abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34755025
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:15 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Ach, 1 gek ziet het, en begint te kraaien. Dan duurt het even voordat de eerste nep-sms-jes verstuurd worden om te gaan rellen..
Sterker nog, de originele prents zijn aangevuld met zelf "gevonden" materiaal !!!!!!

http://service.spiegel.de(...),1518,398624,00.html
  zondag 5 februari 2006 @ 12:38:19 #142
3542 Gia
User under construction
pi_34755038
Hm, Deense consulaat in Beiroet ook al in de fik. Gaat lekker zo.
  zondag 5 februari 2006 @ 12:38:44 #143
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_34755053
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:33 schreef Flurry het volgende:
Ik heb echt de schurft aan die criminelen van de AEL, maar ergens hebben ze hiermee best een interessant punt (ook al hebben ze het waarschijnlijk zelf niet eens door). De wet hier verbiedt de ontkenning van de Holocaust, wat eigenlijk een vreemd item is om in een wetboek op te nemen. Waarom zouden Joden wel wettelijk beschermd worden tegen extreme vormen van belediging en (als je het zo wilt noemen) satire, terwijl er voor geen enkele andere bevolkingsgroep dit soort wetten zijn?

Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen Joden, maar die wet is eigenlijk vreemd, omdat hij een soort uitzonderingspositie geeft. Een algemenere wet tegen het extreem beledigen van bevolkingsgroepen zou misschien meer op zijn plaats zijn, of anders het volledig schrappen van deze wet, als we voor ultieme vrijheid van meningsuiting gaan.
Idd, de hele discussie wordt door deze stellingname nu open gebroken.
En dan kom je weer terug op de beginvraag... waar liggen de morele normen van fatsoen van wat je kunt/mag posten ?. En in hoeverre kun je zoiets strafbaar stellen ?
Het zal nog een lang debat worden... de geest is nu uit de fles.
  zondag 5 februari 2006 @ 12:39:00 #144
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_34755068
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Hoezo worden Joden beschermd tegen vormen van belediging? Je mag gerust Joden beledigen. Je mag alleen niet de holocaust ontkennen. Dat is nu eenmaal de wet.
Maar waar dient die wet voor, dan?
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_34755086
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:33 schreef Flurry het volgende:

[..]

Ik heb echt de schurft aan die criminelen van de AEL, maar ergens hebben ze hiermee best een interessant punt (ook al hebben ze het waarschijnlijk zelf niet eens door). De wet hier verbiedt de ontkenning van de Holocaust, wat eigenlijk een vreemd item is om in een wetboek op te nemen. Waarom zouden Joden wel wettelijk beschermd worden tegen extreme vormen van belediging en (als je het zo wilt noemen) satire, terwijl er voor geen enkele andere bevolkingsgroep dit soort wetten zijn?
Waarschijnlijk omdat de grootste massamoord uit de geschiedenis nog zo vers in het geheugen licht?
quote:
Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen Joden, maar die wet is eigenlijk vreemd, omdat hij een soort uitzonderingspositie geeft. Een algemenere wet tegen het extreem beledigen van bevolkingsgroepen zou misschien meer op zijn plaats zijn, of anders het volledig schrappen van deze wet, als we voor ultieme vrijheid van meningsuiting gaan.
Tja, de Joden hebben altijd al een zure uitzonderingspositie gekregen en hebben die nog steeds, geen bevolkingsgroep is gehater dan de Joden. Dus misschien is die bescherming wel een beetje terecht.

Opmerking terzijde: de Joden hadden niets gedaan wat de genocide in WO-II rechtvaardigde. De handelwijze van de moslims echter wordt steeds aanvechtbaarder, we mogen bidden dat er geen politieke beweging ontstaat vergelijkbaar met de NSDAP maar nu met de focus tegen moslims...

Sowieso maak ik me al zorgen over de voedingsbodem voor een soort anti-islamitische Kristallnacht, want ik denk dat die voedingsbodem steeds sterker wordt. Griezelig allemaal, dit.
  zondag 5 februari 2006 @ 12:39:53 #146
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34755105
je zou gofferd toch maar op een goede dag besluiten om een reeks cartoons over een profeet te maken en je daarna zo'n beetje de hele wereld in vuur en vlam zetten.

de natte droom van elke journalist.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_34755111
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:37 schreef salutem het volgende:

[..]

Sterker nog, de originele prents zijn aangevuld met zelf \"gevonden\" materiaal !!!!!!

http://service.spiegel.de(...),1518,398624,00.html
Jah, er werden ook SMS-jes gestuurd dat er in Kopenhagen koran's verbrand werden op een groot plein. Kopenhagen is toch godverdomme geen Beiroet mensen? Daar worden bijbels verbrand, in Kopenhagen wonen de beschaafde mensen.. die verbranden geen korans..
  zondag 5 februari 2006 @ 12:40:13 #148
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_34755120
quote:
Deens consulaat in Beiroet in brand gestoken

Uitgegeven: 5 februari 2006 11:45
Laatst gewijzigd: 5 februari 2006 12:03

BEIROET - Woedende demonstranten hebben zondag in de Libanese hoofdstad Beiroet het Deense consulaat in brand gestoken. De demonstranten uitten daarmee hun woede over de publicatie van spotprenten van de islamitische profeet Mohammed. Volgens hulpverleners raakten tientallen mensen gewond.

De Libanese veiligheidsdiensten joegen eerder op de dag met traangas en een waterkanon naar schatting 15.000 demonstranten uiteen die zich in de buurt van het consulaat hadden verzameld. Er zouden ook schoten in de lucht zijn gelost.

Het leger sloot alle wegen rondom het consulaat af, waarop de menigte naar de christelijke wijk Ashrafieh trok. Daar gooiden ze ramen van winkels en woningen in met stenen en vernielden auto\'s.

De demonstranten slaagden er later alsnog in het consulaat te bereiken en staken dat in brand. Daarmee volgden ze het voorbeeld van Syrische demonstranten, die zaterdag in Damascus de Deense en de Noorse ambassade bestormden en in brand staken. Volgens de Libanese media hadden de Deense diplomaten het consulaat zaterdagavond al ontruimd, na de gewelddadigheden in Syrië.

Denemarken heeft alle Denen in Libanon opgeroepen het land onmiddellijk te verlaten. Ook Denen en Noren in Syrië werden zondag geëvacueerd, meldden de ministers van Buitenlandse Zaken van de twee landen.

---

Bron: http://www.nu.nl/news/668(...)_brand_gestoken.html
Gaat lekker daar idd
pi_34755131
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:39 schreef zoalshetis het volgende:
je zou gofferd toch maar op een goede dag besluiten om een reeks cartoons over een profeet te maken en je daarna zo\'n beetje de hele wereld in vuur en vlam zetten.

de natte droom van elke journalist.
Ik denk alleen dattie niet meer op TV wil voor een interview
  zondag 5 februari 2006 @ 12:41:21 #150
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_34755161
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:39 schreef Flurry het volgende:

[..]

Om debilisering te voorkomen...
  zondag 5 februari 2006 @ 12:41:34 #151
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34755167
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:39 schreef Jalu het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat de grootste massamoord uit de geschiedenis nog zo vers in het geheugen licht?
[..]

Tja, de Joden hebben altijd al een zure uitzonderingspositie gekregen en hebben die nog steeds, geen bevolkingsgroep is gehater dan de Joden. Dus misschien is die bescherming wel een beetje terecht.

Opmerking terzijde: de Joden hadden niets gedaan wat de genocide in WO-II rechtvaardigde. De handelwijze van de moslims echter wordt steeds aanvechtbaarder, we mogen bidden dat er geen politieke beweging ontstaat vergelijkbaar met de NSDAP maar nu met de focus tegen moslims...

Sowieso maak ik me al zorgen over de voedingsbodem voor een soort anti-islamitische Kristallnacht, want ik denk dat die voedingsbodem steeds sterker wordt. Griezelig allemaal, dit.
ik zie de deense spotprenten zo een mondiale marinus van der lubbe worden. er is niet veel nodig zeg maar.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_34755193
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:38 schreef Drugshond het volgende:

[..]

En dan kom je weer terug op de beginvraag... waar liggen de morele normen van fatsoen van wat je kunt/mag posten ?. En in hoeverre kun je zoiets strafbaar stellen ?
Wat mij betreft is de discussie helemaal niet opengebroken. Ik zie nog nergens ambassades van moslim-landen of moskee-en in brand staan vanwege deze spotprenten; zelfs niet in Israel.
De reactie van de moslims is buiten-proportioneel en laat m.i. vooral heel duidelijk zien wat/wie de grootste vijand van onze westerse normen en waarden zijn...
  zondag 5 februari 2006 @ 12:42:59 #153
3542 Gia
User under construction
pi_34755216
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:38 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Als ik dit soort prenten in Saudi-Arabië zou publiceren, of overal zou aanplakken, zou ik daar strafbaar zijn. Dan is hier niemand die zeurt over vrijheid van meningsuiting, omdat dat nu eenmaal dáár de wet is.
Hier is holocaust ontkenning strafbaar. De AEL is dan ook fout bezig. Ze mogen gerust dit soort prenten plaatsen in kranten in SA of Marokko, maar niet in Nederland.

Als mensen willen dat dit soort spotprenten strafbaar worden gesteld, dan moet elke bespotting van religieuze persoonlijkheden strafbaar worden. Geen life of brian meer, geen passion of the christ enz.... Zal er niet leuker op worden.
  zondag 5 februari 2006 @ 12:44:33 #154
3542 Gia
User under construction
pi_34755260
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:39 schreef Flurry het volgende:

[..]

Wat in 40 -45 gebeurt is, is zo ernstig, dat IK het terecht vind dat ontkenning hiervan strafbaar is.

In het geval van de prenten over mohammed gaat het niet over ontkenning van een zeer ernstig iets. Het is gewoon totaal niet te vergelijken.
  zondag 5 februari 2006 @ 12:44:47 #155
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_34755271
quote:
To Muslim leaders in Denmark like Akkari and fellow imam Abu Laban, the images provided evidence of an Islamophobia that they believe permeates Danish society.
Goh... en de reactie van de Islamitische wereld op die cartoons is nu precies datgene waar IK een een Islamophobia van krijg!

bron: Spiegel.de
pi_34755324
Hansteeuwen.net :

God en Allah (#25 Dat Dan Weer Wel)

--------------------------------------------------------------------------------
De…..aanwezigheid….van…. de Here God……..Wat is dat?……De aanwezigheid van……de Here God…..Christus……Jezus Christus…..de Here God, Jezus Christus.. Wat is dat?

Ik kan het niet...Ik kan het niet... Ik kan het niet uitleggen
Dat is... Dat is iets... Dat is een gevoel... Dat is een gevoel
Je kan het niet... Je kan niet

Christus

Ik kan het niet uitleggen, het is...'t is... doh...

Ik kan niet... Ik kan niet... Ik kan het niet uitleggen het is een gevoel
Ik kan niet... Ik kan niet... Ik kan niet...

NOU HOU JE KOP DAN MAN!!!!!

Ik word toch zo gek van dat Christentuig he.
Ohjoh joh, Christenhonden, woehoef.

Nee, de Jezus Christus hè, sorry maar dat was een nozem uit Nazaret.
Verder niks, prima gozer niks aan de hand maar een nozem.
Dan zei die bijvoorbeeld, nou je hebt dan een God, en God heeft alles gemaakt
Het hele universum, de aarde ieder grasprietje allemaal van God, en dan zei hij: ja dat is mijn vader hè. Ja dat is mijn vader heeft dat allemaal gedaan hè.

Het was... Jezus was gewoon een mens en liet ook scheten.
Sorry dat ik het... Ja ik vind het lullig het is een beetje banaal maar het is zo.
Mensen laten scheten... Jezus heeft scheten gelaten!

En dan moet je dat voorstellen hè; Ik benne... Ja ik ben dan de zoon (prffft) vanne... van God dan... zet anders een raam open.

Dat kan toch niet man!

Maar dan ga je met van dat christentuig in discussie en dan;
Hoe weten jullie dat dan zo zeker?
Ja dat staat geschreven.
Maar hoe weten jullie dan dat alles wat geschreven staat waar is??
Ja dat staat ook geschreven.

Dus ik heb altijd als ik met dat tuig in duscussie ga een klein boekje bij me,
daar heb ik ingeschreven "God bestaat niet".

En dan zeggen ze, hoe weet u dat zo zeker?
Ja dat staat geschreven.

Oh dat is heel gek, kijk want hier staat eeeh...

Ik voel me... Ik voel me heel erg verbonden met het joodse volk,
Maar waarom???
Omdat ik joods ben.
En met wie voel je je verbonden???
Met die andere joden.
Maar waarom dan???
Omdat die ook joods zijn.
Maar wat voel je dan???
Een soort verbondenheid, maar waarom dan???
omdat we allemaal joods zijn.
Maar wat is dat dan die verbondeheid???
Ja dat is... Ja ik kan het niet uitleggen... dat is een gevoel….
Maar wat doen jullie dan???
We hebben allerlei tradities.
Oh, ja wat dan???
Nou dan gaan we bijvoorbeeld gezellig met zijn alle allerlei dingen niet-eten.
En bij ieder jonge jongentjes, snijden we een stuk van de lul af!

En dan heb ze zelf van die gekken, die hebben van die Bob Marley achtige dreadlocks,
zo'n hoedje op, staan de hele dag tegen de muur te mekkeren.
Ja 't zal leuk zijn als die muur er een keer genoeg van kreeg, en staan zo van; “blablablabla” en dat die muur dan zegt; “Flikker nou eens op man ik ben ook niet van steen!!!”

Oh man man man man man man man ohjohjoh.

Weet je wat ik ook zo'n ontzettende zak vind ALLAH!!!
Allah, met zijn dikke lul !!!

Dan heb je van die hysterische zandmensen die gaan heel hard zo van ALLAH, ALLAH!!!
Weet je jongen, doe eens rustig, doe eens rustig het is hier zo heet weet je wel , en dan van ALLAH ALLAH ALLAH njieuw poef ALLAH!!!!

En van die doodsbange zandvrouwtjes met die doeken om hun kop...
Vraagt de cameraploeg; ”Worden jullie onderdrukt???” “dat moet ik aan mijn man vragen.”

En allah vind alle nederlandse vrouwen hoeren!!!
En daar heeft ie volkomen gelijk in!!!

Maar dan moeten die zandvrouwtjes niet denken, oh dan doe ik snel een doek om mijn kop, ben ik geen hoer meer.
NEE, dan ben je een hoer met een doek om je kop!
Kom op zeg!!

En dan hebben we nog de Hindoes.
De Hindoes staan de hele dag tot hier in het hele gore smerige sloot, echt ontzettend smerig.
Staan ze daar een beetje zo; “helahowahao”.
Dat doen ze omdat ze anders een kutleven krijgen.
Dus dat leven moet dus nog erger zijn dan de heledag tot je navel in het dampend rioolwater staan.
En dan staan ze zo; “helahowaheo, helahowaheo”.
En dan zeg je vanne; “he kom daar nou eens uit, nee nou is het mooi geweest, kom, eruit, hup, nee hup, eruit douchen kom op!!
Nee ik blijf hier, nee ik blijf hier, hooo shit een koe, ooooh koe ooooh koe.

En dan zeggen ze tegen mij, nee dat zin de religies van die mensen dat zijn de tradities van die mensen,
Dat is de manier van leven voor die mensen , dat is de cultuur van die mensen
daar moet je respect voor hebben.

HEB IK GEEN RESPECT VOOR, VIND HET SUKKELS, sorry!
  zondag 5 februari 2006 @ 12:47:12 #157
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_34755353
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:39 schreef Jalu het volgende:
Maak je maar eerder druk over die islamitische kristallnacht gericht tegen alles wat Joods of 'Westers' is. Want die is al(lang) begonnen. . En soms krijgen we daarvan ook een lichtstraal te zien (in de vorm van een aanslag, of een fatwa tegen publieke figuren).
  zondag 5 februari 2006 @ 12:49:29 #158
3542 Gia
User under construction
pi_34755425
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:46 schreef salutem het volgende:
Tja, dat stukje over Allah, hè? Dat mag dan weer niet.
pi_34755436
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:42 schreef Jalu het volgende:

[..]

Wat mij betreft is de discussie helemaal niet opengebroken. Ik zie nog nergens ambassades van moslim-landen of moskee-en in brand staan vanwege deze spotprenten; zelfs niet in Israel.
De reactie van de moslims is buiten-proportioneel en laat m.i. vooral heel duidelijk zien wat/wie de grootste vijand van onze westerse normen en waarden zijn...
idd
pi_34755444
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:38 schreef Gia het volgende:
Hm, Deense consulaat in Beiroet ook al in de fik. Gaat lekker zo.
daar ook al . Denemarken kan maar beter excuces aanbieden
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')