Ik eet alles wat bewogen heeft.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:30 schreef SCH het volgende:
Varkensvlees hoor
Jij zou als journalist toch zeker wel doorhebben dat er iets meer aan de hand is dan dat, toch? Of ga je ook afstand nemen van plaatjes van Bush als de Amerikanen anders dreigen onze ambassade in brand te steken, of zo? Neem je er ook genoegen meer mee dat je Rita Verdonk niet meer mag beschimpen omdat zij anders jouw huis in brand steekt?quote:Op zondag 5 februari 2006 18:28 schreef SCH het volgende:
[..]
De vrijheid van meingsuiting wordt bedreigd omdat mensen moeite hebben met plaatjes van Mohammed? Voor mij is die vrijheid toch echt voor heel andere zaken van waarde. Ik kan ook heel goed leven zonder plaatjes van Mohammed. Jij niet?
Brandstichting en bedreiging zijn inmiddels ook al vragen?quote:Op zondag 5 februari 2006 18:30 schreef SCH het volgende:
Maar ik zie niet in waarom mijn vrijheid van meningsuiting in het geding is als anderen me vragen dat niet te doen.
Alsof dat nog iets met die cartoons te maken heeft? Het is nu weer gewoon oorlogje spelen tussen het westen en de islam.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:32 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Brandstichting en bedreiging zijn inmiddels ook al vragen?
Niet?quote:Op zondag 5 februari 2006 18:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Alsof dat nog iets met die cartoons te maken heeft?
ik kan heel goed leven zonder artikelen die kritiek leveren op de regering. Jij niet?quote:Op zondag 5 februari 2006 18:28 schreef SCH het volgende:
[..]
De vrijheid van meingsuiting wordt bedreigd omdat mensen moeite hebben met plaatjes van Mohammed? Voor mij is die vrijheid toch echt voor heel andere zaken van waarde. Ik kan ook heel goed leven zonder plaatjes van Mohammed. Jij niet?
Dat is niet de kwestie. Als Rita mij vraagt geen naaktfoto's van haar dochter te publiceren, dan zou ik dat niet doen. Dat is de vergelijking waar het om gaat.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:32 schreef Jalu het volgende:
[..]
Jij zou als journalist toch zeker wel doorhebben dat er iets meer aan de hand is dan dat, toch? Of ga je ook afstand nemen van plaatjes van Bush als de Amerikanen anders dreigen onze ambassade in brand te steken, of zo? Neem je er ook genoegen meer mee dat je Rita Verdonk niet meer mag beschimpen omdat zij anders jouw huis in brand steekt?
Ik bagateliseer het niet, de verbazing en verontwaardiging die ik hier ruimschoots lees ontbreekt bij mij alleen.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:29 schreef Jalu het volgende:
[..]
I
Dat moet je niet bagatelliseren; het gaat om een van de grootste fundamenten van onze cultuur.
Voor de AEL natuurlijk een beetje lastig, aangezien Koning David deel uitmaakt van hun erfgoed (naar eigen zeggen), dus dan gooien ze het hier maar op. Maar het principe is hetzelfde; belediging van een religieus sleutelfiguur.quote:Als jij zegt dat Koning David een overspelige moordenaar was die niet kon dichten, dan mag dat, hoor.
Met alle respect, maar wat is dat toch voor luie, decadente stellingname?quote:Op zondag 5 februari 2006 18:28 schreef SCH het volgende:
Voor mij is die vrijheid toch echt voor heel andere zaken van waarde. Ik kan ook heel goed leven zonder plaatjes van Mohammed. Jij niet?
maar wordt je wel beperkt in je vrijheidquote:Op zondag 5 februari 2006 18:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is niet de kwestie. Als Rita mij vraagt geen naaktfoto\'s van haar dochter te publiceren, dan zou ik dat niet doen. Dat is de vergelijking waar het om gaat.
Als je dat wel zou doen, zou je een levende persoon in haar integriteit aantasten.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is niet de kwestie. Als Rita mij vraagt geen naaktfoto\'s van haar dochter te publiceren, dan zou ik dat niet doen. Dat is de vergelijking waar het om gaat.
Leg me dan eens uit waarom een plaatje van Mohammed JOUW leven zo enorm verrijkt......quote:Op zondag 5 februari 2006 18:37 schreef Ringo het volgende:
[..]
Met alle respect, maar wat is dat toch voor luie, decadente stellingname?
Ik kan ook heel goed zonder Aktueel, Nieuwe Revu of Groene Amsterdammer. Ik kan ook heel goed leven zonder dat eeuwige gelul over voetbal. Ik kan ook heel goed zonder saai gezwets over boeken die ik niet begrijp.
SCH, je bent een slappe hedonist-in-disguise. Niks engagement, niks menslievendheid, gewoon niet de puf om je druk te maken over zaken die wat verder van je afstaan.
Valt me van je tegen.
Uiteindelijk is het oorlogje spelen tussen mensen die hun schouders ophalen en de mensen die zitten te zeiken over wat andere mensen zeggen, schrijven, tekenen, etc. omdat ze te primitief in hun kop zijn om er boven te staan, gewoon een kwestie van onvolwassenheid dus, stelletje huilbabies.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:33 schreef SCH het volgende:
Alsof dat nog iets met die cartoons te maken heeft? Het is nu weer gewoon oorlogje spelen tussen het westen en de islam.
Dat worden ze wel. Wat hypocriet om te veronderstellen dat dat niet zo is. Dan snap je er dus echt helemaal geen zak van. Als Jezus wordt afgebeeld als een hoerenloper dan voelt mijn moeder zich persoonlijk beledigd omdat Jezus voor haar een van de belangrijkste personen is. Levend ook, want voor christenen zijn die heiligen gewoon levend.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:37 schreef Gia het volgende:
De moslims worden persoonlijk niet beledigd.
weet ik ook weer hoe die eruit ziet.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Leg me dan eens uit waarom een plaatje van Mohammed JOUW leven zo enorm verrijkt......
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |