abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34712464
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:19 schreef DeTolk het volgende:
Huntelaar laat ons vanavond niet in de Steek
Als ie op een normale plek mag spelen..... en aanvoer krijgt van kneus Rosales....
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_34712466
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:16 schreef Suijk het volgende:
Ik las in ieder geval dat Charisteas niet in de basis stond.
Beste Ajax spits op dit moment
pi_34712485
Whehe, wat triest die 010 kledinglijn. Verder heb ik helaas weinig vertrouwen in zondag dus ik ga maar geen al te grote uitspraken doen

Gelukkig wordt fnoord dit jaar ook geen kampioen en wij volgend jaar wel
  donderdag 2 februari 2006 @ 14:28:17 #84
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_34712507
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:27 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Beste Ajax spits op dit moment
Klopt, moet je nagaan dat wij het ons kunnen veroorloven om onze beste spits niet op te stellen.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_34712540
Ik bedoelde met Maduro ernaast dat hij op de bank moest
Ik zie namelijk meer in Vermealen centraal achterin dan Maduro.
Ik blijf Maduro een middenvelder vinden.
pi_34712558
Oh koel we hebben er een extra stakkertje bijgekregen, na Dirk Kuijt komt nu ook F1908 even de internetheld uithangen in onze topics
  donderdag 2 februari 2006 @ 14:30:10 #87
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_34712580
Maduro is idd geen verdediger. Of hij moet leren spelen als Blind in het elftal van midden '90
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_34712600
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:29 schreef Bananenman het volgende:
Oh koel we hebben er een extra stakkertje bijgekregen, na Dirk Kuijt komt nu ook F1908 even de internetheld uithangen in onze topics
jammer voor het niveau van het topic
Ajax!!
pi_34712604
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:27 schreef devv05 het volgende:
Whehe, wat triest die 010 kledinglijn. Verder heb ik helaas weinig vertrouwen in zondag dus ik ga maar geen al te grote uitspraken doen

Gelukkig wordt fnoord dit jaar ook geen kampioen en wij volgend jaar wel
Kom je daar nu pas achter? DIe bestaat al ongeveer anderhalf jaar. Ze verkochten eerst ook shirts van het nationale elftal van Palastina.
  donderdag 2 februari 2006 @ 14:33:16 #90
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_34712663
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:30 schreef Lionheaad het volgende:
Maduro is idd geen verdediger. Of hij moet leren spelen als Blind in het elftal van midden '90
Als je tegen een 4-4-2 ploeg speelt, zijn de twee centrale verdedigers de mandekkers en dan valt Hedwiges Maduro (verdedigend) door de mand. Maar wanneer Ajax speelt tegen een 4-3-3 ploeg (zoals bijvoorbeeld SCH), dan worden de vleugelspitsen gedekt door de backs en houdt één centrale verdediger (Zdenek Grygera) zich bezig met de spits, waardoor Hedwiges Maduro naar hartelust kan meevoetballen.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_34712769
eerst vanavond maar eens zien te winnen
Haleloeja
pi_34712822
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:31 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Kom je daar nu pas achter? DIe bestaat al ongeveer anderhalf jaar. Ze verkochten eerst ook shirts van het nationale elftal van Palastina.
Sorry, ik hou me niet zo bezig met de nieuwste rotterdamse modetrends.
pi_34712862
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:04 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Verzin eens wat orginelers

slettebak [@] gmail.com
pi_34712868
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:38 schreef devv05 het volgende:

[..]

Sorry, ik hou me niet zo bezig met de nieuwste rotterdamse modetrends.
Ach, de kale kop+aussie is daar nog steeds hip, dus who cares? .
Get woke, go broke!
  donderdag 2 februari 2006 @ 14:40:19 #95
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_34712876
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:31 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Klopt. En die gast was destijds zo slim om zijn huisadres (in Barendrecht, meen ik) op de site te zetten, zodat men zijn/haar bestelling daar kon afhalen.
  donderdag 2 februari 2006 @ 14:42:10 #96
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_34712932
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:40 schreef JaWi het volgende:

[..]

[afbeelding]
Sap van rode bieten en een lelijk sjaaltje
  donderdag 2 februari 2006 @ 14:43:43 #97
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_34712971
Hopelijk raakt Sneijder niet weer direct geblesseerd vanavond
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_34712977
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:40 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Klopt. En die gast was destijds zo slim om zijn huisadres (in Barendrecht, meen ik) op de site te zetten, zodat men zijn/haar bestelling daar kon afhalen.
Zal gezellig druk geweest zijn dan.
pi_34712998
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:40 schreef JaWi het volgende:

[..]

[afbeelding]
Chocomel met Rodebietensap en een Feyenoord shaal. Wat heeft dat in godsnaam met elkaar te maken
pi_34713034
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:43 schreef Againzender het volgende:
Hopelijk raakt Sneijder niet weer direct geblesseerd vanavond
gelukkig is het geen Manucharyan
hoe lang is die laatst geblesseerd geraakt trouwens?
pi_34713036
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:44 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Chocomel met Rodebietensap en een Feyenoord shaal. Wat heeft dat in godsnaam met elkaar te maken
Favoriete drankjes van Lodewijks ??
pi_34713048
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:45 schreef Robar het volgende:

[..]

Favoriete drankjes van Lodewijks ??
  donderdag 2 februari 2006 @ 14:46:14 #103
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_34713052
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:43 schreef devv05 het volgende:

[..]

Zal gezellig druk geweest zijn dan.
Weet niet of het gezellig was, maar er kwamen ook mensen langs die niets besteld hadden.
pi_34713055
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:44 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Vergeet de kruitsporen en vuurwerkdampen niet .
slettebak [@] gmail.com
pi_34713529
AJAAAAX
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_34715073
Volgens geruchten zitten Real Madrid en Chelsea allebei achter Zlatan aan, Real heeft een bod van 36 miljoen euro neergelegd bij Juve en Chelsea eerder al een bod van 35 miljoen euro.
Stel dat het tot een transfer komt komende zomer voor zo'n bedrag, hoeveel procent van de transfersom krijgt Ajax dan?
pi_34715125
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 15:44 schreef Radegast het volgende:
Volgens geruchten zitten Real Madrid en Chelsea allebei achter Zlatan aan, Real heeft een bod van 36 miljoen euro neergelegd bij Juve en Chelsea eerder al een bod van 35 miljoen euro.
Stel dat het tot een transfer komt komende zomer voor zo'n bedrag, hoeveel procent van de transfersom krijgt Ajax dan?
0%???
pi_34715321
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 15:46 schreef Robar het volgende:

[..]

0%???
Nee, natuurlijk niet. Groningen en Vitesse kregen toch ook geld toen Robben en Makaay naar Chelsea en Bayern gingen?
pi_34715346
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 15:51 schreef Radegast het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet. Groningen en Vitesse kregen toch ook geld toen Robben en Makaay naar Chelsea en Bayern gingen?
Dat moet dan wel contractueel vastgelegd zijn!!!!
pi_34715372
we krijgen wel iets van opleidingsvergoeding, ook al is er geen percentage contractueel, uefa (of fifa) regels.
AFC Ajax
pi_34715383
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 15:51 schreef Robar het volgende:

[..]

Dat moet dan wel contractueel vastgelegd zijn!!!!
Ik dacht dat dat een Fifa-regel was?
  donderdag 2 februari 2006 @ 15:53:34 #112
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_34715425
Zlatan komt toch niet uit eigen jeugd?

Lijkt me niet dat je daar geld voor krijgt dan.
Get woke, go broke!
  donderdag 2 februari 2006 @ 15:54:57 #113
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_34715478
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 15:53 schreef HeatWave het volgende:

Maar hij was pas 19 toen hij naar Ajax kwam. dat valt volgens mij er nog wel onder....
pi_34715495
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 15:53 schreef HeatWave het volgende:

maar hij heeft wel in zn "jeugdjaren" bij ajax gespeeld. Ajax krijgt dus weldegelijk iets (Malmo dus ook, ik denk meer dan ajax)
AFC Ajax
pi_34715500
alles onder de 21 krijg je nog geld voor dacht ik
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  donderdag 2 februari 2006 @ 15:56:07 #116
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_34715523
ow ok, vage regel eigenlijk...
Get woke, go broke!
pi_34715605

Op naar zondag
pi_34715658
quote:
Even was daar de afleiding, door het aantrekken van Jaap Stam en Kenneth Perez. Prachtig, maar vanaf vandaag staan de prestaties van Ajax op veld weer centraal. Te beginnen met de bekerwedstrijd tegen SC Heerenveen, vanavond.

Over de pijnlijke (4-1) nederlaag tegen FC Utrecht werd op maandag al haast niet meer gesproken door de buitenwacht. Het (uitgelekte) nieuws dat Kenneth Perez AZ verlaat en deze zomer naar Amsterdam komt, hield de gemoederen meer bezig. De afleiding kreeg nog meer gestalte toen bovenop het nieuws van Perez nog het aantrekken van Jaap Stam kwam.

De euforie was merkbaar, maar de feitelijke situatie bij Ajax is echter niet veranderd sinds zondagmiddag. De zwalkende ploeg staat nog steeds zevende op de ranglijst. ''En hoe leuk het ook is dat Stam en Perez komen, ik heb nu niets aan ze,'' reageerde trainer Danny Blind gisteren. ''Ik mag ze nog niet opstellen.''

De komst van het tweetal kan hoogstens als stimulans werken voor de huidige selectie. Er valt immers licht aan het einde van de donkere tunnel te ontwaren. Blind: ''Ik hoop dat het stimuleert en dat de spelers er iets positiefs uit halen. Hoe zich dat vertaalt, is altijd maar afwachten.''

Wellicht kan daar vanavond al een antwoord op worden gegeven, als Ajax in Friesland in de kwartfinales van het bekertoernooi tegen SC Heerenveen speelt. In december verloren de Amsterdammers in een besneeuwd Heerenveen, voor de competitie, nog kansloos met 4-2.

''Dit is een wedstrijd op zich,'' aldus Blind. ''De weg naar een prijs is nergens zo kort als in Nederland. We willen graag iets winnen dit seizoen, dus we gaan er voor.''

De trainer kan weer beschikken over Wesley Sneijder. De middenvelder is hersteld van een ham-stringblessure. Klaas-Jan Huntelaar begint in de spits. De Griekse aanvaller Angelos Charisteas, die tegen FC Utrecht nog één van de beste Ajacieden was, belandt daardoor weer op de reservebank. ''Angelos kent de verhoudingen,'' aldus Blind. ''In een eerder stadium heb ik dat heel concreet met hem besproken. Klaas-Jan is de nummer één. Dat snapt hij.''

Urby Emanuelson begint vanavond ook weer in de basis, als antwoord op het zwakke optreden van Juanfrán tegen FC Utrecht. Zijn directe tegenstander, Adil Ramzi, scoorde drie keer. In die wedstrijd begon Emanuelson nog op de bank. ''Als mens deed die beslissing mij wel pijn,'' verklaarde Blind. ''Het was de eerste keer dat ik hem buiten de basis liet terwijl hij gewoon fit was. Al die andere keren had hij te maken met oververmoeidheid of de naweeën daarvan.''

De trainer wilde, evenals Ajax' technisch directeur Martin van Geel niet reageren op de felle manier waarop AZ-trainer Louis van Gaal dinsdagavond naar Ajax uithaalde. Van Gaal noemde het 'laag bij de grond' dat Ajax vlak voor het belangrijke bekerduel van AZ met MVV de overgang van Perez bekend maakte, terwijl de contractbesprekingen nog niet in detail waren afgerond.
Bron: Parool
pi_34716070
quote:
De Jong: "Dit is niet het afscheid dat ik voor ogen had"
--------------------------------------------------------------------------------
2 februari 2006
Nigel de Jong legt deze week in Voetbal International uit waarom hij Ajax heeft verlaten voor Hamburger SV. De Amsterdammer tekende vorige week een contract voor 4,5 jaar bij de Duitse club en debuteerde afgelopen zaterdag met een 2-1 nederlaag tegen FC Nürnberg. "De club heeft een overweldigende indruk op me gemaakt", vertelt De Jong in het blad. "Als voetballer kan ik hier alleen maar beter worden volgens mij. Daar gaat het om."

De middenvelder heeft het gevoel een verstandige keuze te hebben gemaakt. "Dit is echt een fantastische club. De manier waarop hier alles is geregeld heeft me echt het gevoel gegeven dat ik een stap vooruit zet. Trainer Thomas Doll straalt iets uit, iets heel fanatieks, dat spreekt mij erg aan. Hij heeft me uitgelegd dat ze zich in eerste instantie richten op kwalificatie voor de Champions League en dat hij me daarvoor goed kan gebruiken. Dat verhaal streelt je natuurlijk. Sevilla kwam ook dicht in de buurt van het ideale plaatje, maar het gevoel bij HSV was net iets beter."

De Jong moet zich bij HSV richten op de positie van controlerende middenvelder. "Dat is de positie waar ik het liefst speel. Als het nodig is ben ik ook in beeld voor de rol van rechtshalf, maar centraal is de eerste optie. Bij Ajax heb ik op die plaats weinig kansen gekregen. Het is nu aan mij te laten zien dat dat niet terecht was. Ik had het gevoel dat ik bij Ajax weinig kansen meer zou krijgen. Met het WK in mijn achterhoofd heb ik daarom voor mezelf gekozen, ik kon niet anders. Als ik in beeld wil blijven bij de bondscoach moet ik me bij mijn club kunnen laten zien."

De 21-jarige jongeling is het niet eens met de kritiek die hij kreeg van Ajax-trainer Danny Blind, die stelde dat Ajax hinder ondervond van sommige spelers met een aflopend contract. "Ik ben het er niet mee eens. Ik heb nooit verzaakt, heb altijd mijn best gedaan. Ajax is en blijft mijn club, daar kan en wil ik niet omheen draaien. Daarom is het ook zo jammer dat ik ben gedwongen op deze manier te vertrekken. Dit is niet het afscheid dat ik voor ogen had na al die mooie jaren."

terug

Ajax!!
pi_34716121
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:11 schreef Cordoba32 het volgende:

[..]
Nix gedwongen, je had ook bij kunnen tekenen....
quote:
Heerenveen favoriet in bekertreffen met Ajax

Door de teleurstellende resultaten in de competitie, is het bekertoernooi op nationaal niveau van groot belang voor Ajax. Om de halve finale te bereiken zal er vanavond moeten worden gewonnen van SC Heerenveen. In het Abe Lenstra Stadion presteren de Amsterdammers de afgelopen jaren echter zeer matig.
Van de afgelopen tien edities in competitieverband won Ajax er slechts twee. Op 23 november 2002 zegevierden de Amsterdammers voor het laatst. Via doelpunten van Andy van der Meyde (2) en Tomás Galásek werd het 0-3. In het seizoen 1997/98 won Ajax met 1-0. Matchwinner was Tijjani Babangida.

Meer dan de twee winstpartijen van Ajax lopen de overwinningen van Heerenveen in het eigen stadion in het oog. Op 24 oktober 2001 waren de Friezen veel te sterk (5-1, doelpunten Marcus Allbäck (2), Gérard de Nooijer (2) en Romano Denneboom, Rafael van der Vaart redde de eer voor Ajax) en op 25 februari 2004 werd het 4-1 (twee keer Mika Väyrynen, Richard Knopper en Jesper Hakanssson, Petter Hansson scoorde in eigen doel).

De laatste editie van Heerenveen-Ajax werd ruim een maand geleden gespeeld op 30 december 2005. Op een besneeuwde piste kwam de thuisclub op 4-0 door doelpunten van Georgios Samaras (2) Klaas-Jan Huntelaar en Petter Hansson. Thomas Vermaelen en Tomás Galásek gaven de score in de slotfase nog een draaglijk aanzien voor Ajax (4-2).

Een maand na die wedstrijd moet Heerenveen het doen zonder twee van de drie doelpuntenmakers. Huntelaar is weliswaar van de partij, maar zal het veld betreden in het shirt van Ajax. Samaras verhuisde naar Manchester City.

De afgelopen tien jaar eindigden de onderlinge ontmoetingen drie keer in een gelijkspel. Mocht dat vanavond na negentig minuten het geval zijn, dan volgt er een verlenging eventueel gevolgd door een strafschoppenserie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')