abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34762319
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:28 schreef Laton het volgende:

[..]

here\'s a spoiler:

You will die alone!!!

Hehe, de echte kenners.
pi_34762334
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:25 schreef DjDev het volgende:

[..]

Er zijn dingen die je als ongelovige ook aan kunt houden...
Waarom zouden we dat doen als we toch sowieso zullen branden in de hel? Ik bedoel, profeetje afbeelden of niet, branden zullen we toch, volgens de islam althans.
pi_34762345
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:28 schreef DjDev het volgende:

[..]

Respect?
Respect moet je verdienen, niet afdwingen door intimidatie en terorrisme.
  zondag 5 februari 2006 @ 15:30:17 #206
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_34762361
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:28 schreef base3ball het volgende:
T wordt allemaal gebruikt als excuus om flink tegen het westen tekeer te gaan. Ok ik kan nog begrijpen dat iemand er woedend over is (wat ik zelf al niet eens zou zijn). Maar dan ben je een dag woedend en niet dagen achter elkaar.
Nu laten ze alleen maar zien hoe zielig ze zijn en met name hoe graag ze het westen willen vernietigen.

Want let wel, veel moslims HATEN westerlingen.
Ik ben met je eens dat deze afbeeldingen nu gebruikt worden als excuus idd... en dit soort gezeik zullen we houden tot we de oorzaak van die haat t.o.v. het westen eindelijk eens aanpakken...
Nu zijn het spotprenten, volgende week wel weer iets anders..
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_34762362
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:28 schreef base3ball het volgende:
T wordt allemaal gebruikt als excuus om flink tegen het westen tekeer te gaan. Ok ik kan nog begrijpen dat iemand er woedend over is (wat ik zelf al niet eens zou zijn). Maar dan ben je een dag woedend en niet dagen achter elkaar.
Nu laten ze alleen maar zien hoe zielig ze zijn en met name hoe graag ze het westen willen vernietigen.

Want let wel, veel moslims HATEN westerlingen.
Sommige westerlingen vinden deze rellen een excuus om het Midden Oosten te nuken..
Eerst hele tijd niks doen
Daarna uitlokken
En daarna zeggen "Kijk die moslims eens"

Want let wel, veel westerlingen HATEN moslims
pi_34762381
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:28 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Jij wel zeker met jouw stompzinnige opmerkingen. Natuurlijk zie jij liever de vrijheid van meningsuiting in het Westen ingeperkt worden om radicale moslims ter wille te zijn, terwijl jij ondertussen de acties van de (radicale) moslims goed praat. Figuren zoals jij hebben wij nodig in Nederland en in het Westen, maar niet heus.
Vriend, de vrijheid van meningsuiting is ingeperkt in het westen. Gek genoeg maakt niemand zich daar druk over. We zien liever de splinter in een ander z'n oog dan de balk in onze eigen.
pi_34762400
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:27 schreef teamlead het volgende:

[..]

Dom lullen is een talent

Maar jij beweert dat er iets in de bijbel staat dat er niet staat.. Ik kan je garanderen dat nergens in de bijbel staat dat we geen afbeeldingen mogen maken van jullie profeet of van Christus
Ga jij maar is de Bijbel lezen
pi_34762418
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:30 schreef DjDev het volgende:

[..]

Sommige westerlingen vinden deze rellen een excuus om het Midden Oosten te nuken..
Daarna uitlokken
En daarna zeggen \"Kijk die moslims eens\"

Goh, hoe zou dat nou komen?
pi_34762419
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:29 schreef Eveli het volgende:

[..]

Waarom zouden we dat doen als we toch sowieso zullen branden in de hel? Ik bedoel, profeetje afbeelden of niet, branden zullen we toch, volgens de islam althans.
Het antwoord op deze vraag heb ik al gegeven
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:27 schreef DjDev het volgende:

[..]

Je hoeft niet voor altijd te branden in hel.
Allah kan je straffen voor een bepaalde tijd.
pi_34762428
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:29 schreef filmfreek het volgende:

[..]

Respect moet je verdienen, niet afdwingen door intimidatie en terorrisme.
Het moet wel van 2 kanten komen dan...
  zondag 5 februari 2006 @ 15:32:10 #213
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_34762437
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:31 schreef DjDev het volgende:

[..]

Gij zult geen afbeeldingen maken staat er idd.. maar dat gaat niet over Mohammed of Christus....
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_34762439
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:30 schreef gelly het volgende:

[..]

Vriend, de vrijheid van meningsuiting is ingeperkt in het westen. Gek genoeg maakt niemand zich daar druk over. We zien liever de splinter in een ander z\'n oog dan de balk in onze eigen.
Als er een spreekwoord van toepassing is op de moslimgemeenschap dan is deze dat wel.
pi_34762465
Mijn steun hebben jullie
pi_34762467
Sky News meldt dat er een katolieke priester is doodgeschoten in Turkije. Het zal toch niet...?
pi_34762478
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:32 schreef DjDev het volgende:

[..]

Het moet wel van 2 kanten komen dan...
Dat is inderdaad een probleem.
pi_34762483
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:31 schreef Eveli het volgende:

[..]

Goh, hoe zou dat nou komen?
Hoe zou het komen dat veel Moslims de westerlingen haten?
pi_34762510
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:27 schreef teamlead het volgende:
Dom lullen is een talent

Maar jij beweert dat er iets in de bijbel staat dat er niet staat.. Ik kan je garanderen dat nergens in de bijbel staat dat we geen afbeeldingen mogen maken van jullie profeet of van Christus
Dat is logisch omdat de profeet in de tijd van de Bijbel nog helemaal niet bestond .
  zondag 5 februari 2006 @ 15:34:04 #220
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_34762513
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:33 schreef DjDev het volgende:

[..]

dat weet ik dus echt niet...
pi_34762520
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:31 schreef DjDev het volgende:

[..]

je hebt gelijk das gewooon zo effe goed lezen
Every war is different, every war is the same.
pi_34762527
quote:

[..]

Omdat het stumpers zijn. Kan er weinig anders van maken.
pi_34762533
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:32 schreef teamlead het volgende:

[..]

Gij zult geen afbeeldingen maken staat er idd.. maar dat gaat niet over Mohammed of Christus....
4 U zult geen beelden maken, geen afbeelding van enig wezen boven in de hemel, beneden op de aarde of in de wateren onder de aarde.
  zondag 5 februari 2006 @ 15:34:31 #224
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_34762536
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:33 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat is logisch omdat de profeet in de tijd van de Bijbel nog helemaal niet bestond .
en al bestond hij wel...tis toch echt een andere religie
pi_34762549
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:32 schreef Jalu het volgende:

[..]

Als er een spreekwoord van toepassing is op de moslimgemeenschap dan is deze dat wel.
Dan zou ik eerder denken aan "waar 2 vechten hebben 2 schuld". De reacties op de cartoons zijn absurd, maar echt verbazingwekkend is het niet.
pi_34762550
quote:

[..]

Omdat zij in een cultuur zijn groot gebracht waar haat er met de paplepel wordt ingegoten? Misschien omdat zij jaloers zijn op de ontwikkeling en de beschaving van het Westen?
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_34762552
quote:

[..]

Als ze dat doen moeten ze hier maar niet heenkomen en maar flink onze producten boycotten. Kunnen ze daar weer lekker terug naar de Middeleeuwen. Olie kunnen we wel ergens anders vandaan halen.
pi_34762573
quote:
Daarna uitlokken

Klets niet zo uit je nek vent..
pi_34762582
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:34 schreef Marruk het volgende:

[..]

Omdat het stumpers zijn. Kan er weinig anders van maken.
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:34 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Omdat zij in een cultuur zijn groot gebracht waar haat er met de paplepel wordt ingegoten? Misschien omdat zij jaloers zijn op de ontwikkeling en de beschaving van het Westen?
En in de Westerse cultuur word je groot gebracht waar je de Moslims moet haten?
  zondag 5 februari 2006 @ 15:36:22 #230
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_34762603
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:34 schreef DjDev het volgende:

[..]

4 U zult geen beelden maken, geen afbeelding van enig wezen boven in de hemel, beneden op de aarde of in de wateren onder de aarde.
Statenvertaling zeker?
Probeer de Willibrordusvertaling eens..

(overigens is dit één van de redenen voor het schisma tussen de Katholieke en de Protestantse kerken....)

Neemt niet weg dat wij met afbeeldingen van Mohammed niets te maken hebbne
pi_34762609
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:34 schreef Eveli het volgende:

[..]

Als ze dat doen moeten ze hier maar niet heenkomen en maar flink onze producten boycotten. Kunnen ze daar weer lekker terug naar de Middeleeuwen. Olie kunnen we wel ergens anders vandaan halen.
Dan haal je je olie toch ergens anders vandaan
pi_34762621
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:34 schreef Eveli het volgende:

[..]

Ik ga met alle plezier mijn auto buiten de deur gooien als men werkelijk besluit olie te boycotten
pi_34762639
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:35 schreef Singa het volgende:

[..]

Klets niet zo uit je nek vent..
Ik klets niet uit m'n nek
Het is gewoon zo
  zondag 5 februari 2006 @ 15:37:42 #234
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34762649
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:36 schreef Flopteron het volgende:

[..]

Ik ga met alle plezier mijn auto buiten de deur gooien als men werkelijk besluit olie te boycotten
olie is niet alleen voor je auto vrind.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_34762678
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:36 schreef teamlead het volgende:

[..]

Statenvertaling zeker?
Probeer de Willibrordusvertaling eens..

(overigens is dit één van de redenen voor het schisma tussen de Katholieke en de Protestantse kerken....)

http://www.statenvertaling.net/bijbel/exod/20.html
pi_34762683
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:37 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

olie is niet alleen voor je auto vrind.
klopt, maar op dat en mijn pc na heb ik nog maar heel weinig kunststoffen in huis, geen radio, geen tv, geen telefoon, en hout en aluminium in meubels
pi_34762697
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:35 schreef DjDev het volgende:

[..]

[..]

En in de Westerse cultuur word je groot gebracht waar je de Moslims moet haten?
Ik vermoed dat de meeste Westerlingen geen moeite hebben met moslims. Ook gezien het feit dat moslims in Westerse landen in vrijheid, integenstelling tot de christenen in de meeste moslimlanden, hun religie kunnen belijden. Westerse burgers zijn echter niet zo gecharmeerd van geweld en bedreigingen tegen hun land, persoon en cultuur...
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_34762702
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:36 schreef teamlead het volgende:

[..]

Dat hebben we natuurlijk wel aangezien we niet alleen op de wereld zijn. Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, de verantwoordelijkheid die daarbij komt kijken is nog veel belangrijker. Was het plaatsen van die cartoons al deze rotzooi waard ? Naar mijn mening niet. Gelukkig hebben we wel gezegd waar het op stond, ook belangrijk natuurlijk.
  zondag 5 februari 2006 @ 15:39:50 #239
128950 sturky100
bijten bijten!
pi_34762709
kan iemand even het linkje geven over de discussie met het forumlid met dat kruis door de deense vlag?
god bless america!
pi_34762711
dubbelpost
pi_34762723
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:39 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik vermoed dat de meeste Westerlingen geen moeite hebben met moslims. Ook gezien het feit dat moslims in Westerse landen in vrijheid, integenstelling met de christenen in de meeste moslimlanden, hun religie kunnen belijden. Westerse burgers zijn echter niet zo gecharmeerd van geweld en bedreigingen tegen hun land, persoon en cultuur...
Dat laten de westerlingen niet echt merken
  zondag 5 februari 2006 @ 15:40:46 #242
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_34762731
Theo van Gogh had dit al voorzien en is ook vermoord door een geitenneuker die z'n geloof iets te serieus nam.

Ik geloof niet en daar ben ik blij om ook, ik snap dat mensen steun vinden uit hun geloof maar je ziet tegenwoordig dat mensen alles doen voor hun geloof... Ik denk dat Allah dat ook niet heeft gewild
De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
pi_34762754
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:40 schreef King_of_Kool het volgende:
Theo van Gogh had dit al voorzien en is ook vermoord door een geitenneuker die z\'n geloof iets te serieus nam.

Ik geloof niet en daar ben ik blij om ook, ik snap dat mensen steun vinden uit hun geloof maar je ziet tegenwoordig dat mensen alles doen voor hun geloof... Ik denk dat Allah dat ook niet heeft gewild
Pim Fortuyn is vermoord door een hoerenneukende drugsgebruikende Nederlander...
pi_34762759
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:39 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat hebben we natuurlijk wel aangezien we niet alleen op de wereld zijn.
Dat hebben we niet. Als de moslims ons dat al gaan opleggen, waar houdt het dan op? Moeten onze vrouwen dan straks ook in burka over straat omdat we rekening moeten houden met de gevoeligheden van de moslims?
pi_34762780
maar we dwalen af, het onderwerp ging over hoe we de Denen kunnen steunen, op een tweetal petities en een biermerk na ben ik niet veel tegengekomen.
  zondag 5 februari 2006 @ 15:42:33 #246
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_34762782
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:41 schreef DjDev het volgende:

[..]

Drugsgebruikende?
-
  zondag 5 februari 2006 @ 15:42:49 #247
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_34762787
quote:

[..]

Maar niet in het teken van de Islam en wel door zijn eigen geloofsovertuiging.

Leer lezen sukkel
De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
  zondag 5 februari 2006 @ 15:42:59 #248
138590 Forcefuzz
Hard truth soldier
pi_34762794
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:40 schreef DjDev het volgende:

[..]

Dat laten de westerlingen niet echt merken
De meeste westerlingen hebben geen moeite met moslims zolang ze geen aanslagen plegen uit naam van de Koran, zolang ze hun geloof niet opdringen aan de "ongelovigen" en zolang ze de "ongelovigen" niet vervolgen, vermoorden en ontvoeren.
De enige echte 40.000.000e reply :)
Don't stop te movement!
  zondag 5 februari 2006 @ 15:43:16 #249
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_34762801
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:39 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat hebben we natuurlijk wel aangezien we niet alleen op de wereld zijn. Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, de verantwoordelijkheid die daarbij komt kijken is nog veel belangrijker. Was het plaatsen van die cartoons al deze rotzooi waard ? Naar mijn mening niet. Gelukkig hebben we wel gezegd waar het op stond, ook belangrijk natuurlijk.
Klopt, maar ik bedoelde meer in religieuze zin dat we er niets mee te maken hebben..
pi_34762803
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:41 schreef Jalu het volgende:

[..]

Dat hebben we niet. Als de moslims ons dat al gaan opleggen, waar houdt het dan op? Moeten onze vrouwen dan straks ook in burka over straat omdat we rekening moeten houden met de gevoeligheden van de moslims?
Ik kan mij het nieuwsbericht nog herinneren van een huisarts die een stomp in zijn gezicht kreeg omdat hij de vrouw van een moslim een hand gaf...
  Moderator zondag 5 februari 2006 @ 15:43:19 #251
8781 crew  Frutsel
pi_34762804
FOK steun Denemarken...!!!! en de Noren en de Nieuw Zeelanders, Fransen die zich niet laten intimideren!

afdrukken die cartoons.. net als de telegraaf, het AD en de Volkskrant...
pi_34762809
quote:

[..]

Moeten hier vrouwen in Boerka's lopen?
Nee
Leven er hier moslims?
Ja
Is er dus een probleem?
Nee
pi_34762814
quote:

[..]

wat niets afdoet aan het voorbeeld van theo van gogh
underground forever baby
pi_34762829
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:42 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Drugsgebruikende?
Geitenneukende?
pi_34762848
Misschien een leuk experiment dat je zelf kunt uitproberen. Aangezien we kennelijk zo hechten aan de vrijheid van meningsuiting als westerse verlichten zou het theoretisch geen probleem moeten opleveren. Ga naar een drukke winkelstraat en spreek de eerste de beste gezette man aan met "he vetzak, je moeder is een hoer !". Uiteraard zal de betreffende man in discusie met je gaan en je proberen te overtuigen van het feit dat hij zware botten heeft en zijn moeder geen lichtekooi is. Toch ?
pi_34762849
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:43 schreef DjDev het volgende:

[..]

Moeten hier vrouwen in Boerka\'s lopen?
Nee
Leven er hier moslims?
Ja
Is er dus een probleem?
NeeJA
Geen feit maken van jouw mening, menneke!
pi_34762853
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:42 schreef Flopteron het volgende:
maar we dwalen af, het onderwerp ging over hoe we de Denen kunnen steunen, op een tweetal petities en een biermerk na ben ik niet veel tegengekomen.
Extra Deense producten kopen?
pi_34762856
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:42 schreef King_of_Kool het volgende:

[..]

Maar niet in het teken van de Islam en wel door zijn eigen geloofsovertuiging.

Leer lezen sukkel
Omdat hij het niet uit eigen geloofsovertuiging (aldus jij en misschien nog andere) is het niet zo erg als bij Mohammed B.?
pi_34762876
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:42 schreef Forcefuzz het volgende:

[..]

De meeste westerlingen hebben geen moeite met moslims zolang ze geen aanslagen plegen uit naam van de Koran, zolang ze hun geloof niet opdringen aan de \"ongelovigen\" en zolang ze de \"ongelovigen\" niet vervolgen, vermoorden en ontvoeren.
Als de westerlingen zich niet bemoeien met de Moslims hebben de Moslims ook geen problemen met de westerlingen
pi_34762879
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:45 schreef Eveli het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld, desnoods een Deense avond ergens organiseren ofzo, maar hoe regelen we zoiets?
pi_34762886
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:34 schreef gelly het volgende:

[..]

De reacties op de cartoons zijn absurd, maar echt verbazingwekkend is het niet.
De reacties zijn uiterst voorspelbaar. Waarmee meteen het gelijk van de cartoons en de rechtvaardiging om ze te publiceren is aangetoond. Vrijheid van meningsuiting moet je regelmatig toetsen.
Keep on drawing in the free world.
pi_34762894
Arabische landen willen imago opvijzelen

Uitgegeven: 4 februari 2006 22:07
CAIRO - Verscheidene Arabische landen hebben zaterdag in Caïro besloten een mediacampagne te beginnen om "het slechte imago van de islam" in het Westen op te vijzelen. De ministers van Informatie van de Arabische landen, die zich bij de Arabische Liga in Caïro hadden verzameld, zeiden zo'n 18,7 miljoen euro beschikbaar te stellen voor dit doel.

Ook zeiden de bewindslieden zich tot de Verenigde Naties te zullen wenden in de zaak rond de spotprenten van de profeet Mohammed. De VN moeten "een verbod uitvaardigen op het beledigen van religieuze overtuigingen", aldus de ministers.

tot zover de goede intenties van die lui
underground forever baby
  zondag 5 februari 2006 @ 15:46:46 #263
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_34762897
Ik bedoel te zeggen dat als je een verkeerde opmerking maakt over de Islam, word je vermoord. Daar is een geloof niet voor bedoeld. Daar is het leven zelf ook niet voor bedoeld, je wordt niet geboren om je een leven lang vast te houden aan een geloof.
pi_34762909
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:44 schreef Flopteron het volgende:

[..]

Geen feit maken van jouw mening, menneke!
Hoezo?
Voelen de vrouwen zich hier onderdrukt door de Moslims in het Midden Oosten die zeggen dat vrouwen hier een Boerka aan moeten ( )
pi_34762918
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:37 schreef DjDev het volgende:
Ik klets niet uit m\'n nek
Het is gewoon zo
Kom met bewijs dan...Je wil gewoon dat de westerlingen moslims haten, heb je een mooi excuus, maar helaas is dat niet zo.
pi_34762919
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:44 schreef gelly het volgende:
Misschien een leuk experiment dat je zelf kunt uitproberen. Aangezien we kennelijk zo hechten aan de vrijheid van meningsuiting als westerse verlichten zou het theoretisch geen probleem moeten opleveren. Ga naar een drukke winkelstraat en spreek de eerste de beste gezette man aan met \"he vetzak, je moeder is een hoer !\". Uiteraard zal de betreffende man in discusie met je gaan en je proberen te overtuigen van het feit dat hij zware botten heeft en zijn moeder geen lichtekooi is. Toch ?
Nee, wat die man dan moet doen, is jou een knal voor je muil verkopen, omdat ik zijn moeder uitscheld, ik ben een Nederlander en jij ook.

Zo heb je een vergelijkbare situatie
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_34762921
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:43 schreef DjDev het volgende:

[..]

Moeten hier vrouwen in Boerka\'s lopen?
Nee
Leven er hier moslims?
Ja
Is er dus een probleem?
Nee
Mogen we hier spotprenten afbeelden?
Ja
Leven er hier moslims?
Ja
Reageren de moslims buitenproportioneel op die spotprenten?
Ja
Is er dus een probleem?
Als wij toegeven wel, ja
pi_34762922
quote:

[..]

Opleggen ? Je kunt er gewoon rekening mee houden lijkt me. Dat is wat anders dan het overnemen van gebruiken. Als ik ga eten bij gelovige mensen die bidden voor het eten hou ik me ook even stil . Heeft niks met aanpassen te maken, het heet geloof ik "fatsoen".
  zondag 5 februari 2006 @ 15:47:54 #269
140245 base3ball
State Of Mind
pi_34762933
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:36 schreef DjDev het volgende:

[..]

Dan haal je je olie toch ergens anders vandaan
En dat is dus de 2e reden, waarom we hier zo snel mogelijk een goed alternatief moeten vinden om energie op te wekken, nou ja enkele die er al zijn perfectioneren om het gebruik van oilie terug te dringen.
Dan kan er dus ook niet als excuus gebruikt worden dat we hun olie nog nodig hebben.

De 1e reden is natuurlijk de belangrijkste. Voor het milieu . (goh wat politiek correct)

En wat met name jammer is dat deze moslims die de boel in brand steken het verpesten voor de normale moslims, want die zijn er ook genoeg.

En jij bent er dus ook zo een.
Everybody has a talent, most people just don't know what it is.
www.xi-online.nl
pi_34762935
Die Moslims grijpen alles aan om dit soort dingen te doen!
Ik steun daarom Denemarken!

You Shall Reap What You Sow!
Er komt vanzelf een dag dat ze alles terug krijgen!
pi_34762939
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:45 schreef Flopteron het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld, desnoods een Deense avond ergens organiseren ofzo, maar hoe regelen we zoiets?
Of een pro-Deense steunbetuiging in A'dam. Maar ja zoiets moet vrij groots aangepakt worden. Weet niet of Fok daar nou zo geschikt voor is.
pi_34762949
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:45 schreef Eveli het volgende:

[..]

Op deze Arabische (boycot) site kan je afbeeldingen zien van Deense producten.

http://www.no4denmark.com/ar/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=6

Zie ook: www.supportdenmark.com

zondag 5 februari 2006 @ 15:48:45 #273
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34762959
quote:

[..]

ja en de vorige paus heeft een aanslag van een turk overleeft en vergeven.

wat wil je daarmee zeggen?
pi_34762973
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:47 schreef base3ball het volgende:

[..]

En dat is dus de 2e reden, waarom we hier zo snel mogelijk een goed alternatief moeten vinden om energie op te wekken, nou ja enkele die er al zijn perfectioneren om het gebruik van oilie terug te dringen.
Dan kan er dus ook niet als excuus gebruikt worden dat we hun olie nog nodig hebben.

De 1e reden is natuurlijk de belangrijkste. Voor het milieu . (goh wat politiek correct)

En wat met name jammer is dat deze moslims die de boel in brand steken het verpesten voor de normale moslims, want die zijn er ook genoeg.

En jij bent er dus ook zo een.
Ben jij van mening dat ik een alles in brand stekende moslims ben of een normale?
  zondag 5 februari 2006 @ 15:49:53 #275
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_34762998
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:45 schreef DjDev het volgende:

[..]

Omdat hij het niet uit eigen geloofsovertuiging (aldus jij en misschien nog andere) is het niet zo erg als bij Mohammed B.?
Volkert van der G. deed het ook uit zijn eigen geloofsovertuiging. Ik veroordeel de Islam niet, ik veroordeel het geloof in het algemeen. Alleen merk je dat een bepaalde groep Islamieten hun geloof zijn overstegen in het krankzinnige. Dat heeft helemaal niet meer met geloof te maken, meer met een ziekte denk ik. Daarmee bedoel ik de extremisten die alles in de fik zetten dan, om maar even een rel te voorkomen.
pi_34763012
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:49 schreef DjDev het volgende:

[..]

Ben jij van mening dat ik een alles in brand stekende moslims ben of een normale?
er is een verschil?
underground forever baby
pi_34763023
quote:

[..]

mogen we van je avatar uitgaan dan
  zondag 5 februari 2006 @ 15:50:46 #278
140245 base3ball
State Of Mind
pi_34763027
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:47 schreef DjDev het volgende:

[..]

Hoezo?
Voelen de vrouwen zich hier onderdrukt door de Moslims in het Midden Oosten die zeggen dat vrouwen hier een Boerka aan moeten ( )
Maar die vrouwen worden dus wel onderdrukt door hun eigen man thuis. Alleen maar omdat een of ander sprookjesboek eigenlijk zegt dat een vrouw minderwaardig is?

Ook een kanttekening: ook de bijbel vind ik een sprookjesboek.
www.xi-online.nl
pi_34763033
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:48 schreef Smooth-Criminal het volgende:
Die Moslims grijpen alles aan om dit soort dingen te doen!
Ik steun daarom Denemarken!

You Shall Reap What You Sow!
Er komt vanzelf een dag dat ze alles terug krijgen!
De westerlingen gebruiken het excuus dat de Moslims rellen om ze terug te pakken (maar eerst natuurlijk uitdagen he!).
Oftewel:De moslims worden in het kwade daglicht gesteld terwijl de westerlingen niet echt veel beter zijn
pi_34763061
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:47 schreef gelly het volgende:

[..]

Opleggen ? Je kunt er gewoon rekening mee houden lijkt me. Dat is wat anders dan het overnemen van gebruiken. Als ik ga eten bij gelovige mensen die bidden voor het eten hou ik me ook even stil . Heeft niks met aanpassen te maken, het heet geloof ik \"fatsoen\".
Jaja. Als jij te gast bent bij die mensen is dat inderdaad fatsoenlijk ja. Maar nu eet jij in een restaurant en wordt er een christen heel boos op jou omdat jij niet bidt voor je gaat eten en vervolgens steekt hij daarom jouw huis in brand. Dat is dan jouw eigen schuld, had je ook maar moeten bidden?

Je vergelijking slaat nergens op.
pi_34763081
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:50 schreef Laton het volgende:

[..]

er is een verschil?
Ja
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:50 schreef milagro het volgende:

[..]

mogen we van je avatar uitgaan dan
Mijn avatar is een tegen reactie op o.a. een FP-Mod die een van de cartoons als zijn avatar heeft
  zondag 5 februari 2006 @ 15:52:26 #282
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_34763087
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:44 schreef DjDev het volgende:

[..]

Geitenneukende?
Geitenneukers is inmiddels een ingeburgerde geuzennaam.
Niet dat ik zoiets toejuich, maar de toevoeging van "drugsgebruikende" slaat als een kut op Dirk omdat er ook zat drugsgebruikende moslims zijn.
Een land als Afghanistan is economisch ook gewoon afhankelijk van de productie van opiaten, om nog maar te zwijgen over de consumptie.
Overigens ga ik er van uit dat er ook Nederlandse geittenneukers zijn. Al lijken schapen me waarschijnlijker.
-
  zondag 5 februari 2006 @ 15:52:32 #283
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_34763092
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:51 schreef DjDev het volgende:

[..]

De westerlingen gebruiken het excuus dat de Moslims rellen om ze terug te pakken (maar eerst natuurlijk uitdagen he!).
Oftewel:De moslims worden in het kwade daglicht gesteld terwijl de westerlingen niet echt veel beter zijn
De moslims, ik moet eigenlijk zeggen een kleine groep ervan, doen hun dingen op zo'n krankzinnige wijze dat je ze wel in ee kwaad daglicht moet stellen
  zondag 5 februari 2006 @ 15:53:00 #284
140245 base3ball
State Of Mind
pi_34763102
quote:

[..]

Nee je steekt misschien/waarschijnlijk geen dingen in brand, maar de manier waarop jij reageerd is wel weer zo'n geval wat negatief is voor de moslim die normaal reageerd.

(helaas reageren ook weer teveel niet-moslims niet normaal)
www.xi-online.nl
  zondag 5 februari 2006 @ 15:54:03 #285
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_34763132
Overigens ben ik als extreem-lefty wel 110% voor dit soort spotprenten.
Niet zo janken, kuthuillies.
-
pi_34763133
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:50 schreef base3ball het volgende:

[..]

Maar die vrouwen worden dus wel onderdrukt door hun eigen man thuis. Alleen maar omdat een of ander sprookjesboek eigenlijk zegt dat een vrouw minderwaardig is?

Ook een kanttekening: ook de bijbel vind ik een sprookjesboek.
In de Koran staat niet beschreven dat een vrouw een boerka moet aan doen.
Je kan bepaalde dingen misschien wel zo interpreteren...Maar dat vrouwen een boerka aan moet doen staat NIET in de Koran
Een boerka is iets uit de Arabische cultuur.
pi_34763134
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:48 schreef Eveli het volgende:

[..]

Of een pro-Deense steunbetuiging in A\\\'dam. Maar ja zoiets moet vrij groots aangepakt worden. Weet niet of Fok daar nou zo geschikt voor is.
In hoeverre voelen we ons geroepen om het te proberen?, ik ben daar best bereid energie in te steken, maar dan zie ik de ambassade in Den Haag liever als locatie, ik denk daar in mijn 1-tje al een man of 50 minimaal op te kunnen roepen
pi_34763152
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:52 schreef King_of_Kool het volgende:

[..]

De moslims, ik moet eigenlijk zeggen een kleine groep ervan, doen hun dingen op zo'n krankzinnige wijze dat je ze wel in ee kwaad daglicht moet stellen
Wat vind je van de mensen hier die plannen hebben om dit excuus te gebruiken om het Midden Oosten te nuken?
  zondag 5 februari 2006 @ 15:55:20 #289
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34763167
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:52 schreef DjDev het volgende:

Mijn avatar is een tegen reactie op o.a. een FP-Mod die een van de cartoons als zijn avatar heeft
waarom zijn mensen defensief als ze niks te vrezen hebben?

waarom zijn mensen zo defensief om een paar spotprentjes waarvan de maker het effect nooit had kunnen overzien. wie voedt die haat daar toch steeds? zijn dat mensen die eigenlijk helemaal niks met geloof te maken hebben, of in ieder geval net doen alsof, maar wel makkelijk kanonnenvlees kan verkrijgen?
pi_34763174
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:53 schreef base3ball het volgende:

[..]

Nee je steekt misschien/waarschijnlijk geen dingen in brand, maar de manier waarop jij reageerd is wel weer zo'n geval wat negatief is voor de moslim die normaal reageerd.

Ik reageer.
Ik discusieer.
Ik steek niks in de brand.
Hoe moet ik me anders uiten?
pi_34763176
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:54 schreef Dr.Daggla het volgende:
Overigens ben ik als extreem-lefty wel 110% voor dit soort spotprenten.
Niet zo janken, kuthuillies.
humor relativeert :')

go spotprenten!
underground forever baby
pi_34763179
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:51 schreef Jalu het volgende:

[..]

Jaja. Als jij te gast bent bij die mensen is dat inderdaad fatsoenlijk ja. Maar nu eet jij in een restaurant en wordt er een christen heel boos op jou omdat jij niet bidt voor je gaat eten en vervolgens steekt hij daarom jouw huis in brand. Dat is dan jouw eigen schuld, had je ook maar moeten bidden?

Je vergelijking slaat nergens op.
Je kunt het beter vergelijken met het expres vloeken terwijl er iemand zit te bidden in een restaurant. Mag dat ? ja. Doe je dat ? Nee. Ik tenminste niet.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2006 15:56:25 ]
  zondag 5 februari 2006 @ 15:55:57 #293
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_34763180
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:53 schreef base3ball het volgende:

[..]

Nee je steekt misschien/waarschijnlijk geen dingen in brand, maar de manier waarop jij reageerd is wel weer zo\'n geval wat negatief is voor de moslim die normaal reageerd.

Niet normaal reageren of normaal reageren?

Ik kan me best voorstellen dat mensen het zat zijn dat als er ook maar met 1 vinger wordt gewezen naar de Islam, er meteen ambassades in brand worden, er meteen wordt geprotesteerd tegen het westen enz....

Ik denk dat er steeds meer mensen bij komen die er genoeg van hebben, en dat gaat escaleren...
Ik denk niet dat dat de bedoeling was van Allah
pi_34763188
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:54 schreef DjDev het volgende:
Wat vind je van de mensen hier die plannen hebben om dit excuus te gebruiken om het Midden Oosten te nuken?
Welke mensen hebben die plannen precies?
pi_34763190
Juiissttt!! Dit topic is top !

Die *** moslims die altijd met de vinger naar andere wijzen. Op posters zetten dat Europa maar naar de tyfus moet en dat iedereen doet moet behalve de Islammieten, en dan gaan huilen als een klein kind als er een tekeningetje komt van die smerige tyf*s Momet !!

Kots op die lui
pi_34763205
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:55 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

waarom zijn mensen defensief als ze niks te vrezen hebben?

waarom zijn mensen zo defensief om een paar spotprentjes waarvan de maker het effect nooit had kunnen overzien. wie voedt die haat daar toch steeds? zijn dat mensen die eigenlijk helemaal niks met geloof te maken hebben, of in ieder geval net doen alsof, maar wel makkelijk kannonnenvlees kan verkrijgen?
Dit effect kan iedereen overzien.
Iedereen weet dat er dit soort rellen zouden uitbreken.
En als je het niet weet dan kan je het aan 1 Moslim vragen en dan heb je gelijk het goede antwoord
  zondag 5 februari 2006 @ 15:57:29 #297
140245 base3ball
State Of Mind
pi_34763219
quote:

[..]

Daarna uitlokken

Ja er zijn er bijn die moslims halen omdat het racisten zijn. En die mensen zijn idd niet goed bezig, maar 90% van de mensen die moslims haten, haten ze om andere redenen.
www.xi-online.nl
pi_34763223
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:56 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Welke mensen hebben die plannen precies?
Ik weet de namen niet meer..Lees het topic maar ff door anders (Het moet als het goed is ergens bij pagina 2 of 3 staan)
pi_34763225
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:51 schreef DjDev het volgende:

[..]

Een tekening maken is toch iets heel anders dan iets in de fik steken!
Het gaat om de overdreven reactie van die lui! Hoe vaak steken zij wel niet een bijbel in de fik of laten ze zich \"negatief\" uit over Joden? Moeten wij dan ook elke moslim die we tegen komen in mekaar trappen of hun huizen in de fik steken?
pi_34763228
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:52 schreef DjDev het volgende:

[..]

Ja
[..]

oh je bent dus voor GELIJKE munt terugbetalen , prima.

gezien je vraagstelling en die gelijke munt, ben je ook van mening dus dat die moslims NIET normaal zijn c.q. reageren

zijn we het toch eens
er wordt buiten proportioneel gereageerd door moslims over de gehele wereld.

plaats een cartoon terug als reactie, stap naar de rechter, maar ga niet EISEN dat wij ons aan regels houden die voor jullie gelden, i.e. geen afbeeldingen van de profeet plaatsen.

als we alles wat ook maar enigszins beledigend zou KUNNEN zijn voor een ander moeten gaan censureren, dan is het einde zoek.

eerder werd het NRC al 'aangepakt' omdat ze de Koran afbeelden op een zaterdag bijlage.
een regisseur is vermoord vanwege een tien minuten durend filmpje
een heel land wordt afgestraft om de daad van 1.
en tegelijkertijd schreeuwen moslims moord en brand als er een moskee vlam vat, om de daad van 1.

blijkbaar is er enkel dan begrip voor de REACTIE als de pijn aan JOUW kant ligt.
  zondag 5 februari 2006 @ 15:58:04 #301
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_34763234
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:56 schreef DjDev het volgende:

[..]

Dit effect kan iedereen overzien.
Iedereen weet dat er dit soort rellen zouden uitbreken.
En als je het niet weet dan kan je het aan 1 Moslim vragen en dan heb je gelijk het goede antwoord
Zou het andersom ook zo zijn geweest?

Dat is een stuk onwaarschijnlijker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')