abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34709504
Waarom vinden mensen mensen vaak ranzig? Wat is hiervoor de reden? Dan heb ik het bijvoorbeeld over dingen die mensen produceren of uit het lichaam komen, zoals pies, poep, kots, sperma, bloed, enzovoorts.
Veel mensen vinden het vaak ook ranzig om een operatie te zien op tv. Terwijl dat toch echt een mens is die daar dan vaak geopereerd wordt. Als mensen 2 dagen niet gedouched hebben vinden veel mensen dat ook ranzig. Als iemand zweet vinden ze dat ook niet fris, en seks tussen 2 wat oudere mensen vinden veel mensen ook al ranzig. Als iemand op straat rochelt is het ook niet fris. En waarom stinken de dingen die uit een menselijk lichaam komen meestal?

Tis toch raar dat juist dingen die menselijk zijn mensen ranzig vinden?

edit: dit is natuurlijk "in het algemeen zo" zonder in te gaan op specifieke personen (zoals pberends) .
pi_34709635
daarom drinken mannen bier, om die stinkbacterieen te doden.
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_34709653
Zo is er ook de menselijke drijfveer om pies- en poeptopics te openen .
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  donderdag 2 februari 2006 @ 13:06:12 #4
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_34709666
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:05 schreef Tafkahs het volgende:
daarom drinken mannen bier, om die stinkbacterieen te doden.
  donderdag 2 februari 2006 @ 13:13:07 #5
29440 ajay
Professor in de idioterie
pi_34709915
Reden is simpel: indoctrinatie in de opvoeding. De westerse wereld is opgevoed volgens de uitwerkingen van het Victoriaans schrikbewind. Daarom is/was sex ook taboe. Dat in combinatie met het niet gewend zijn..... Kijk maar naar dieren. Veel mensen willen wel een kip vreten, mits die geplukt, op maat gesneden en voorverpakt is, maar walgen ervan om zelf achter een kip aan te rennen, het beest levend te plukken en vervolgens met een hakmes de kop ervan af te jassen en het te laten doodbloeden. Denken ze in andere culturen / landen toch anders over.

Maar ach, gewenning....
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen!
  donderdag 2 februari 2006 @ 13:20:41 #6
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_34710159
ajay heeft denk ik gelijk.

Overigens heb ik met de meeste vermelde dingen echt geen problemen. Indien ik 2 oudere personen op een bankje in een park zie zitten te zoenen kan ik alleen glimlachen
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  donderdag 2 februari 2006 @ 13:30:33 #7
29440 ajay
pi_34710463
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:20 schreef wdn het volgende:

Overigens heb ik met de meeste vermelde dingen echt geen problemen. Indien ik 2 oudere personen op een bankje in een park zie zitten te zoenen kan ik alleen glimlachen
Ik dank u vriendelijk

Maar persoonlijk walg ik ook van weinig. Kijk, als iemand op 50 cm van mij staat maar bijzonder onhygiënisch is (dus al weken niet zichzelf gewassen heeft of z'n/haar bek niet goed wast), dan heb ik er een probleem mee. Meestal deel ik dat dan ook mee... Maar goed dat is een ander verhaal.

In het algemeen mogen mensen doen en laten wat ze willen, zolang ze mij er niet overdadig mee lastig vallen. Dat iemand z'n neus leeg wil eten, moet hij/zij zelf weten, maar ga het dan niet overdreven voor mijn neus doen.

Misschien waar ik nog het meeste van walg, zijn bewuste zieke acties. Als een leeuw in een documentaire een gazelle verscheurt vind ik het ok, maar als iemand voor de lol in elkaar wordt gebeukt op tv of iemand een kat in een kooi in de fik steekt, dan walg ik ervan. Iets wat natuurlijks is vs zieke acties.

Ik denk dus dat bij mij de balans naar walging jegens een ander mens bepaald wordt door de mate van (dis)respect voor een ander wezen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 2 februari 2006 @ 13:33:12 #8
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_34710561
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:30 schreef ajay het volgende:

[..]

Ik dank u vriendelijk

Maar persoonlijk walg ik ook van weinig. Kijk, als iemand op 50 cm van mij staat maar bijzonder onhygiënisch is (dus al weken niet zichzelf gewassen heeft of z'n/haar bek niet goed wast), dan heb ik er een probleem mee. Meestal deel ik dat dan ook mee... Maar goed dat is een ander verhaal.

In het algemeen mogen mensen doen en laten wat ze willen, zolang ze mij er niet overdadig mee lastig vallen. Dat iemand z'n neus leeg wil eten, moet hij/zij zelf weten, maar ga het dan niet overdreven voor mijn neus doen.

Misschien waar ik nog het meeste van walg, zijn bewuste zieke acties. Als een leeuw in een documentaire een gazelle verscheurt vind ik het ok, maar als iemand voor de lol in elkaar wordt gebeukt op tv of iemand een kat in een kooi in de fik steekt, dan walg ik ervan. Iets wat natuurlijks is vs zieke acties.

Ik denk dus dat bij mij de balans naar walging jegens een ander mens bepaald wordt door de mate van (dis)respect voor een ander wezen.
Topic kan wel gesloten worden na deze woorden.
Waar ik het helemaal mee eens ben trouwens...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_34710990
Het is niet iets puur menselijks. Ook katten houden niet van hun eigen uitwerpselen en lichaamssappen.
pi_34711074
omdat we geen holbewoners meer zijn
we gaan vooruit in de tijd
schoon en hygieenisch is goed voor een mens
en zorgt er mede voor dat we oud worden

sex is lekker
maar sex met hanna tokkie is vies
dit is niet indoctrinatie in de opvoeding maar evolutie

een operatie willen mensen niet zien omdat het niet natuurlijk is
pi_34711474
Ik ben vanaf het begin opgevoed met goede hygiene,zowel persoonlijk als daarbuiten.
Mijn ouders controleerden (al dan niet opvallend) of dit het geval was,let wel,alleen ruiken.
Persoonlijk vond ik het maar een hoop gedoe,maar later was ik niet de douche uit te MePPEN,en dit weer tot irritatie van diezelfde ouders.
Op het werk ondervind ik heel vaak hinder van klanten met een slechte hygiene,en gezien de prijzen van zeep of shampoo kan elke zwerver die wel geld heeft voor roken ook een stuk zeep kopen.
Onbegrijpelijk dat iemand met van die gore bruine vingertoppen kan lopen.
Ook schering en inslag is ruiken als een kattenbak of als een bos uien.
Wat ik er ranzig aan vind is dat andere klanten in mijn winkel er aanstoot aan nemen,en die verwachten weer van mij dat ik er wat van zeg.
  donderdag 2 februari 2006 @ 14:04:24 #12
29440 ajay
pi_34711713
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:47 schreef harrie1 het volgende:

sex is lekker

Oneens. Schoon zijn en hygiënisch zijn zijn twee dingen. Soms is juist een laag vuil goed, al was het maar voor je weerstand. En ruiken naar parfum betekent niet dat je 'schoon' bent, alleen dat je als schoon wordt ervaren.

Sex met Hanna Tokkie is vies? Toch heeft ma, kinderen. Het is dus persoonlijks of je van iemand geil wordt of niet. En dat heeft niets met evolutie te maken, maar met dingen als hormonen, feromonen etc. Als jij supergeil bent, in een donkere kamer bent met de kut van Ma tokkie voor je lul, boeit het je toch echt niet welk wijf er aan de kut vastzit.

Een operatie is niet walgelijk omdat die onnatuurlijk is, maar omdat het de mensen confronteert met hun sterfelijkheid.

En over het voorbeeld van katten: Er zijn evenzo ook genoeg andere dieren die geen moeite hebben met hun eigen uitwerpselen... En dan doel ik niet op varkens.
pi_34711820
Het is ook een overblijfsel van ons instinct... poep, pies en onhygiënische mensen kan je ziek van worden dus krijg je een impuls die die er voor zorgt dat je er uit de buurt blijft.
Wat sex betreft.. oude mensen zijn minder vruchtbaar dan jonge mensen dus zorgt datzelfde instinct er voor dat je je niet aangetrokken voelt tot oude mensen en liever met jonge mensen onder de lakens kruipt.
pi_34711864
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:47 schreef harrie1 het volgende:

sex is lekker

Evolutie.. zit wat in. Hanna Tokkie verdenk ik ervan uit het jaar 50000 BC te komen.
pi_34712420
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:20 schreef wdn het volgende:

Het enige echte smerige wat genoemd wordt, speekseluitwisseling, misselijkmakend.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_34712525
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:08 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Evolutie.. zit wat in. Hanna Tokkie verdenk ik ervan uit het jaar 50000 BC te komen.
Hanna kreeg haar kinderen voordat ze met zelfmedicatie en zich begon vol te proppen met jawel...ijsjes!
Op tv lieten ze een soort voor en na beeld zien,m'n bek viel open.
  donderdag 2 februari 2006 @ 15:36:37 #17
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34714779
Mensen houden van schone omgeving. Omdat het ook in de media zo gebracht wordt ook. En ook door het verstrijken van de jaren houden mensen van een schoon huis en nog meer. Een schoon huis en een schoon hoofd zeggen ze toch wel vaker?

Misschien zijn we gewoon proper als mensen.

En steeds vaker zie je reclames over schoonmaak producten en nog meer.

En dan zie je in die reclame een glans komen van properheid waar het eerst vettig was. Je wordt in de reclame bijna verblindt door die glans Dus waarschijnlijk houden mensen van het schone. Dat het schone staat voor....orde? Orde en netheid?
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')