Oei, dat zal ze lerenquote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:49 schreef Meki het volgende:
Iran: Iran neemt economische strafmaatregelen tegen landen waar de media de spotprenten publiceren. Dat zei de ultraconservatieve Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad zaterdag, aldus het persbureu IRNA.
Waarom religieuze spot verbieden, zoals het plan is?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:43 schreef Drugshond het volgende:
Ergens wel goed dat deze discussie loopt (toch wel een zwaar topic).
Wat is vrijheid en waar begint godlaster ?
En hoeveel waarde heeft godlaster als je niet gelovig bent.
Maakt dat je mening meer of minder waar om e.e.a. te bevestigen of te ontkennen.
En als een mening al onafhankelijk is... waarom dan niet een tekening ?
als jij een topic opent wil ik je best volgenquote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:50 schreef Jerruh het volgende:
[..]
de chinezen wel :\').
ownee wacht, je bent vast moslim.
maar goed, in principe heeft deze discussie ook geen zin, aangezien het alleen maar een hoop borden met hoofden erachter zijn. de moslims voelen zich diep beledigd en dit is schijnbaar de reactie. ik hoop alleen dat ze zich ook realiseren dat ze zelf ook mensen beledigen op de manier waarop ze nu zelf beledigd worden
zo niet, hebben de mensen die nu zo ageren tegen de denen etc geen recht om te mauwen.
Ik heb lang moeten nadenen toen fok eruit was ... wat het echte probleem is.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:45 schreef Jerruh het volgende:
respect komt van twee kanten en het is heel jammer dat veelal gelovigen juist door hun geloof geen respect willen hebben voor dingen die niet in hun geloof passen. en dat is het punt. misschien willen ze het wel als het wel geaccepteerd zou zijn.
trouwens wel grappig: wij mogen niet generaliseren dus niet alle moslims over een kant scheren, maar wat doen de moslims nu? ALLE denen moeten dood en ze ontvoeren zelfs \"mensen die neit deens zijn \"omdat ze dachten dat het er eentje was\" ... beetje contradictisch
de krant heeft lef en terecht ookquote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:47 schreef StefanP het volgende:
De hoofdredacteur van de Franse krant France Soir, waar de spotprenten ook in te zien waren, is door de uitgever ontslagen. Laat die uitgever nou toevallig een Egyptische Fransoos zijn...
Dat de hoofdredacteur van een krant in Jordanie ontslagen werd toen hij ze plaatste, met het verzoek aan moslims om redelijk te zijn, is tot daar aan toe, omdat je weet dat die lui daar sowieso niet sporen. Maar dat je in de EU ontslagen wordt voor het plaatsen van een spotprent?
Tot zover de vrijheid van pers dus! Ikop die schofterige uitgever in Frankrijk.
Over het Joodse geloof mag je van apart net zulke prents maken.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:44 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het beledigen van het Joodse geloof moet toch ook afgekeurd worden? en minste als die lui consequent zijn...
het is allebei verbodenquote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:49 schreef Jalu het volgende:
[..]
Belachelijke vergelijking. Verifieerbare feiten van een verschrikkelijke massaslachting ontkennen of de profeet Mohammed tekenen met spot als doel.
Ja, hoef je mij niet uit te leggen. Meki daarentegen.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:49 schreef Jalu het volgende:
[..]
Belachelijke vergelijking. Verifieerbare feiten van een verschrikkelijke massaslachting ontkennen of de profeet Mohammed tekenen met spot als doel.
Inderdaad een zwaar topic. Ik ben geen voorstander van het onnodig kwetsen van mensen. Toch heb ik de vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel staan. Natuurlijk heb je het recht om je jezelf of jouw geloof beledigd te voelen door bepaalde uitlatingen of tekeningen, maar de reacties van (radicale) moslims en moslimlanden op deze spotprenten zijn naar mijn mening buiten alle proporties en gestoord. Natuurlijk steekt dergelijke gestoorde en ziekelijke reacties van moslims eens te meer gezien de terreur en onverdraagzaamheid vanuit deze groep richting onschuldige Westerse (maar ook hun eigen) burgers. Hypocriet, achterlijk en gevaarlijk gestoord komen als eerste gedachten in mijn hoofd voor als ik de reacties van deze moslims zie.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:43 schreef Drugshond het volgende:
Ergens wel goed dat deze discussie loopt (toch wel een zwaar topic).
Wat is vrijheid en waar begint godlaster ?
En hoeveel waarde heeft godlaster als je niet gelovig bent.
Maakt dat je mening meer of minder waar om e.e.a. te bevestigen of te ontkennen.
En als een mening al onafhankelijk is... waarom dan niet een tekening ?
binnen welke interpretatie?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:52 schreef Meki het volgende:
[..]
het is allebei verboden
Mohammed verbeelden is erg verboden in de Islaam . dus respecteer dat
1) De islam is een geloof, geen ras. Daarom kan je niet spreken over racisme.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:45 schreef Meki het volgende:
[..]
en die achterliggende gedachte is vaak racistisch . En Denemarken erbij en je weet genoeg waarom ze dan hebben geplaast.
Ik voel me niet beledigd door de spotprenten maar alleen de verhoudingen worden anders
als niemand dit veroordeelt gaan mensen de holocaust ontkennen omdat ze dan denken dat het mag
Dat zei ik ook al.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:46 schreef whosvegas het volgende:
http://www.planet.nl/plan(...)tid=679351/sc=ebd905
Volgens mij worden die spotprenten door een aantal conservatieve moslim geestelijke en leiders aan gegrepen om de moslims in combinatie met antiwesterse preken flink op te hitsen
Ja, de halve wereldeconomie draait op producten uit Iran.quote:
Ik voel me niet gehouden aan islamitische regels. Of houden alle moslims zich wereldwijd ook aan de wetten uit mijn land en/of religie?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:52 schreef Meki het volgende:
[..]
het is allebei verboden
dit veroordelen jullie te snel en bij de spotprenten gebruiken jullie het woord vrijheidquote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:52 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, hoef je mij niet uit te leggen. Meki daarentegen.
Waarom in vredesnaam?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:52 schreef Meki het volgende:
Mohammed verbeelden is erg verboden in de Islaam .
Oliequote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:53 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, de halve wereldeconomie draait op producten uit Iran.
Nee. Het één is verboden in de islam. Prima voor de islamieten. Holocaust-ontkenning is bij wet verboden. Net als het in de fik steken van ambassades of het met de dood bedreigen van mensen.quote:
Hij staat toch ook niet in de islam afgebeeld?quote:Mohammed verbeelden is erg verboden in de Islaam .
Ik word het respecteren van mensen die anderen niet respecteren meer dan een beetje zat.quote:dus respecteer dat
Dus gaan we ze nog meer reden geven..quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:46 schreef Jalu het volgende:
[..]
Heb je niet door hoe belachelijk dat eigenlijk is, dat moslims oorlog willen voeren over een paar cartoons?
Maak er een leuke spotprent over dan.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:53 schreef Meki het volgende:
dit veroordelen jullie te snel en bij de spotprenten gebruiken jullie het woord vrijheid
het staat in de regels van de Islaamquote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:53 schreef Arcee het volgende:
[..]
Waarom in vredesnaam?
En wie heeft dat bedacht?
mjwa, weet je wat ik me dus al heel lang afvraag: wat winnen de besturen van het geloof ermee dat er zoveel mensen achter hun kont zitten? geld niet echt denk ik. als het niet voor het geloof is kan het ook niet het mooiste plekje des hemelsch zijn. dus waarom proberen dan die leiders en besturen met zoveel haat hun aanhang op te fokken middels dit soort acties? wat is hun gewin?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:51 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik heb lang moeten nadenen toen fok eruit was ... wat het echte probleem is.
En het probleem is niet het geloof , maar wel de bestuurders van het geloof die bang zijn om hun aanhang te verliezen. Omdat de neuzen opeens weer allemaal verschillende richtingen opwijzen.
Ik hoop serieus dat mensen nog nieuwsgieriger zijn geworden.. en nog meer open media kanalen gaan zoeken om de nuance op te zoeken. En wellicht is dat wel de grootste winst achter deze spotprenten.
Mohammed en God volgens islamitisch overtuiging.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:53 schreef Arcee het volgende:
[..]
Waarom in vredesnaam?
En wie heeft dat bedacht?
ik hou meer van de wat minder geïndoctineerde vormen. de rustige variant zeg maar.quote:
Kortom, je weet het niet.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:54 schreef Meki het volgende:
het staat in de regels van de Islaam
en is dat soms moeilijk om dit te respecteren
Maar hier nietquote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:52 schreef Meki het volgende:
[..]
het is allebei verboden
dat doet de AEL al en ik hoef dat niet te doen. omdat het dan grove belediging is aan Joden en ik hu niet van mensen beledigen mensen moet gehecht worden aan hun waarde . Beledigingen daar los je niks mee opquote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:54 schreef Arcee het volgende:
[..]
Maak er en leuke spotprent over dan.
Hieruit blijkt dus dat zelfs gematigde of "normale" moslims zoals Meki, als het er aankomt, niets met het westen hebben. Het zijn dus niet "een paar rotjongens" die het voor "de rest" bederven, maar 99.9% van de moslims, hoe verwesterd dan ook, steunt dus stilzwijgend dit soort gedoe.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:51 schreef Meki het volgende:
[..]
de krant heeft lef en terecht ook
beledigingen heeft straf en bij deze ontslag
erg goed
Waarvan er genoeg is in andere delen van de wereld maar economisch nog niet winbaar zijn. Maar mocht Iran de kraan dichtdraaien en de prijs omhoog gaan zullen die voorraden waarschijnlijk worden aangeboordquote:
Wordt-ie dan niet vereerd zonder afbeelding?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:54 schreef Triggershot het volgende:
Mohammed en God volgens islamitisch overtuiging.
Om vergodelijking en verering enzo tegen gaan zoals het bij Jezus is geweest.
alevieten?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik hou meer van de wat minder geïndoctineerde vormen. de rustige variant zeg maar.
Maar de Islam is nog steeds niet de Deense wet.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:52 schreef Meki het volgende:
[..]
het is allebei verboden
Geen verschil... omdat we er in het westen vrijwel geen lading aan toe kennen.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:51 schreef One_of_the_few het volgende:
Waarom religieuze spot verbieden, zoals het plan is?
Watr maakt het belangrijker dan de spot drijven met een niet religieus iemand?
dan zegt het iets over jullie dat jullie geen respect hebben aan andere mensen met name aan Moslims hebben jullie geen respect tjaah dan kan ik net zo goed Iran steunen als jullie alle Moslims door een oog zienquote:
hij wordt niet vereerd onder Ahl sunnahquote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:56 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wordt-ie dan niet vereerd zonder afbeelding?
Nee, hiermee los je wat op:quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:55 schreef Meki het volgende:
dat doet de AEL al en ik hoef dat niet te doen. omdat het dan grove belediging is aan Joden en ik hu niet van mensen beledigen mensen moet gehecht worden aan hun waarde . Beledigingen daar los je niks mee op
dat is iets anders anders kan ik ook met plaatjes komenquote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:57 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee, hiermee los je wat op:
[afbeelding]
Als je van een winst situatie kan spreken. Maar het is te hopen dat ze daar inzien dat ze worden gebruikt door hun leiders. En het is ook te hopen dat meer mensne dar in de Westerse wereld gaan inzien en eindelijk eens doorhebben dat het wijzen met de vinger naar de arabische wijze niet zo succesvol is.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:51 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik heb lang moeten nadenen toen fok eruit was ... wat het echte probleem is.
En het probleem is niet het geloof , maar wel de bestuurders van het geloof die bang zijn om hun aanhang te verliezen. Omdat de neuzen opeens weer allemaal verschillende richtingen opwijzen.
Ik hoop serieus dat mensen nog nieuwsgieriger zijn geworden.. en nog meer open media kanalen gaan zoeken om de nuance op te zoeken. En wellicht is dat wel de grootste winst achter deze spotprenten.
Een nobele vorm van aanzien. Wellicht niet voor dit leven... Maar een volgend leven.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:54 schreef Jerruh het volgende:
mjwa, weet je wat ik me dus al heel lang afvraag: wat winnen de besturen van het geloof ermee dat er zoveel mensen achter hun kont zitten? geld niet echt denk ik. als het niet voor het geloof is kan het ook niet het mooiste plekje des hemelsch zijn. dus waarom proberen dan die leiders en besturen met zoveel haat hun aanhang op te fokken middels dit soort acties? wat is hun gewin?
Wat doen ze dan met Mohammed?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:56 schreef Triggershot het volgende:
hij wordt niet vereerd onder Ahl sunnah
Beste Meki, dat doen vele moslims op dit moment toch ook? Deense vlaggen verbranden omdat er een enkele krant wat prentjes publiceert die de moslims niet aanstaan?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:56 schreef Meki het volgende:
[..]
dan zegt het iets over jullie dat jullie geen respect hebben aan andere mensen met name aan Moslims hebben jullie geen respect tjaah dan kan ik net zo goed Iran steunen als jullie alle Moslims door een oog zien
Dat ben ik met je eens.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:55 schreef Meki het volgende:
[..]
dat doet de AEL al en ik hoef dat niet te doen. omdat het dan grove belediging is aan Joden en ik hu niet van mensen beledigen mensen moet gehecht worden aan hun waarde . Beledigingen daar los je niks mee op
ondertussen zijn de VS bezig met tig x zoveel slachtoffers op meest afgrijselijke wijze te maken en dat voor een officeel regering maar goed daar hebben we het nie over.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:57 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee, hiermee los je wat op:
[afbeelding]
Doe dat. Hopelijk komt de dag dat je Nederland verlaat om te vechten voor de Islam in Iran. Hopelijk wordt je gelijk door je kop geschoten door een Amerikaan het moment dat je voet aan wal zet.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:56 schreef Meki het volgende:
dan zegt het iets over jullie dat jullie geen respect hebben aan andere mensen met name aan Moslims hebben jullie geen respect tjaah dan kan ik net zo goed Iran steunen als jullie alle Moslims door een oog zien
omdat het andersom ook gebeurtquote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:58 schreef Jalu het volgende:
[..]
Beste Meki, dat doen vele moslims op dit moment toch ook? Deense vlaggen verbranden omdat er een enkele krant wat prentjes publiceert die de moslims niet aanstaan?
zeg nou gewoon dat moslims gewoon niet met andere mensen dan moslims willen leven.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:58 schreef Meki het volgende:
[..]
dat is iets anders anders kan ik ook met plaatjes komen
daar lossen we ook niks op
Maar niet door een spotprent.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:59 schreef Triggershot het volgende:
ondertussen zijn de VS bezig met tig x zoveel slachtoffers op meest afgrijselijke wijze te maken en dat voor een officeel regering maar goed daar hebben we het nie over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |