abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:44:53 #176
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34745991
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:43 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ja laten we moslims nog harder gaan schoppen?
Heb je niet door dat dit wereld wijd de vlam in de pan kan doen slaan?

Ik ben het niet eens met die boze reacties van moslims, maar moeten we ze nu om elk incident gaan vragen of ze zich ervan willen distansieren?Dat gaat ook nergens over.
Het beledigen van het Joodse geloof moet toch ook afgekeurd worden? en minste als die lui consequent zijn...
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_34746009
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:42 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

De duivel komt er aan.
lach zolang je kan
pi_34746010
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:41 schreef teh-Rammie het volgende:

[..]

Ergens mee spotten is wat anders dan iets beledigen.. Een spotprent is immers geen belediging, maar een vorm van humor en meestal zit er een achterliggende gedachte achter. Als je een spotprent dermate serieus vindt vind ik dat er toch iets mis is met je. Je weet immers dat het om spot gaat.
en die achterliggende gedachte is vaak racistisch . En Denemarken erbij en je weet genoeg waarom ze dan hebben geplaast.

Ik voel me niet beledigd door de spotprenten maar alleen de verhoudingen worden anders

als niemand dit veroordeelt gaan mensen de holocaust ontkennen omdat ze dan denken dat het mag
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:45:23 #179
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_34746012
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:43 schreef Drugshond het volgende:
Ergens wel goed dat deze discussie loopt (toch wel een zwaar topic).
Wat is vrijheid en waar begint godlaster ?
En hoeveel waarde heeft godlaster als je niet gelovig bent.
Maakt dat je mening meer of minder waar om e.e.a. te bevestigen of te ontkennen.
En als een mening al onafhankelijk is... waarom dan niet een tekening ?
respect komt van twee kanten en het is heel jammer dat veelal gelovigen juist door hun geloof geen respect willen hebben voor dingen die niet in hun geloof passen. en dat is het punt. misschien willen ze het wel als het wel geaccepteerd zou zijn.

trouwens wel grappig: wij mogen niet generaliseren dus niet alle moslims over een kant scheren, maar wat doen de moslims nu? ALLE denen moeten dood en ze ontvoeren zelfs "mensen die neit deens zijn "omdat ze dachten dat het er eentje was" ... beetje contradictisch
put
your
clothes
on!
pi_34746016
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Blijf opletten, mijn landgenoot. Sneller dan je denkt.. Enkele weken.
Jij bent voor een islamtische revolutie net als in Iran. Of juist een revolutie die de andere kant opgaat?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:46:10 #181
52513 whosvegas
The Trickster
pi_34746043
http://www.planet.nl/plan(...)tid=679351/sc=ebd905

Volgens mij worden die spotprenten door een aantal conservatieve moslim geestelijke en leiders aan gegrepen om de moslims in combinatie met antiwesterse preken flink op te hitsen
Are you nuts??
pi_34746050
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:43 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ja laten we moslims nog harder gaan schoppen?
Heb je niet door dat dit wereld wijd de vlam in de pan kan doen slaan?
Heb je niet door hoe belachelijk dat eigenlijk is, dat moslims oorlog willen voeren over een paar cartoons?
pi_34746052
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:45 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Jij bent voor een islamtische revolutie net als in Iran. Of juist een revolutie die de andere kant opgaat?
Islam staat bekent als oorlogsgezind, een revolutie zou welke richting op zijn?
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:46:36 #184
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_34746055
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

nee sorry ik heb geen wacht beleid
nou je wacht ook al 4000 jaar met ontwikkelen.
put
your
clothes
on!
pi_34746060
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:45 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

ik ben voor democratie maar tegen beledigingen en provocatie
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:46:48 #186
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_34746065
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:46 schreef whosvegas het volgende:
http://www.planet.nl/plan(...)tid=679351/sc=ebd905

Volgens mij worden die spotprenten door een aantal conservatieve moslim geestelijke en leiders aan gegrepen om de moslims in combinatie met antiwesterse preken flink op te hitsen
Wat een verrassing

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_34746082
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

lach zolang je kan
De AIVD is watching you
pi_34746087
De hoofdredacteur van de Franse krant France Soir, waar de spotprenten ook in te zien waren, is door de uitgever ontslagen. Laat die uitgever nou toevallig een Egyptische Fransoos zijn...

Dat de hoofdredacteur van een krant in Jordanie ontslagen werd toen hij ze plaatste, met het verzoek aan moslims om redelijk te zijn, is tot daar aan toe, omdat je weet dat die lui daar sowieso niet sporen. Maar dat je in de EU ontslagen wordt voor het plaatsen van een spotprent?

Tot zover de vrijheid van pers dus! Ik op die schofterige uitgever in Frankrijk.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_34746089
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:46 schreef Jerruh het volgende:

[..]

nou je wacht ook al 4000 jaar met ontwikkelen.
ik ben nog net geen 4000 sorry en de islam ook niet
pi_34746105
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:47 schreef Jalu het volgende:

[..]

De AIVD is watching you
klopt. onlangs nog gescreent
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 4 februari 2006 @ 23:48:19 #191
862 Arcee
Look closer
pi_34746107
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:45 schreef Meki het volgende:
als niemand dit veroordeelt gaan mensen de holocaust ontkennen omdat ze dan denken dat het mag
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_34746116
Ik vind dat hele gedoe zo absurd!
Hoe bekrompen kun je denken! Het is een hetze van hen die dit zien als een aanval op het goddelijke
ik denk dat hun god hard moet lachen om de zooi die we er weer van maken hier beneden
Wat is er nu leuk aan een God als je er niet meer mee en met en om kunt lachen?
Dat heet dan je vader enzo tss
pi_34746123
VS en Britten niet blij met Mohammedcartoons

Driewerf hulde voor deze reactie, gotta love them.
pi_34746125
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:41 schreef teh-Rammie het volgende:

[..]

Ergens mee spotten is wat anders dan iets beledigen.. Een spotprent is immers geen belediging, maar een vorm van humor en meestal zit er een achterliggende gedachte achter. Als je een spotprent dermate serieus vindt vind ik dat er toch iets mis is met je. Je weet immers dat het om spot gaat.
Precies,

straks mogen we geen spotprent meer maken over de SGP of over een hypocriete gedachte vanuit religeius perspectief.
Dan gaat iedereen roepen dat hij beledigt is door zijn geloof. Wat betreft dit soort dingen slaan we een beetje door. Spot mag wel, maar een spot met religie niet.
Waarom staat een religieus boven iemand anders wat betreft spot betreft?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:49:13 #195
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_34746134
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:29 schreef Meki het volgende:

[..]

volgens jou mag je mensen beledigen
Ja, tot een zekere hoogte. En die hoogte is vastgesteld bij de wet.

Als "moslilms" beledigd zijn door deze spotprenten dan moeten Deense en Noorse moslimorganisaties maar die krant en cartoonist voor de rechter slepen. En als enkele Islamitische landen ook beledigd zijn door die cartoons, kunnen ze dat op een beschaafde manier laten weten door de Deense en Noorse ambassadeur op het matje te roepen.

Maar de reacties van de afgelopen dagen zijn compleet buiten elke properties. Het is nu zo dat elke Noord-West Europese uitziende journalist, ambtenaar e.d in Iran, Palestina e.d vrezen voor hun leven, omdat wat moslims beledigd zijn door een spotprent.
pi_34746140
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:47 schreef Jalu het volgende:

[..]

De AIVD is watching you
*zweetafveegt*
pi_34746159
Iran: Iran neemt economische strafmaatregelen tegen landen waar de media de spotprenten publiceren. Dat zei de ultraconservatieve Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad zaterdag, aldus het persbureu IRNA.
pi_34746160
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:48 schreef Arcee het volgende:

[..]

Belachelijke vergelijking. Verifieerbare feiten van een verschrikkelijke massaslachting ontkennen of de profeet Mohammed tekenen met spot als doel.
pi_34746176
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:49 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Ja, tot een zekere hoogte. En die hoogte is vastgesteld bij de wet.

Als \"moslilms\" beledigd zijn door deze spotprenten dan moeten Deense en Noorse moslimorganisaties maar die krant en cartoonist voor de rechter slepen. En als enkele Islamitische landen ook beledigd zijn door die cartoons, kunnen ze dat op een beschaafde manier laten weten door de Deense en Noorse ambassadeur op het matje te roepen.

Maar de reacties van de afgelopen dagen zijn compleet buiten elke properties. Het is nu zo dat elke Noord-West Europese uitziende journalist, ambtenaar e.d in Iran, Palestina e.d vrezen voor hun leven, omdat wat moslims beledigd zijn door een spotprent.
Dat heb je prima verwoord!
Idem is het absurd dat men een land boycot om prentjes!
Alsof een prentje een hele natie op zijn geweten heeft of andersom
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:50:28 #200
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_34746182
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

ik ben nog net geen 4000 sorry en de islam ook niet
de chinezen wel :').
ownee wacht, je bent vast moslim .

maar goed, in principe heeft deze discussie ook geen zin, aangezien het alleen maar een hoop borden met hoofden erachter zijn. de moslims voelen zich diep beledigd en dit is schijnbaar de reactie. ik hoop alleen dat ze zich ook realiseren dat ze zelf ook mensen beledigen op de manier waarop ze nu zelf beledigd worden

zo niet, hebben de mensen die nu zo ageren tegen de denen etc geen recht om te mauwen.
put
your
clothes
on!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')