abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34774269
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:19 schreef stukovich het volgende:
Waarom, omdat de Christenen begonnen met hun jarenlange aanvallen op Mekka en het Midden-Oosten. Vanaf de tijd van de profeet tot aan Constantinopel heeft het Midden-Oosten alleen maar in oorlog geleefd.
Voor die tijd was het rustig en vreedzaam. Denk aan de Moren in Spanje, en de Joden in Marokko.
Maar die Engelse geloofsfanaten vonden dat het tijd werd om stoer te doen
Hej, blabalbla in 2006, snap je?
Laatste woorden Voltaire, nadat een priester hem vroeg Satan te verwerpen:
"Nou, nou, mijn beste man, dit is niet het moment om vijanden te maken."
.
  zondag 5 februari 2006 @ 21:20:44 #152
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34774282
quote:
Waarom, omdat de Christenen begonnen met hun jarenlange aanvallen op Mekka en het Midden-Oosten. Vanaf de tijd van de profeet tot aan Constantinopel heeft het Midden-Oosten alleen maar in oorlog geleefd.
Voor die tijd was het rustig en vreedzaam. Denk aan de Moren in Spanje, en de Joden in Marokko.
De kruistochten waren toch meer dan duizend jaar geleden?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34774295
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:13 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Helaas heb ik het misdadige en geweldadige gedrag van gestoorde hypocriete moslims al veel vaker gezien.
maar je ow zo objectieve karakter sloot je ogen voor wat het westen allemaal heeft gedaan?
pi_34774311
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:20 schreef Duvel het volgende:

[..]

Goh, Bush zei dat ze in 2001 weer waren begonnen
  zondag 5 februari 2006 @ 21:21:48 #155
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34774312
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:19 schreef Johan_de_With het volgende:
Zeg stukovich, heeft Pamuk recht op vrijheid van meningsuiting? (Dit in het licht van nogal arbitraire definities van \'\'kwetsen van gelovigen.\'\')
Ik ben een burger van de wet. Ik handel volgens de wet en ik respecteer de wet en naar mijn weten is hij vrijgesproken dus daar heb ik mee te leven of ik het er nou mee eens ben of niet de rechter heeft hem vrij verklaard.
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
pi_34774339
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:20 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hij vergeet even hoe het christendom ontstaan is, hoe het in de eerste eeuwen met de christenen er aan toe ging. En vergeet even erbij te vermelden dat we in 2006 nu leven, en dat ook de christenen (de westerse) de verlichting hebben meegemaakt.
.
pi_34774340
quote:
Waarom, omdat de Christenen begonnen met hun jarenlange aanvallen op Mekka en het Midden-Oosten.
Wel eens van Manzikert en Byzantium gehoord?
quote:
Vanaf de tijd van de profeet tot aan Constantinopel
Je bedoelt 1453?
quote:
Voor die tijd was het rustig en vreedzaam. Denk aan de Moren in Spanje
Ja, die kwamen beleefd binnen en paaiden de bevolking met vingerhoedjes. Zo is het nooit geweest.
quote:
en de Joden in Marokko.
Weer zo\'n voorbeeld dat maar gedeeltelijk opgaat.
quote:
Welke Engelse geloofsfanaten?
  zondag 5 februari 2006 @ 21:22:44 #158
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34774350
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:20 schreef VendoR het volgende:

[..]

Hej, blabalbla in 2006, snap je?
Zonder geschiedenis geen heden blabllallaa en zonder heden geen toekomst. Actie - reactie, oorzaak - gevolg.

oO<
pi_34774429
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:22 schreef stukovich het volgende:

[..]

Zonder geschiedenis geen heden blabllallaa en zonder heden geen toekomst. Actie - reactie, oorzaak - gevolg.

oO<
Als je geen kennis hebt over het verleden, hoe kan je dan oordelen over het heden?
.
pi_34774431
Allrighty...
pi_34774433
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:22 schreef VendoR het volgende:

[..]
dat we in 2006 nu leven, en dat ook de christenen (de westerse) de verlichting hebben meegemaakt.
Je bedoelt dat de Christenen atheistisch zijn geworden, dat is weer wat anders dan "de verlichting"
  zondag 5 februari 2006 @ 21:27:27 #162
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34774537
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:24 schreef VendoR het volgende:

[..]

Als je geen kennis hebt over het verleden, hoe kan je dan oordelen over het heden?
Oh geloof me dat ik wel kennis heb van het verleden, alleen niet over alle onderwerpen. Dat ik die kennis niet met jullie wil delen is een ander verhaal
  zondag 5 februari 2006 @ 21:31:17 #163
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34774678
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:27 schreef stukovich het volgende:

[..]

Oh geloof me dat ik wel kennis heb van het verleden, alleen niet over alle onderwerpen. Dat ik die kennis niet met jullie wil delen is een ander verhaal
Oei nu komt de geheimzinnige component. Man, er is geen rechtvaardiging voor wèlk religieus geweld dan ook. Niet dat er duizend jaar geleden een stel malle Europeanen optrokken richting Constantinopel, en niet dat iemand een tekening maakt van een profeet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34774762
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:24 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je bedoelt dat de Christenen atheistisch zijn geworden, dat is weer wat anders dan \\\"de verlichting\\\"
Nee, de christenen leven in een geseculariseerde maatschappij, wat voor de meeste christenen met enig intellect inhoud, dat ze accepteren dat kerk en staat gescheiden zijn. Een grote verandering is ook, dat christenen hun geloofsbelevenis meer tussen God en het individu zelf ervaren. Het belangrijkste is, dat de kritische rede in die tijd ontstond. Christenen konden kritiek leveren, en kritiek verwerken, omdat de verhouding tussen God en hemzelf was! De verhouding tussen god en het individu wordt niet verstoort door kritiek van anderen!

Verder is de kritische rede, iets wat de islamitische wereld nog moet leren (of iig iets waar het zich nog in kan ontwikkelen). Voor de meeste moslims, is het geloof niet iets tussen hem persoonlijk en god, het is meer dit rijtje - Individu, Imam en dan Allah.

Dit houd (na de verlichting) ook in dat de vroegere ordening van de samenleving in klassesystemen , Edelen, geestelijken, etc vervangen werd door een nieuw, modern systeem waarbij de kerkelijke, rechterlijke, politieke macht etc van elkaar gescheiden zijn.
.
pi_34774842
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:27 schreef stukovich het volgende:

[..]

Hoeft ook niet, het is overigens zinloos om continu ouwe koeien op te dreggen. Als mensen zich bij de hedendaagse problemen zouden blijven, dan zou dat veel schelen. Als we het over actie/reactie hebben, dan kunnen we tot het begin der tijden teruggaan...of anders in ieder geval de middeleeuwen......
  zondag 5 februari 2006 @ 21:36:51 #166
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34774926
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:33 schreef VendoR het volgende:

[..
Turkije voldoet aan veel van jouw eisen. Verder vraag ik me af of het niet de kerk was die mensen geld aftroggelden met het fabeltje koop je zonden af anders ga je naar de hel.

En wat betreft die Imam, die betekent niet veel voor mij. Het is geen standaard rijtje waarin ik in geloof. Islam betekent totale overgave. Als je dit niet kunt bewerkstelligen behoor je niet thuis tot de Islam.
pi_34774937
quote:
Verder is de kritische rede, iets wat de islamitische wereld nog moet leren (of iig iets waar het zich nog in kan ontwikkelen).
(Spot)prenten van Mohammed zijn altijd uit den boze geweest, maar toch blonk de Islamitische beschaving hierin vroeger uit. Niet de hele geestelijkheid was er mee ingenomen, maar dat is bijzaak.
pi_34775027
Echt onbegrijpelijk. Gaan ze hun eigen auto\'s in fik steken :\')
  zondag 5 februari 2006 @ 21:41:28 #169
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_34775089
In de woorden van Bassie de clown:
quote:
Wat er ook gebeurd; altijd blijven lachen!
pi_34775091
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:36 schreef stukovich het volgende:

[..]

Turkije voldoet aan veel van jouw eisen. Verder vraag ik me af of het niet de kerk was die mensen geld aftroggelden met het fabeltje koop je zonden af anders ga je naar de hel.

En wat betreft die Imam, die betekent niet veel voor mij. Het is geen standaard rijtje waarin ik in geloof. Islam betekent totale overgave. Als je dit niet kunt bewerkstelligen behoor je niet thuis tot de Islam.
En daarom kan jij je met \"de verlichten\" meerekenen. En totale overgave, jij bepaalt hopelijk hoe ver dit gaat? Ik bedoel, zodra een imam iets van je vereist, dan ben jij toch nog altijd de laatste die daar een eigen mening over vormt?

Jij voelt je misschien verbonden met de islamieten in de arabische wereld, maar denk je dat dit andersom ook zo is? Ik denk dat de kans groot is dat jij onder de catogorie \"kill on sight\" valt (voor de harde kern van de fundamentalistem/extremisten).
.
pi_34775096
quote:

[..]

Nee, de christenen leven in een geseculariseerde maatschappij, wat voor de meeste christenen met enig intellect inhoud, dat ze accepteren dat kerk en staat gescheiden zijn. Een grote verandering is ook, dat christenen hun geloofsbelevenis meer tussen God en het individu zelf ervaren. Het belangrijkste is, dat de kritische rede in die tijd ontstond. Christenen konden kritiek leveren, en kritiek verwerken, omdat de verhouding tussen God en hemzelf was! De verhouding tussen god en het individu wordt niet verstoort door kritiek van anderen!

Verder is de kritische rede, iets wat de islamitische wereld nog moet leren (of iig iets waar het zich nog in kan ontwikkelen). Voor de meeste moslims, is het geloof niet iets tussen hem persoonlijk en god, het is meer dit rijtje - Individu, Imam en dan Allah.

Dit houd ook in dat de vroegere ordening van de samenleving in klassesystemen , Edelen, geestelijken, etc vervangen werd door een nieuw, modern systeem waarbij de kerkelijke, rechterlijke, politieke macht etc van elkaar gescheiden zijn.
De moslims leven ook in een geseculariseerde maatschappij, zie Turkije, heel wat meer seculier dan NL. De islam-leerlingen kunnen heel wat minder dan leerlingen die geen Islamtische opleding volgen.
Een land met 98% moslims is sinds 1924 seculier en tot nu toe is het prima vergaan.

Spotprentjes zijn geen vorm van kritiek het is een uiting van belediging, Mohammed afbeelden is al verboden en kwetsend voor de moslims, laat staan dat hij wordt neergezet als terrorist, een reputatie waar de ISlam al tracht uit te kruipen met moeite.

Als de relatie tussen geloof tussen een gelovige en zijn God is, waarom moet er dan kritiek op geleverd worden, in een seculier staat waar religie een staat al gescheiden zijn? Religie mag zich niet bemoeien over bestuur, maar bestuur mag zich wel bemoeien over religie/religieuze zaken? Lekker hypocriet.

Ik val in herhaling maar als de relatie tussen beide is, dan mag daar ook niemand mee bemoeien zolang het verder niemand schaadt. Betreffende spotprenten zijn kwetstend. Het gaat niet zo zeer dat Christenen verlicht zijn of kritiek kunnen verwerken, nee Christenen hadden in een seculier staat geen poot om op te staan, dus moeten ze zich wel neerleggen met "de verlichting".
  zondag 5 februari 2006 @ 21:43:22 #172
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34775157
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De moslims leven ook in een geseculariseerde maatschappij, zie Turkije, heel wat meer seculier dan NL. De islam-leerlingen kunnen heel wat minder dan leerlingen die geen Islamtische opleding volgen.
Een land met 98% moslims is sinds 1924 seculier en tot nu toe is het prima vergaan.
Turkije is niet seculier, maar er is wel een stricte scheiding van kerk en staat.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_34775197
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:43 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Turkije is niet seculier,
Ben jij leukste thuis?
  zondag 5 februari 2006 @ 21:44:36 #174
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34775213
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:08 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Moslims worden in verscheidene landen vervolgd. Recentelijk zijn in India 3 moslims onthoofd door hindoe-fundamentalisten.

Dus een argument van niks van jouw kant.
en in westerse landen hebben ze alle ruimte en vrijheid om hun geloof te belijdden.

voor het vooral westerse christelijke geloof brengen ze datzelfde respect niet op...
De wereld is op hol geslagen
  zondag 5 februari 2006 @ 21:45:05 #175
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34775229
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:41 schreef VendoR het volgende:

[..]
Ik interpreteer de Islam op mijn manier, en ik hou er rekening mee dat ons heilige boek is geschreven in roerige tijden. En NEE, ik loop niet achter de hol van de Imam aan. Alle goedgelovigen doen dit niet.

En het boeit mij niet wat er in het M-O gebeurd, maar ik voel me wel beledigd door het feit dat Mohammed (vrede zij met hem) als een terrorist wordt afgebeeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')