abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34754993
Jawel. Het geluk. Over het algemeen kan ik mezelf best als gelukkig beschouwen.

Ik had ergens gelezen dat uit onderzoek bleek dat wanneer men zich voorhield dat hij/zij gelukkig was, ook echt gelukkig werd (die las dus wél de artikelen in de krant die diens leven zou veranderen, en ontmoette door de instelling van het gelukkig zijn wél zijn zielsgenoot .

Maarrrr. Mijne questie was...

Wanneer zijn jullie gelukkig, wat is hier voor nodig, wat is jullie geluk voor je leven? Waar ligt het ultime geluk?

hoezee
Hallo
pi_34755445
gezondheid bezit en macht .
pi_34755510
Geluk is liefde.
Houd van jezelf en weet dat je recht hebt op geluk en de goede dingen des levens zullen als vanzelf op je pad komen.
Ja, die met de ballen in de bek.
  † In Memoriam † zondag 5 februari 2006 @ 12:55:12 #4
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_34755683
Gezondheid ,mn dochter,mn katten,joint ,geld,computer(lees Fok),chocotofs,chips en muziek.
Meer heb ik niet nodig. Het zou mij niks uitmaken als ik in een krot zou wonen ofzo.
Als ik bovenstaande dingen maar heb.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  zondag 5 februari 2006 @ 13:18:31 #5
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34756733
Geluk is vooral niet beseffen dat je gelukkig bent.
  zondag 5 februari 2006 @ 13:23:18 #6
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_34756978
Geluk is voor mij vaak een momentopname. Het kunnen genieten en herkennen van leuke kleine dingen/mensen/dieren/situaties die ik tegenkom in m'n leven is voor mij geluk.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_34764636
Gelukkig zijn, is voor mij bewustzijn..
Leven in het NU kun je het ook noemen
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_34765729
quote:
Op zondag 5 februari 2006 16:40 schreef Boswachtertje het volgende:
Dat noemt men het taoïsme... Zen
Hallo
pi_34765916
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:13 schreef snotje het volgende:

[..]

Dat noemt men het taoïsme... Zen
De weg is het doel.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_34766401
90% van mijn geluk wordt bepaald door mijn eigen levensinstelling: alles kan fout gaan, maar ik kan nog gelukkig zijn, en ik kan alles hebben wat ik wil maar nog ongelukkig zijn. Ik denk dat ik gelukkig ben als ik tevreden ben over mezelf en hoe mijn leven is. Het gevoel dat als ik morgen dood ga, ik nergens spijt van hoef te hebben en zo veel mogelijk heb gedaan wat ik wilde en kon doen.
pi_34767320
Ik weet dat ik ongelukkig ben op het moment dat ik naar geluk uitzie. Geluk ervaar je op het moment, geluk is er nu, alleen weerhoudt van alles je dat te beseffen.
Laatste woorden Voltaire, nadat een priester hem vroeg Satan te verwerpen:
"Nou, nou, mijn beste man, dit is niet het moment om vijanden te maken."
.
  zondag 5 februari 2006 @ 18:04:32 #12
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34767442
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:33 schreef -Trinity- het volgende:
90% van mijn geluk wordt bepaald door mijn eigen levensinstelling: alles kan fout gaan, maar ik kan nog gelukkig zijn, en ik kan alles hebben wat ik wil maar nog ongelukkig zijn. Ik denk dat ik gelukkig ben als ik tevreden ben over mezelf en hoe mijn leven is. Het gevoel dat als ik morgen dood ga, ik nergens spijt van hoef te hebben en zo veel mogelijk heb gedaan wat ik wilde en kon doen.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  zondag 5 februari 2006 @ 19:11:57 #13
119221 Aurelianus
Sebastokrator
pi_34769601
De minder je verlangt (naar wat dan ook), de gelukkiger je bent.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
pi_34769823
Geluk is het ontbreken van de zoektocht naar geluk.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_34814509
quote:
Op zondag 5 februari 2006 13:18 schreef Alicey het volgende:
Geluk is vooral niet beseffen dat je gelukkig bent.
hier ben ik het wel mee eens, alhoewel beseffen misschien al iets te ver gaat (zelf zou ik 'vinden' gebruiken)
Jaja...
pi_34815813
Ik voel me op sommige momenten ineens gelukkig. Ik kan niet echt zeggen wanneer dat precies is maar het heeft voor mij met vrijheid te maken en dat heeft niets te maken met bindingsangst of zo iets. Gewoon zijn waar je wilt zijn op dat moment en dat kan als ik alleen ben maar zo goed in een groot gezelschap zoals omringt door de hele familie. Het is een soort besef en soms overvalt het me. Jammer dat je je niet alijd gelukkig kan voelen want het is geen constant gevoel.
  Moderator dinsdag 7 februari 2006 @ 00:10:35 #17
5428 crew  miss_sly
pi_34815974
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:33 schreef -Trinity- het volgende:

Dit had ik zelf kunnen tikken
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 7 februari 2006 @ 00:12:25 #18
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_34816060
Geluk is niet te omschrijven, en niet op te roepen.
Het zit hem meestal in de kleine dingetjes die het leven de moeite waard maken, en niets kosten
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_34816492
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 00:12 schreef mazaru het volgende:
Geluk is niet te omschrijven, en niet op te roepen.
Het zit hem meestal in de kleine dingetjes die het leven de moeite waard maken, en niets kosten
Ja maar dit hoor je te vaak. Het klinkt een beetje alsof je alleen maar gelukkig kunt zijn wanneer je het niets kent. Wat is er mis met gelukkig zijn in rijkdom en een baan waarin je kunt genieten van al dat moois? Kan dat dan niet? Want dat vertellen films uit Hollywood namelijk: de armoedzaaier is gelukkiger dan de rijke schurk. Rijke schurken worden niet overvallen door het gevoel van geluk, behalve wanneer ze een wees zoals Annie vinden en rijk kunnen maken.
Ik ben niet rijk dus ik kan me zomaar gelukkig voelen bij het zien van een zwaan in een meer want dan voel ik me rijk terwijl de zogenaamde rijke stinkert daar nooit oog voor zal hebben en dat is dan toch wel gek hoor.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 12:28:17 #20
140365 Keileweg-ethicus
Groot en zelfbenoemd denker
pi_34824650
Volgens onderzoek van Ben Tiggelaar staat geloven op de derde plaats van alle "gelukkigmakers" te wereld. Oftewel, gelovige mensen zijn vaak gelukkiger. Niet dat ik geloof, maar ik wilde het even gemeld hebben.
Een sinaasappel is een heel slecht fallussymbool.
pi_34825698
Geluk is inderdaad in alles wat je liefhebt,al is het maar die aardige collega,de vriendelijke mevrouw/meneer achter de toonbank ,of dat kindje met een onweerstaanbare lach.
Zelf ben ik het gelukkigst na het sporten,als ik de kindjes van mijn baas zie en hoe ze reageren als ze MIJ zien (laten letterlijk alles en iedereen vallen ) en na dat leuke complimentje dat ik krijg van die wel heel leuke vrouw.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 14:19:24 #22
38396 mazaru
pi_34827959
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 00:24 schreef Gronings_Mopje het volgende:

[..]

Ja maar dit hoor je te vaak. Het klinkt een beetje alsof je alleen maar gelukkig kunt zijn wanneer je het niets kent. Wat is er mis met gelukkig zijn in rijkdom en een baan waarin je kunt genieten van al dat moois? Kan dat dan niet? Want dat vertellen films uit Hollywood namelijk: de armoedzaaier is gelukkiger dan de rijke schurk. Rijke schurken worden niet overvallen door het gevoel van geluk, behalve wanneer ze een wees zoals Annie vinden en rijk kunnen maken.
Ik ben niet rijk dus ik kan me zomaar gelukkig voelen bij het zien van een zwaan in een meer want dan voel ik me rijk terwijl de zogenaamde rijke stinkert daar nooit oog voor zal hebben en dat is dan toch wel gek hoor.
Ik denk niet dat geld echt gelukkig maakt, hoe oubollig dat dan ook mag klinken.
Geld kan het leven wel makkelijker maken.

Maar ook de rijke stinkerds worden gelukkig van de kleine dingen.
Een kind dat zomaar je hand pakt, een vogeltje die vlak bij je komt fluiten.
Etc.
pi_34828255
Ze zeggen ook wel dat de liefde gelukkig maakt. Maar in het vrijgezellenleven kan men ook best gelukkig zijn. Me dunkt.
Hallo
  dinsdag 7 februari 2006 @ 17:48:38 #24
38396 mazaru
pi_34834782
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 14:29 schreef snotje het volgende:
Ze zeggen ook wel dat de liefde gelukkig maakt. Maar in het vrijgezellenleven kan men ook best gelukkig zijn. Me dunkt.
Ligt er maar net aan hoe blij je met jezelf bent
  dinsdag 7 februari 2006 @ 21:00:12 #25
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_34841592
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:37 schreef snotje het volgende:
Jawel. Het geluk. Over het algemeen kan ik mezelf best als gelukkig beschouwen.

Ik had ergens gelezen dat uit onderzoek bleek dat wanneer men zich voorhield dat hij/zij gelukkig was, ook echt gelukkig werd (die las dus wél de artikelen in de krant die diens leven zou veranderen, en ontmoette door de instelling van het gelukkig zijn wél zijn zielsgenoot .

Maarrrr. Mijne questie was...

Wanneer zijn jullie gelukkig, wat is hier voor nodig, wat is jullie geluk voor je leven? Waar ligt het ultime geluk?

hoezee
Conclusie: geluk is een illusie. Aan deze term wordt doorgaans veel te veel gewicht toegekend.
pi_34841830
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:00 schreef placebeau het volgende:
Conclusie: geluk is een illusie. Aan deze term wordt doorgaans veel te veel gewicht toegekend.
Of geluk is verkeerd gedefinieerd.. Geluk is voor mij niet meer dan gewoon aanwezig ZIJN in het heden.. dus voor mij bestaat geluk wel degelijk, maar dekt het de lading niet.. maar ja taal he
pi_34874145
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 17:48 schreef mazaru het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan hoe blij je met jezelf bent
Heul blij
Hallo
pi_34891226
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:05 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Of geluk is verkeerd gedefinieerd.. Geluk is voor mij niet meer dan gewoon aanwezig ZIJN in het heden.. dus voor mij bestaat geluk wel degelijk, maar dekt het de lading niet.. maar ja taal he
Ik neem aan dat je probeert altijd in het heden te zijn? Dan ben je dus eigenlijk altijd gelukkig, of niet?
Hallo
  donderdag 9 februari 2006 @ 12:13:39 #29
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34895401
Gezondheid, entertainment, zon, bier, kennis, informatie, puzzel op de plek laten vallen. Helderheid en gezondheid. Aandacht af en toe ook wel, ik bedoel, aandacht is niet het belangrijkste maar een beetje aandacht kan nooit kwaad. Dat mensen waarderen dat je er bent en nog meer.

Tevredenheid met jezelf en een goede balans tussen behoeftes en middelen ook wel. Geen leegte in het bestaan. Precies genoeg opvulling in het bestaan. Niet teveel opvulling want dan gaat dat weer ten kostte van energie in het lichaam.

Een complete puzzel en het complete overzicht behouden ook wel. Het bestaan ervaren alsof het perfect in elkaar zit, gebeurtenissen die logisch lijken te passen in de tijd en plaats, en ook andere losse onderdelen die op de plek lijken te vallen. Dat alles op de plek valt als het ware.

Opstaan met een lach op het gezicht, helemaal fris en monter het bed uitstappen, kopje koffie, sigaret en dan ff het nieuws lezen. Hopen op positief nieuws en zo gaat door.

Het gaat niet eens om de zin van het leven, het gaat erom dat het bestaan in orde is hier. Heb ik het idee dat het bestaan niet in orde is in mijn geval, dan ga ik weer op zoek om zaken bij te stellen. Het bestaan bedoel ik dan mee, mijn leven. En het bestaan in orde hebben, heeft veel te maken met hoe je tegen het leven aankijkt, en of je een doel hebt in het leven ook misschien wel. Dat je iets te doen hebt waar je heil in ziet ook.

Kortom: Ik ben gelukkig als ik ervaar dat mijn bestaan in orde is en de moeite waard is. En tevens als ik goede hoop heb op een mooie toekomst. Ontbreekt dit allemaal, dan ben ik ongelukkig.

En als afsluiting. Hier wisselt de mate van geluk en ongeluk ervaren nog. Soms zijn er dagen dat het perfect aansluit op elkaar, zelfs al zijn er geen grote veranderingen opgetreden. En soms lijkt het een grote foutmelding te zijn, waarbij puzzelstukken gewoon niet lijken te passen in het geheel. Alsof ik 1000 stukken puzzel bezit, die helemaal niet passen, dat ik de juiste puzzelstukken niet tot mijn beschikking heb staan ook wel.

En puzzelen zonder de juiste stukken is moeilijk Maar uiteindelijk valt het altijd weer in elkaar Dus echt druk maken doe ik niet. Ben dus ook snel tevreden, alleen het idee hoef ik te hebben dat het in elkaar past en dan is er weer helderheid en dan kan ik 10 uur niets doen, dan geniet ik gewoon van het passende plaatje of beeld. Dan geniet ik dat ik in het geheel pas. En dan zijn er geen andere zaken nodig als het ware.

Aanwezig zijn in het "nu" dus, zoals ik hier al las. Met het volle bewustzijn aanwezig zijn in het nu. En dan kan het minste of geringste zo mooi zijn, dat het allemaal een groot sprookje lijkt te zijn. Groot sprookje lijkt overdreven, is het misschien ook. Maar het draait me om aanwezigheid. Ik wil altijd aanwezig zijn met het volle verstand, tevens omdat ik tijden gedwaald hebt op een dwaalspoor. 100 procent of meer dan 100 procent aanwezigheid is fijn. Ontwaking misschien ook wel. Dat ik het gevoel heb dat ik helemaal wakker ben. En helemaal wakker zijn bedoel ik dus mee, echt helemaal wakker.

Genieten van niets ook wel. Genieten van niets, maar van alles tegelijk

Kleine toevoeging nog. Pas ik in het geheel, dan krijg ik wel altijd te maken met deja-vus. Altijd niet, maar vaak dus. Alsof er iets gebeurt op dat moment. Maar daar moet ik dieper over nadenken. Fouten maken sta ik mezelf dus niet meer echt toe, ik wil geen fouten maken, ik ga niet overdreven geforceerd leven omdat ik bang ben voor fouten, maar ik wil dus geen fouten meer in het bestaan in mijn geval. Op een relaxte manier alles soepel laten verlopen dus. Zodat de puzzel weer beter in elkaar past hier

[ Bericht 5% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 09-02-2006 12:30:03 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_34902577
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 09:06 schreef snotje het volgende:
Ik neem aan dat je probeert altijd in het heden te zijn? Dan ben je dus eigenlijk altijd gelukkig, of niet?
Dat is wel de bedoeling ja Maar het is voor mij tot nu toe nog lastig gebleven altijd aanwezig te ZIJN in het heden. Gewoon zijn zonder alle romslomp er omheen, behelst meer dan ik zou 'willen'. Maar nu ik weet dat het mogelijk is, is de stap naar gewoon zijn wel een stuk makkelijker geworden. Helaas nog geen 2e natuur, maar wie weet komt dat nog

@Dromenvanger: mooi stuk, kan me er goed in vinden, zoals zo vaak eigenlijk.. koffie, sigaretje
pi_34904330
quote:
Op zondag 5 februari 2006 16:40 schreef Boswachtertje het volgende:
Bij mij is het net het tegenovergestelde, ik ben het meest gelukkig als ik niet bewust ben van m'n eigen bestaan.
Die 2 kratten bier waren oke, maar van die borrelnootjes moest ik kotsen.
pi_34904838
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:27 schreef logicum het volgende:
Bij mij is het net het tegenovergestelde, ik ben het meest gelukkig als ik niet bewust ben van m'n eigen bestaan.
Maar ben je dan niet aan het denken of hoe moet ik dat zien? Want in hoeverre wij echt bestaan...
  donderdag 9 februari 2006 @ 20:28:17 #33
111773 Monocultuur
3,68 Kills per Minute
pi_34912858
geluk? uhm drugs?
Communism will be conquered with the help of God ...and a few marines.
pi_34917708
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 20:28 schreef Monocultuur het volgende:
geluk? uhm drugs?
Kortstondig of langdurige trips Mono?
pi_34921628
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:39 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Maar ben je dan niet aan het denken of hoe moet ik dat zien? Want in hoeverre wij echt bestaan...
Naah, meestal ben je bewust van jezelf als je ziek bent ofzo, of als je pijn in je kies hebt, dan denk je "kutleven" ofzoiets.
Je denkt niet iedere keer als je gelukkig bent "wat heb ik toch een fijn leven".
Die 2 kratten bier waren oke, maar van die borrelnootjes moest ik kotsen.
pi_34937099
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 23:46 schreef logicum het volgende:
Naah, meestal ben je bewust van jezelf als je ziek bent ofzo, of als je pijn in je kies hebt, dan denk je "kutleven" ofzoiets.
Je denkt niet iedere keer als je gelukkig bent "wat heb ik toch een fijn leven".
Ach.. zelfs op een kutdag kan ik het leven wel waarderen moet ik zeggen.. wij hebben duidelijk een verschillende kijk op het begrip 'geluk' maar dat moet kunnen
  vrijdag 10 februari 2006 @ 16:46:52 #37
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_34940899
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:37 schreef snotje het volgende:
Ik had ergens gelezen dat uit onderzoek bleek dat wanneer men zich voorhield dat hij/zij gelukkig was, ook echt gelukkig werd
Daar ben ik het mee eens.

Gelukkig ben je zodra je zelf besluit dat je gelukkig bent, jij zelf bent ook de enige die jou gelukkig kan maken.

Je kan de rijkste man ter wereld zijn met een hoop liefde en vrienden om je heen en nog steeds diep ongelukkig zijn, omdat je nog steeds iets mist dat je nodig denkt te hebben om gelukkig te zijn.

Je kan de armste man ter wereld zijn die in z'n eentje in een hutje op de hei woont en zielsgelukkig zijn als je toch niet meer wensen had in het leven dan dat.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_34954963
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 12:13 schreef Dromenvanger het volgende:
(...)
Aanwezig zijn in het "nu" dus, zoals ik hier al las. Met het volle bewustzijn aanwezig zijn in het nu. En dan kan het minste of geringste zo mooi zijn, dat het allemaal een groot sprookje lijkt te zijn.
Dit ervaar ik tegenwoordig steeds vaker. Dat je gewoon naar huis fietst of zo, wat op het eerste gezicht nou niet hemelsmooiste gebeurtenis is, door het park en dan alleen maar ervaren, aanwezig zijn in het nu. Mooi en knap als je alles altijd zo kan ervaren
Hallo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')