persoonlijks verder hoor, maar ik zie hier zo veel mensen kicken op spulletjes en er wordt zo verrekte weinig mee gedaan. Je zou bijna denken dat het om de heb gaat, en niet om de foto's.
Als ik het goed zie, heb je hier zo'n beetje de Toeps-interpretatie van de 45 graden gevolgd no offence Toepsquote:Op donderdag 11 januari 2007 21:34 schreef PureMoments het volgende:
Thanks vliegenvanger.
Gebruik nu wel een softbox, maar een paraplu erbij is dus denk ik wel handig?
Ik zal eventjes een kleine foto plaatsen van wat ik bedoel... Nog meer tips zijn van harte welkom.
[afbeelding]
(Gaat eventjes niet om de compositie of houding van de modellen)
Dat is net hoe je het benadert natuurlijk. Ik kan wel id-en verzinnen met 10 lampen, maar ik ken mijn beperkingen. Ik heb geen tien lampen, en ik ben nog niet ervaren genoeg om met 10 lampen te werken. Dus beperk ik me voorlopig tot id-en met 1 of 2 lampen, en evt een reflectiescherm (of 2).quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:49 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Het gaat niet om het hebben. Gaat mij er om, dat ik ideeen heb, die net niet met 2 lampen mogelijk zijn.. Een grotere softbox werkt niet ben ik bang voor..
Het probleem met lampen en sets is, dat je steeds meer ideeen krijgt ...![]()
okee ik weet dat je het tegen HM hebt, maar ik begin echt een derde lamp te missen. laatst nog een groepje van 4 dames op de foto gezet, en dan zijn twee lampen feitelijk net iets te weinigquote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:38 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Man, je hebt je setje net. Leer eerst eens goed met 2 lampen belichten.
Niets persoonlijks verder hoor, maar ik zie hier zo veel mensen kicken op spulletjes en er wordt zo verrekte weinig mee gedaan. Je zou bijna denken dat het om de heb gaat, en niet om de foto's.
En jij bent dan juist iemand van wie ik meer foto's zie dan aankopenquote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:06 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
okee ik weet dat je het tegen HM hebt, maar ik begin echt een derde lamp te missen. laatst nog een groepje van 4 dames op de foto gezet, en dan zijn twee lampen feitelijk net iets te weinig
Die foto's zie je ook niet, omdat ik simpelweg de modellen er niet voor heb..quote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:09 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
En jij bent dan juist iemand van wie ik meer foto's zie dan aankopen
En die foto's laten ook nog eens zien dat jij die 2 lampen behoorlijk onder de knie hebt imho.
Ik weet nog wel een set bij een winkel te liggen, maar die zijn allen africhtbaar op 100% of 50% en dat is niet werkbaar..quote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:17 schreef freud het volgende:
HM2, is het geen idee om dan een paar oude flitsers te kopen en die in slave te gebruiken? Ik zou ook graag een 3e flitser met softbox kopen (heb er nu 2 met plu), maar met oude flitsjetser en reflector kom ik ook een eind. Jij hebt echt leuk spul staan, en zou me inderdaad even daar eerst mee uitleven, voordat je meer dingen gaat doen. Als je een shoot in gedachten hebt die echt meer flitsers nodig hebben, dan zou je altijd kunnen kijken of je er even eentje kan lenen of zo. Beetje jammer dat je in het buitenland woont.
Vonkontstekinkje met afstandsbediening?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 12:52 schreef freud het volgende:
Hoe zet je magnesium poeder in slave mode?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |