Dat vind ik inderdaad onvolwassen gedrag, om zo'n briefje op te hangen in plaats van mij er persoonlijk op aan te spreken als mijn hond overlast veroorzaaktquote:Laat uw hond niet alleen thuis
Blaffen janken > verlatingsangst
Dierenbescherming, politie en woningbouwvereniging zijn geïnformeerd.
Kortom onvolwassen gedrag!
jij zou gewoon hendig sjiek over de hond heen slippen of nietquote:Op zaterdag 4 februari 2006 18:11 schreef Maikuuul het volgende:
Wel zielig voor de hond dat hij bijna de ganse dag alleen is :/
Maar idd als er zoeen probleem zou zijn zou ik het wel persoonlijk melden ipv zoeen gaar briefje
Ik heb de onderbuurman al gevraagd en die hoort hem af en toe wel eens blaffen als iemand met een andere hond langs de flat loopt, maar heeft daar geen last van.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 18:10 schreef Adelante het volgende:
Misschien moet je eens nagaan of je hond inderdaad als een dolle te keer gaat, wanneer je weg bentNeemt niet weg dat je in dat geval het beste direct daarover aangesproken kon worden.
Baksteen door de buurvrouw gooien om te laten merken dat ze dood moetquote:Op zaterdag 4 februari 2006 18:24 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Mijn buurvrouw heeft een baksteen door mijn autoruit gegooid om te laten merken dat ik met één wiel op haar terrein stond dus het kan altijd erger!![]()
Onze 2 honden zijn van maandag van 1 uur tot 4 uur alleen thuis en verder tot vrijdag van 10 tot 3quote:Op zaterdag 4 februari 2006 18:11 schreef Maikuuul het volgende:
Wel zielig voor de hond dat hij bijna de ganse dag alleen is :/
Maar idd als er zoeen probleem zou zijn zou ik het wel persoonlijk melden ipv zoeen gaar briefje
Wat moet TS dan doen? De hond naar een asiel brengen?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 21:49 schreef KinkyGiraf het volgende:
Het feit dat jij je hond zo achterlijk lang alleen laat is 1000x erger dan dat iemand een briefje op je deur plakt, sukkel. Bahbah, en dan lopen janken hier.
Er bestaat ook nog een andere optie dan het asiel: moeite doen om een goed huis te vinden. En "buiten die tijd"; als je 40 uur per week werkt en waarschijnlijk de overige tijd echt niet altijd thuis bent PLUS ook nog eens 8 uur per nacht slaapt, dan geef je dat beest echt niet genoeg aandacht hoor. Gewoon egoistisch om die hond zelf te houden.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 21:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat moet TS dan doen? De hond naar een asiel brengen?
Kunnen honden best tegen, als je buiten die tijd er maar veel aandacht aan besteedt.
Dat kunnen ze wel verwachten... maar niet iedereen is goed met confrontaties. Ik had onlangs ook een situatie waarbij ik niet kon slapen omdat mijn bovenburen (met een stel genodigden) door het huis rondliepen op hakken (en ja... ze hebben laminaat ofzo, dus het is net of iemand voortdurend hamertje tik aan het doen is) en te schreeuwen naar elkaar (bij wijze van conversatie). Ik zat er ook aan te denken om een briefje in de bus te doen of de woningbouwvereniging in te lichten, omdat ik mijn eigen gedrag niet altijd goed kan voorspellen bij confrontaties.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 18:07 schreef HendrikJan het volgende:
Ik kan me zo ergeren aan zo\\\'n anoniem briefje op de deur.
Er hangt zelfs al meer dan een jaar een mededeling van de huismeester op het prikbord in de hal dat als bewoners eventueel problemen met elkaar hebben, de woningbouw verwacht dat dit als volwassenen met elkaar besproken wordt.
Dit is echt zo'n te correct antwoord. Hij laat de hond uit vlak voor hij gaat werken en direct als hij thuis komt. Dat kan toch prima? En verder, als die hond idd veel blaft als hij weg is, als niemand dat normaal tegen hem zegt weet hij dat niet, zeker niet als de hond als hij thuis komt erg lekker ligt te slapen. Dus vind ik het echt heel flauw van die buren dat ze niet even aan hebben gebeld en het gewoon tegen hem hebben gezegd.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 21:49 schreef KinkyGiraf het volgende:
Het feit dat jij je hond zo achterlijk lang alleen laat is 1000x erger dan dat iemand een briefje op je deur plakt, sukkel. Bahbah, en dan lopen janken hier.
Blijkbaar hebben de buren er geen naam onder gezetquote:Op zondag 5 februari 2006 00:43 schreef NoBody122 het volgende:
TS is hypocriet...
Eerst zeiken over de buren dat ze een briefje op de deur doen, vervolgens zelf een topic openen op Fok! ipv het persoonlijk met de buren te bespreken :\')
Ach je kunt je bezig houden met dat soort dingen.quote:Op zondag 5 februari 2006 06:23 schreef StefanP het volgende:
Ik gooide soms gele bladeren van wat planten uit m\'n raam op 2 hoog. Beneden me woonde niemand en het gaat om 4,5 bladeren per week die na een dag weggewaaid zijn. M\'n buren hebben ooit m\'n planten water gegeven toen ik weg was en waren de enigen die wisten dat die bladeren van mij konden zijn.
Maak ik een dag m\'n brievenbus open bij de portiek, zit die vol met bladeren! Oh wat was ik woest. Smerige werkschuwe pislijende lafbekken. Ik kon niks bewijzen dus ik heb voortaan alles gedaan om die lui te ergeren (het waren chagrijnige thuiszitters), waarschijnlijk hebben ze spijt gehad dat ze dat ooit gedaan hadden.
Briefjes en andere laffe zooi
Ik zou het heerlijk vinden zo'n burenrel.quote:Buurvrouw, zoek een baan, dan heeft u geen last van de hond.
Huillies > Gezeik
Fok, politie en woningbouwvereniging zijn geïnformeerd.
Kortom onvolwassen gedrag!
Had nooit geen last.quote:Op zondag 5 februari 2006 06:29 schreef Steijn het volgende:
Wees ad-rem, ik stel voor het volgende briefje bij buuf op de deur te plakken:
[..]
Ik zou het heerlijk vinden zo\'n burenrel.
quote:Op zondag 5 februari 2006 06:33 schreef sig000 het volgende:
Had nooit geen last.Op zondag met de slijptol op de oude Volvo deed wonderen.
![]()
Mijn ex en ik deden dat ook noodgedwongen. Beter zo dan het beestje naar het asiel brengen.quote:Op zondag 5 februari 2006 08:10 schreef Casparovvv het volgende:
\'k vind het naast het zielige gedrag van je buren, ook slecht dat je die hond de hele dag thuis (binnen) laat. Tussen 8:15 en 17:15 zou hij op z\'n minst nog 1 keer uitgelaten moeten worden imo.
quote:Op zondag 5 februari 2006 08:30 schreef Toeps het volgende:
[..]
Touwens, vraag je zeurende buren eens of zíj anders de hond willen uitlaten.
Nou wordt ie helemaal mooi. De hondenbezitter veroorzaakt een probleem en dan mag degene die daar last van heeft ZIJN probleem oplossen???quote:Op zondag 5 februari 2006 09:51 schreef _SnoepHond het volgende:
Mischien moet je een van je buren die een hond heeft vragen of hij jou hond mee wilt nemen als hij z\\\'n eigen hond gaat uitlaten, dan komt dat beest tenminste buiten.
Dat vind ik dan wel weer terecht, je weet toch vantevoren dat zo'n ding gaat janken als je besluit drachtig te worden. Zorg dan voor OF een vrijstaand huis OF geluidsisolatie in de babykamer. Prima dat jij je wilt voortplanten, maar daar moeten andere mensen geen onnodig slachtoffer van worden.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 20:50 schreef Gia het volgende:
Bijna net zo erg als mensen die zeuren als de baby van de buren huilt.
Houdt zo\'n kind maar eens stil als het tandjes krijgt.
Dat hoeft helemaal niet altijd. Als een beest 5 dagen in de week zolang alleen is dan is die niet happy. Misschien vind ie in het assiel een nieuw baasje die wel veel tijd voor hem heeft.quote:Op zondag 5 februari 2006 08:30 schreef Toeps het volgende:
Beter zo dan het beestje naar het asiel brengen.
quote:Op zaterdag 4 februari 2006 18:07 schreef HendrikJan het volgende:
Alleen de buurvrouw melde een keer dat hij wel eens blafte (doet elke hond), maar dat ze dan door de muur heen () met hem praat
.
Precies! Plus die uren die je slaapt waarin je dus OOK al geen aandacht aan je hond schenkt. En dan durft iemand een paar posts eerder te zeggen dat dit "te correct" is of iets van die strekking. Volgens mij is het niet meer dan normaal en anders ben je een dierenbeul.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:48 schreef Opa_vertelt het volgende:
HendrikJan, hoewel ik een takke-hekel heb aan honden vindt ik het
de hele dag alleenlaten van een hond in huis zéér zielig voor het beest.
Die hond zit minimaal 9uur per dag alleen en zonder enig vermaak,
denk eens na man. Gevangenen in de bajes hebben meer vrijheid.
Beself je niet dat dat beest zich helemaal de tering blaft?
Zelfs net zo lang en hard, zodat je buren zich genoodzaakt
voelen om (door de muren!) tegen de hond te praten..![]()
Wie moet het anders zijn dan?quote:Op zondag 5 februari 2006 19:19 schreef Martijn_77 het volgende:
@TS Hoe weet je zo zeker dat het een van je buren was?
Jaja, oud-hollandsche post-it briefjesquote:Op woensdag 8 februari 2006 03:44 schreef sig000 het volgende:
Zijn er nog mensen met briefjes van de buren op de deur tegenwoordig?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |