Ik heb zelf een hekel aan vragen uit beleefdheid. Ik doe het heeeeeeeeeelllll ergggg zelden en als ik al doe laat ik goed merken dat ik er geen fuck van meen. Over het algemeen zijn mijn vragen/verzoeken/aanzoeken 100 procent gemeend. Als iemand mij een vraag uit beleefdheid stelt herken ik het amper en als ik het al herken negeer ik de beleefdheid zodat ik van het aanbod gebruik maak. Eigen schuld, had je het maar niet moeten vragen.
Hoe ga jij om met vragen uit beleefdheid, stel je zelf vragen uit beleefdheid of herken jij een hint van een ander.
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 26-11-2001 17:32]
quote:en wat heeft parasiet hier mee te maken ??
Op maandag 26 november 2001 17:31 schreef SunChaser het volgende:
Vragen uit beleefdheid, je kent het wel. Wil je soms ook iets drinken? (rot op parasiet), heb je al gegeten? (kun je niet gewoon na achten komen?), Als je de trein mis, laat het me dan maar even weten (zorg maar dat je op tijd weggaat]
quote:dat zegt ie toch, die moet oprotten
Op maandag 26 november 2001 17:33 schreef just me het volgende:
en wat heeft parasiet hier mee te maken ??
quote:precies
Op maandag 26 november 2001 17:32 schreef Marble het volgende:
Ik vind dat altijd zo scheinheilig overkomen. Zeg gewoon wat je wil in plaats van er omheen te draaien!
quote:Dus je vind niet dat je iemand als die langskomt een drankje moet aanbieden uit beleefdheid, maar meteen in zijn gezicht moet uitschelden omdat ie/zij iets vergeten is ofzo
Op maandag 26 november 2001 17:32 schreef Marble het volgende:
Ik vind dat altijd zo scheinheilig overkomen. Zeg gewoon wat je wil in plaats van er omheen te draaien!
En achteraf altijd spijt dat ik niet gewoon gezegd heb waar het op staat. Klinkt stom, maar op dat moment zelf is het voor mij haast onmogelijk om zo´n vraag niet te stellen...
En verder wel eens bij de controleur als ik ziek was. 'Wilt u misschien een kopje koffie?', maar dat was uit eigenbelang, om hem/haar een beetje gunstig te stemmen.
Weird sig, btw!
Hoe ga je dáár nou mee om????
Meestal zeg ik dan 'nee', omdat ik 'als je hebt' een overdreven zinloze vorm van valse bescheidenheid/beleefdheid vind. Als ik geen cola zou hebben dan zou ik het toch ook niet aanbieden!
[Dit bericht is gewijzigd door SanSan op 26-11-2001 21:32]
Standaard antwoord van mij: Prima, ik neem het weer mee, kan het thuis ook goed gebruiken.
quote:Tja..dit is er nou een waar ik absoluut niet tegen kan... Het intresseerd ze geen ruk hoe of wat en ze verwachten eigenlijk dat je zegt "goed".. Ik heb liever dat ze zo'n vraag niet stellen..dan heb ik er ook geen last van.
Op dinsdag 27 november 2001 00:42 schreef just me het volgende:
SunChasder hoe gaat het met je??
Moet je trouwens eens tegen iemand zeggen dat je je kut voelt en wou dat je niet bestond. Sla je ze meteen uit hun veld.
quote:dat is jouw interpretatie van mijn vraag aan SunChaser. Toevallig ben ik wel zo dat als ik vraag hoe het met iemand is ik dat ook meen anders stel ik simpelweg de vraag niet.
Op dinsdag 27 november 2001 01:17 schreef MainFrame het volgende:
Tja..dit is er nou een waar ik absoluut niet tegen kan... Het intresseerd ze geen ruk hoe of wat en ze verwachten eigenlijk dat je zegt "goed".. Ik heb liever dat ze zo'n vraag niet stellen..dan heb ik er ook geen last van.
quote:Dat heb ik een tijdlang gedaan toen het niet goed met me ging ("Hoe gaat het met je?" En dan antwoordde ik "slecht" en daar kreeg je dan wel eens reacties op van "zoiets zeg je toch niet").
Op dinsdag 27 november 2001 02:48 schreef SunChaser het volgende:
Moet je trouwens eens tegen iemand zeggen dat je je kut voelt en wou dat je niet bestond. Sla je ze meteen uit hun veld.
Nu probeer ik iemand te bellen als het niet goed met me gaat. Of stuur mail. Maar dan zul je net zien dat ik geen reactie krijg...
quote:Ik vond 'm anders wel sterk voor dit topic Just Me.
Op dinsdag 27 november 2001 07:28 schreef just me het volgende:[..]
dat is jouw interpretatie van mijn vraag aan SunChaser. Toevallig ben ik wel zo dat als ik vraag hoe het met iemand is ik dat ook meen anders stel ik simpelweg de vraag niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |