abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage maandag 26 november 2001 @ 17:31:19 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2297360
Vragen uit beleefdheid, je kent het wel. Wil je soms ook iets drinken? (rot op parasiet), heb je al gegeten? (kun je niet gewoon na achten komen?), Als je de trein mist, laat het me dan maar even weten (zorg maar dat je op tijd weggaat]

Ik heb zelf een hekel aan vragen uit beleefdheid. Ik doe het heeeeeeeeeelllll ergggg zelden en als ik al doe laat ik goed merken dat ik er geen fuck van meen. Over het algemeen zijn mijn vragen/verzoeken/aanzoeken 100 procent gemeend. Als iemand mij een vraag uit beleefdheid stelt herken ik het amper en als ik het al herken negeer ik de beleefdheid zodat ik van het aanbod gebruik maak. Eigen schuld, had je het maar niet moeten vragen.

Hoe ga jij om met vragen uit beleefdheid, stel je zelf vragen uit beleefdheid of herken jij een hint van een ander.

[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 26-11-2001 17:32]

maandag 26 november 2001 @ 17:32:30 #2
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_2297382
Ik vind dat altijd zo scheinheilig overkomen. Zeg gewoon wat je wil in plaats van er omheen te draaien!
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  † In Memoriam † maandag 26 november 2001 @ 17:33:24 #3
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_2297394
quote:
Op maandag 26 november 2001 17:31 schreef SunChaser het volgende:
Vragen uit beleefdheid, je kent het wel. Wil je soms ook iets drinken? (rot op parasiet), heb je al gegeten? (kun je niet gewoon na achten komen?), Als je de trein mis, laat het me dan maar even weten (zorg maar dat je op tijd weggaat]
en wat heeft parasiet hier mee te maken ??
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  maandag 26 november 2001 @ 17:34:17 #4
3767 Herald
Come get some
pi_2297411
quote:
Op maandag 26 november 2001 17:33 schreef just me het volgende:
en wat heeft parasiet hier mee te maken ??
dat zegt ie toch, die moet oprotten
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  maandag 26 november 2001 @ 17:34:31 #5
19033 Metalium-
Transylvanian Hunger
pi_2297415
quote:
Op maandag 26 november 2001 17:32 schreef Marble het volgende:
Ik vind dat altijd zo scheinheilig overkomen. Zeg gewoon wat je wil in plaats van er omheen te draaien!
precies
A Blaze In The Northern Sky
pi_2297447
quote:
Op maandag 26 november 2001 17:32 schreef Marble het volgende:
Dus je vind niet dat je iemand als die langskomt een drankje moet aanbieden uit beleefdheid, maar meteen in zijn gezicht moet uitschelden omdat ie/zij iets vergeten is ofzo
pi_2298828
Ik stel ze zelf regelmatig, helaas. Ik ben me er op dat moment zeker van bewust, maar ik kan het gewoon niet voor elkaar krijgen ze niet te stellen. Ik voel me daar dan zeer ongemakkelijk bij.

En achteraf altijd spijt dat ik niet gewoon gezegd heb waar het op staat. Klinkt stom, maar op dat moment zelf is het voor mij haast onmogelijk om zo´n vraag niet te stellen...

In het land der blinden is éénoog koning.
  maandag 26 november 2001 @ 19:47:33 #8
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_2298936
Hmmm, vragen uit beleefdheid... 'k geloof niet dat ik me daar zo vaak schuldig aan maak. Tenminste, niet die dingen die SunChaser aanhaalt. Behalve dan misschien die van dat drankje, maar dan doe ik het wel op zo'n manier dat er over mijn bijbedoelingen geen enkele twijfel kan ontstaan. Je weet wel, eerst iets halen voor degenen die je echt iets aan wilt bieden en dan op het moment dat iedereen z'n eerste slok neemt aan de persoon in kwestie vragen: 'Oh sorry, had jij misschien óók wat willen drinken?'. Bij wijze van hint, dus.

En verder wel eens bij de controleur als ik ziek was. 'Wilt u misschien een kopje koffie?', maar dat was uit eigenbelang, om hem/haar een beetje gunstig te stemmen.

Weird sig, btw!

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_2299228
Ik stel die vragen toch altijd maar. Je weet nooit hoe het overkomt als je ze niet stelt, of als je vergeet te vragen of iemand wat wil drinken of eten. Je moet gewoon, niets aan te doen. Zo is het leven
  maandag 26 november 2001 @ 20:36:30 #10
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_2299431
"Ik hoef zeker niet te vragen of je een gezellig weekend had?" (aan je verlopen kop te zien )
Op maandag 9 april 2007 03:21 schreef Ryan3 het volgende:
...ben jij het aardige zusje van Loedertje of zo, Larissa.
pi_2299708
ik heb meer moeite met omgaan met vragen uit onbeleefdheid.
A clean house is a sign of a wasted life.
pi_2299759
Ik voel mij erg ongemakkelijk als ik merk dat er een beleefdheidsvraag aan mij wordt gesteld.

Hoe ga je dáár nou mee om????

maandag 26 november 2001 @ 21:26:45 #13
11725 SanSan
is fascinerend
pi_2300005
Wat ik altijd zo erg vind, is dat als ik aan iemand vraag of hij/zij een glas cola wil, dat hij/zij dan antwoordt 'Als je hebt.'

Meestal zeg ik dan 'nee', omdat ik 'als je hebt' een overdreven zinloze vorm van valse bescheidenheid/beleefdheid vind. Als ik geen cola zou hebben dan zou ik het toch ook niet aanbieden!

[Dit bericht is gewijzigd door SanSan op 26-11-2001 21:32]

en subtiel.
pi_2300224
Uit beleefdheid zal ik maar een reactie plaatsen.
[b]Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef Guus het volgende:[/b][br]Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor![br][br]ThaMarco.
pi_2301546
Als ik bezoek heb dat beleefd vraagt: "Zal ik helpen met de afwas?" dan zeg ik meteen "JA!"
[in plaats van het verwachte: "nee hoor dat hoeft niet"]
A clean house is a sign of a wasted life.
  maandag 26 november 2001 @ 23:25:47 #16
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_2301614
Ik zeg dan altijd: 'Ik hoef zeker niet te helpen met de afwas, hè?'
Of nog beter: 'Zal [noem een willekeurige andere aanwezige] je even helpen met de afwas?'
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_2302098
Het allerallerallerergste vind ik als je je heeeel erg zeer hebt gedaan, en ze vragen op een zeikerige toon: "Heb je je zeer gedaan?" of "Zit ie er nog aan?" terwijl ze moeite moeten doen om niet te lachen en je aan die koppen kan zien dat ze eigenlijk genieten. Zeg dan nix!
Screw them.
We're going home.
  † In Memoriam † dinsdag 27 november 2001 @ 00:42:18 #18
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_2302290
SunChasder hoe gaat het met je??
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_2302428
Had echt niet gehoeven hoor!!! (standaard antwoord op iets wat je meegenomen hebt oid)

Standaard antwoord van mij: Prima, ik neem het weer mee, kan het thuis ook goed gebruiken.

dinsdag 27 november 2001 @ 01:17:59 #20
16588 MainFrame
Volvo V50 2.0D
pi_2302512
quote:
Op dinsdag 27 november 2001 00:42 schreef just me het volgende:
SunChasder hoe gaat het met je??
Tja..dit is er nou een waar ik absoluut niet tegen kan... Het intresseerd ze geen ruk hoe of wat en ze verwachten eigenlijk dat je zegt "goed".. Ik heb liever dat ze zo'n vraag niet stellen..dan heb ik er ook geen last van.
  Redactie Frontpage dinsdag 27 november 2001 @ 02:48:05 #21
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2302713
Amerikanen zijn er goed in. Dan vragen ze Hey how are you doing today? Als je dan zegt dat je kanker hebt, vragen ze de volgende dag gewoon nog eens Hey how are you doing today?

Moet je trouwens eens tegen iemand zeggen dat je je kut voelt en wou dat je niet bestond. Sla je ze meteen uit hun veld.

pi_2303127
Inderdaad, vraag je aan iemand: Hoe gaat het? Begint zo een persoon gelijk een heel verhaal hoe slecht het wel niet is enzo........maar dat is niet de bedoeling. Ik wil "goed" horen en weer verder...
In het land der blinden is éénoog koning.
  † In Memoriam † dinsdag 27 november 2001 @ 07:28:34 #23
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_2303139
quote:
Op dinsdag 27 november 2001 01:17 schreef MainFrame het volgende:

Tja..dit is er nou een waar ik absoluut niet tegen kan... Het intresseerd ze geen ruk hoe of wat en ze verwachten eigenlijk dat je zegt "goed".. Ik heb liever dat ze zo'n vraag niet stellen..dan heb ik er ook geen last van.

dat is jouw interpretatie van mijn vraag aan SunChaser. Toevallig ben ik wel zo dat als ik vraag hoe het met iemand is ik dat ook meen anders stel ik simpelweg de vraag niet.
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  dinsdag 27 november 2001 @ 07:31:54 #24
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_2303143
quote:
Op dinsdag 27 november 2001 02:48 schreef SunChaser het volgende:
Moet je trouwens eens tegen iemand zeggen dat je je kut voelt en wou dat je niet bestond. Sla je ze meteen uit hun veld.
Dat heb ik een tijdlang gedaan toen het niet goed met me ging ("Hoe gaat het met je?" En dan antwoordde ik "slecht" en daar kreeg je dan wel eens reacties op van "zoiets zeg je toch niet").

Nu probeer ik iemand te bellen als het niet goed met me gaat. Of stuur mail. Maar dan zul je net zien dat ik geen reactie krijg...

Op maandag 9 april 2007 03:21 schreef Ryan3 het volgende:
...ben jij het aardige zusje van Loedertje of zo, Larissa.
  Redactie Frontpage dinsdag 27 november 2001 @ 11:20:11 #25
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2304106
quote:
Op dinsdag 27 november 2001 07:28 schreef just me het volgende:

[..]

dat is jouw interpretatie van mijn vraag aan SunChaser. Toevallig ben ik wel zo dat als ik vraag hoe het met iemand is ik dat ook meen anders stel ik simpelweg de vraag niet.

Ik vond 'm anders wel sterk voor dit topic Just Me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')