Experts vrezen geboortegolfNederland kan een geboortegolf tegemoet zien. Deze voorspelling werd vanmiddag gedaan door de heer Groeneveld, woordvoerder van het Ministerie van Volksgezondheid. ‘Rond begin november 2006 zal er een piek te zien zijn in het geboortecijfer van ons land,’ aldus Groenveld. ‘We hebben dat in het verleden vaker gezien bij calamiteiten die het normale leven van mensen verstoren.’ De uitspraak volgt op een langdurige storing die het populaire jongerenforum Fok! bijna twee dagen onbereikbaar maakte.
De voorspelling van de heer Groeneveld wordt gesteund door een onderzoek dat Maurice de Hond heeft uitgevoerd onder vaste bezoekers van het forum, in opdracht van de heer D. Roodbol. Op de vraag wat mensen gingen doen nu ze niet op Fok! terecht konden, gaf 69% van de respondenten aan de tijd te doden met seks, waarvan 53% hoopte dit eindelijk eens voor de eerste keer te kunnen doen.
16% van de respondenten gaf aan voor het eerst in jaren weer eens de computer te zullen verlaten, 10% wist het nog niet, en 5% gaf na enig aandringen toe de downtime niet te kunnen accepteren, en de hele dag de pagina te verversen.
Het Ministerie vindt de uitkomst van het onderzoek zorgwekkend. ‘Vooral jonge vrouwen behoren tot de groep van 69%. Wij vrezen dan ook dat er een groot aantal tienermoeders tussen zal zitten.’ Volgens Yvonne, een van de ikonen van Fok!, zal dat echter wel meevallen. ‘De grootste risicogroep voor tienermoederschap zijn de breezersletjes. Gelukkig ligt het niveau op Fok! veel hoger dan het niveau van deze drankdellen, dus ze voelen zich al snel misplaatst op Fok!, of worden weggepest als ze hun tieten niet willen posten.’ De dochter van Yvonne, tiener Brechtje, gaf na enig weifelen aan zelf stiekem tot de 69% te behoren. ‘Maar niet aan mijn moeder vertellen hoor!’
User Boebiedoe krijgt nu een hoop extra werk over zich heen. ‘Ik houd lijstjes bij van wie met wie neukt. Ik kan nu dus het hele weekend die lijst gaan lopen bijwerken. Echt klote is dat man!’ Ook andere users hebben aangegeven niet blij te zijn met de onbereikbaarheid van de afgelopen dagen. User Yildiz vreest dat hij over negen maanden een tienervader zou kunnen zijn. ‘Ik heb afgelopen week al mijn condooms opgeblazen in een sporttas achtergelaten in de trein. En toen kwam die downtime dus!’ Ook een user die luistert naar de naam BloodHoundFromHell uitte zijn ongenoegens. \'Ik heb geen verstand van vrouwen. Als ik de uitslag van het onderzoek eerder had geweten, had ik wellicht actie kunnen ondernemen, en hoefde ik niet meer alles te vragen op Fok!’
De Tweede Kamerfracties van de kleine christelijke partijen hebben aangegeven volgende week kamervragen te zullen stellen aan minister Hoogervorst. ‘Dit is erg zorgwekkend. Wij vinden het ongehoord dat een storing aan een forum zulke massale en extreme onkuisheden teweeg kan brengen onder jongeren,’ aldus een woordvoerder.
Inmiddels is Fok! weer bereikbaar. De verwachting is dat daarmee de seksuele activiteit van de forumleden weer drastisch zal afnemen. Desalniettemin blijft bij het Ministerie van Volksgezondheid de vrees bestaan dat de problemen bij Fok! voor november 2006 een explosieve geboortegolf hebben veroorzaakt.
bron