Semtex haar defensie postings?quote:Op zondag 5 februari 2006 19:15 schreef morpheus_at_work het volgende:
omdat het nooit geroepen is bij andere verbruiksartikelen die zouden dan wel mogen
daarbij is het aan een modje om topic in goede banen te leiden en niet te bepalen welke fotografisch aanschaf wel of niet genoemd mag worden.
je persoonlijke mening mag hierin geen rol spelen of je het nou wel of niet interessant kan vinden
ik heb het idee dat je nu je mening laat leiden door semtex haar defensiepostings.
uit ervaring weet ik dat het soms lastig is je eigen belang boven het algemeen belang te stellen, ik vraag nu geen antwoord op van je , maar denk er even overna en doe er wel of niets mee.
ik weet dat een scheidslijn moeilijk is , daarom ook mijn aversie tegen alles wat verbruiksmateriaal is verbiedenquote:Op zondag 5 februari 2006 19:30 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Semtex haar defensie postings?Semtex post afaik niet in het defensie-topic?
Oh, heb je het over die AK47? Die vond ik niet zo spannend. Wel dat ze het nodig vind om te reageren met \\\\\\\\\\\\\\\"je smoel\\\\\\\\\\\\\\\", en de algehele manier van reageren van betreffende dame.
Maar om even terug te komen op je opmerking over wat wel en niet mag: 10 vellen papier mag dus wel. En van een ander mogen batterijen. En van mij mag het blikje cola dat ik tijdens elke shoot gebruik ook, net als de CDROMs waarop ik mijn foto\\\\\\\\\\\\\\\'s brandt. Begrijp je waar ik heen wil? Het zijn verbruiksartikelen. Spul wat je niet meer gebruikt als je ermee klaar bent. Je haalde net memory-cards aan: die dingen blijf je maar gebruiken, die zijn een investering. Ik geef toe: dat is een grijs gebied, maar doe me een lol, zeg: we hebben het over 10 blaadjes, niet over een heel pak papier. Bij een pak begint het pas interessant te worden.
Ergens moet een grens getrokken worden, anders is het topic binnenkort compleet onleesbaar vanwege alle vage meuk die daar \\\\\\\"foto gerelateerd\\\\\\\" gepost wordt.
Mariska,quote:SEMTEX zei (in het fotoboek van RonaldV):
Gut wat dapper, je reply in een gesloten topicje zetten.
Jammere reacties joh. Sowieso dat hele gemiereneuk over fotopapier. Zo hou je inderdaad alleen wel de hobbykiekjes- en naaktfotomakers over. Lekker nuttig.
Samengevat: ik vind dat er nogal gauw en overdreven werd gereageerd op mijn fotopapierposts.quote:Euhm, voor zover ik weet ben JIJ begonnen met mekkeren over fotopapier. Hoe zou ik dan op een rel uit moeten zijn? Ik vind het gewoon zielig dat er zo gemiereneukt moet worden over wat je zou moeten posten in dat topic en ik zal het niet laten dat te zeggen, maar wat voor baat heb ik bij een rel?
Verder: DPZ is voornl. een techneutenforum, vind ik. Ik had verwacht dat FOT meer een subforumpje zou worden waar de inhoud wat meer zou worden besproken, maar 't gaat dus naar een verlengstuk van DPZ toe. Het bespreken van objectiefjes, bodies en de interessantste sluitertijden en andere nerdtalk. En dat lijkt me toch juist helemaal niet toegankelijk voor de beginnende 'hobby'-fotograaf.
Normaal koop ik ook grotere pakketten, maar dit is specialer, groter papier waar ik hele grote foto's voor een beoordeling op geprint heb. Niet zomaar een verbruiksartikel voor mij dusquote:we hebben het over 10 blaadjes, niet over een heel pak papier
OK, hier moet ik even iets rechtzetten.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:24 schreef SEMTEX het volgende:
Reactie in je fotoboek gezet. Maar ik post het hier ook wel ff..
Verder: DPZ is voornl. een techneutenforum, vind ik. Ik had verwacht dat FOT meer een subforumpje zou worden waar de inhoud wat meer zou worden besproken, maar 't gaat dus naar een verlengstuk van DPZ toe. Het bespreken van objectiefjes, bodies en de interessantste sluitertijden en andere nerdtalk. En dat lijkt me toch juist helemaal niet toegankelijk voor de beginnende 'hobby'-fotograaf.
quote:Samengevat: ik vind dat er nogal gauw en overdreven werd gereageerd op mijn fotopapierposts.
En een woord als 'smoel' kan inderdaad al gauw erg agressief overkomen, maar als je me in 't echt tegenkomt, zul je merken dat ik net zo praat, maar dat het dan al heel wat genuanceerder klink.
Er zitten hier behoorlijk wat analoge fans. Blader wat door de topics, en je vindt er bijna altijd wel één. Eerlijk gezegd denk ik niet dat foto-papier er ooit helemaal uit zal gaan, iig niet in de komende 10 jaar. Er zijn gewoon nog veel te veel analoge toestellen. Agfa is gesneuveld omdat ze vast bleven houden aan een oud medium, zonder zich op tijd te verdiepen in de nieuwe. Hadden ze allebei gedaan dan zou het bedrijf waarschijnlijk nog bestaan.quote:[..]
Normaal koop ik ook grotere pakketten, maar dit is specialer, groter papier waar ik hele grote foto's voor een beoordeling op geprint heb. Niet zomaar een verbruiksartikel voor mij dus
Verder zou het inderdaad best interessant kunnen zijn te weten te komen of en waar er nog fotopapier verkocht wordt: er wordt steeds minder van gemaakt en fabrikant Agfa is zelfs failliet gegaan omdat digitale fotografie de dienst uitmaakt. Ik ken nog maar weinig winkels die fotopapier op voorraad hebben. Maar goed, misschien zitten hier meer digicam-fans![]()
![]()
De winkel waar ik het in mijn post hierboven over had vind je hierquote:Op maandag 6 februari 2006 18:46 schreef PoseidonVS het volgende:
![]()
Ik vind het wel interessant om te weten dat iemand fotopapier koopt.
Al was het maar dat ik dan weet dat hier meer mensen zelf ontwikkelen en om inderdaad verkoop adressen te kunnen uitwisselen indien nodig.
Het ging ook meer over het woord 'overdreven', maar goedquote:Gauw? Zou kunnen. Ik werk nogal eens on line, dus heb ik bijna altijd internet bij de hand. De kans dat ik ergens op een dag een topic kom binnenwandelen waar iemand net gepost heeft is dus nogal groot. Het heeft iig niets met jouw persoontje te maken
Je hebt ook de That's it of hoe die flutzaak ook heet. 1 keer papier besteld: het kwam nooit aan. Ik heb mijn adressen wel in Maastricht (Foto Rembrandt blijft zijn voorraden goed aanvullen), dus daar gaat het niet om. Ik heb geen adressen nodig, maar er zijn dus iig genoeg mensen die het interessant genoeg vinden om dat te lezen of er misschien wel over te praten. Maar dat boeit je dan blijkbaar niet. Dat vind ik jammer.quote:Op maandag 6 februari 2006 19:01 schreef RonaldV het volgende:
Ik weet niet hoe het gesteld is met foto-speciaal zaken in Helmond, daarvoor kom ik er te weinig, en dan nog: ik kom maar bij twee mensen aan de buitenkant van Helmond. Van andere plaatsen weet ik het trouwens ook niet, behalve van mijn eigen woonplaats. Bij mij om de hoek zit een fotografie-speciaalzaak die het wel nog verkoopt, vooral vanwege de hobby fotografen. Zoals zo veel zelfstandigen zit hij bij een inkoopcombinatie: Combi-foto. Misschien dat je iets hebt aan die info.
Ik ben gestopt met analoog (ik heb het heel lang wel gedaan hoor!quote:Op maandag 6 februari 2006 19:29 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Je hebt ook de That's it of hoe die flutzaak ook heet. 1 keer papier besteld: het kwam nooit aan. Ik heb mijn adressen wel in Maastricht (Foto Rembrandt blijft zijn voorraden goed aanvullen), dus daar gaat het niet om. Ik heb geen adressen nodig, maar er zijn dus iig genoeg mensen die het interessant genoeg vinden om dat te lezen of er misschien wel over te praten. Maar dat boeit je dan blijkbaar niet. Dat vind ik jammer.
Het topic loopt al even. Mijn carriere als mod wat korter. Als ik alles wat mijn voorgangers toestonden zou moeten aanpassen aan de huidige FAQ heb ik wel een jaartje of 3 nodig voor heel FOT. Daar zit het verschil.quote:Ik zie trouwens in dat topic ook helemaal in 't begin een "fotoboeken en lijm"-post, dus ik vind je nogal selectief met filteren. Er is in 't begin van het topic nergens onderscheid gemaakt, dat bepaal jij nu dus helemaal zelf.
Ik snapte het nut van zelf ontwikkelen in 't begin ook niet, tenzij je het vaker gaat doen. Je leert er wat mij betreft echt het vak van. Bovendien is dokawerk eigenlijk niets anders dan met de hand Photoshoppen en uitprinten, maar kost zelf afdrukken je gewoon veel meer tijd en moeite. Maar het is een ambacht wat je als fotograaf eigenlijk niet mag missen, vind ik.quote:Het is verouderende techniek. Interessant, dat wel, maar niettemin verouderend. Zie het als morse en de telegraaf: goed spul voor hun tijd, en het heeft zeker zijn nut gehad, maar inmiddels is het opgevolgd door nieuwere, betere, snellere en vooral goedkopere techniek.
*Piept* Ik heb het zo drukquote:Waarom opent niemand dan zo'n topic?
Toch zal ik niet provoceren en laat ik "1 pak 10 bij 15 Printerfotopapier en 1 pak A4 printerfotopapier" maar achterwegequote:Het topic is weer open, verbuiksartikelen mogen nog steeds.
Misschien een suggestie: willekeurige thematopics zoals "Post hier je mooiste vakantiefoto", "Post hier je portretshoots" of van dat soort topics bevorderen naar mijn idee de toegankelijkheid. Vroeger waren er heel veel van dit soort topics in FOT (ik zie dat het vakantiefototopic nog steeds bestaat) en ik merkte aan mezelf dat ik het leuk vond om te posten en te kijken in dat soort topics. Bovendien kan de wegwerpcamera-man/vrouw daar ook z'n ei kwijt en eventueel verder met goede kritiek.quote:Kort gezegd: FOT is al aan het bewegen in de richting die je graag ziet. We zagen hier reacties als "ik wil graag, maar durf niet te posten" en dat hebben we ons aangetrokken. Het gaat misschien nog niet zo snel, maar het gaat wel komen!
Zo'n topic is er nog: [Centraal] Zwartwitdoka Slowchat deel 2 dit topic is nog steeds open en zeker zijn voorganger staat er boordevol erg nuttige informatie voor een beginner als ik die alles wil autodidacten.quote:Op maandag 6 februari 2006 19:46 schreef RonaldV het volgende:
Meer algemeen (aan iedereen): Blijkbaar is er behoefte aan een topic over zelf ontwikkelen en afdrukken van foto's, in de ruimste zin van het woord. Waarom opent niemand dan zo'n topic?
Bij deze uitgevoerd!quote:Op maandag 6 februari 2006 20:52 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Zo'n topic is er nog: [Centraal] Zwartwitdoka Slowchat deel 2 dit topic is nog steeds open en zeker zijn voorganger staat er boordevol erg nuttige informatie voor een beginner als ik die alles wil autodidacten.
De reden waarom ik het nog niet onhoog geschopt heb is omdat ik nog geen vragen had die ik niet zelf kon vinden.
Niet helemaal:quote:Op woensdag 8 februari 2006 08:39 schreef Icicle het volgende:
'Kijk ik heb dit en dat gekocht' is zó DPZ![]()
Je wilt gewoon dat die aanschaffen bij jou gemeld worden...quote:Op woensdag 8 februari 2006 08:39 schreef Icicle het volgende:
quote:Op woensdag 8 februari 2006 08:39 schreef Icicle het volgende:
Beter zo?quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:57 schreef Ynske het volgende:
ik weet dat ik een zeikerd ben, maar zou iemand van jullie modjes deze foto's om willen zetten naar linkjes?
ik heb hier (met een redelijk snelle verbinding) echt best een lange laadtijd, en das zo jammer
Ik heb vandaag een mooie foto gemaakt!
Ik heb vandaag een mooie foto gemaakt!
thnx
je bent geweldigquote:
Bescheiden als ik ben: inderdaad!quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:17 schreef Ynske het volgende:
[..]
je bent geweldig
maar dat wist je natuurlijk al
Fixed... typo met een spatie op het eind, dat vreet Replique niet.quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:17 schreef Puckzzz het volgende:
De link "Terug naar toen" in de agenda doet het niet...
of de site ligt ff plat natuurlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |