Ik ga er morgenavond heen, alleen heb ik er wel wat beters te doen dan religieuze haat aan te wakkeren.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 08:41 schreef Youssef het volgende:
Zeg HiZ, waarom ga je zelf niet eens undercover naar Turkije om wat christenen plat te branden met napalm. Vergeet vooral niet je motief op een papiertje met je mee te nemen; dat het de schuld is van die verrekt cartoons.
Je wil het zo graag he
Ik vind het niet eens een heel klein beetje grappig.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:26 schreef concac het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)songeluk_Italië.html
Twaalf Turkse toeristen zijn in Rome om het leven gekomen bij een busongeluk.
Bus met turken stort in ravijn, 12 passagiers komen om.
Allah straft meteen?
Er wonen in Trabzon 185.000 mensen, Trabzon heeft een katholieke gemeente van 15 personen. Vertel jij mij maar eens wat deze mensen precies hebben gedaan dat ze plotseling deze negatieve en gewelddadige aandacht kregen. Wat is er in Trabzon gebeurd de laatste dagen dat dit kan verklaren behalve dan demonstraties tegen belediging van de Profeet?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 09:38 schreef kipknots het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat ik die moord wil goedpraten? Er staat echt nergens in mijn reacties dat ik het wel best vind. Ik vind het alleen nogal vreemd dat een krant zo snel tot de conclusie komt dat het met die cartoons te maken heeft. En natuurlijk dat mensen die conclusie direct geloven.
[..]
Waarom zou dit geval tekenend zijn voor grote groepen in Turkije? Het is door een enkele man gebeurt, niet door een grote groep oid. Waarom kan dit niet 'gewoon' een gestoorde gast zijn zoals het bij de meeste moorden het geval is? Zo streng zijn ze in Turkije over het algemeen niet.
Geen flauw idee. Het kan inderdaad vanwege de cartoons zijn, maar er zijn zoveel mogelijkheden. Ik wacht liever op het politie oordeel.quote:Wat is er in Trabzon gebeurd de laatste dagen dat dit kan verklaren behalve dan demonstraties tegen belediging van de Profeet?
Veel christenen houden het feit dat ze christen zijn net zo verborgen als de gemiddelde homo daar verborgen houdt dat ie homo is.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 11:03 schreef kipknots het volgende:
[..]
Geen flauw idee. Het kan inderdaad vanwege de cartoons zijn, maar er zijn zoveel mogelijkheden. Ik wacht liever op het politie oordeel.
Ik heb overigens een Turkse huisgenoot die een van de meest extreme metalheads is die ik ooit heb gezien. Hij is ook Christelijk en speelde in Turkije in een deathmetal band, werkte in een piercingshop en maakte allerlei covers voor metalalbums vol met afbeeldingen van demonen. Vandaar dat ik het er moeilijk mee heb om te geloven dat je je echt gedeisd moet houden.
Christelijk en in een deathmetal band zitten, interessant.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 11:03 schreef kipknots het volgende:
[..]
Geen flauw idee. Het kan inderdaad vanwege de cartoons zijn, maar er zijn zoveel mogelijkheden. Ik wacht liever op het politie oordeel.
Ik heb overigens een Turkse huisgenoot die een van de meest extreme metalheads is die ik ooit heb gezien. Hij is ook Christelijk en speelde in Turkije in een deathmetal band, werkte in een piercingshop en maakte allerlei covers voor metalalbums vol met afbeeldingen van demonen. Vandaar dat ik het er moeilijk mee heb om te geloven dat je je echt gedeisd moet houden.
In Turkije zijn de godsdienstwetten min of meer aangepast aan Europese normen. Sommige christenen hebben hiervan geprofiteerd. Maar bij de Turkse meerderheid heeft de wetsverandering nog geen mentaliteitsverandering tot gevolg gehad. Vooral lagere overheden hadden in 2004 moeite met de toepassing van de nieuwe regels.quote:Zoals de aanslagen die regelmatig gepleegd worden op de zetel van de orthodoxe patriarch in Istanboel. Diezelfde orthodoxe Kerk is sinds 1971 van haar opleidingscentrum voor priesters beroofd. Maar ook katholieken en protestanten wordt het leven zuur gemaakt. Het bouwen of restaureren van een kerk, een kinderopvangcentrum of liefdadigheidsinstelling is onmogelijk. De parochies hebben eenvoudigweg niet de benodigde juridische status.
De Armeense Apostolische Kerk, met 65000 gelovigen de grootste christelijke gemeenschap in Turkije, heeft het zwaar te verduren. Volgens het verdrag van Lausanne uit 1923 heeft ze een legale status, maar van bescherming door de overheid is geen sprake. De Mariakerk in de wijk Eyub in Istanboel werd in 1997 tweemaal getroffen door een molotovcocktail. Kerkhoven en andere eigendommen zijn de Kerk ontnomen op grond van een verordening uit 1936. Dat is niet echt vrijheid van godsdienst en dus niet in lijn met de toetredingscriteria.
Ik weet uit eigen omgeving dat dit beeld weer een beetje te somber is. Er worden inmiddels wel degelijk nieuwe kerken gesticht en echt geweld tegen christenen is ongebruikelijk.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 11:15 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Christelijk en in een deathmetal band zitten, interessant.
Het blijft een feit dat er in Turkije geloofsbeperkende maatregelen zijn voor religies anders dan de islam. Zo mag men geen nieuwe kerken bouwen, alleen gebruik maken van de oude al bestaande kerken terwijl dit bij moslims niet het geval is. Er is veel geweld tegen voorgangers, priesters en zendelingen.
[..]
In Turkije zijn de godsdienstwetten min of meer aangepast aan Europese normen. Sommige christenen hebben hiervan geprofiteerd. Maar bij de Turkse meerderheid heeft de wetsverandering nog geen mentaliteitsverandering tot gevolg gehad. Vooral lagere overheden hadden in 2004 moeite met de toepassing van de nieuwe regels.
" De jongen heeft gezegd dat hij was beïnvloed door de omstreden spotprenten van Mohammed."quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:43 schreef HiZ het volgende:
Volgens de Volkskrant heeft de moordenaar gezegd dat de ophef om de cartoons hem tot zijn daad hebben gebracht.
Ik heb al overtuigend betoogd dat de puntjes niet verbonden konden worden en moed heeft daar niets mee te maken.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:52 schreef HiZ het volgende:
Nee dat kon al veel eerder geconcludeerd worden. Bevestigd krijgen en zelf de puntjes durven verbinden zijn verschillende dingen.
Ja ga jij maar lekker door met leven als fantasierechter.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:53 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik heb al overtuigend betoogd dat de puntjes niet verbonden konden worden en moed heeft daar niets mee te maken.
Nou, ja, veel plezier dan maar hequote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:34 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik ga er morgenavond heen, alleen heb ik er wel wat beters te doen dan religieuze haat aan te wakkeren.
Er is zware sneeuwval en het is berekoud ... bbbrrrrquote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:55 schreef Youssef het volgende:
[..]
Nou, ja, veel plezier dan maar heLekker genieten van het mooie weer
Nou ja, ik zie wel.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |