abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34775802
En, voor de derde maal:

Twee weken voorwaardelijk voor beledigen moslims

DEN BOSCH (ANP) - De rechtbank in Den Bosch heeft dinsdag twee weken voorwaardelijk opgelegd aan de 19-jarige M.B. uit Valkenswaard omdat die zich schuldig heeft gemaakt aan belediging van moslims. De officier van justitie had 40 uur werkstraf geëist en twee weken voorwaardelijke celstraf.

De man hing op 7 november 2004, vlak na de moord op Theo van Gogh, een pamflet van de Nationale Alliantie voor zijn raam waarop onder meer stond: 'Stop het gezwel dat de islam heet'. B. kreeg het pamflet op een jongerenbijeenkomst van de Nationale Alliantie.
pi_34775818
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:00 schreef Johan_de_With het volgende:
En, voor de derde maal:
Waarom post je dat steeds opnieuw?
pi_34775825
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:00 schreef Johan_de_With het volgende:
Is daar al uitspraak over gedaan?
Ik vraag wat jij vindt.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:21:39 #244
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_34776590
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:58 schreef SCH het volgende:
Mohammed als terrorist. Waarom is dat minder erg dan Anne Frank bij Hitler in bed?
Mohammed is een rechtstreekse bron van inspiratie voor moslimterroristen. De arme man wordt geregeld aangeroepen door gemaskerde gewerendragers.

Ik snap de neukpartij tussen Anne Frank en Adolf Hitler wat minder goed.
Maar misschien kan SCH mij dat uitleggen...
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_34776739
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom post je dat steeds opnieuw?
Daar is toch iemand veroordeeld? Waar zijn Moslims dan kogelvrij?
pi_34776796
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:25 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Daar is toch iemand veroordeeld? Waar zijn Moslims dan kogelvrij?
Het gaat vooral om de publieke opinie in deze topicreeks.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:26:45 #247
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_34776811
Heerlijk.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_34776858
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:21 schreef Ringo het volgende:

[..]

Mohammed is een rechtstreekse bron van inspiratie voor moslimterroristen. De arme man wordt geregeld aangeroepen door gemaskerde gewerendragers.

Ik snap de neukpartij tussen Anne Frank en Adolf Hitler wat minder goed.
Maar misschien kan SCH mij dat uitleggen...
Nee, ik vind die AEL-actie belachelijk en ziek. Maar ik vind het hypocriet dat wij voor anderen gaan bepalen wat wel of niet kwetsend is.

Zoals ik zei: westerlingen kennen de islam niet goed en vinden hun reactie nogal snel stom.
pi_34777165
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik vraag wat jij vindt.
Zoals ik al zei (ik geloof hier, ik zal even zoeken) is dat iets dat Kamagurka gemaakt zou kunnen hebben. (Die heeft ooit Cowboy Henk zijn schoen laten zetten bij het crematorium van Birkenau.) Smakeloos, uitermate smakeloos, maar niet strafbaar denk ik, en daar kan ik het wel mee eens zijn.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:50:21 #250
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_34777800
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:27 schreef SCH het volgende:
Nee, ik vind die AEL-actie belachelijk en ziek.
[quote]
Maar ik vind het hypocriet dat wij voor anderen gaan bepalen wat wel of niet kwetsend is.
Het gaat er niet om dat ik bepaal of mijn tekening van Mohammed kwetsend is voor moslims - ik weet namelijk al lang dát dat zo is. Het gaat mij erom dat de reactie óp dat kwetsen overtrokken is en getuigt van gebrek aan zelfinzicht en relativeringsvermogen.

Een boycot? Suf maar binnen de perken. Daar hoor je mij niet over.
Officiële verontwaardiging, een boze ambassadeur? Geheel volgens de regels der diplomatie.
Zelfs een smerige anti-prent zoals die van de AEL past wat mij betreft in de polemische traditie. Zoiets nodigt alleen maar uit tot méér satire. Van beide kanten, hoop ik, en van steeds hogere kwaliteit.

Maar ambassades belagen? Consulaten in de fik zetten? Andersdenkenden met de dood bedreigen? Nee.
Religieus hooliganisme. Op dat moment vervliegt mijn allerlaatste vleugje respect. Elk vooroordeel dat ik zou kunnen hebben, wordt dan bewaarheid.
quote:
Zoals ik zei: westerlingen kennen de islam niet goed en vinden hun reactie nogal snel stom.
Ik ken de islam goed genoeg om er als buitenstaander een oordeel over te vellen. En mijn algemene oordeel over die religie klinkt een stuk milder dan mijn stem in deze specifieke affaire.
Ik kan niet anders. Zodra de pen, hoe scherp ook, met het zwaard tot zwijgen wordt gebracht, móet ik schreeuwen. Uit angst, pijn of woede.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 5 februari 2006 @ 23:17:45 #251
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_34778921
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:34 schreef Johan_de_With het volgende:

Zoals ik al zei (ik geloof hier, ik zal even zoeken) is dat iets dat Kamagurka gemaakt zou kunnen hebben. (Die heeft ooit Cowboy Henk zijn schoen laten zetten bij het crematorium van Birkenau.) Smakeloos, uitermate smakeloos, maar niet strafbaar denk ik, en daar kan ik het wel mee eens zijn.
Dat is mooi he, je mag het uitermate smakeloos vinden, en ik vind het uitermate smakeloos met je, en uiteindelijk hebben we daar onszelf mee, wij zitten daar dan namelijk over te mokken, maar goed, de emotie is al opgewekt, en liever gooi je het er dan uit, reageer je het af, door er over te praten, te schelden, etc., maar liever doe je het op zo'n manier dat er geen doden vallen, dus steken we niets in de fik, en daar zit het verschil, ze zijn in het Midden-Oosten zo ontzettend emotioneel, dat ze buiten zichzelf treden, en wel dingen in de fik steken.
  zondag 5 februari 2006 @ 23:22:26 #252
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_34779098
By the way:

MERETE ELDRUP, managing director of company that published the anti-Islamic cartoons in Denmark (JP/Politikens Hus) is married to ANDERS ELDRUP, who has attended the last FIVE Bilderberg meetings.

She is a former Head of Secretariat at the Ministry of Economic and Business Affairs and Deputy Director of the Danish Energy Authority.

She must be a useful contact for her husband. He is chairman of DONG, the big State-owned energy company ('Danish Oil and Natural Gas'), which will soon be privatised:

https://www.dong.dk/portal/page?_pageid=196,34880&_dad=portal&_schema=PORTAL

Interestingly, a previous editor-in-chief of 'Politiken', another of JP/Politikens Hus's newspapers, namely Toger Seidenfaden, was also a long-time Bilderberger.
pi_34779232
Dit was ook niet gebeurd als Europa afstand nam van beledigingen tegen Moslims
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zondag 5 februari 2006 @ 23:25:55 #254
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_34779242
Aan de andere kant:

"When the cartoons were published last September nothing happened. It was the work of a few radical Islamic clerics that put us in this no-return condition."
  zondag 5 februari 2006 @ 23:37:34 #255
119078 McCarthy
communistenjager
pi_34779639
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:25 schreef Meki het volgende:
Dit was ook niet gebeurd als Europa afstand nam van beledigingen tegen Moslims
rasmussen keurt het ook af
blair ook

dus zeur niet
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_34779671
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:37 schreef McCarthy het volgende:

[..]

rasmussen keurt het ook af
blair ook

dus zeur niet
Engeland en USA die keuren het af die zijn juist slim bezig die willen niet beledigen
maar Nederland etc. die houden allemaal van beledigen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zondag 5 februari 2006 @ 23:41:21 #257
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_34779749
Meki, get a grip, please.
  maandag 6 februari 2006 @ 00:07:33 #258
119078 McCarthy
communistenjager
pi_34780629
mag ik trouwens vragen waarom meki nou weer blij is op fok?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  maandag 6 februari 2006 @ 00:08:15 #259
119078 McCarthy
communistenjager
pi_34780648
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:38 schreef Meki het volgende:

[..]

Engeland en USA die keuren het af die zijn juist slim bezig die willen niet beledigen
maar Nederland etc. die houden allemaal van beledigen
alle amerikanen keuren het af?
alle britten keuren het af?
alle nederlanders keuren het goed?
alle denen keuren het goed?
pi_34780926
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:39 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik snap de kern van de zaak zeer goed: we hebben hier te maken met gefrustreerde islamieten die bij het minste of geringste naar joden wijzen. Zelfs een afbeelding van Mohammed in een Deense krant grijpen ze aan om als reactie een walgelijk, anti-semitisch plaatje te plaatsen. Dat is de kern van de zaak.
Amen.

Daarnaast wordt er door het CIDI een klacht ingediend, en gaan er niet tientallen joodse mensen hysterisch de straat op rennen of ambassades bestrormen omdat ze beledigd zijn. Dat is het verschil. Daarnaast misbruiken radicale moslims die spotprents om hun oorlog tegen het Westen goed te keuren.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')