Het blijkt dat (door afwezigheid op het moment zelf) sommige mensen niet helemaal begrijpen waar bovenstaande post van mij over gaat, dus hier maar een klein beetje uitleg.
![]()
Sinds ongeveer december beginnen er nieuwe mensen naar FOT te komen, een ontwikkeling die natuurlijk mooi is. Een vervelend neven-effect is echter dat de SC begint vol te lopen met allerhande zooi. Huiz gaf het hierboven al aan: er zijn dagen dat er zeker 3 SC topics volgeluld worden met helemaal niks, en er is geen hond die dat nog even naleest. Wel zie ik dat veel mensen er bijna niet meer komen, of er zelfs wegblijven. Een aantal anderen beklaagt zich over MSN.
Met de toenmallige mods heb ik begin dit jaar een "grap" opgezet door de SC te sluiten in de hoop dat mensen eens een beetje gingen nadenken over wat er daar allemaal gebabbeld wordt. De reactie was precies wat we niet hoopten: men was boos op het sluiten en de bedenkers van de grap, en niemand lette op de onderliggende reden (die toch echt wel gegeven werd).
Ik heb al aangegeven dat sinds deze week alle TVP posts door mij gezien worden als "te verwijderen posts". Dat was stap één in het bestrijden van de SC-zooi. Gisteravond werd het echt te gortig, en heb ik zo'n 30% van de posts verwijderd omdat ze absoluut nergens meer over gingen. Dat ga ik vaker doen, en dat is dus stap twee.
De SC hoeft niet 100% over fotografie te gaan. De SC is er als bindmiddel voor de gebruikers van FOT, een "virtuele kroegtafel", waar FOT-ters even tegen elkaar kunnen dollen, of juist serieus zijn. Wat ik de laatste tijd vooral merk is dat het wordt volgespammed door mensen die eigenlijk alleen maar op FOT zitten om de SC vol te kleppen, terwijl de FOTters zelf er steeds meer wegblijven.
Iedereen is welkom op FOT, maar als je doel van een bezoek zich beperkt tot de SC, en je verder niets anders op FOT te melden hebt, ga dan gewoon naar het subforum dat daarvoor bedoeld is: GC. Als je graag modellen wilt bespreken, en niet de foto's van de FOTters: ga naar US. Als je gewoon onzinnig bezig wilt zijn: ONZ is je plek. En natuurlijk is er ook nog MSN voor dingen die alleen maar één persoon aangaan, het is leuk als je verliefd bent, maar laat de rest van FOT daar fijn buiten. FOT en de FOT SC bestaan voor mensen die aan fotografie doen, of het willen leren. Laagdrempelig, maar wel zo veel mogelijk on-topic.
Er zullen altijd uitzonderlijke situaties zijn waarin er 3 topics op een dag/avond worden volgepraat, bijvoorbeeld na een meet. Maar avond na avond topics éénregelig (en soms zelfs met maar één woord of smiley) volposten omdat dat je er weer bent, omdat je brak bent, omdat X of Y lief is, en omdat je weer naar bed gaat; dat is niet echt waar de SC voor bedoeld is. Probeer er rekening mee te houden dat ook anderen van de SC gebruik willen maken, en pas je postgedrag daarop aan. SC staat voor "Slow Chat". Gun anderen ook de tijd om posts te lezen en daarop te reageren. Voor SpeedChat kun je terecht op IRC en MSN.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan
controleren...
-
Privacy Matters