Veel tabs gebruik ik niet om eerlijk te zijnquote:Op vrijdag 19 mei 2006 18:05 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Je doet je naam niet echt eer aan. Gewoon spelen maar de snaren afdekken. Krijg je een strum-geluid.
In het geval van polly is het de vingers van de snaren trekken zodat ze niet meer klinkenquote:Op vrijdag 19 mei 2006 18:05 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Je doet je naam niet echt eer aan. Gewoon spelen maar de snaren afdekken. Krijg je een strum-geluid.
Ken je Guitar Pro al? Zelfde idee maar dan (veeel) uitgebreider.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 00:00 schreef Funkytrip het volgende:
Ik ben deze nu aan het oefenen
http://www.actiontab.com/view_actiontab.html?id=168
Handige site trouwens!
hoe kan je Oranjefan worden?quote:Op zaterdag 10 juni 2006 01:27 schreef Bonobo11 het volgende:
Ik ga ook maar weer eens oefenen
Heb je het nou tegen mij? ik zie geen G# akkoord namelijk!quote:Op zondag 9 juli 2006 00:07 schreef Tyrohde het volgende:
Ja, leg mij dan maar even uit hoe je het G# akkoord speelt...
Hoe krijg ik inhemelsnaam een vinger op die 4e fret op de dunste snaar....
Ik heb te korte vingers ofzo?
het makkelijkste is de barréquote:Op zondag 9 juli 2006 00:07 schreef Tyrohde het volgende:
Ja, leg mij dan maar even uit hoe je het G# akkoord speelt...
Hoe krijg ik inhemelsnaam een vinger op die 4e fret op de dunste snaar....
Ik heb te korte vingers ofzo?
1 2 3 4 5 6 | 4 wijs 5 middel 6 pink 6 ring 4 wijs |
quote:Op zaterdag 8 juli 2006 21:36 schreef mirelia het volgende:
Ja mensen....dit topic wordt te weinig gebruikt imo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hoe is de vingerzetting bij het intro van kryptonite?quote:Op woensdag 3 mei 2006 10:19 schreef RemCOW het volgende:
Intro van Sugarcult - Pretty Girl is ook leuk
[ code verwijderd ]
Of van 3 doors down - Kryptonite
[ code verwijderd ]
Uitgaande van deze tab:quote:Op woensdag 19 juli 2006 16:36 schreef Funkytrip het volgende:
Als ik het intro uit Michel van Anouk speel, is het dan gebruikelijk om alle vingers alvast op de goede plaats te houden? En wat is dan de gebruikelijke vingervolgorde?
Uitgaande van deze Kryptonite tab:quote:Op woensdag 19 juli 2006 09:48 schreef para909 het volgende:
[..]
hoe is de vingerzetting bij het intro van kryptonite?
Ik heb op Leer hier Gitaar spelen, Deeltje #4 een wavje van het resultaat gepostquote:Op woensdag 19 juli 2006 20:28 schreef Devlinsect het volgende:
Laat ff weten of het gelukt is. Suc6!![]()
1 |
Gewoon naar het nummer luisteren, dan hoor je het vanzelf.quote:Op maandag 24 juli 2006 22:46 schreef Proper_fucked het volgende:
Ik speel nu bijna 2 weken, gewoon telkens wat akkoorden achter elkaar spelen, dit gaat wel aardig. Maar ik wil nu gewoon een nummer gaan spelen, daar de akkoorden van leren en veel oefenen.
Wil nu heel graag beginnen met Oasis - D'Yer wanna be a spaceman , of is dit te hoog gegrepen voor beginner?
Heb hier wel gelijk een vraagje over, ze zeggen dat je de volgende akkoorden speelt:
[ code verwijderd ]
Maar ze slaan die vaker dan 1 keer aan(dus niet heel netjes alle 4 achter elkaar, en opnieuw, etc). Hoe kom je daar dan achter wat ze precies wanneer aanslaan? Of moet je dan toch met notenbalken gaan leren spelen enzo(iets dat ik liever niet wil).
Waar ik trouwens echt moe van wordt is het stemmen. Hier ook nog geen handigheid in dus m'n vader moet vaak helpen....![]()
uit Leer hier Gitaar spelen, Deeltje #4quote:Op maandag 24 juli 2006 22:46 schreef Proper_fucked het volgende:
Waar ik trouwens echt moe van wordt is het stemmen. Hier ook nog geen handigheid in dus m'n vader moet vaak helpen....![]()
Kan iemand dat nummer(Oasis - D'yer wanna be a spaceman) eens luisteren en aangeven wat je precies speelt(dus wanneer een neerslag en wanneer en opslag, en welk akkoord dan)?quote:Op maandag 24 juli 2006 23:23 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Gewoon naar het nummer luisteren, dan hoor je het vanzelf.
Flageoletquote:Op maandag 24 juli 2006 23:47 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik gebruik zelf een andere methode, die iets lastiger is maar wel een beter resultaat geeft... Hiervoor stem je de snaren aan de 'harmonic' van een snaar (er is een Nederlands woord voor, maar die vergeet ik steeds). Om f hoger dan de open snaar.
Ik stem mijn gitaar zo:
eerst stem ik de E-snaar (de laagste) met stemsoftware,
vervolgens stem ik de hoge e-snaar aan de hand van de harmonic op de 5e fret van de E-snaar
de D-snaar, 2e fret stem ik aan de harmonic op de 12e fret van de E-snaar
de B-snaar, 3e fret stem ik aan de harmonic op de 12e fret van de D-snaar
de G-snaar, 7e fret stem ik aan de harmonic op de 12e fret van de D-snaar
de harmonic op de 12e fret van de A snaar stem ik op de 2e fret van de G-snaar.
Eventueel stem ik daarna nog even de hoge e-snaar aan de 5e fret van de B-snaar.
Deze methode duurt iets langer, maar het resultaat is beter... De snaren staan beter in verhouding tot elkaar, zodat je akkoorden beter klinken...
Smashing Pumpkins - Disarm en Tonight, Tonightquote:Op maandag 9 oktober 2006 12:55 schreef Darkmind het volgende:
Ik ben ook net begonnen met spelen!![]()
Alleen ben ik op zoek naar makkelijke "kampvuurliedjes" die ook nog een beetje leuk zijn om te spelen.
Ben nu bezig met come as you are van nirvana, ring of fire van johnny cash, buddy holly every day
Wie heeft nog leuke aanvullingen?
Ik heb vooral op m'n nep Les Paul (kortere nek) dat de G-snaar vaak vals klinkt. Bij deze stemmethode heb ik daar geen last van. Ik haal een beter resultaat dan wanneer ik alle snaren afzonderlijk met stemsoftware stem.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:56 schreef Agiath het volgende:
[..]
Flageolet
En goeie manier van stemmen, nooit zelf op gekomen
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | B|-----3--1--0-|-0--1--0----|-0--------|-1--3--1-0-h1-|| G|-------------|----------0-|----2--0--|--------------|| D|-------------|------------|----------|--------------|| A|--0----------|------------|----------|-0------------|| E|-------------|-3----------|-0--------|--------------|| E|--0----------|------------|----------|---------|| B|-----3--1--0-|-0--1--0----|-0--------|---------|| G|-------------|----------0-|----2--0--|--2------|| D|-------------|------------|----------|---------|| A|--0----------|------------|----------|--0------|| E|-------------|-3----------|-0--------|---------|| |
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |